31. 8. 2005 | Mladina 35 | Družba
Guglizacija sveta
Vodilni spletni iskalnik postaja vse večji tekmec konkurenci tudi s programsko opremo
Satelitski posnetek Domžal
© Mladina
Vodilni možje najbolj priljubljenega spletnega iskalnika Google so resno začeli parati živce sicer precej borni konkurenci, saj ponujajo vedno več do uporabnika prijazne programske opreme. Hkrati pa so napovedali, da se hočejo z dodatno izdajo delnic dokapitalizirati za 4 milijarde dolarjev. Konkurente, kot sta nekdaj najbolj priljubljena Yahoo in Microsoft, pa najbolj skrbi, kam oziroma v kaj nameravajo investirati svoje nove milijarde. Google je tako lansiral Google Earth, s katerim lahko uporabniki opazujejo tudi najbolj skrite kotičke sveta s pomočjo zbirke satelitskih in letalskih fotografij. V avgustovskih dneh pa je ponudil še svoj namizni iskalnik Google Desktop, ki naj bi uporabniku precej olajšal iskanje po dokumentih in drugi navlaki, ki jo ima shranjeno na svojih trdih diskih. V primerjavi z iskalcem, vgrajenim v Microsoftovih oknih, naj bi bilo to razmerje zajec-polž v korist Googla. Še bolj je Google razburil s svojim Google Talkom, programom za spletno komuniciranje. Na prvi pogled nič novega, saj so se tovrstni programi za glasovno komunikacijo kot trenutno sporočanje ('instant messaging'), kot sta denimo Yahoo Messenger ali MSN Messenger, pojavili že skoraj pred desetletjem. Vendar - nikoli se ne ve, kaj ima veliki Google za bregom. Nekateri namigujejo, da hoče stopiti na trg internetne telefonije in postati konkurenca luksemburškemu Skypu, največjemu ponudniku internetne telefonije, ki poleg običajnih "messenger" storitev ponuja tudi cenovno zelo ugodne telefonske klice v fiksna in mobilna omrežja po vsem svetu. Po nekaterih podatkih naj bi imel Skype že 40 milijonov uporabnikov, vsak teden pa naj bi se število uporabnikov povečalo za nekaj 100.000. Zaradi giganstva Googla v primerjavi s Skypom pa so nekateri analitiki že napovedali somrak slednjega, če bosta postala tekmeca. Drugi v štirih milijardah, ki naj bi jih Google iztržil iz nove emisije delnic, ne vidijo nič drugega kot prevzemno vsoto za Skype. Tretji pa so mnenja, da hoče Google še bolj utrditi svoj globalni primat na področju spletnih iskalnikov. Prevzel naj bi najbolj priljubljen kitajski spletni iskalnik baidu.com, ki je nedavno začel neverjetno uspešno kotirati tudi na ameriški borzi Nasdaq. Njegovi kitajski lastniki pa so se čez noč spremenili v dolarske milijonarje. Kitajski stomilijonski internetni trg je zelo zanimiv za naložbe kot tudi za konkurenčni boj. Yahoo, ki bi spet rad pridobil status največjega med spletnimi iskalniki in spremljajočo ponudbo, vlaga milijardo dolarjev v največji kitajski portal za e-trgovanje alilbaba.com. S tem naj bi pridobil 40-odstotni delež.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?