-
28. 6. 2024 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Moving as a Giant: Moving as a Giant
Prekmurska zarota hrupa se nadaljuje! Oziroma ponovno vstaja! Iz posebno rodovitnih tal severovzhodne ravnice domačije je v zadnjih treh desetletjih vzniknilo ogromno alter-noise-post-rockovskih ustrojev, poslanstvu pa – zvesto tradiciji – sledi trojka Moving as a Giant z istoimenskim prvencem. Album zastavi neposredno, brez poznejšega peglanja in pretirane obdelave ali kozmetike, a hkrati nastopa potrpežljivo, s počasnim stopnjevanjem, zmernim nalaganjem melodij, neprekinjenim brnenjem distorzije težkih kitarskih rifov, težkimi udarci bobnov in vokalom, ki tuli in vozi močno pod vplivom efektov. Med subtilnimi melodijami in čistim noisom – surova muzika brez aditivov.
-
28. 6. 2024 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Bladee, cloud rap vizionar, modna ikona, (post)internetni zvezdnik, protagonist vplivnega kolektiva Drain Gang in ustanovitelj založbe Trash Island, je za 30. rojstni dan izdal epsko zbirko 30 komadov, s katero je ustregel hordam zvestih fenov, ki ga spremljajo že od začetka ustvarjalne poti.
-
21. 6. 2024 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Empress Of: For Your Consideration
Ameriška pevka honduraških korenin se po dolgem diskografskem zatišju vrača s četrto dolgometražno ploščo, prvo izdajo po osvoboditvi od okov glasbene založbe. V samozaložniški svobodi se je popolnoma razbohotila in dostavila svoj daleč najbolj divji, slogovno neobremenjen in plesiščem prijazen album doslej, temu primeren pa je tudi barvit nabor producentov eklektičnih podlag, med katerimi najdemo denimo hyperpop vizionarja Umruja in ambasadorja futurističnih latinskoameriških klubskih ritmov Nicka Leóna. Žal pa je zares prenovljena le fasada, saj se Empress Of na svoji prvi dvojezični plošči znova oklepa istih tem kot na prejšnjem albumu, torej predvsem ljubezenskih tegob, in to pogosto v pretirano melodramatični maniri.
-
21. 6. 2024 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Troglava postava, ki jo sestavljajo dodobra uigrani muzičarji (Martin Ramoveš Band, Prismojeni profesorji bluesa), je v zadnjem letu popestrila dogajanje na domači kitarski sceni onstran sredinskega indie brbotanja: auto se na prvencu muziciranja lotevajo z odprto glavo. V alkimističnem duhu po malo jemljejo na različnih koncih in krajih antologije rocka, od anatolskega hipnotizma, seattlovskega nažiganja in atmosferičnih floydovskih momentov do mežikov bluzu, krautrocku, puščavskim riffom ter navihani funkijadi. Vokali, ki spomnijo na patos Toma Waitsa, v zvočno sliko stopijo poredko, a so dobrodošla popestritev njihovih instrumentalnih mediger. Eklektični rock »fuzionizem«, ki si lahko v prihodnosti dovoli še več drznosti!
-
21. 6. 2024 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Sloviti britanski superproducent in pevec se je že pri lanski plošči deloma oddaljil od klavirskih balad in se vrnil k svojim klubskim koreninam, zdaj pa je iznenada izdal še kratko zbirko štirih (post) klubskih bangerjev. Če ste se zaradi naslova male plošče razveselili, da gre za nadaljevanje izjemnega EP-ja CMYK, s katerim je Blake pred 14 leti pomagal začrtati estetske smernice future garage muzike, boste razočarani, saj plošči onkraj imena nimata prav veliko skupnega. Avtor se je tokrat udomačil na terenu obrzdanih 4 x 4 ritmov, ki so sicer vrhunsko sproducirani, a ne prinašajo ničesar sila vznemirljivega. Gre pa vseeno za čisto dobrodošel prispevek k Blakovi hitro rastoči diskografiji, ki bo prihodnji mesec obogatena še z albumom, posnetim v tandemu z Lil Yachtyjem.
-
21. 6. 2024 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Ko je prišel drugi val »beatniške« eksplozije zahodne obale ZDA, ki jo je zanetil Flying Lotus, se je Knxwledge izkazal kot eden perspektivnejših mladih producentov ohlapne scene. Zadržan, nezgovoren, najpogosteje v nogavicah in natikačih s smotko v roki je konsistentno pogosto nizal mikstejpe preprosto zankanih lo-fijastih instrumentalov. Razlika med njim in večino njegovih kolegov je, da so ostali do danes odpadli ali se vsaj upočasnili. Knxwledge pa ne. Tako je izdal že neverjetnih okoli 200 projektov, od katerih večji del predstavljajo zdaj že praktično legendarne beattejpovske serijalke.
