• Jaša Bužinel 

    3. 5. 2024  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: Coddio EP

    Butična založba PHI se je s prisotnostjo po evropskih ploščarnah v zadnjih letih dobro uveljavila na osi Ljubljana–Berlin in širše. Po dvoletnem zatišju predstavlja dela treh italijanskih in enega slovenskega producenta, ki se gibljejo med proggy housom in tranceom, obrobnim acidom in diskom ter electro/techno mutacijami v tradiciji skupine Underground Resistance. Domače vrste pod imenom Vlado predstavlja eden bolj izstopajočih talentov mlajše generacije Jaka Nežmah. V introspektivnem, a udarnem komadu Tinusha stavi na zabrisan, spiralasto ponavljajoč se rap sempel, prepoznavne sintovske akorde, ki v crescendu gradijo napetost, in lebdeče zvoke padov z avro mističnosti. Pristen poklon retro zvokom skozi ušesa nove generacije.

  • Borja Borka

    3. 5. 2024  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Shabaka: Perceive Its Beauty, Acknowledge Its Grace

    Po temeljitih pripravah in obsežnem koncertnem poslavljanju je britanski pihalec Shabaka Hutchings svoj paradni inštrument saksofon odložil v kot, skrbno pa se je spoprijel z raznorodnimi flavtami. Album Perceive Its Beauty ... je (prvi?) vrhunec te ustvarjalne preobrazbe, je samostojni prvenec, ki je v resnici plošča sodelovanja z več kot dvajsetimi glasbenicami in glasbeniki, pri njem pa je bolj kot samo komunalno senzibilno igranje impresivna kasnejša montaža. Premik od frenetičnega drnca saksa k nežni, zračni, ohlapni, atmosferični, newageevski, spiritualni ... godbi je radikalen, kar je ostalo skupnega, sta izjemna predanost in natančnost v vseh fazah postopka. Saksofon je mrtev, živele flavte!

  • Gregor Kocijančič

    3. 5. 2024  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Justice: Hyperdrama

    Justice, prvo ime novega vala francoskega elektra, že sedemnajst let deluje v senci svojega izjemnega prvenca Cross. Ob izidu te prelomne plošče se je zdelo, da bo dvojec nekako prevzel štafeto od francoskih pionirjev Daft Punk, potem pa je drugo za drugo nizal medle izdaje, vse do zdaj, ko je (končno) posnel album, ki debiju seže do gležnjev – ne ravno do kolen, do gležnjev pa. Čeprav ploščo bremeni kakšen odvečen gostujoči vokalist (ali trije), je Hyperdrama uspešno opravljen popravni izpit, s katerim se Justice s (hiper)dramatičnimi skladbami oddolži za petnajst let razočaranj. Je pa res, da na albumu očitno skuša poustvariti magijo, s katero se je sprva povzpel na velike odre, kar je dejansko ambiciozen poskus, ki dvojcu uspe le delno.

  • Jaša Bužinel

    3. 5. 2024  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    AKA Neomi: Lepo se svetiš v temi

    V Mladininem portretu je frontwoman Saša Vipotnik, ki z multiinstrumentalistom in producentom Mariem Babojelićem sestavlja jedro skupine AKA Neomi, povedala, da teža sodobnega sveta, od propadanja javnega zdravstva in ekoanksioznosti do genocida nad Palestinci in občutka politične nemoči, pogosto pritiska nanjo. Zanjo odgovor na sedanje dogajanje ni evforični pop, ki bi v slavljenju joie de vivre odpihnil vse skrbi, temveč prefinjeni »kantavtorski pop«, ki gravitira k nekoliko nenavadnim, težko posnemljivim vokalnim linijam, kar muziko AKA Neomi dela posebno. Ob imenih Masaž, Nejc Pipp in zalagasper je na naši sceni specifičen segment – recimo temu tako – intimnega, »navznoter obrnjenega« popa.

