• Ičo Vidmar

    5. 11. 2001  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    Orlando "Cachaito" Lopez: Cachaito

    Iz zguncane in hegemonistične fabrike (polpreteklih) kubanskih godb, ki jih pokriva ime nekdanjega poniklega družabnega kluba, je Cachaito njen daleč najbolj novatorski odvod. Ni nič manj preračunljiv, a vsaj na silo ne "aktualizira". Zreli šestdesetletnik "Tamali Cachao", Orlando Lopez, je na svojem prvencu zavezan povsem določeni družinski tradiciji, pravi dinastiji izrednih...

  • MXM

    29. 10. 2001  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Leonard Cohen: Ten New Songs

    Če črtamo žive projekte, koncertne posnetke in kompilacije ter pobrskamo po spominu, vidimo, da si je stari čudak za deset novih pesmi vzel kar devet let časa. Toliko je namreč minilo od njegovega zadnjega, turobnega, a kljub temu izjemno pronicljivega studijskega albuma The Future, na prvi ugriz dokaj žilavega zalogaja celo za potrjene Cohenove slušatelje.

  • MXM

    29. 10. 2001  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Robert Earl Keen: Gravitational Forces

    Robert Earl Keen je eden tistih Teksačanov, ki se navkljub očesu za prezrte podrobnosti, ušesu za trdožive melodije ter prijateljski pomoči Lyla Lovetta in Steva Earla v Nashvillu ni počutil najudobneje. Njegovo Lone Star State Of Mind domotožje, kot je nekoč prepeval Don Williams, je šlo v cvet šele leta 1992, ko je Joe Ely posnel Keenovi pesmi Whenever Kindness Fails in The Road Goes On Forever, ki sta...

  • 29. 10. 2001  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Zmelkoow: Superheroji v akciji

    Zmelkoow so predvsem besedila in ne toliko glasba. Primorci se vračajo in hočejo konkurenco zmesti s parodičnim, zabavnim in odštekanim projektom. Pa je med potrošništvom še zanimanje za njihovo hecanje? Ali morebitna publika razume tale sestavek (Rokerji pod stresom): "Čau, mi smo rokerji pod stresom / in prosim ne nam težit / pridemo samo, če imate topel bekstejđ / v njem kavč in kaj za popit.

  • IV

    29. 10. 2001  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Marilyn Crispell/Gary Peacock/Paul Motian: Amaryllis

    Ko je trio pred letoma priobčil pesmarico Annette Peacock, se nismo mogli načuditi prefinjenosti in nenavadni letargiji, ki kar ni šla vkup s pianizmom ene močnejših in trdovratnejših avantgardistk. Marilyn Crispell v najboljših pianističnih letih odkriva počasen tempo, baladno raztegovanje harmonij in premolke. Saj ne, da tega ne bi storila že pri svojem albumu-posvetilu Johnu Coltranu, ampak pri...

  • IV

    29. 10. 2001  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Luigi Archetti & Bo Wiget: Low Tide Digitals

    Prva, ki nista Norvežana pri založbi, ki razveseljuje z nevsakdanjo, nepopulistično muziko. Švicarska državljana, muzična improvizatorja, upravljavca z elektronskimi generatorji zvoka nista ravno po župi priplavala. Vsaj kitarista Archettija smo srečevali naokrog. Violončelo igra Bo Wiget. Godba je upočasnjeno “nazankana”, zadeto gradualistična z vmesnimi inštrumentalnimi posegi.

  • napo.lee.tano

    22. 10. 2001  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Cormega: The Realness

    Ob Cormegovi plošči, še bolj po ob njegovih življensjko poslovnih pripetljajih v zadnjih letih si človek ne more kaj, da se ne bi globoko zamislil o čudnostih in nepredvidljivostih, ki jih v življenja mladih raperjev polaga Gospod. Pri čemer pod veliki G ne vodimo inkarnacije neoprijemljive nebeške sile, ampak konkretno mesorezniško mašinerijo glasbene industrije.

  • 22. 10. 2001  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    O.S.T.: 8 mm

    "Ostrinci so nadaljevanje Siddharte z drugimi sredstvi. O.S.T. je presenečenje letošnje jeseni in v splošni razprodaji tisočih šopačev, ki so se vrgli na prodajne police, najbolj zanimiv." Ja, takele poslušam zadnje dni in ni druge, kupil sem si to CD-ploskovje in ga preposlušal.

  • JA

    22. 10. 2001  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Jimmy Eat World: Bleed American

    Redko lahko človek pripopa pet zvezdic, še redkeje s takim prepričanjem in užitkom. Zgodba je sicer stara - na pogled precej nemarkantni luleti in v resnici pravi gejzirji emocij in opažanj - a pomeni zadeva že ob prvem poslušanju tako produkcijsko kot melodično pomembno osvojeno točko za ameriški kitarski pop/rock.

