23. 8. 2014 | Družba
Digitalna tehnologija zmanjšuje družabne veščine pri otrocih
Skupina otrok, ki en teden ni uporabljala mobilnih telefonov in druge tehnologije, je v tem času izboljšala sposobnost prepoznavanja občutij prek neverbalne komunikacije. Skupina, ki ji je bila uporaba moderne tehnologije dovoljena, napredka ni pokazala. Študija, ki so jo izvedli na Kalifornijski univerzi v Los Angelesu (UCLA), kaže, da se ne bi smeli osredotočati zgolj na prednosti "digitalizacije človeštva". Več>>
V neposrednih medčloveških odnosih so informacije podane tudi prek tona glasu, očesnega stika ter telesne in obrazne mimike. Sposobnost dojemanja različnih odtenkov človeške komunikacije je ključna za razvoj družabnih veščin, ki omogočajo boljše medčloveške odnose. Vseprisotnost digitalne tehnologije, ki jo že v prvih letih življenja uporabljajo tudi otroci, morda vpliva na sposobnost otrok, da bi razvili družabne veščine, ugotavljajo losangeleški raziskovalci, saj imajo otroci vse manj priložnosti za neposredne stike z vrstniki. »Neverbalnih izrazov emocij se prek zaslona ne moremo naučiti brati do take mere, kot se jih lahko naučimo v neposrednih stikih.«
Mnenje raziskovalcev izhaja iz preproste študije, ki so jo opravili na nekem taboru. Najprej so nekaj enajstletnikov preizkusili v sposobnosti prepoznavanja občutij iz obrazne mimike. Prikazali so jim fotografije obrazov z veselimi, žalostnimi, jeznimi, prestrašenimi in drugimi izrazi. V posnetkih medčloveških odnosov so morali otroci prepoznati, ali so nastopajoči samozavestni, navdušeni, žalostni ali anksiozni. Nato so jih razdelili v dve skupini. Prva je med enotedenskim taborjenjem lahko uporabljala moderno tehnologijo, druga ne. Po enem tednu so sposobnosti prepoznavanja občutij prek neverbalne komunikacije testirali še enkrat. Pri skupini, ki ji je bila uporaba tehnologije dovoljena, napredka ni bilo. Pri drugi pa je bil napredek znaten. »Zmanjšana občutljivost na čustvene signale drugih ljudi je ena od sposobnosti, za katero se zdi, da jo otroci izgubljajo,« je dejala avtorica študije Patricia Greenfield, profesorica psihologije na UCLA.
Kot še pišejo pri Al Jazeeri, bo študija v oktobru objavljena v znastveni reviji Computers in Human Behaviour, že zdaj pa je dosegljiva na spletu.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.