-
14. 6. 2024 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Darren Cunningham že dolgo velja za elektronskega auteurja, graditelja lastnih zvočnih svetov in kovača svojega producentskega jezika, ki je v zadnjem desetletju morda izgubil pri ostrini in inovativnosti, a ga kljub temu še naprej odlikuje neka pristna raziskovalnost. Londonski posebnež na svoji deseti plošči nadaljuje z gojenjem prepoznavnega »hauntološkega«, v avro misterioznosti ovitega, z vinilnim prasketanjem zaznamovanega, dubovsko razsežnega techno in IDM izraza. Izrazito atmosferični album, ki zveni kot emisija iz nekega neotipljivega medprostora in bo zrajcal fene dvojca Autechre, zaznamujejo precej odprti, »zračni« aranžmaji z nežno božajočimi melodijami, ki spodbujajo dolge notranje dialoge.
-
14. 6. 2024 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Južnokorejska superzvezdnica Peggy Gou, velikanka glasbene industrije, modna influencerka, didžejka, producentka in pevka, je v osemletni karieri podpisala že toliko nalezljivo spevnih (in pretirano predvajanih) uspešnic, da je kar težko verjeti, da je I Hear You šele njen prvenec. Plošča je priletela na krilih vesoljnega hita (It Goes Like) Nanana, in pravzaprav dobršen del komadov, ki ga obkrožajo, zveni kot odvečno polnilo, zato se zdi dolgometražni format izdelka skorajda nekoliko nesmiseln. Čeprav gre za slogovno dokaj bogato ploščo, ki krmari med nostalgičnim downtempom in evforičnim (evro)housom, gre za dokaj enoličen izdelek, saj je avtorica tako močno zazrta v specifično estetiko devetdesetih let, da je precej zazankana v prežvečene vzorce, kar nemalokrat vodi v spotikanje ob klišeje.
-
14. 6. 2024 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Novi album kanadskega kovača na robu zvezdništva elektronske sodobnosti ne prinaša nič zares novega. Kaytranado poznamo predvsem kot dostavljavca spoliranih, visoko plesnih, pretežno r&b-jevskih, totalno spevnih elektro pop štikelcev in tokrat ni nič drugače. Timeless je visok kupček neštetih bonbončkov kratkih pjevalic, nepregledne množice vokalnih gostovanj in redkih instrumentalov, ki se udobno, ležerno in sladko zibljejo v nežnem primežu klubskega zvoka. Zbirka vinjet, ki praktično v celoti služi nezagnanemu džuskanju nekje ob morju ob sončnem zahodu. Zanesljiva služba za dostavo sladic plesnega popa: tehnično obvladovanje obrti 10 točk, domiselnost 0 točk.
-
14. 6. 2024 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Vselej nekoliko drugačna, za zvezdniški sistem neprilagojena, lucidno samoironična, »človeška, vse preveč človeška« britanska pevka Charli XCX se vrača v velikem slogu … Z zrelo, lirično in zvočno vseskozi intrigantno plato, ki se napaja iz nje nih h ype rpop k or e nin ( plo -ščo sopodpisujejo dolgoletni sodelavec A.G. Cook iz založbe PC Music, ob njem pa še Gesaffelstein, Hudson Mohawke in številni drugi), sodobnih klubskih zvokov in bleščičastega elektropopa iz zgodnjih let drugega tisočletja (electroclash). Industrijo, ki je v neprestani krizi identitete, že leta mučijo razni anahronizmi in zadušljiva nostalgija. Vse preveč je pastiša ali novih interpretacij znanih viž, ki vnaprej jamčijo odziv (koliko melodij s preloma tisočletja ste lahko nedavno slišali v sodobnih pop produkcijah?). XCX je ena redkih ustvarjalk, ki znajo delati pop, kakor bi ta moral zveneti v letu 2024.