  • Gregor Kocijančič

    26. 4. 2024  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Claire Rousay: Sentiment

    Eksperimentalna glasbenica Claire Rousay za Sentiment, svojo najdostopnejšo ploščo doslej, pravi, da se je z njo preizkusila v popu, a naj vas to ne zavede: dobršen del albuma uzurpira prasketanje abstraktnih kompozicij, sestavljenih iz terenskih posnetkov. Ko nam v uverturi plošče mrk glas zamrmra, da »že več dni ne more jesti, spati ali zapustiti postelje«, nemudoma postane jasno, da poslušanje tega izdelka ne bo ravno vedra izkušnja. Album, ki ga je (kant)avtorica zgovorno opisala kot »ambientalni emo«, je zbirka pretanjenih, globoko melanholičnih in počasi kotalečih se jeremijad, ki so po eni strani izrazito intimne in introspektivne, po drugi pa so zaradi ekscesne količine vokalnih efektov tudi zelo odtujene in robotske – kot bi nam prepevala otožna kiborginja.

  • Borja Borka 

    26. 4. 2024  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Slowmotion Livestream: Drevesa se nam smejijo

    Brez samopromocije je izdajanje glasbe v današnjem času ne(za)sliš(a)no! Enemu glavnih aksiomov založniške prakse kljubuje praktično anonimni, a hudo produktivni domači strunar in brkljač elektronike Matevž Kovačič. Kot Slowmotion Livestream vedno znova preseneča s stilskimi prečenji in prevali in tokrat morda najmanj, saj je usmeritev v pejsaže čiste ambientale nakazal že na zadnji plošči A Statue ... Zdaj gre do konca, saj niti en posnetek na Drevesa se nam smejijo ne vključuje konkretnih ritmičnih udarcev, prav vsi pa (in najbolj kot celota) hipnotizirajo s privlačno subtilnimi zvočnimi panoramami razkošno razvlečenih synthovskih tonov, mikromelodij in semplov. Kraljestvo počasno mogočnih premikov.

  • Jaša Bužinel

    26. 4. 2024  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Cindy Lee: Diamond Jubilee

    Hajp okoli sedme dvojne plošče kanadskega hipnagogičnega pop projekta kraljice preobleke Patricka Flegla je presegel meje indie scene in se s pomočjo debat na Twitterju razvil v mini popkulturni fenomen. Odmevna recenzija na Pitchforku, odsotnost na pretočnih platformah in dolžina celovečerca s kar 32 komadi, zapakiranimi v nostalgično lo-fi patino in polnimi hrepenenja, so še dodali k zanimanju. Za ene razvlečeno hipstersko posvetilo ženskim vokalnim bendom 60. let, The Beach Boysom, The Walker Brothersom in nasploh zahodnoobalni pop psihedeliji, za druge vrhunec sodobne nostalgične muzike, ki zveni kot fiktiven zvočni prenos iz neke vzporedne preteklosti in bo omrežila fene imen à la Devendra Banhart, The Shins in Khruangbin.

  • Gregor Kocijančič

    26. 4. 2024  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Vampire Weekend: Only God Was Above Us

    Navihani indie pop prvaki newyorške zasedbe Vampire Weekend so bend ustanovili kot študentje univerze Columbia, njihova »Ivy League« privilegiranost pa je močno zaznamovala tudi identiteto zasedbe, kar je ob deškem vokalu Ezre Koeniga bendova najbolj odbijajoča značilnost. Čislana zasedba tudi po slabih dvajsetih letih delovanja premore toliko mladostniškega elana, kot bi še vedno brenkala na elitnem študentskem kampusu, kar pa ne pomeni, da se je zataknila v svojih koreninah – daleč od tega.

  • Gregor Kocijančič

    19. 4. 2024  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Gesaffelstein: Gamma

    Gesaffelstein se je iz enega temeljnih predstavnikov kratkotrajnega, a vplivnega novega vala francoskega elektra naglo povzpel na vrh glasbene industrije: postal je izjemno zaželen producent, ki je podpisal skladbe velikanov tipa Kanye West, A$AP Rocky in The Weeknd, na prejšnji plošči Hyperion pa je med drugim sodeloval z R & B slavčkom Pharellom in sestrsko navezo Haim. A ta album, avtorjev spodleteli poskus ustvarjanja radijskih hitov, ni bil lepo sprejet, daleč od tega, zato zdaj skuša popraviti vtis s slogovnim zasukom, zavojem v estetiko temačnega synthpopa in nostalgije po osemdesetih. Čeprav mu to delno uspe, zajeten del albuma zveni kot monotona zbirka nedodelanih in nedomiselnih kopij hitov zasedbe Depeche Mode, a tem ne seže niti do gležnjev.

