1. 8. 2007 | Mladina 30
Članstvo v SDS pogoj za šefa
Do vodje prek stranke in sindikata
Pavlič in Brdajs
© Denis Sarkić
Javna skrivnost je, da slovenske železnice vodita sindikalista Albert Pavlič in Silvo Brdajs. To je na svoji koži občutil že marsikateri direktor, ki po njunem ni ubiral pravih strun. Znano je tudi, da Pavlič in Brdajs podpirata vladajočo koalicijo. Med zaposlenimi na Slovenskih železnicah je javna skrivnost, da se da do visokega položaja priti prek dveh navez: s članstvom v pravem sindikatu, še bolje pa je, če je to članstvo podprto s članstvom v SDS. Kot trdijo anonimni viri, v tem primeru izobrazba niti ni tako pomembna. Tako je recimo Milan Mikl pred kratkim postal vodja sekcije vleka v Mariboru. Mikl nima ustrezne izobrazbe, je pa član sindikata in mestni svetnik SDS v Mariboru. „Po sklepu poslovodstva lahko opravljam to delo. Na železnicah sem 23 let, tako da moja strokovnost ni sporna, članstva v sindikatu in stranki pa ne bi komentiral,“ nam je povedal Mikl.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 8. 2007 | Mladina 30
Pavlič in Brdajs
© Denis Sarkić
Javna skrivnost je, da slovenske železnice vodita sindikalista Albert Pavlič in Silvo Brdajs. To je na svoji koži občutil že marsikateri direktor, ki po njunem ni ubiral pravih strun. Znano je tudi, da Pavlič in Brdajs podpirata vladajočo koalicijo. Med zaposlenimi na Slovenskih železnicah je javna skrivnost, da se da do visokega položaja priti prek dveh navez: s članstvom v pravem sindikatu, še bolje pa je, če je to članstvo podprto s članstvom v SDS. Kot trdijo anonimni viri, v tem primeru izobrazba niti ni tako pomembna. Tako je recimo Milan Mikl pred kratkim postal vodja sekcije vleka v Mariboru. Mikl nima ustrezne izobrazbe, je pa član sindikata in mestni svetnik SDS v Mariboru. „Po sklepu poslovodstva lahko opravljam to delo. Na železnicah sem 23 let, tako da moja strokovnost ni sporna, članstva v sindikatu in stranki pa ne bi komentiral,“ nam je povedal Mikl.
Podobno brez ustrezne izobrazbe je tudi sindikalist Andrej Hreščak, ki je pred enim letom postal vodja prometne operative v Postojni: „Ustrezno izobrazbo bom kmalu pridobil, saj končujem šolanje,“ pravi Hreščak. Sindikalist v pravem sindikatu in SDS-ov podpornik naj bi bil tudi Franc Pavlič, šef železniške postaje v Dobovi: „Tu delam že 30 let. Imam pa eno stopnjo nižjo izobrazbo, kar kolektivna pogodba dovoljuje.“ Brez ustrezne izobrazbe je tudi Janko Di Monte, ki je šef sekcije za potniški promet v Ljubljani, na položaj pa je prišel že leta 2000. Tudi on končuje šolanje: „Na položaj sem prišel zaradi svoje zagnanosti in članstvo v sindikatu nima z mojim položajem nikakršne povezave.“ Čeprav vsi po vrsti zatrjujejo, da na položaje niso prišli po sindikalni, še manj pa po strankarski liniji, pa je naključij vseeno malo preveč. Po neuradnih virih je takšnih primerov še veliko več, o čemer smo vprašali tudi tiskovnega predstavnika Slovenskih železnic, ki pa nam ni odgovoril, koliko ljudi na Slovenskih železnicah opravlja delo, za katero nimajo ustrezne izobrazbe: „Podatki o izobrazbi in sindikalni pripadnosti, po katerih sprašujete, so osebne narave, zato na tovrstna vprašanja ne moremo odgovarjati.“
Po železniških postajah pa se že šušlja, da so pod sindikalno kontrolo tudi nove zaposlitve, še zlasti zaposlovanje novih strojevodij. Obstajali naj bi celo poimenski seznami, kdo je lahko sprejet in kdo ne. Uradna izjava tiskovnega predstavnika Marka Tancarja iz Službe za organizacijsko komuniciranje je: „Na Slovenskih železnicah poteka izobraževanje 90 kandidatov za strojevodjo. Kandidati so bili izbrani na razpisu, v skladu z razpisnimi pogoji. Kandidati na Slovenskih železnicah še niso zaposleni, zaposlili se bodo po opravljenem tečaju, v skladu s potrebami Slovenskih železnic.“ Vsekakor bomo to dogajanje še spremljali.