-
Gladiator : Na moj signal jim dajte pekel, reče Russell Crowe - in začne se zadnji grandiozni, pop freudovski, šekspirjanski trans rimskega imperija. Ridley Scott je po Osmem potniku, Iztrebljevalcu in Thelmi & Louise spet posnel nekaj urgentnega. Plus Joaquin Phoenix, Oliver Reed, Richard Harris, Derek Jacobi & David Hemmings.
-
Vertikala smrti s človeškim faktorjem nima sreče. Po njej namreč lazijo Chris O'Donnell, Scott Glenn in Bill Paxton, bazično dolgočasni tipi. Ker so že posamično dolgočasni, si lahko le v najbolj morastih sanjah predstavljate, kako dolgočasni so šele, ko so skupaj - v istem filmu. Kaj je selektorje gnalo, da so jih postavili v isti film, sicer ni jasno, toda očitno so si rekli: hej, Vertikala smrti je...
-
Trije kralji : Vojaki si iz zalivske vojne naredijo svoje malo podjetje. Kelly's Heroes srečajo Sadama Huseina. Ne brez cinične replike, ki gre dobro v uho. Kot sam film. George Clooney, Mark Walberg & Ice Cube.
-
Nimam pojma, zakaj se film Plesalka v temi, dobitnik lanske Zlate palme, dogaja v Ameriki. Nič v njem ne spominja na Ameriko. Niti hiše. Niti tovarna. Niti železniški tiri. Niti trava. Ne, nič v njem nima kake posebne zveze z Ameriko. Če seveda odštejem Davida Morsea, vedno zanesljivega ameriškega igralca, ki pa itak vedno gleda tako evropsko otožno, kot da je ravnokar zatajil mater - no, tokrat gleda tako...
-
Ljudje že dolgo niso bili tako obsedeni z naravo kot danes. Vsi živijo za sprehode v naravi... za odhode v naravo... za naravno življenje... za stik z naravo... in seveda - za življenje na kakem samotnem otoku. E, to bi bilo nekaj. To bi bil raj. Le manjši problem bi imeli: s samotnega otoka danes ni več vrnitve. Pa ne zato, ker se s samotnega otoka ne bi več mogli vrniti, ampak zato, ker se s samotnega otoka...
-
Pa se zarolajmo v prihodnost. Avtomobili še vedno obstajajo, toda šofirajo sami. Kar je okej, če vprašate Arnolda Schwarzeneggerja, pilota helikopterja, ki se na hologramsko tehno prihodnost že tradicionalno dobro spozna. Nekako samoumevna se mu zdi. Ni čudno, vedno se je najbolje počutil prav v prihodnosti. Vedno je izgledal kot obiskovalec iz prihodnosti, ne. Rekli smo: prihodnost je Arnold Schwarzenegger.
-
Indiana Jones (Iskalci izgubljenega zaklada, Tempelj usode, Zadnji križarski pohod): Nič novega, le ponovna izdaja - ee, "posebna edicija" - te ultimantivne trilogije, ki se vam bo v času mučnega ponovoletnega stresa zdela kot najboljši film vseh časov. Rekli si boste - čas je za četrtega, Steve. Harrison Ford.
-
Morilec mehkega srca je rahlo temna komedija o bruhanju in zobni higieni, o majonezi in pištolah - ter o podobnosti med dentisti in poklicnimi morilci. Matthew Perry je namreč Oz, zmedeni, nervozni, frustrirani dentist, ki nenadoma v šoku ugotovi, da so okrog njega sami morilci, revolveraši, pistolerosi in gangsterji - hej, ali pa naročniki umorov.
-
Ben Stiller igra tipa po imenu Gaylord "Greg" Focker. Prosim? Gaylord?! U-huh. In še Focker! Tako rekoč Fucker. Da bi bila mera polna, opravlja še zelo ženski poklic (medicinska sestra). In kot da to ni dovolj, sklene, da se bo poročil z učiteljico Pam ( Teri Polo ). Kar niti ne bi bilo katastrofalno, če ne bi pri tem sklenil, da bo pred poroko za dovoljenje vprašal njenega očeta, gospoda Jacka, ki je bivši agent...