  • Jaša Bužinel

    19. 4. 2024  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Joondroid: The Unlimited Expanse Where Everything Is Located

    Iniciativa Clockwork Voltage, ki povezuje domače uporabnice in uporabnike modularnih sintetizatorjev, predstavlja prvo solo izdajo enega njihovih varovancev. Projekt Joondroid, za katerem stoji v Katmanduju rojeni in v Novi Gorici živeči zvočni umetnik/producent Abiral Khadk, prinaša moderno iteracijo t. i. kosmische musika iz 70. let; repetitivnih, prostorsko odprtih, atmosferično usmerjenih, retrofuturističnih »space ambient« elektronskih produkcij, prepredenih s hipnotičnimi ritmi, spiralastim dromljanjem, zunajzemeljskimi blipi in blopi. Dodatno dimenzijo glasbi prinesejo ezoterični naslovi, ki izhajajo iz sanskrta. Za fene elektronskega krautrocka in deep techna à la Dozzy.

  • Gregor Kocijančič

    19. 4. 2024  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    J. Cole: Might Delete Later

    Čeprav si je J. Cole v očeh mnogih fenov prislužil mesto na fiktivni gori Rushmore, ki jo namesto predsednikov krasijo najpomembnejši raperji našega časa, njegovi studijski izdelki še zdaleč ne pričajo o tovrstni veličini. Še posebej pa ne zadnja izdaja, mikstejp presenečenja Might Delete Later, ki zveni kot zbirka podpovprečnih ostankov s preteklih studijskih seans. Že ime jasno namiguje, da avtor o kakovosti ni zares prepričan, kar je dokazal tudi s tem, da je eno od skladb – spodleteli odgovor Kendricku Lamarju, ki je Colov status raperskega velikana uspešno razvrednotil v nedavnem »dissu« – dejansko izbrisal s pretočnih platform. Pa tudi onkraj tega spodrsljaja je izdaja precej porazna, in to na skorajda vseh ravneh, od produkcije do besedil.

  • Borja Borka

    19. 4. 2024  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Khruangbin: A LA SALA

    Živimo v času poplave bendov, ki prepoznavne »eksotične« trike, vzorce in hakeljce preteklosti raznih koncev in krajev – surovega melosa anatolijskega rocka, nalezljivo plesne cumbie (ali salse), hipnotično telesnega duba, spevnih melodij tajskega popa ... učinkovito posodabljajo v privlačne (in najpogosteje zelo dostopne) pakete vesoljskega diska, psihedeličnega soula, funka in rocka. Eden takih, ki je ob ravno pravem času izdal najprej prvenec (The Universe Smiles Upon You), potem pa še svoj drugi album s pomenljivim naslovom (Con Todo el Mundo, 2018), na katerih precej stavi na tajski štih žanra luk thunga in razne muzike Bližnjega vzhoda, je teksaški trojec Khruangbin.

  • Jaša Bužinel 

    12. 4. 2024  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Ana Lua Caiano: Vou Ficar Neste Quadrado

    Četudi je krilatica »preplet tradicionalne in elektronske glasbe« zlajnana vsaj toliko kot omemba ekologije ali umetne inteligence v sodobni umetnosti, pri rosno mladi portugalski multiinstrumentalistki ta kombinacija prinaša res avtentičen rezultat. S suverenim nastopom na Ljubljanskem gradu je to dokazala že konec februarja. Njena omamna večglasja in poliritmije, ki jih v živo nasnemava v kalejdoskopski preplet zvočnih zank in plasti elektronskih zvočnih barv, se na prvencu razraščajo v iskrive gruve za plesišča in koncertne dvorane. Njena folkovsko-elektronska ekspresija je aktualna, avtorsko izstopajoča (v liniji založniškega kolega Rodriga Cuevasa) in mamljiva za širšo javnost.