-
7. 6. 2024 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
BADBADNOTGOOD: Mid Spiral: Chaos
Chaos je prva izdaja v seriji malih plošč, imenovani Mid Spiral, ki jih kanadski mojstri novega jazza klepljejo kot po tekočem traku: od sredine maja so izdali že tri, vse gradivo pa so posneli v pičlem tednu. Naslov EP-ja je rahlo zavajajoč, saj šest komadov na plošči ni nič kaj kaotičnih, temveč gre za zbirko ležernih džemov staromodne narave, ki so sicer v bendovem značilnem slogu izrazito eklektični, a so tokrat precej ukročeni in predvidljivi, ne glede na to, ali so spokojni ali poskočni, pa so vselej izrazito »funky«. Idealna spremljava za poletne dni, ki se zdi v ironični maniri načrtno osladna, in to tako zelo, da večkrat spomni na soundtrack kakšnega vohunskega B-filma iz sedemdesetih let.
-
7. 6. 2024 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Irski graditelj alternativnih glasbenih svetov spada med redke inovatorje, ki z vsako izdajo premikajo meje svojega izraza. Konceptualna plata, nastala v »poplavljenem skvotu v nekem čudnem obmorskem britanskem mestu, ujetem v večni vihar«, kjer madmaxovski odpadniki v onesnaženem morju nabirajo odpadni material in furajo bizarno glasbeno sceno, se napaja iz eko anksioznosti. Postreže z vizijo hipermoderne avtorske elektronike, ki elemente otoške dediščine (grime, drill, IDM, garage, trip hop, dubstep), prijeme emo hip-hopa, coldwavovsko hladnost, videoigričarske »world building« strategije ter hyperpop maksimalizem pretaplja v visokoresolucijske »pop« komade s kriptičnimi besedili, ki oznanjajo prihajajočo eko distopijo.
-
7. 6. 2024 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Sotvorniki Kreativne cone Vrtojba, podvrženci drila šole Zlatka Kaučiča, akterji na naši alter in impro sceni. To so nekatere od referenc štirih članov zahodnjaške postave Kavasutra, ki je ravnokar izdala svoj drugi album. Ta veseli dan je značilno lokalna mešanica jazz-funk-prog-psych-rocka, v kateri slišimo odmeve buldožerskega humorja in brecljevske pikre lucidnosti, naivne razigranosti kakšnih Na lepem prijaznih, prčkanja Predmestja, kitarskih fankiranj devetdesetih let ... Druščina štirih se ne jemlje resno, a igra zares – aranžmaji so krasno razvejeni, domišljije ne zmanjka – razen pri neštetokrat preverjeni praksi rabe citata našega najbolj znanega filozofa. Kava juče, kava danas, Kavasutra!
-
7. 6. 2024 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Čeprav kultna bristolska zasedba Portishead studijskega albuma ni izdala že dobrih petnajst let, njenim fenom ni treba abstinirati, saj nas krovni člani zadnje čase redno razvajajo z izjemnimi stranskimi projekti. Pred dvema tednoma je z odličnim samostojnim prvencem Lives Outgrown navdušila pevka Beth Gibbons – Borka je ploščo za Mladino opisal kot »pedantno pripravljen akustični biser, ki nas ziba med senzibilnostjo folkaške nežne preprostosti in zanosom orkestralne mogočnosti« –, zdaj pa je iznenada izšla še nova »plošča presenečenja« benda Beak>, krautrockovsko-psihedeličnega projekta velikega Geoffa Barrowa, Portisheadovega idejnega vodje.
-
31. 5. 2024 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Čeprav je kalifornijski brcač rim Vince Staples šesti album priročno plasiral na trg nekaj mesecev po prihodu svojega Showa na enega glavnih streamerjev, ne zveni preračunljivo. Prej nasprotno: na albumu Dark Times ne slišimo niti enega bangerja, niti pretiranih zvezdniških gostovanj, niti populističnih ali senzacionalističnih prijemov (blatenja drugih raperjev), niti poletnih hitov ... A plošča je vseeno čudaško poletna – je povsem ležerna, polna črnega humorja, satiričnih trenutkov, življenjskih utrinkov ..., ki so dostavljeni v neprizadeto ravninskem slogu, a hkrati lucidni, duhoviti in dostopno vsakdanje realistični. Staples še enkrat prepriča – brez zaletavosti, direndaja, kozmetike in balasta nametavanja puhlic.
