1. 7. 2007 | Mladina 25 | Politika
Pirati, ki se delajo, da to niso
Kliping podjetja še vedno bolj ali manj ne plačujejo avtorskih pravic za uporabo medijskih vsebin
© Borut Peterlin
Digitalna doba in avtorske pravice imajo težave v medsebojnem razmerju. Avtorske pravice, vsaj kot so bile urejene nekoč, je povozil čas, nove tehnologije pa omogočajo dostop do vedno večje količine najrazličnejših multimedijskih in tiskanih vsebin. Največ polemik pa tudi sodnih procesov v zadnjih letih se je nanašalo na uporabo nelegalne programske opreme ali pa so bili tarča izmenjevalci glasbenih mp3-jev prek interneta. Vendar pa gre pri tem za pretežno individualne uporabnike. Povsem druga zgodba pa je, če nekdo določene avtorsko zaščitene vsebine, ki niso v njegovi lasti, ponuja kot lastno storitev in pri tem še dobro služi. V Sloveniji se že nekaj časa razvija debata okoli klipinga, ki ga ponujajo številna za komunikacije specializirana slovenska podjetja. Kaj je kliping? Kliping je v bistvu spremljanje medijev za naročnike, ki želijo vedeti, kaj se o njih piše in govori blizu in daleč, kaj se dogaja na gospodarskem, političnem ali športnem področju ... Naročnikom tako ponudniki klipinga pošiljajo izbrane članke, natipkane zapise radijskih in tv-oddaj v elektronski obliki. Tovrstne storitve seveda nekaj stanejo, odvisno od tega, kaj si želite. S pojavom digitalne dobe se je povečalo tudi število najrazličnejših storitev, distribucija medijskih vsebin pa je postala tudi bolj preprosta.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?