  • Borja Borka 

    12. 4. 2024  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Black Keys: Ohio Players

    Po enajstih albumih in triindvajsetih letih delovanja je dvojec Black Keys že dodobra zbrusil, pa tudi ukalupil svoj slog. Kar se je začelo kot garažni rock-blues-soul-..., je danes preprosto svoj (predvidljiv) žanr. Od garaže je seveda ostalo bolj malo – tudi zaradi pogostega sodelovanja z raznimi pedantnimi producenti in mojstri zvoka – nekoč in večkrat recimo z Danger Mousom, v dvanajsto pa z Beckom. Ko dodamo v enačbo še nezanemarljivi pristavek Noela Gallagherja, ni nobenega presenečenja: Ohio Players je pop rock – manj v zvoku (ta je še zmeraj distorziran, zrnat in masiven) in povsem v strukturah, razvoju in nadležno singalong spevnih refrenih. Gremo zdaj, vsi skupaj!

  • Gregor Kocijančič

    12. 4. 2024  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Mount Kimbie: The Sunset Violent

    Čeprav Mount Kimbie zdaj že dolgo ni več ravno na vrhuncu moči, nobena izdaja, s katero obogati opus, ni odveč. Tako je tudi z novo ploščo The Sunset Violent, ki je ponoven zasuk od elektronike h kitarski glasbi, kot si ga je dvojec privoščil že na postpunkovski plošči Love What Survives (2017), le da je tokrat zaplul v vode dream popa. Poleg tega se je razširil v kvartet, ki se je umaknil v kalifornijsko puščavo in posnel album, za katerega ne bi mogli vedeti, da je delo Mount Kimbieja, če tako ne bi pisalo na ovitku. Namreč, na večini izdelka poje bodisi nova članica benda Andrea Balency-Béarn bodisi bendov tesni sodelavec King Krule, kar je sicer dobrodošlo, saj petje nikoli ni bila najmočnejša veščina ustanovnih članov, vseeno pa to pomeni, da večji del plošče zveni nekoliko anonimno.

  • Jaša Bužinel

    12. 4. 2024  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Koala Voice: Auf Wiedersehen

    Leta 2010 ustanovljeni zasavski bend se je po zmagi na prvi ediciji Špil lige in udeležbi na Klubskem maratonu leta 2014 dodobra uveljavil v širšem slovenskem prostoru. Z leti se je z več odmevnimi nastopi doma (kot predskupina benda The Pixies v Križankah) in na tujem (festivali InMusic, EXIT itd.) profiliral kot prvo ime naše indie rock scene. Skladbe, kot so Ker tu je vse tako lepo, Vede premikanja in Go, Disco Go, so medtem postale del železnega repertoarja slovenske popularne muzike zadnjega desetletja. S prodorom na frekvence Vala 202 in sploh v osrednji medijski prostor je skupina odprla vrata podmladku, bendom, kot so MRFY, Joker Out, Regen, Kokosy in Jet Black Diamonds. Ti so se odlepili od splošne oznake »slo rock«, povezane z imeni s preloma tisočletja (Big Foot Mama, Mi2 ipd.), in ponudili aktualnejši zvok, ki nagovarja nove generacije fenov kitarskih muzik.

  • Borja Borka 

    5. 4. 2024  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Jlin: Akoma

    Ameriška producentka in didžejka Jlin zaradi slogovne brezkompromisnosti in tehnične doslednosti, pa tudi zaradi spleta okoliščin velja za glavno avantgardistko žanra footworka, ki je v zadnji petnajstletki pljusknil iz Chicaga na svetovni zemljevid elektronskih trendov. Footwork je iz klubov preselila v galerije in muzeje. Njen šele tretji album je toga demonstracija izmuzljive forme, je skupek radikalno ritmičnih utripov, ki je obenem poln sprememb, obratov, domislic ..., pa tudi bobni pogosto zvenijo nekvantizirano. Jlin je nadmojstrica svoje obrti in tudi, ko iz muzike izsrka skoraj vso dušo, lahko še zmeraj občudujemo enkratno (izvirno) arhitekturo. Aja, pri Akomi gostujeta tudi Björk in Philip Glass.

