13. 4. 2012 | Družba
AIPA opozarja na nepravilnosti v delovanju Sazasa
Na zavodu AIPA so se odzvali na navedbe združenja Sazas, da je od leta 2000 do prihoda Jurija Žureja na urad za intelektualno lastnino delo na področju avdiovizualnih pravic potekalo "normalno in podobno kot v drugih evropskih državah". V zavodu AIPA trdijo, da navedbe ne držijo, o tem naj bi pričalo tudi pismo mednarodne konfederacije ICMP.
Združenje Sazas je na poziv Evropske unije, Phare programa in Urada RS za intelektualno lastnino začel leta 2000 zastopati avtorje in producente avdiovizualnih del in tudi tuje televizijske programe. Kot so v odzivu zapisali v Zavodu za uveljavljanje pravic avtorjev, izvajalcev in producentov avdiovizualnih del Slovenije (AIPA), podpis sporazuma leta 2000 ne pomeni, da je delo v desetletju, ki je sledilo, potekalo normalno. "Predvsem pa ne pomeni, da je bilo poslovanje skladno z našo zakonodajo, na kar so imetniki pravic na avdiovizualnih delih z dopisi več let redno opozarjali pristojne," so opomnili.
Z ustreznimi postopki za razrešitev stanja je urad za intelektualno lastnino na podlagi več pripomb, pritožb in opozoril s strani imetnikov pravic sprožil postopke že za poslovni leti 2007 in 2008. "Sazas, ki je imel začasno dovoljenje od leta 2000 dalje, ni torej za konsolidacijo področja in ureditev razmer naredil ničesar. Tako v obdobju 2000-2010 ni sprejel ne tarife niti ni sprejel pravil o delitvi, pa tudi ustreznih finančnih poročil ni pridobival," so zapisali v zavodu AIPA.
Dodajajo tudi, da Sazas ni nikoli pridobil dodatnega dovoljenja za tiste dejavnosti, ki so zunaj okvirov obveznega kolektivnega uveljavljanja. "Pri tem naj navedemo le, da so bili v letnih poročilih Sazasa deli, ki so se nanašali na izvajanje začasnega dovoljenja, skopi, navkljub jasnim zakonskim določilom pa Sazas ni pridobil ustreznih poročil revizijske družbe ter mnenj organov upravljanja o izvajanju začasnega dovoljenja," so zapisali.
Da zadeve niso bile urejene skladno s svetovnimi standardi, naj bi dokazovalo tudi odprto pismo Mednarodne konfederacije glasbenih založnikov (ICMP).
Kot nam je iz korespondence z Združenjem kabelskih operaterjev znano, so zapisali v zavodu AIPA, imajo slednji urejene odnose tudi s posameznimi izdajatelji televizijskih programov. Sazas ima torej popolnoma odprte roke, če želi še naprej zbirati nadomestila tudi v njihovem imenu. "Za to mora le slediti črki zakona in pridobiti ustrezna pooblastila izdajateljev programov - ter seveda tudi ustrezno dovoljenje urada za intelektualno lastnino. Vprašanje, ki ostaja, je torej le, zakaj tega Sazas ni uspel urediti v desetih letih?," se še sprašujejo na zavodu AIPA. (STA, mh)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.