-
31. 5. 2024 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Labodji spev chicaškega power tria, ki je 30 let haral po ušesih ljubiteljev perverzno glasnih kitar, posthardcorovskih ritmik in konfrontacijske lirike, prinaša tisto zanj prepoznavno urgentnost, zapakirano v do esence slečeno, a uničujočo zvočno podobo. Izšel je nekaj dni po nenadni smrti frontmana Steva Albinija – ambasadorja hrupa, rock provokatorja, producentskega purista, naredi-sam idealista, ki je dosledno pljuval po izkoriščevalski industriji ter s svojo načelnostjo in nepreračunljivostjo osvojil srca alter publike. Z nenadejanim epitafom, zadnjim verzom plošče, se je tudi poslovil v slogu: »If there’s a heaven, I hope they’re having fun, cause if there’s a hell, I’m gonna know everyone.« Bowiejevsko.
-
31. 5. 2024 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Yaya Bey, ambasadorka najspokojnejših odvodov neosoula in alternativnega R & B-ja, ki kljub konsistentno odličnim izdajam še vedno čaka na svoj veliki preboj, je s predlansko ploščo Remember Your Northstar letvico postavila zares visoko, pričakovanja pa ji je zdaj s peto ploščo dejansko uspelo preseči. Pevka tudi takrat, ko žvrgoli s hitrimi, skorajda raperskimi flowi, ohranja neutrudno ležernost, ki ji resnično ni para in ji jo nekako uspe ohraniti celo takrat, ko z uporabo natreniranih glasilk izliva srce. In ne izlije ga malokrat: album Ten Fold nas popelje po različnih fazah žalovanja za nedavno preminulim očetom, a se še zdaleč ne zatakne pri melanholiji osrednje teme, temveč deluje kot iskreni dnevnik vsakodnevnih pripetljajev, od tegob do radosti, ki so zaznamovale katarzično pot do sprejetja.
-
31. 5. 2024 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Trojec Svojat, katerega podstat ali baza je širša domača improvizatorska in splošna prostoslogovna »alter« scena, je prvič udaril z istoimenskim prvencem leta 2020. To se je izkazalo za izstopajočo potezo-zarezo v avantrockovskem, nowavovskem, obimpro, post-vsem-mogočem ... hrupnem početju v zadnji petletki pri nas. »Malovredno« druščino treh prekaljenih brkljačev, ki se že dolgo kalijo na domači improvizacijski in obče alternativni sceni, sestavljajo Vid – bobnarski oddelek izjemne ritemsekcijske delavnice bratov Drašler, član kar nekaj prelomnih duov, triov ... domačega postjazzovskega pejsaža, Ivo Poderžaj, ki je bas vihtel v bendih od Vi7K do Žoambo Žoet Workestrao in Borghesia, ter Andrej Fon, glasbeni multitasker in izjemni domisličar z referenčnimi poglavji iz Horde grdih, Olfamoža, Olfamoštva in nepreglednega mnoštva drugih ustrojev, projektov in hipnih postav. Poleg neštetih (ad-hoc) sodelovanj sta prav zadnja zasedba in še en mali big band, Oholo!, dve od stalnejših med neštetimi izmuzljivimi stičnimi točkami trojca.
-
24. 5. 2024 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Newyorška psychpop zasedba Crumb na tretji dolgometražni plošči nadaljuje s tem, kar ji gre najbolje od rok, torej z grajenjem na veličastni zapuščini bendov, kot sta Stereolab in Broadcast. Kvartet pri nadaljevanju tradicije spokojne (neo)psihedelije za nove generacije med sodobniki skorajda nima prave konkurence, še posebej, če odmislimo izvajalce, kot sta Melody’s Echo Chamber in Vanishing Twin, in čeprav na novi plošči ne ponudi ničesar revolucionarnega ali nepričakovanega – ostaja namreč popolnoma zvest značilno zasanjanemu in ležernemu zvoku, nostalgično zazrtemu v preteklost, le da se tokrat oklepa malce poskočnejših ritmov –, gre vseeno za bendovo daleč najboljše in najbolj izpiljeno studijsko delo doslej.
-
24. 5. 2024 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Beth Gibbons si vzame čas. V tridesetih letih založniške dejavnosti je izdala le šest albumov, od tega dva ne čisto prava, v živo posneta, in štiri z zasedbo, ki je sredi devetdesetih let imela ogromne zasluge za to, da je Bristol za kratek čas postal glasbeni popek sveta. Brez izrazitega pečata skupine Portishead se Beth Gibbons znajde odlično – njen samostojni prvenec je ekstremno počasi (prvič je bil napovedan leta 2013!) in pedantno pripravljen akustični biser, ki nas ziba med senzibilnostjo folkaške nežne preprostosti in zanosom orkestralne mogočnosti. Dodatno je oplemeniten s spremljevalnimi vokali, zborovskimi napevi, številnimi tolkali, elektrificiranimi vložki in vrhunci, pospremljenimi z godali – vse z izjemnim občutkom.