  • Jaša Bužinel 

    5. 4. 2024  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Alice Coltrane: The Carnegie Hall Concert

    Jazzovska matrona Alice Coltrane, znana tudi kot Turiya, nedvomno spada v panteon glasbene avantgarde 20. stoletja. Po vizionarskosti je enakovredna svojemu (žal še vedno) bolj znanemu možu Johnu ali ga celo prekaša. Njena druga uradna koncertna plošča (obnovljeni arhivski posnetki) zajema dve plati njenega izraza: spiritualni jazz, ki ga je tik pred koncertom v legendarni newyorški dvorani ovekovečila na kultnem albumu Journey in Satchidananda (1971), in tako imenovano »fire music«. Stran B namreč zaznamujeta dve do amena raztegnjeni Coltranovi skladbi, prežeti z njenimi klavirskimi salvami (namesto značilne harfe), rjovečimi Sheppovimi in Sandersovimi saksofoni, dvojnimi bobni, nasploh dih jemajočo izvedbo celotne zasedbe. Nadčasovno!

  • Borja Borka

    5. 4. 2024  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Future in Metro Boomin: WE DON’T TRUST YOU

    Čeprav sta Future in Metro Boomin posnela že nešteto trapovskih megahitov, je WE DON’T TRUST YOU njun prvi skupni album. No, ni samo njun, saj sodeluje še mala četica skoraj dvajsetih producentov in vokalistov prvoligašev (The Weeknd, Kendrick, Travis Scott ...), kar je čista klasika pri projektih sredice rapovskega srednjetoka. To je album, ki zveni točno tako, kot bi pričakovali, in ni nič več in nič manj kot učinkovita kombinacija Futurjevega nametavanja rim brez vneme (čeprav ga tako živahnega nismo slišali že kar nekaj časa!) in Metrojevih čvrstih podlag, ki ob primerni jakosti premikajo pohištvo. Formula, ki deset let po ključnih uspehih zveni že skoraj retro. Avtomatika.

  • Gregor Kocijančič

    5. 4. 2024  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Beyoncé: COWBOY CARTER

    Zametki zasnove nove plošče pop velikanke Beyoncé, ki pomeni zares radikalen slogovni zasuk na njeni ustvarjalni poti – ovinek v countryjevsko estetiko – segajo v daljno leto 2016, ko je kraljica sodobnega R & B-ja na podelitvi nagrad ustanove Country Music Association nastopila skupaj z legendami žanra iz skupine Dixie Chicks. Občinstvo v Houstonu je takrat ni lepo sprejelo, po nastopu se je nanjo vsul plaz zgražanja in očitkov o kulturnem prilaščanju, ki so ga sprožili zadrti country tradicionalisti, fiasko pa so spremljali izrazito rasistični podtoni.

  • Jaša Bužinel

    29. 3. 2024  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Rosali: Bite Down

    Indie folk zaseda posebno nišo v širšem mainstreamu (leta 2020 je Taylor Swift izdala plošči Folklore in Evermore in ta zvok pahnila v ospredje!). V množici mlačnega, copy-paste pop folk kantavtorstva, ki je sledilo uspehu benda Bon Iver po letu 2007 (Mumford & Sons in sorodni treš), smo zadnja leta slišali tudi resne presežke, recimo izdaje kvarteta Big Thief. V kategorijo takega žmohtnega, avtorsko ekspresivnega sodobnega folk izrazja, ki izhaja iz tradicije imen kalibra Mitchell in Young ter sopotnikov à la Sufjan Stevens, spada tudi nova plošča ameriške kantavtorice Rosali. S pestrimi aranžmaji, mehkimi toni in lucidnimi verzi izžareva neko drugačnost, prefinjeno prizemljenost, ki te obda z občutkom človeške topline.