-
Razredni boj je stresal množice, premikal kontinente, lomil gore, rušil sisteme, gradil ceste in proge, rojeval vojne, punte, stavke in puče, opijal utopije, pisal debele knjige, jezil elite, krhal meje, brcal riti, tiščal čevlje, srkal poete in drkal marksiste. Valil se je in kadil, grozil in ljudem v principu oko rosil - eh, bolj ali manj s strahom. Vsem je nekako jemal potenco. Zmagovalcem in poražencem.
-
Pekel : Van Damme se poheca z ameriškimi aboridžini. Matinejski božji dar. Plus Danny Trejo & Pat Morita.
-
Jason Robards igra v Magnoliji patriarha, ki umira za rakom. V zadnjem stadiju je. Ni mu pomoči. Konec je. Tik pred Novim letom je Robards res umrl - za rakom. Drži, v Magnoliji je igral tako doživeto, kot da bi igral samega sebe, resnično osebo. Kar ne preseneča. V glavnem je igral prav realne, historične osebe - ruskega znanstvenika Saharova, tuberkoloznega revolveraša Doca Hollidayja, dementnega Ala Caponea...
-
24. 12. 2000 | Mladina 52 | Kultura | Film
Ja, letos so na platnu zavladale ženske. V Cannesu je letos zmagala danska Plesalka v mraku, film o močni, neodvisni, osvobojeni, fuck-you ženski. Ta film je dobil tudi Felixa, evropskega Oskarja. Onega pravega Oskarja je dobila Lepota po ameriško, film o debaklu moškega spola, tujejezičnega pa španski film Vse o moji materi, hja, spet film o ženski.
-
24. 12. 2000 | Mladina 52 | Kultura | Film
Kdor je videl Morilce, tatove in dve nabiti šibrovki, ve, da ima Guy Ritchie, britanski Tarantino (brez predavanj), de facto novi mož Madonne, zelo rad gangsterje. In to gangsterje z moralo. Ker pa imajo njegovi gangsterji vedno tri imena, je jasno, da so se v morali mojstrili tam, kjer človek s tremi imeni nekaj velja, celo za genija in že kar intelektualca, torej tam, kjer so ljudje v povprečju tako zabiti,...
-
24. 12. 2000 | Mladina 52 | Kultura | Film
Trilerji, ki identiteto morilca skrivajo do konca (a la Krik), neskončno uživajo v tem, da se poigravajo z našimi živci, z našim občutkom za ravnotežje, z našim tavanjem v temi, z našim smislom za logično sklepanje in tudi z logiko samega sveta. In to pogosto počnejo tako baročno in tako neverjetno, da si rečemo, uf, povsem nemogoče je, da bi bil morilec v tem trilerju človek.
-
24. 12. 2000 | Mladina 52 | Kultura | Film
Erin Brockovich : Julia Roberts ruši korporacijo. Tako duhovito in napeto, da skoraj verjameš.
-
18. 12. 2000 | Mladina 51 | Kultura | Film
Charliejevi angelčki so še en dokaz, kakšni džankiji so h'woodski filmi. Kako odvisni so - predvsem drug od drugega. Vedno bolj. Drug na drugega se namreč lepijo kot paraziti. Panično, histerično. In seveda, ne lepijo se na stare filme, na legende, na zgodovino, ampak na včerajšnje, tako rekoč sočasne filme, hja, na konkurenco, tako da med citatom in industrijsko špijonažo ločijo le še najbolj posvečeni.
-
18. 12. 2000 | Mladina 51 | Kultura | Film
Ko so na Malti prikazali prvi zvočni film, je direktor Kraljeve opere, kjer so film zavrteli, vse gledalce naprosil, da naj pridejo v čimbolj mehkih teniških copatih. Zakaj? Oh, da ne bi motili zvoka, dialogov. Ljudje so sicer prišli v teniških copatih, toda demonstracija novega filmskega čudeža - zvoka - je padla vznak: ker je zvok zaradi tehnične napake preskočil, so moški govorili z ženskim glasom (in...
-
11. 12. 2000 | Mladina 50 | Kultura | Film
Sončna stran ulice je nemško... ee, vzhodnonemško zrcalo, v katerem bo lahko Slovenec videl samega sebe. Ta zelo melodična komedija namreč izgleda tako, kot bi jo režiral Andrej Košak, kot bi jo con affetto uglasbil Saša Lošić in kot bi imela naslov Outsider. Okej, ne dogaja se ob koncu sedemdesetih, ampak na začetku sedemdesetih - in ne dogaja se v Ljubljani, ampak v Vzhodnem Berlinu, na Sončni ulici...
