16. 4. 2009 | Mladina 15
Volite vendar
Evropski parlament se boji ponovnega neuspeha, kar zadeva volilno udeležbo na bližnjih volitvah
Oglas za evropski volilni glas
© Borut Peterlin
Zadnje tedne so se na slovenskih oglasnih panojih pojavili oglasi, ki promovirajo letošnje volitve v evropski parlament. Ne kako posebno politično stranko ali stališče, ampak samo to, da volitve bodo. Slogan je: »Ti odločaš!« Gre za del vseevropske kampanje, katere namen je, kot razlagajo predstavniki parlamenta, »povečati zavedanje ljudi o tem, zakaj je njihov glas pomemben«.
Po javnomnenjskih raziskavah letošnjim evrovolitvam, tudi zaradi finančne krize, ne kaže prav dobro. Po podatkih Evrobarometra je lani jeseni samo četrtina anketiranih sploh vedela, da bodo letos volitve. Približno toliko je bilo med njimi tudi Slovencev. Več kot 50 odstotkov prebivalcev EU je po tem, ko so za volitve izvedeli, dejalo, da jih večinoma ne zanimajo, pri čemer so najmanj zanimanja pokazali v Latviji, saj tam »dol visi« kar 80 odstotkom. Tudi v Sloveniji zanimanje za volitve ne premaga nezanimanja. Od vprašanih Evropejcev jih je 34 odstotkov zatrdilo, da se bodo volitev udeležili zagotovo ali najverjetneje. V Sloveniji je bilo takih 43 odstotkov. Glede na udeležbo na prejšnjih evrovolitvah leta 2004 (28 odstotkov) lep napredek, če se bo seveda vsaj približno udejanjil.
Evropski parlament z javno percepcijo pomembnosti svoje sestave in delovanja ter »državljanske« potrebe po soodločanju ne more biti zadovoljen. Kampanja, ki bo poleg reklamnih panojev vključevala še televizijske in radijske oglase, dogodke, umetniške instalacije, v Sloveniji kot posebnost tudi reklamni vlak ..., naj bi proračun evropskega parlamenta, ki znaša milijardo 320 milijonov evrov na leto (od tega kakih 200 milijonov za vsakomesečne selitve iz Bruslja v Strasbourg in nazaj), olajšala za 22 milijonov evrov. Kampanja bo trajala vse do 8. maja, ko naj bi vajeti prevzele politične stranke. Datum volitev bo še naprej oglaševal tudi parlament. Po besedah Nataše Goršek Mencin, vodje informacijske pisarne evropskega parlamenta v Sloveniji, sicer kampanja »ni toliko nagnjena k spodbujanju višje udeležbe kot k obveščanju o volitvah«. Poudarja pa, da evropske poslance majhno zanimanje seveda skrbi, saj gre za njihovo kredibilnost.
Dvaindvajset milijonov evrov oziroma 6 centov na volivca niti ni tako velik znesek, če ga primerjamo s celotnimi letnimi stroški EU za promoviranje same sebe. Britanska nevladna organizacija Open Europe je konec lanskega leta izdala publikacijo, v kateri ugotavlja, da EU na leto za promocijo porabi kar 2,4 milijarde evrov. Izdatki so se po navedbah poročila še posebej povečali po zavrnitvi evropske ustave na referendumih v Franciji in na Nizozemskem, nato na Danskem in nazadnje še na Irskem. »Še posebej po teh zavrnitvah je evropska komisija neprestano govorila o potrebi dati EU ušesa, da bo poslušala državljane in jih vključevala v odločevalski proces, kar je dobro,« piše v poročilu organizacije Open Europe, »pa vendar so v tistih nekaj primerih, ko so milijoni Evropejcev dejansko imeli možnost odločanja na referendumih, evropski voditelji senzacionalno ignorirali željo državljanov po zavrnitvi nadaljnje integracije.«
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.