STA

 |  Politika

Odstranjevanje ograje na meji / Stalo bo 7 milijonov evrov, trajalo pa bo štiri leta

Ograjo na meji bo odstranjevala družba Minis, ki jo je tudi postavljala. Njena ponudba naj bi bila trikrat dražja od najcenejšega ponudnika.

Prvi koluti postavljene žice, mejni prehod Gibina, občina Razkrižje, november 2015

Prvi koluti postavljene žice, mejni prehod Gibina, občina Razkrižje, november 2015
© Borut Krajnc

Notranje ministrstvo je po poročanju Dnevnika za odstranjevanje ograje na meji izbralo družbo Minis, ki je ograjo tudi postavljala. Posel je vreden sedem milijonov evrov, ograja pa bo odstranjena v štirih letih. Družba je po navedbah časnika na javnem razpisu ponudila trikrat dražjo storitev od najcenejšega ponudnika.

Javno naročilo je notranje ministrstvo objavilo novembra lani, nanj pa so se prijavili štirje ponudniki, poleg Minisa še gradbeni oziroma inženirski podjetji Garnol iz Kranja in Mensel iz Ljubljane ter samostojni podjetnik Franc Mačerol, gradbenik iz Žužemberka. Minis je oddal drugo najcenejšo ponudbo.

Najcenejši je bil z dvema milijonoma evrov samostojni podjetnik Mačerol, vendar je bil Minis kljub trikrat višjemu ponudbenemu znesku izbran kot najboljši ponudnik, poroča Dnevnik. Najugodnejši ponudnik namreč ni predložil t. i. finančnega zavarovanja za resnost ponudbe v višini 100.000 evrov.

Družbe nadalje niso imele informacije, kje poteka ograja, ko so za to zaprosile ministrstvo, pa jim je to odgovorilo, da bo izvajalec s točnim potekom ograje seznanjen ob uvedbi del.

Potek ograje je namreč še vedno državna skrivnost, skoraj dvestokilometrsko traso ograje poznajo le ministrstvo, policija in izvajalec, ki jo je postavljal - torej Minis.

Potek ograje je namreč še vedno državna skrivnost, skoraj dvestokilometrsko traso ograje poznajo le ministrstvo, policija in izvajalec, ki jo je postavljal - torej Minis. "Tako ne preseneča, da je to podjetje lahko oddalo izbrano ponudbo, saj je lahko precej natančno predvidelo, kaj delavce čaka pri odstranjevanju," so zapisali pri Dnevniku. Minis je sicer na njihova vprašanja odgovoril, da poteka trase ne pozna.

Ponudniki so med korespodenco z ministrstvom ugotovili še, da bo demontaža zahtevna, saj je bil tudi način montaže poseben. Minis in še tri druge družbe, ki so postavljale ograjo, so namreč uporabljale posebno tehniko vijačenja brez betoniranja temeljev, kar je bilo v naravi, v hribih in gozdovih še posebej priročno.

Ob pogoju ministrstva, da mora biti ograja ohranjena v največji možno meri za potrebe ponovne postavitve je zato najboljši način demontaže med prijavitelji zelo verjetno dobro znan predvsem družbi Minis, so sklenili pri časniku.

BtC6g5qZyeQ

EPqvPL1p3vs

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.