-
11. 12. 2000 | Mladina 50 | Kultura | Film
Iz primitivne nepalske vasi se proti Tibetu na dolgo, mučno, viharno pot zarola karavana, ki hoče sol zamenjati za hrano. Rolajo se jaki, višine, nomadske šege, Himalaja, modrosti, modri patriarh, ambiciozni mladenič, naivni menih in zvedavi pobič. Himalaja, nepalsko-francosko-švicarsko-britanska koprodukcija, na las podobna humanitarnemu projektu Združenih narodov, sicer prvi nepalski film, nominiran za...
-
11. 12. 2000 | Mladina 50 | Kultura | Film
Joe Pasternak, dobri, stari, legendarni h'woodski honcho, je nekoč pripovedoval, da si Doris Day ni in ni hotela priznati, da se stara. Ko so ji naposled le rekli, da je za nekatere vloge in za nekatere gledalce prestara, je oznanila, da se ne stara ona, ampak njen snemalec. Zato je zahtevala, da ga pri priči odpustijo. Ha, Hollywood. Še bolje: Los Angeles.
-
11. 12. 2000 | Mladina 50 | Kultura | Film
Hurikan : Osvobajanje črnskega boksarja. Bela verzija črnske zgodovine. Denzel Washington.
-
4. 12. 2000 | Mladina 49 | Kultura | Film
Ko je John Lennon sredi šestdesetih oznanil, da so Beatlesi bolj popularni od Jezusa Kristusa, se je Ameriki zmešalo. Pozvali so k bojkotu Beatlesov, sežigali so njihove plošče, jih lomili - in ob grmadi besno rajali. Ja, natanko, linča bila je polna vreča. Ko so promovirali Grincha, so avtorji - režiser, producenti, igralci ipd. - nenehno poudarjali, da je Grinch v Ameriki celo popularnejši od Božička.
-
4. 12. 2000 | Mladina 49 | Kultura | Film
Pri Dobrih mrhah si najprej rečete - uf, kaj je pa to? Je to ženska verzija Cocktaila? Je to mehka verzija Slačipunc? Ali pa je to le Flashdance za generacijo xyz? Ker je film produciral The Man Himself, veliki Jerry Bruckheimer, producent-non-plus-ultra, med drugim tudi producent Flashdancea, ki mu je po vseh zadnjih testosteronskih uspehih ( Alcatraz, Letalo prekletih, Armagedon itd.
-
27. 11. 2000 | Mladina 48 | Kultura | Film
Kaj bomo z vsem tem imidžem: Eddie Murphy v osmih glavnih vlogah.
-
27. 11. 2000 | Mladina 48 | Kultura | Film
Zakaj pakistanski patriarh, ki patološko čuva svojo nacionalno identiteto, emigrira na Zahod? Huh, ker hoče melodramo. Zmagovalec festivala LIFE 2000!
-
21. 11. 2000 | Mladina 47 | Kultura | Film
Brez povratka je primer čistega, direktnega, frivolnega filma. Preprost je, eleganten, urgenten in bliskovit - kot kak tabloid, ki ste ga odprli ravno na dan, ko ni brez prebliska. Vsekakor, preblisk je drugo ime za ta film. Nastal je bržčas v vrtoglavi naglici, ki jo za sabo potegne preblisk. Brez povratka je pač film "genialne ideje", film domislice, film absurdnega klika, film prebliska - režiserju se je na...
-
21. 11. 2000 | Mladina 47 | Kultura | Film
Michelle Pfeiffer je Claire Spencer, popolna ženska... ee, tipična ženska, ponos patriarhalne družbe. Kar seveda pomeni, da je svoj talent podredila družini. Ne le podredila, ampak ga je potlačila. Kot da ga ni več. Kot da ga nikoli ni bilo. Nekoč je bila namreč zelo nadarjena čelistka, toda potem je spoznala nadarjenega moškega, znanstvenika, se razume, priznanega genetika dr. Harrisona Forda.
-
13. 11. 2000 | Mladina 46 | Kultura | Film
Sloviti privatni detektiv iz sedemdesetih se prelevi v policaja, slovita akcijska kriminalka pa v dizajn.
-
13. 11. 2000 | Mladina 46 | Kultura | Film
Kaj je to - Bruce Willis sreča samega sebe? Emocionalno izsiljevanje.