• (mš)

    30. 7. 2001  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Mlade frajle

    Slovenski turbo folk - zdaj ga končno lahko tako imenujemo - je v obdobju, ko ritme in melodije dokončno diktirajo tuji hiti, besedila pa v glavnem (poleg lepot Slovenije) seks in alko. Dobro. Ni problema. Če potem nismo užaljeni zaradi predelav tirolskih Antonov v "Franze na balancije". Katere bende bomo v ta holcersko hrvaški predalček zalučali, še ni povsem jasno, ampak Korado-Brendiju, Veselim Štajerkam, Mambo...

  • (666)

    30. 7. 2001  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Commissar

    Po dolgem času lahko ponovno naletimo na pravi izdelek glamurozne heavy metal scene osemdesetih in to je.... Commissar. Savatage v svojo godbo po nepotrebnem ne vpletajo sintetičnih zvočnih dodatkov, temveč tako kot vsi pravi glam rockerji pričnejo svojo zgoščenko z osladnim klavirskim uvodom in nadaljujejo z ubranim zborovskim petjem iz rock oper.

  • (mxm)

    25. 7. 2001  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    O Brother, where art thou?

    Homerjeva Odiseja, prefabricirana v duhoviti arestantski bluz in zalučana na ameriški jug v obdobju depresije, morda res ne sodi med filme, s katerimi sta neugnana brata Coen premikala meje cinefilskega pogleda, kljub temu pa predstavlja eno redkih dobrot, ki bolj po naključju prifrčijo iz vrtinca zabave na koncu mesta. Recenzenti, ki so potegnili črto pod celuloidnim dogajanjem v minulem letu, so si edini, da je...

  • (ja)

    25. 7. 2001  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Hybrid Theory

    Med vsemi tako zelo jeznimi urchini, ki se nam plazijo po raznoraznih kanalih, imajo tile očitno letos najbolj všečno zaobljene peroksidne bodičke las. Če si je povprečni konzument prej omenjenih kanalov ob vseh sorodnih kataklizmah na lastnem zlomljenem hrbtu pridobil absolutno pravico, da mu grejo natančno taki bendi globinsko na kurac, si je že srednje pozoren poslušalec obenem sploh ne paradoksalno pridobil...

  • Ičo Vidmar

    25. 7. 2001  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Juhu

    Sprva je presenečenje. Slušavec bi zaprmej prisegel, da mu v uvodnih taktih domačni kvartet preigrava dramatičen accelerando motiv iz Concierto Para Quinteto s Piazzolove "nulte ure". Pa je pod štikelc Izgubljena knjiga podpisan kar Milko Lazar. Uhelj se zlagoma privadi občih mest iz polpreteklih godb. Če bi se jih trudili identificirati, spevne hakeljce, bi popisali papirja.

  • (ja)

    25. 7. 2001  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Reveal

    Sodeč po pilotu z imenom Imitation of Life, ki je obenem briljantna in brezsramna reciklaža reciklaže, je imel biti album natanko tisti rush, ki nam ga REM že krajši eon dolgujejo naravnost v veno, hlepečo po legendarnih časih Automatic For the People ali Out of Time. V resnici smo, gledano v celoti, pred bobniče namesto tega dobili tisočkrat učinkovitejšo verzijo plošče, kakršno so se gospodje namerili (in...

  • Max Modic

    17. 7. 2001  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Anthology-The Warner / Reprise Years

    Med raziskovalci zgodovine ameriške glasbe tu pa tam naletite na čudake, ki trdijo, da bi Emmylou Harris še zmeraj prepevala po hotelskih vežah in nashvillskih beznicah, če je na začetku sedemdesetih ne bi opazil Gram Parsons in ji ponudil sodelovanje na albumih GP in Grievous Angel, ki sta potem, ko je Grama odnesel overdose, poleg kritiških apoteoz snela še kultni obstret.

