2. 12. 2011 | Mladina 48 | Ekonomija
Pred dnevom odločitve
Še vedno ne vemo, zakaj Janša ne premore glavnega ekonomista, ki bi povečal njegovo ekonomsko kredibilnost, in kdaj bo Janković zamenjal abotni politični marketing, ki vedno znova obljublja najboljši svet vseh svetov
Nekaj dni pred končnim političnim obračunom predčasnih volitev so reči razmeroma jasne. Dvajset političnih strank, novih list in gibanj je to politično jesen vendarle malce pretreslo slovenski politični trg. V ospredju sta Janševa SDS in nova Jankovićeva Pozitivna Slovenija, sledita Pahorjeva SD in Virantovi, nekakšna podvojitev stare in nove strankarske naveze. Potem je tu Erjavčev Desus in še kdo, kjer je očiten vzpon NSi in zelenih. Kot pri formuli ena, ko si mesta pred začetkom dirke delijo v verižnem zaporedju rdeči biki in stari mclarni. Predvolilna bitka je bila kakovostnejša kot pred tremi leti. Toda še vedno smo daleč od kredibilnih predlogov, kako rešiti dolžniško in gospodarsko krizo, prenoviti demokratični deficit bolne strankokracije in se rešiti čudaških političnih krjavljev, ki se ponujajo kot odrešujoči voditelji.
Politični manever Jankovića in tudi Viranta je delno uspel, prinesla sta prerazporeditev politične moči, oslabila sta zmagovito pot SDS, toda hkrati politično povsem izločila LDS in Zares. Levosredinski vladni trojček se je po vladnem neuspehu dejansko sesul in pomeni popoln poraz politične levice, zato predvolilni nastopi Pahorja, Golobiča in Kresalove delujejo tragikomično. Blagovna znamka stare LDS je doživela podobno usodo kot nekdanja SKD, potonila bo v pozabo. Predvsem pa se je politični zemljevid z brezkompromisnimi napadi na politične voditelje oblikoval zadnja tri leta in tu Janšev manipulacijski sistem ne pozna milosti in tudi ne naključij. Toda to je bolj problem političnih sposobnosti njegovih konkurentov, pravna država in demokratična kultura sta tu zgolj kolateralna škoda.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.