  • Borja Borka 

    29. 3. 2024  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Ole Mic Odd: Mythical Realm

    Domača etiketa KRI se je v manj kot dveh letih delovanja hitro učvrstila kot glavni ne le lokalni, ampak širše regionalni kanal dostave mračnih klubskih udarcev electra, EBM-a, darkwava in industriala. Svojo konsistentnost potrjuje z malo ploščo Mythical Realm, delom losangeleškega producenta Ola Mica Odda. Plošček se začne šumeče, temačno in navdušujoče presenetljivo počasno, v drugi polovici pa se le utiri v kanon hitrejšega electra. Kalifornijskemu spretnežu uspe v kratko metražo stlačiti veliko – čisto klubsko pustošenje in manj formalistično zveste meglice, s čimer preseže formo klasičnega EP-ja – tega zato poslušamo že kot mini album. Nočna vožnja po nespoliranem delu mesta angelov.

  • Gregor Kocijančič

    29. 3. 2024  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Matt Champion: Mika’s Laundry

    Pa smo dočakali samostojno ploščo člana Brockhamptona, ki ni frontman Kevin Abstract; gre za album enega najmočnejših členov razpadle zasedbe, odličnega raperja Matta Championa. Žal pa ta zarepa zgolj v enem komadu, v preostalih dvanajstih raziskuje lo-fi zvok neosoulovskih in indie pop balad, kar je teren, na katerem se ne znajde najbolje. Instrumentalna plat albuma, ki jo večidel podpisuje Dijon, je sicer izjemna, a Championovo petje pogosto zveni tako vzneseno, melodramatično in izumetničeno, da se je skozi celoten izdelek dokaj težko prebiti, prav tako je album kljub domiselni produkciji in nekonvencionalnim aranžmajem izrazito enoličen. Za zdaj se zdi, da se člani Brockhamptona dobro odrežejo predvsem pri ekipnem delu.

  • Borja Borka

    29. 3. 2024  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Adrianne Lenker: Bright Future

    Z novim založniškim dosežkom Adrianne Lenker smo še za ped bliže resni nevarnosti, da bo zasenčila matični bend. Skupina Big Thief je »rasla« organsko – s prvimi albumi si je zagotovila zvesto bazo fenov, s petim je že konkretno zarezala v srednjetok – njena pevka pa je z dvema potezama, s prejšnjim in tem novim dolgometražcem, segla zelo daleč: do resnega občudovanja kritike in do novega občinstva (verjetno sicer ne v Izraelu, saj je odkrita podpornica palestinskega boja).

  • Gregor Kocijančič

    22. 3. 2024  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Tierra Whack: WORLD WIDE WHACK

    Pet let po izdaji sila obetavnega prvenca, na katerem nas je philadelphijska raperka dražila ravno toliko, kolikor je navduševala, saj je vsako skladbo zaključila že tik pred iztekom prve minute, se Tierra Whack vrača s pravo dolgometražno ploščo. Čeprav so komadi tokrat dejansko aranžirani, album še vedno deluje kot skicirka zamisli, ki jih avtorici ne uspe razviti v celovito zgodbo in se zato zanaša na repetitivno zankanje. Kljub temu karizmatična glasbenica ponovno očara z zares izstopajočo ustvarjalnostjo in radikalnim eklekticizmom: odlično se znajde na futurističnih trap bangerjih in na nostalgičnih synth-funk džemih, njena vokalna prezenca pa je vselej tako norčava, ekscentrična in igriva, da pevka z razlogom nosi naziv »Missy Elliott nove generacije«

  • Jaša Bužinel

    22. 3. 2024  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Jimmy Barka Experience: Jusqu’ici tout va bien

    »Prva plošča« domače bobnarsko-didžejevske naveze je medcelinska plesna poslastica za fene »diggerskih« zvokov iz zakladnice skoraj pozabljenih vinilk, zaradi izčiščenih aranžmajev in spretne producentske roke Igorja Vuka pa potencialno tudi za širšo javnost. Trio svoje dinamične »kolažne instrumentale« lepi iz raznorodnih semplov, živih bobnov, ustrezno izbranih vokalnih zank, synthovskih vložkov, skrečev in drugih trikov iz učbenika turntablisma. Seksapilna, transžanrska, morriconejevsko žmohtna funkijada brez primere v tujini, ki nas v panoramskem poletu vodi od brazilskih plaž, karibskih mangrov in rokavov Misisipija do severnoafriških obal, grških otokov in balkanskih planin.