  • (666)

    17. 7. 2001  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    The Pattern Of Self Design

    Kilkus so še eden izmed bendov, ki poskušajo svoje najstniške emocionalne frustracije sproščati skozi glasbo, ki bi jo bolje podkovani glasbeni strokovnjaki opredelili kot New Breed. Tako se lahko v hardkoru s primesmi metala in lahkotnimi dodatki elektronike naposlušate pevca, katerega vokalno razpoloženje niha od nežnega dečka do pobesnele živali, obenem pa se to nihanje dogaja celotni godbi Kilkus.

  • (666)

    17. 7. 2001  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Pig Destroyer

    Pig Destroyer postrežejo na svojem prvem digitalnem nosilcu zvoka s posnetki, ki so se že prej znašli na 7" in 12'' vinilnih izdelkih, demo kasetah in različnih kompilacijah, kar je tudi razlog za nenehno nihanje kvalitete zvoka na zgoščenki. Vseeno Pig Destroyer suvereno napadejo z agresivnim grindcore thrashem, katerega komadi se po časovni dolžini gibljejo okoli minute.

  • (iv)

    17. 7. 2001  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Long Man Blues

    Odhod Johna Leeja Hookerja je vnovič sprožil nekaj vprašanj o zgodovinskih družbenih pogojih utrjevanja in preoblikovanja bluesovskih slogov v severnoameriških urbanih središčih. Če velja, da je bil Hooker anahronizem glede na prevladujoč slog, ni odveč premislek, kateri je bil dominanten. Ni enoznačnega odgovora, saj sta ravno Hookerjev "arhaičen" blues in boogie ter Muddyjev...

  • (mš)

    17. 7. 2001  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Helidonovi zimzelenčki

    Evo, tole je pa zadnja ocena katerekoli kompilacije starih slovenskih popevk v naši rubriki. Nazadnje smo ocenjevali Velkaverhovo, ki nosi objektivno boljše skladbe, danes imamo v rokah "Helidonove single", ki resnici na ljubo vsebujejo manj velikih uspešnic, so pa zato ovitek bolje zdizajnirali in poleg fotk originalnih ovitkov singlov postregli z natančnejšimi informacijami o letnikih in avtorjih komadov.

  • (ja)

    10. 7. 2001  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    No Name Face

    Kdo pravi, da je grunge že izhropel svoj zadnji hrop? No, kdo? Vsekakor tega ne pravijo tisti, ki imajo z njegovo občasno resurekcijo (beri: s muhami enoploščnicami med posameznimi albumi od Bush ) kar nekaj profita, torej založniki takilih po svoje povsem simpatičnih skupkov prav tiste vase zaverovane zaskrbljenosti, ki je parim multinadarjenim flanelkotom pomagala pozdraviti marsikateri najstniški kompleks.

  • (mxm)

    10. 7. 2001  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Acoustica

    "Na odru nismo zaradi trenda, slave in podobnega sranja. Na odru smo zaradi občutka," je nekje sredi osemdesetih izjavil Klaus Meine, prvi vokal arhivske krautmetalske atrakcije, ki bo, če bo šlo tako naprej, zlagoma ujela ata Jaggerja in njegovo ekipo. Scorpions po sceni gomazijo že okroglih trideset let, ves ta čas pa so bolj kot z energičnimi numerami pikali z baladami, brez katerih bi bile kovinostrugarske...

  • (jk)

    10. 7. 2001  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Musipal

    Morda se bo komu zdelo, da si je Luke Vibert sam nataknil zanko. In da z Musipalom pač ni presegel visokih meril, ki jih je sam oblikoval s prejšnjimi izdajami, celo, da so se mu začele - prav njemu, ki je vedno hotel ušpičiti kaj novega - odvrtevati reprize, da so velika presenečenja izostala. Toliko slabše za poznavalce in fanatične navijače.

  • (iv)

    10. 7. 2001  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Neighborhoods

    Oluja Dara se spominjamo po izvrstem bluesovskem jazz kornetu v sekstetu Henryja Threadgilla in po kroženju v newyorških jazzovskih krogih. Smer Neighborhoods ni presenečenje, je pa zato godba majhno razočaranje. Dara se je namreč medtem zabubil v zmerne bluesovske vode, vse več igral kitaro, orglice in začel peti. Po domače, začel je igrati bolj ortodoksen blues, ga skušal združiti z jazzom, soulom in...

