3. 3. 2006 | Mladina 9 |
"Branding" s sodobno umetnostjo
Armory Show je prelomnica z daljnosežnim učinkom
Brane Kovič
© Arhiv Mladine
Velika mednarodna razstava moderne umetnosti, bolj znana kot The Armory Show, je leta 1913 pretresla Ameriko. V New Yorku jo je obiskalo čez 300.000 ljudi, potem so jo preselili še v Chicago in Boston, povzročila je burne reakcije tako pri kritiki kot pri občinstvu ter korenito spremenila dotlej prevladujoče predstave o kriterijih vrednotenja likovnih del in umetniški kakovosti nasploh. Z namenom, da prikaže dosežke tistih ustvarjalcev z obeh strani Atlantika, katerih snovanja so v opreki z akademskimi normami in zategadelj niso vključena v tekoče razstave, je razgalila provincializem ameriškega okolja in sprožila proces uvajanja modernih oblikotvornih konceptov v ameriško umetnostno produkcijo. Med več kot tisoč eksponati so jih dobro tretjino podpisali evropski avtorji, od impresionistov in postimpresionistov do fauvistov, kubistov in dadaistov. Prav tisti segment razstavljenih del, ki jih danes uvrščamo v tako imenovano zgodovinsko avantgardo, je v konservativni ameriški javnosti naletel na največje negodovanje in še kakih trideset let je bilo treba počakati, da so se ameriški muzeji in galerije začeli odpirati novim umetnostnim smerem in tokovom. Vsekakor pa je bil Armory Show prelomnica z daljnosežnim učinkom, spodbudil je zasebno zbirateljstvo in mecenstvo ter premožnejše Američane usmeril k pozornemu spremljanju aktualnega umetnostnega dogajanja, kar ima za logično posledico razcvet umetnostnega trga, ki v ZDA veliko bolj kot v Evropi vpliva na javno podobo podjetij in prestiž njihovih lastnikov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?