  • JK

    22. 10. 2001  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Stereo Total: Musique Automatique

    Le odkod se je vzel berlinski mutant, ki sliši na ime Stereo Total? Iz fascinacije s Sergom Gainsburgom, ki bi še kako cenil dekliški glas "fuer immer 16" let stare Francoise Cactus, najsi žgoli v rodni francoščini ali, z značilnim naglasom, v nemščini, angleščini, španščini ali celo turščini?

  • Ičo Vidmar

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Herbert Henck: Piano Music (Conlow Nancarrow in George Antheil)

    Nemški pianist Herbert Henck se je povsem posvetil sodobnemu pianizmu XX. stoletja, kar postaja že redka, predvsem pa nepriljubljena odlika, če izvzamemo redno izvajane “klasike”, predvsem z začetka stoletja. Henck vedno nadvse študiozno obdeluje literaturo, biografije, študira kulturno zgodovino in navsezadnje k albumom rad napiše miniaturno študijo, ki nas, neposvečene, a radoušesne, fino, a...

  • 666

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Entombed: Morning Star

    S svojo sedmo celovečerno ploščo ostajajo Švedi Entombed zvesti trdi distorzirani skandinavski sceni. Tako jutranja zvezda ne prinaša glasbeno ničesar resnično novega, temveč je le kvaliteten izdelek surove metalske godbe, kjer pokopališčniki ponovno uspešno združijo klasične rockerske prijeme z brutalnim švedskim death metalom.

  • JK

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    S.I. Futures: The Mission Statement

    Simon Begg, ki sodi skupaj z Christianom Voglom v brixtonski krožek zbezljanih robotikov, sicer pa v sam vrh sodobne elektronike, jih ima več za (in med) ušesi od Vašega vsakdanjega didžeja. In bo, po udejstvovanju pod imeni Si Begg, Cabbageboy in Buckfunk 3000, tudi z v amwayjevca preoblečenim projektom S.I. Futures zadovoljil pestrosti in plesa lačne duše.

  • JA

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Therapy?: Shameless

    Na prvi polovici najdemo v bistvu precej tradicionalne terapevtične viže, ki pa kljub vsemu še vedno delujejo sveže. Če so se te mrakobne razturačnice na Semi-Detached precej nagnile napram domeni melodičnega panka, so dva albuma kasneje zopet trdno vpete v okvirje dobrega starega rock'n'rolla z obilico trdih rifov, ki spomin pošiljajo na trip iz časov recimo Die Laughing.

  • JK

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Christian Smith Presents: Tronic Treatment

    V Ameriki delujoči Šved Christian Smith si je kot kaže že nabildal ego, tako da se mu ni treba dokazovati s hitrostjo, s katero polaga plošče na gramofon ali s stopnjujočo se silovitostjo svojega tehna.

  • JA

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Afroman: The Good Times

    Zakaj Afroman ni počistil sobe, zakaj ni šel v šolo, zakaj zdaj spi na pločniku, zakaj je zakockal avto, zakaj prodaja drogo, zakaj ni plačal preživnine za otroke, zakaj se ni ljubil z vami, zakaj vam torej ni polizal pičkice (čeprav je nameraval), zakaj zdaj drka čisto sam?

  • Max Modic

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Slayer: God Hates Us All

    Naši omiljeni trešerji, ki že tja od ubranega albuma Seasons In The Abyss niso skovali ničesar oprijemljivega in sem jih zaradi vse daljših premorov skoraj razglasil za death... ee, dead metalce, stružijo v velikem slogu. Drugo dekado agresije zaključujejo z izdelkom, ki ga utegne marsikateri fan razglasiti za najbolj zrelo stvaritev kalifornijskih legend.

  • IV

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Supersilent: 5

    Tole je pravzaprav "živo elektroakustično podjetje" s studijsko obdelavo posnetkov koncertov benda Supersilent. Iz tridesetih ur jih je za en album zbral njegov član Helge Sten. Glavni akterji, kakor gre tukajšnja popularna, a nenatančni in nedosledna govorica, med drugim rokujejo z "elektroniko": muzicirajo s pripravami, delovnimi sredstvi, kakršne so sodobne klaviature,...

  • 666

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Biohazard: Uncivilization

    Po več kot trinajstih letih delovanja nam tolpa tetoviranih mišičnjakov podaja novi agresivni izdelek metalizirane NYHC scene.

  • MXM

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Peter Lovšin: Izlet

    Odpotovanja, prvenec Tomaža Pengova, je bil posnet v nekem sekretu na Prešernovi in težko bi našel koga, ki se ne bi strinjal, da Odpotovanja sodijo med suho zlato slovenske (kant)avtorske zapuščine, med albume, ki bi jih morali naši vrli poeti in tekstopisci obvezno preštudirati, preden se oprimejo peresa ali sedejo za mikrofon.