  • Napo.lee.tano

    10. 7. 2001  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    The Devil's Night

    Resnici na ljubo že moram priznati, da grupnih ne maram - predvsem albumov ne. Tako imenovani crew ali posse izdelki so največkrat crewljavi ali obveljajo za pussy produkte sodobnega rap zemljevida. Ponavadi se njihova zgodba začne po velikem uspehu kakšnega solista, in ko le-ta čaka da preteče potrebno število dni za prodajo svojega novo solo produkta v štacune spusti svoje mnogobrojno prijateljsko...

  • mxm

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Bruce Springsteen & The E Street Band: Live In New York City

    Če sodimo po albumu The Ghost of Tom Joad, ki je izšel davnega leta 1995, je Boss še zmeraj sposoben ustvarjati plošče, ki starim fanom strgajo gate z riti, toda kot pravi proletarec raje švica na odrih in drgne strune, kot da bi pod nočno lučko gubal čelo in pisal nove komade. Tale dvojni album je namreč že tretji uradni live v Springsteenovi karieri.

  • Max Modic

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Lucinda Williams: Essence

    Lucinda Williams brezkompromisno kljubuje valjarju mainstreama in se izmika velikim založbam, ki bi iz njene glasbe naredile konfekcijski artikel. Za nekoga, čigar albume najdeš (razen seveda takrat, ko jih mrzlično iščeš) v predalčku z napisom country, je tako stališče rahlo neobičajno. Lucinda ni diva, ki bi prodala grmado plošč, da bi šefi vdano stregli njenim kapricem.

  • iv

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Olu Dara: Neighborhoods

    Oluja Dara se spominjamo po izvrstem bluesovskem jazz kornetu v sekstetu Henryja Threadgilla in po kroženju v newyorških jazzovskih krogih. Smer Neighborhoods ni presenečenje, je pa zato godba majhno razočaranje. Dara se je namreč medtem zabubil v zmerne bluesovske vode, vse več igral kitaro, orglice in začel peti. Po domače, začel je igrati bolj ortodoksen blues, ga skušal združiti z jazzom, soulom in...

  • jk

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Basement Jaxx: Rooty

    Kot kaže, bo treba v prihodnje opustiti vsako upanje na spodobno izdajo z minulim delom ovenčanega dua Basement Jaxx, ki se z Rootyjem še razločneje vpisuje v vrste house zaslužkarjev. Če naj sega pričujoča, po naslovu njunih veselic poimenovana bera do korenin umetniškega navdiha, se le-te končajo pri bubblegum popevkah in neskončnih ljubezenskih litanijah, vedno hvaležni snovi za odžejanje pobebljenih množic,...

  • ja

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    blink-182: Take Off Your Pants And Jacket

    Blinki so lani prejeli kar ene par letnih Best New Act nagrad, kar je glede na relativno dolgoletni staž precej ironično. Ob kvaliteti fenomenalnega Enema of the State lahko sicer rečemo bolje pozno kot nikoli in s tem pojasnimo tudi to, zakaj so se na novem ploščku tako vestno držali recepta z multiuspešnega predhodnika. Par antemičnih cukrčkov, visokospolirana produkcija in obvezna nezrela, vendar po svoje...

  • iv

    2. 7. 2001  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Jamaicapod

    Zgleden primerek novodobnega soničnega turizma. Vse klapa. World music, založnik, spremljevalni paketi, zemljevidi, multimedijski del. Zadosti za virtualno zabavo in morebiten zaresen pohod na otok. Grešnik je kajpak megaturistična firma Rough Guide, ki ob svetovnih popotnih vodičih tiska še vodnike po godbah in spremljevalne cedeje, kompilacije, ki vas vodijo od otočka, malih rajev do velikih.

  • JA

    26. 6. 2001  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Dicky B. Hardy: You can't go halfway and get in!

