Jure Aleksič

 |  Mladina 49

‘Bencin je atavizem!’

Dan električnih vozil na Institutu Jožef Stefan

Roman Sušnik pred svojim lepim predelanim APIS-om

Roman Sušnik pred svojim lepim predelanim APIS-om
© Borut Peterlin

Seminar s krovnim imenom Čevelj - Čista Elektronska Vozila za Ekološko ozaveščene LJudi - se je na Štefanu tokrat zgodil drugič in udeležba se je v enem letu približno podvojila. Kar je lep podatek, če upoštevamo, da je bila vstopnina.
Serijo kar dvanajstih krajših predavanj je z morda najbolj inspirativnim izmed vseh začel gospod po imenu Andrej Pečjak, ki je dva serijska bencinska avtomobila v električni vozili predelal kar doma. Gre za Renault Espace in Renault 5 in obe home-made čudesi smo si lahko udeleženci na parkirišču Instituta tudi podrobneje ogledali.
Espacea si je kot osnovo izbral zato, ker je njegova karoserija plastična in lahka, ker ima dovolj prostora in ker je relativno poceni. Vozilo danes z enim polnjenjem prevozi 200 kilometrov, če ga teraš do hitrosti nekje od 80 do 90 kilometrov na uro. Po besedah gospoda Andreja zadeva pospešuje »nekje bolje kot fičo in slabše kot stoenka«, njegova končna hitrost pa je okrog 130 kilometrov na uro.
Vse potrebne komponente (razen akumulatorjev) in znanje za svoj podvig je našel pri nas doma, v Sloveniji. Z Espaceom je v enem letu naredil 9500 kilometrov: »Kot ultimativni dokaz, da gre za povsem normalne avte, ki se vozijo kot vsaki drugi, bi navedel dejstvo, da jih pri nas doma čisto mirno vozijo tudi naše punce.« Pri sami predelavi so bili najbrž največji tehnični problem akumulatorji. Pri Pečjakovih so začeli s svinčevimi - a imajo zdaj notri inštalirane pol lažje (tehtajo ušivih 240 kil), ki so sicer resda stali 20.000 evrov, vendar naj bi bila njihova življenjska doba okrog 400.000 kilometrov.
Za vsaj enako, če ne še bolj pereč problem se je izkazalo stanje duha na slovenskih cestah. Čeprav je dal gospod Andrej po seriji zelo neprijetnih izkušenj na zadek avtomobila velikanski napis ELEKTRIČNI AVTO, se mu terenci še vedno redno nabijajo pol metra za rit in prav debilno utripajo in trobijo. Še en problem bi bil ta, da električni avto pri funkcioniranju ne producira odpadne energije, ki bi jo bilo možno tako kot pri bencinskih bratrancih potem porabiti za gretje. V prihodnosti bo treba torej še veliko narediti na izolaciji. Ampak vse take tegobice so zelo obvladljive in vse bi bilo v redu, če ne bi bilo tiste največje med vsemi: namreč grozljivega pomanjkanja interesa širše skupnosti, v kateri danes »celo moški« ne poznajo več razlike med voltom in amperom. Je pa res, da vedno obstajajo svetle izjeme - in tudi Pečjakovim je marsikdo pomagal zastonj, iz golega navdušenja nad dejstvom, da se vendarle nekaj premika.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.