-
24. 5. 2024 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Različni izvajalci: Everyone’s Getting Involved
Če se vam zbirka sodobnih priredb hitov legendarne zasedbe Talking Heads ne zdi najboljša zamisel, vas občutek še zdaleč ne vara. Ko pa boste slišali uverturo v ploščo, porazno interpretacijo slovite uspešnice Psycho Killer, ki jo je zakrivila Miley Cyrus, boste prepričani, da niste ravno v dobrih rokah. Produkcijska in distribucijska hiša A24 se je na polju semiumetniških filmov, namenjenih velikim množicam, odločno uveljavila kot vodilni akter 21. stoletja, pri prvem koraku v glasbeno založništvo pa ji je spodletelo na celi črti. Kompilacija spremlja ponovno izdajo filma Stop Making Sense, enega od najboljših koncertnih filmov vseh časov, in bo morda malce pripomogla k njeni promociji, kar je seveda dobrodošlo, a če bi trdili, da je album odvečen, bi bili precej preskromni.
-
24. 5. 2024 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Billie Eilish: Hit Me Hard and Soft
Ob napovedi tretjega albuma zvezdnice, ki je svetovno slavo s temačnimi, »gotskimi« pop komadi in šepetajočimi ASMR-jevskimi vokali doživela pri rosnih 17 letih (to je uspelo le še Justinu Bieberju in Lorde), sta pozornost zbudili dve stvari. Napoved, da tokrat ne bo ne singlov ne spotov, ter namig, da je album zasnovan kot povezana celota za poslušanje od začetka do konca. Da je to sploh treba poudarjati, kaže na trenutni zeitgeist, ko gre za konzumacijo glasbe. Zaradi algoritemsko kuriranih predvajalnih seznamov na platformah za pretakanje glasbe komade večinoma poslušamo fragmentirano, izrezane iz izvirnega konteksta. Zdi se, da želi pevka, predvsem pri mlajši generaciji, ponovno obuditi nekaj, kar je bilo še do pred kratkim samoumevno – koncept (poslušanja) albuma.
-
17. 5. 2024 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Kameleonska pevka iz zvezdniške dinastije Smith je po desetletju skakanja iz žanra v žanr, ki ni obrodilo ene same dobre izdaje, a je bilo zaradi nepotizma deležno ogromno pozornosti, končno našla teren, na katerem se znajde. V rosnih letih se je spodletelo preizkusila v folkovskem kantavtorstvu, nato je pot nadaljevala s podpovprečnim alternativnim R & B-jem, zdaj pa se je po poraznem obdobju obujanja emoidnega pop punka ustvarjalno razbohotila na presečišču poljudnega jazza, neosoula in baročnega popa, pri čemer se več kot očitno zgleduje po Fioni Apple, kar je seveda dobrodošlo. Šele to igrišče ji je zares omogočilo, da se je v studiu pobahala z razponom svojih mogočnih glasilk, pri čemer gre rada kakšen korak predaleč, a v kontekstu njenega opusa je Empathogen absolutna mojstrovina.
-
17. 5. 2024 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Da lahko nabuhel PR naredi tudi škodo, dokazuje tretja plošča kosovsko-britanske ikone. Z navajanjem kulture rejva, britpopa in neopsihedelije kot glavnega navdiha, aktivacijo producentov Kevina Parkerja (Tame Impala) in Dannyja L. Harla ter naslovom, ki mežika zanosnemu levičarstvu Marka Fisherja, so ustvarili ultralažna pričakovanja. Dobili smo površinski, lahkoten, zanjo značilen diskoidni dance pop, ki se v nenavdahnjenih verzih cikla okoli neoprijemljivih zvez. Poskušali so celo zintrigirati poznavalsko občinstvo (v intervjujih so padala imena à la Primal Scream in Massive Attack), a nazadnje povsem umanjka substanca, občutek, da poslušamo superzvezdnico iz mesa in krvi, ne pa avatarja, narejenega za »hip« fene popa.
