10. 5. 2016 | Svet
Elon Musk: "Potrebujemo upor zoper fosilno industrijo"
Tesla
© WikiCommons
Predsednik uprave Tesle Elon Musk je uspešno izdelavo avtomobilov na električni povezal s potrebo po »uporu« zoper industrijo, ki temelji na izkoriščanju fosilnih goriv. Po oceni vodje podjetja. ki je danes zagotovo najbolj znan izdelovalec električnih avtomobilov na svetu. je izobraževanje javnosti o posledicah okoljskih sprememb ključnega pomena. Predvsem pri nasprotovanju naftnim in plinskim lobijem po vsem svetu in njihovemu slabemu vplivu na velike politične odločitve v posameznih državah.
»Upreti se moramo propagandi fosilne industrije. Bistven problem pri uporabi fosilnih goriv je, da je vsaka njihova uporaba povezana s subvencijami. Vsak avtomobil na bencinski pogon dobiva subvencije, prava pot, da se to reši, pa je davek na izpuste. Politiki se odločajo za lažjo pot in dajejo subvencije električnim avtomobilom, ki pa niso enake subvencijam, ki jih namenjajo avtomobilom z notranjim izgorevanjem. To pa slabi ekonomske silnice, ki nas usmerjajo proti obnovljivim virom v transportu in pri uporabi energije,« opozarja Musk.
Musk je v svojem govoru na Svetovnem forumu za inovacijo energetskih virov v tovarni Tesla v Kaliforniji politike tudi obtožil, da se udinjajo »neizprosni in enormni« moči fosilne industrije in opozoril, da bo morda potreben pravi »upor«, da bi pospešili prehod v smeri vzdržnih in obnovljivih transportnih sistemov. Po njegovi oceni bodo »tradicionalna« vozila in viri energije v bližnji prihodnosti še zmeraj konkurenčni v primerjavi z obnovljivimi viri, toda le zaradi velikanskih državnih subvencij in dejstva, da ta industrija ni obremenjena z davki zaradi posledic, ki jo njena uporaba sprošča.
Vse to bi bilo mogoče hitro rešiti z davkom, ki bi določal davčno stopnjo glede na količino izpustov ogljikovega dioksida v ozračje ali pa stopnje vsebnosti ogljika v fosilnih gorivih. Vendar je Musk istočasno priznal, da bi bila uvedba takšnega davka »politično zelo težka«, še posebej, če se v obzir vzame »enormna lobistična moč fosilne industrije.« Poslovnež in bogataš Musk je zato prepričan, da je izobraževanje o okoljskih spremembah najpomembnejši vzvod, preko katerega je mogoče zmanjšati moč industrije, ki svoje dobičke kuje iz uporabe fosilnih goriv. Opozoril je tudi, da je ta industrija v zadnjih nekaj letih zaradi strahu pred množičnim »eksodusom« iz Evrope že prisilila evropske države, da opustijo nekatere pomembne dele svoje dotedanje ekološke politike. »Prihodnost sveta je precej zaskrbljujoča. Moramo »nagovarjati ljudi ter jih izobraževati zoper to ter se boriti zoper propagando fosilne industrije«, ki je »neizprosna in enormna,« je dejal Elon Musk.
Kljub tej zaskrbljenosti pa je zelo očitno, da povpraševanje po električnih avtomobilih strmo narašča. Po napovedi in javni predstavitvi prototipov bolj »ljudskega« in cenejšega (brez subvencij naj bi stal okoli 35.000 dolarjev) Teslinega najnovejšega avtomobila - modela 3 – so v podjetju Tesla samo v prvih 24 urah zabeležili več kot 276.000 prednaročil. Ob tem je moral vsak kupec vplačati 1000 dolarjev, svoj avto pa bo morda lahko odpeljal domov šele čez dve leti – v kolikor v tovarni Tesla znova ne bo prišlo do zamud, kot se je to zgodilo pri modelih »S« in »X«. Število naročil modela 3 je nato že preseglo 400.000.
Musk je tudi ocenil, da bo do leta 2040 okoli 35 odstotkov avtomobilov električnih, polovica vseh novih avtomobilov pa bo v naslednjem desetletju tudi popolnoma avtonomnih. »To, da so avtomobili avtonomni, se bo zgodilo veliko hitreje, kot si ljudje danes to predstavljajo. Mislim, da bo sedem ali osem let od danes polovica proizvedenih avtomobilov avtonomnih ter da bo videti zelo nenavadno, če avto ne bo imel te sposobnosti,« ocenjuje Elon Musk. Tako je na primer Nissan pravkar prikazal svoj koncept samovozečega avtomobila, Volvo pa je napovedal, da bo svoj sistem samostojnega avtomobila v Veliki Britaniji predstavil naslednji teden. Podjetje Tesla je tudi sporočilo, da je število baterij za hiše v prvem četrtletju leta 2016 v ZDA že doseglo število 2500, kar prav tako kaže na povečano zanimanje za sisteme shranjevanja električne energije. V letu 2016 in 2017 pričakujejo prodajo baterij v višini 500 milijonov dolarjev.
Istočasno pa je predsednik uprave Tesle tudi sam naredil še en precej »revolucionaren« korak, saj je javno, kot poroča Time, napovedal podvojitev svojih že tako ali tako izjemnih ciljev. In to kljub temu, da je Teslo v zadnjem času zapustilo več direktorjev, ki so doslej vodili proizvodnjo avtomobilov. Delnice podjetja so zaradi teh informacij celo padle, vendar so se nato znova dvignile na enako raven, ko so podatki poslovanja pokazali povečanje prihodkov za 45 odstotkov. Toda še večje presenečenje je napoved Elona Muska, da bo Tesla (ki je doslej izdelovala okoli 50.000 avtomobilov letno) zaradi povečanega povpraševanja po avtomobilih napovedanih 500.000 avtomobilov izdelala že leta 2018 in ne šele leta 2020, kot je bilo načrtovano doslej. To praktično pomeni, da je Elon Musk cilje podjetja v kratkem času dobesedno podvojil. To ne bo lahko in ne poceni, kar je bilo opazno že letos, ko bodo kapitalske investicije znašale 2,25 milijard dolarjev, okoli 50 odstotkov več, kot je bilo načrtovano. Za nove načrte pa bo podjetje Tesla potrebovalo še več kapitala.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.