    Začelo se je kot neprebavljivo kakofonično dretje, nadaljevalo bistveno všečnejše z obdobjem koncertiranja po Ameriki - Tile Slovenci zares rockajo!!! - zdaj pa so fantje in lepotica, čeprav bi znala biti ta oznaka glede na redko predrto pročelje prvinskih rock upornikov najbolj mrzka prav njim - zreli naravnost za MTV, in sicer kot še vedno nadvse spolirani kvazi real thing kontrast vsem tistim joškotresnim...

  • JK

    26. 6. 2001  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Panacea: German Engineering

    Kaj se je zgodilo s Panaceo, nemškim teroristom, ki je še do nedavnega - vsaka podobnost z redizajni fasade domačih elektrotehnikov je zgolj naključna - daleč od idealne teže, v kamuflažni podkulturni opravi bolščal z naslovk z zeleno mreno prevlečenim očesom, sedaj pa kot kak poblajhani, zmerno nabildani maneken nastavlja objektivu bolj priljudni profil pred svojim porschejem? Čeprav so podobne menjave sloga...

  • 666

    26. 6. 2001  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Static-X: Machine

    Davnega leta 1998 v tisočletju, ki mu je potekel rok trajanja, so luč sveta ugledali Static-X, ki so z glasbeno preprostim prvencem Wisconsin Death Trip, pri založbi Warner takoj prišli do video spota in velike medijske pozornosti, obenem pa začrtali smernice moderne in dobro prodajane godbe. V super modernem letu 2001 pa smo dobili nov izdelek do globalnega družbenega sistema sovražno nastrojenih statikov,...

  • 26. 6. 2001  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Pesmi Dušana Velkavrha: Lepa leta Slovenske popevke

    Kompilacija je po svoje the best of Slovenska popevka, čeprav si tega naslova ne prilašča, ker štarta šele z letom 1968. Za kaj gre? Dušan Velkavrh je najbolj tipičen pisec že rahlo izumrlih slovenskih popevk, in čeprav se ne more meriti z Gregorjem Strnišo, so na albumu komadi, ki pomenijo najboljše, kar je popevka proizvajala konec šestdesetih in v začetku sedemdesetih let. Nekakšna hipijada - v glavnem.

  • JK

    26. 6. 2001  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    The Anubian Lights: Naz Bar

    Anubian Lights sta Američana Len del Rio in Tommy Grenas, ki sta se med drugim potepala tudi s Hawkwind in Chrome ter se vdinjala pri Damu Suzukiju, tule pa vsem poletnih izic potrebnim ušesom namenjata koš kolonialne eksotike, terasnih in vesoljskih, poturčenega trip-hopa, infantilne sintetike ter krautrokovske hipijade.

  • IV

    18. 6. 2001  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Moreno Veloso + 2: Music Typewriter

    Priimek odzvanja, ne res. Po malem se udejanja muzična družinska dinastija Veloso. Oče je Caetano, teta je Maria Bethania. Starejši sin Moreno je že itak prispeval kratko, konkretno besedilo za efektni, radoživi, povsod slišani in reproducirani Caetanov How Beautifull Could a Being Be. Celo za fuzbalsko reklamo, kar je bila vsaj mala krivica za velike pare. Oh, pa saj so Velosovi carioce, bi se lahko tolažili.

  • JK

    18. 6. 2001  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Decomposed Subsonic: Blaue Löwen

    Kadar ravno ne sempla "konkretnih" zvokov, Hartmut Wessling skonstruira ogrodje svojega minihousa iz cvrčanja in brumov električne napeljave, kakršno so brez tako plesnega zastavka nekdaj lotali gojenci finske založbe Sähko.

  • MXM

    18. 6. 2001  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Collective Soul: Blender

    Edu Rolandu, tekstopiscu, kitaristu in pevcu benda Collective Soul, starši niso pustili poslušati popularne glasbe, zato je popustil v šoli, pobegnil od doma, tezgaril po snemalnih studiih in že nekje v osemdesetih sestavil bend, s katerim je hotel dohiteti viže, ki so v mladosti odmevale mimo njega. Jasno, ker so te viže že vsi znali na pamet, se založbe za Rolandovo glasbo niso ravno pulile.