-
17. 5. 2024 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Mlada producentka, didžejka in pevka Nia Archives je v zadnjih treh letih z enovito taktiko kombinatorike klubske podstati udarcev jungla in pop (vokalne in aranžmajske) senzibilnosti hitro zavzela mesto ene najobetavnejših vokalistk plesnoelektronskega oddelka britanske glasbene industrije. Njen prvenec je nameren korak v smer velikih odrov srednjetoka, a po uvodnih bombončkih nalezljivo preprostih melodij in refrenov sledijo tudi višjeoktanske petarde. Instrumentarij je generičen, teme družinskih in partnerskih vezi in zdrah pa se ne odmikajo od dobesednosti vsakdanjih premislekov 20+-letnice. Vse čez ritme jungla. Izvajalka, ki stavi na en trik, a tega prostodušno obvlada.
-
17. 5. 2024 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Alexander Guy Cook si je v zadnjem desetletju upravičeno prislužil laskajoče nazive, kot so vizionar, pionir, inovator in superproducent. Z njimi je bil ovenčan predvsem kot stric iz ozadja, bodisi kot založnik in kurator – ustanovil je vplivno, a zdaj že ugaslo založbo PC Music, s katero je lastnoročno sprožil val hyperpopa – bodisi kot producent, ki je v tandemu s pevko Charli XCX sooblikoval zvok popa jutrišnjega dne, saj je vse njene najboljše izdaje podpisal kot izvršni producent in kreativni direktor.
-
10. 5. 2024 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
V prihodnost zroči »pop fuzionist« se je v zadnjem desetletju v širšem mainstreamu uveljavil kot eno prodornejših, slogovno najizmuzljivejših in zvočno intrigantnih producentskih imen z Otoka. V svojem specifičnem elektronskem izrazu se že od začetka spogleduje s popovskim sentimentalizmom, r & b-jevsko čutnostjo, trancersko evforičnostjo in klubsko energičnostjo, a vselej na sebi lasten način. Četrti album, s katerim utrjuje svoj položaj pop vizionarja, postreže z dinamično, visokoresolucijsko, presenečenj polno obliko »digitalnega popa« z glomaznimi basi, očarljivimi vokali in podrobnostmi, značilnimi za imena, kot je Aphex Twin. Res škoda, da ni Dua Lipa za novo ploščo namesto Kevina Parkerja angažirala njega.
-
10. 5. 2024 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
St. Vincent: All Born Screaming
Anne Clark z naslovom novega albuma poudari očitno: vsi se rodimo z dretjem, nihče brez protesta. Ta je sicer neuspešen, a popotnica je vseeno odlična – upor je brezploden, smo pa pri tem vsaj glasni. All Born Screaming je glasna, konkretna, oprijemljiva plošča in je prva, ki jo je glasbenica v celoti producirala sama. Ima malce retro štih, ki spominja na drznejše art pop projekte devetdesetih let, a zavije tudi marsikam drugam – od synthovske sodobnosti do rockovskega tovarniškega udrihanja. Album je pravzaprav slogovno izjemno nemiren, prava ljubka nasičena zmeda, ki pa jo suvereno povežeta ravno izjemna produkcija in zverzirani songwriting. St. Vincent ponovno na tankem ostrem robu pop krajine.
-
10. 5. 2024 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Mdou Moctar: Funeral for Justice
Da spada med najbolj ekspresivne kitariste naše dobe, je dokazal že s predlanskim nastopom na gradu Kromberk, toda sedma plata »saharskega Jimija Hendrixa«, ki stavi prav na živost, fizičnost, visceralnost, je nov vrhunec njegove diskografije. V dobi, ko pod progenocidnim zahodnim neokolonializmom pravica umira na vseh frontah, je njegov antikolonialistični angažma še odločnejši kot doslej, ognjeviti psihedelično-bluzovski riffi, ki jih dopolnjuje ubrana zasedba, pa kot kriki proti resignaciji izražajo neko nujnost, uporniško vitalnost, neuklonljivost. Na Zahodu je rock postal gola estetska kategorija, Mdou Moctar pa je eden poslednjih idealistov, ki še verjamejo v moč protestne pesmi.
-
10. 5. 2024 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Kamasi Washington: Fearless Movement
Od zadnjega albuma Kamasija Washingtona – dvojnega Heaven and Earth – je minilo šest let. Ne nujno ogromno, a za izvajalca, ki je v polnem naletu, precej. Kalifornijski saksofonist in eden tistih, ki so jazz dostavili na plejliste nespecializiranega poslušalstva iz mlajših generacij, ni bil nikoli malenkosten (pred tem je izdal trojni album The Epic), tako da smo tudi tokrat pričakovali zajeten glasbeni izziv, ki se lupi počasi. Toda dobili smo nekaj malce drugačnega.