Staš Zgonik

 |  Mladina 44

Počasna ozelenitev

Ekološki avtomobili v državni upravi

V času volilne kampanje je Türk promoviral zeleno tehnologijo

V času volilne kampanje je Türk promoviral zeleno tehnologijo
© Matej Leskovšek

Državna uprava ima za zdaj v lasti oziroma na lizingu nekaj več kot štiri tisoč avtomobilov in drugih vozil. Glede na načrte, ki jih je vlada sprejela prejšnji mesec, naj bi jih prihodnji dve leti kupili ali zamenjali več kot 1200, za to pa porabili več kakor deset milijonov evrov. Glede na veliko količino načrtovanih nakupov je zelo pomembno, kakšna bodo nova vozila, saj bodo v rabi še precej let. Če jih v času vsesplošnega varčevanja že potrebujemo toliko, morajo biti vsaj čim varčnejša in do okolja prijazna. To bo za državno upravo pomemben preizkus in priložnost, da pokaže, da misli resno s spodbujanjem energetske učinkovitosti in da je pripravljena začeti pri sebi. Navsezadnje je prav promet področje, kjer imamo največ težav z uresničevanjem zavez iz kjotskega protokola.
Za zdaj državna uprava glede na število vozil ni najbolj »bogata« z do okolja prijaznimi vozili. Razpolaga z osmimi hibridnimi vozili, od teh jih ima največ, tri, urad predsednika republike. Poleg tega je devet vozil, ki jih v generalnem sekretariatu vlade uporabljajo za opravljanje protokolarnih in službenih prevozov, predelanih na plin. To pa je tudi vse, ne glede na to, da je predstavnik SD za odnose z javnostmi Denis Sarkić v intervjuju za blog razgledi.net zatrdil, da je »v času predsedovanja EU Slovenija od BMW-ja dobila avto na vodik, v katerem zdaj v Bruslju vozimo veleposlanika in tudi premierja ter ostale ministre,« in da ga »uporabljamo za ekološko ozaveščanje«. Slovenija je v času predsedovanja to vozilo res uporabljala, vendar ga je po koncu predsedovanja vrnila oziroma izročila naslednji predsedujoči državi.
Kot pojasnjujejo v uradu vlade za komuniciranje (UKOM) na ministrstvu za okolje načrtujejo nakup petih ekoloških vozil, na ministrstvu za obrambo štirih, na ministrstvu za gospodarstvo pa enega - rabljenega. V upravi za izvrševanje kazenskih sankcij naj bi se za prihodnje leto dogovarjali za preizkus dostavnega vozila s čistim električnim pogonom, ki naj bi ga uporabljali predvsem za prevoze zaprtih oseb na mestnih vožnjah. Preizkus naj bi bil namenjen ugotavljanju, ali je takšno vozilo glede na zmogljivosti in samo obliko primerno za prevoz zaprtih oseb. V UKOM-u še dodajajo, da so navedeni načrtovani nakupi odvisni od finančnih sredstev, ki bodo na voljo za obnovo voznega parka.
Vlada je sicer že pred skoraj letom in pol sprejela akcijski načrt za zeleno javno naročanje, v okviru katerega naj bi poskrbela tudi za večje upoštevanje okoljskih meril pri izbiri ponudnikov avtomobilov, vendar uredba, ki bi ta merila jasno začrtala, še vedno ni pripravljena. Če bo šlo vse po sreči, naj bi jo sprejeli do konca leta. So pa na ministrstvu za javno upravo prve korake v smeri nakupov do okolja prijaznejših vozil storili že (ali pa šele) lani in letos, saj so v skupna javna naročila za vozila že vključili sicer ne najstrožja okoljska merila in tako kupili 180 vozil. Vsekakor bi lahko vlada vsaj na tem področju odločneje prevzela pogosto omenjano »odgovornost za spremembe«.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.