  • 1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Orlek: Tetovirani

    Zasavje ni nujno lepo, v Zasavju ni nujno turističnih kmetij in v Zasavju je pravzaprav še kar logično narediti samomor, tako kot če si Aganistanka v Kabulu, no escape.

  • IV

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Misha Alperin: At Home

    Koliko sijajnih muzikov, jazzarjev, improvizatorjev, godboklepcev je dala nekdanja sovjetska "šola", bolje, razpršene, tanko povezane in prepredene scene, če ne kar krožki. Mnogi med njimi so šli okušat in oblikovat glasbeno življenje ven, ko se je ponudila priložnost. Tako denimo veliki Vjačeslav Ganelin v Izrael, Miša Alperin pa na Norveško, kjer je takorekoč postal meščan Osla, del vse bolj...

  • J. Kacin

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Richie Hawtin: Closer To The Edit

    Kam vodijo pota elektronskega progresa? Če je prisloniti uho na mikse, ki jih obelodanjajo prvaki tehna, se zdi, da se napredek meri v količini v njih vsebovane snovi, v številu na gramofonih vzporedno tekočih plošč, kar naj bi panogo popeljalo v neposredno bližino enega njenih ciljev: dokončni vzpostavitvi didžeja kot avtorja, ki zna iz danih vinilov pričarati novo, nikoli slišano muziko.

  • 24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Stayerc (Remixes): Wonderfull

    Štajerc meša v glavnem stare in še starejše slovenske uspešnice. Priredbe Pop Designa, Nuše, Alfija, Irene Vrčkovnik, Babilona, skupine Victory, Sound Attacka in drugih pa so tako plehke, da še plehnatosti ne dosežejo.

  • JA

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Sum 41: All Killer, No Filler

    Ne tako ranljivi kot Linkin Park, ne tako obupani kot Papa Roach, ne pol tako domiselni kot NOFX (ampak NOFX so pač zelo domiselni, zatorej nič tako usodnega). Kar imajo za povedati, povejo kratko, brez odvečne tolerance za najedaške uvode oziroma kake domišljave solaže.

  • 666

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Extreme Noise Terror: Being and Nothing

    Kokainski punkerji so pripravili novo ploščo z desetimi pesmicami, kjer ni ne duha ne sluha o živalskih pravicah ali vivisekciji, ki jim je bila tako priljubljena tema na prejšnjih vinilno-digitalnih izdelkih. ENT se vračajo na svetovno tržišče v čisto novi vizualni in glasbeni podobi, obenem pa so zapustili svojo dolgoletno matično založbo Earache Records in presedlali na metalski Candlelight.

  • Napo-Lee-Tano

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Afu-Ra: Body Of The Life Force

    Raperji se silno radi združujejo v klike. Ko nekomu uspe veliki rap, okorg sebe kmalu nabere ekipo starih prijateljev in novih občudovalcev ter nato med njimi izbere talentirance, ki jih z vezami, poznanstvi in nasveti pripelje do solo kariere. Med velikimi mentorji tako najdemo Ice Cuba, Chucka D-ja, Dr. Dreja, Wu-Tangovce in še marsikoga. Seveda pa je vsem znalcem scene bolj ali manj jasno, da se z vzgojo in...

  • JK

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Funk D'void: Dos

    Smo li obtičali v časovni zanki ali posebej zločesti izkrivljenosti medgalaktičnega prostora? Spričo komfortno zloženih starin, ki jih najdeš v špajzi enega vrhovnih producentov nekdaj med zvezde kovane škotske založbe Soma, veterana elektronike Larsa Sandberga, pač ne more biti govora o količkaj duhoviti ali vsaj za zdravstveni minimum odmaknjeni refleksiji preteklosti, temveč le o nostalgično upočasnjeni...

  • JK

    17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Op:l Bastards: The Job

    Tik za petami v zahodnem svetu močno oglaševanega sonarodnjaka Jimija Tenorja ter s košem od referenčnih Mouse on Mars prevzetega zvokovja, naive in optimizma jo cvirnajo Finci O:pel Bastards. Kljub temu, da bi si večina didžejev od retrogradnega tria želela udarnejšega, niže namerjenega podmeta, bo njegov zafankani, igračkasti house naletel na zadovoljne odjemalce, če ne drugje, pa za domačim štedilnikom.

  • Max Modic

    17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Bob Dylan: Love And Theft

    "Je podoben Time Out Of Mind ali Oh Mercy ali Blood On The Tracks ali kateremu koli albumu?" je odvrnil, ko so gnjavili, naj komentira Love And Theft. "Najverjetneje ne. Mislim, da je prej podoben albumu največjih hitov Volume 1 ali Volume 2. Brez hitov. Zaenkrat." Češ, kaj naj razlagam, saj boste itak klamfali po svoje. Še preden boste preposlušali album.