  • Gregor Kocijančič

    22. 3. 2024  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    HOMESHAKE: CD Wallet

    Peter Sagar, nekoč kitarist v spremljevalni zasedbi Maca DeMarca, zdaj pa že dobro desetletje samostojni izvajalec, je po dolgem obdobju skladanja skrajno ležernih synthovskih kompozicij, ki so bile čedalje bolj minimalistične in ambientalne, ponovno prijel za kitaro. Na sedmi plošči CD Wallet, ki je eden nespornih vrhuncev njegovega opusa, je presedlal na izrazito hrupnejšo estetiko, še vedno pa se oklepa sila počasnih ritmov in zasanjanega falzeta, zato je kljub dokaj radikalnemu slogovnemu zasuku uspešno ohranil takoj prepoznavno naravo svoje muzike. Sagarjev edinstveni zvok lo-fi-indie-R & B-ja tokrat občutno posega po zapuščini slowcore in midwest-emo klasikov, tisti feni, ki so ploščo označili za »spalnični grunge«, pa so pravzaprav zadeli žebljico na glavico.

  • Jaša Bužinel

    22. 3. 2024  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Four Tet: Three

    V svetu elektronike bi težko našli bolj splošno priljubljeno osebnost, kot je britanski veteran, producentski geek, diskretni (anti) zvezdnik in ultimativni good guy Kieran Hebden. Od časov njegove postrock zasedbe Fridge in pionirskih let v vlogi predstavnika folktronice do tranzicije proti plesni glasbi in preboja v »mainstream« z albumom New Energy (2017) se je profiliral kot ljubljenec undergrounda. Ta poznavalski didžej je fene elektronike vpeljal v svet spiritualnega jazza in čudaškega folka. Ker je fleksibilen producent, lahko producira sentimentalno plesno elektroniko (There Is Love in You, 2010), rekontekstualizira micro house in minimal techno zvoke (Pink, 2012), se loti reevalvacije britanske rejv kulture (Beautiful Rewind, 2013) ali aranžira 40-minutni diptih za plesišča (Morning/Evening, 2015).

  • Borja Borka 

    15. 3. 2024  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Squarepusher: Dostrotime

    Tom Jenkinson je polbog zvedave elektronike. A mučitelja bas kitare in uničevalca bobnarskih zank ta nehvaležni status ni prisilil v prilagajanje, preračunljivost ali pretencioznost. Dostrotime je tako še en hudo intenziven niz udarcev, ki preskakuje med zvočnim bombardiranjem težkih in nasesekljano raztrosenih neukrotljivih ritmov, zabavnimi melodijami 8-bitnih računalniških igric, referencami na zlata leta temačnega drum ’n’ bassa, frenetičnim divjanjem basovskih linij in ... ... in nežnimi vrinki akustične kitare. Prosim?! Evforično bezljanje in premetavanje ima v prvem, osrednjem in zadnjem posnetku kontrapunkt v svojem popolnem nasprotju, miru in zmernosti. Smiselna shizofrenija.

  • Jaša Bužinel

    15. 3. 2024  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Mannequin Pussy: I Got Heaven

    Četrta plata philadelphijskih hipster punkerjev po svoje spominja na uspešni prvenec The Record (2023) indie supergrupe Boygenius, predvsem v tem, kako altrock, grunge, hardcore, punk rock, power pop in druge kitarske trope devetdesetih let pregnete v neki sodoben, zbalansiran, algoritmom in velikim festivalskim odrom prikladen rockerski format. Bend nagovarja vse, ki so te muzike kot mulci častili s poslušanjem izdaj bendov à la Hole, The Distillers in Garbage, pa tudi mlajše, ki se indentificirajo z etosom in modo predinternetne indie scene. Obrtniško neoporečna izdaja, ki obeta visoka mesta na seznamih kitarskih albumov leta, ob kateri pa lahko slutimo tudi neko »tržno preračunljivost«, ki se napaja iz nostalgije po devetdesetih letih.