|  Ekonomija

Marca v Sloveniji enoodstotna inflacija

V Sloveniji so se cene življenjskih potrebščin marca zvišale za en odstotek, na letni ravni pa je inflacija znašala 2,3 odstotka, so sporočili iz državnega statističnega urada. Marčna inflacija je predvsem posledica podražitve oblačil in obutve, ki je bila zaradi končanih popustov in prehoda na spomladansko-poletno kolekcijo sicer pričakovana.

Cene oblačil so se marca zvišale za 14,8 odstotka, cene obutve pa za 14 odstotkov.

V skupini prevoz so se cene v povprečju zvišale za en odstotek, pri čemer so se najbolj podražila motorna kolesa in kolesa (za 3,7 odstotka), goriva in maziva (za 3,1 odstotka) ter cestni potniški prevoz (za 1,6 odstotka). Najbolj pocenili pa so se rabljeni avtomobili, in sicer za 1,3 odstotka.

Na dvig cen v skupini alkoholne pijače in tobak v povprečju za pol odstotka so vplivale višje cene vina, ki so bile za 2,4 odstotka višje kot februarja, ter piva, ki so se zvišale za odstotek.

Marca se je opazneje, za 15,2 odstotka, podražila tudi oprema za šport, tekoča goriva so bila dražja za 2,7 odstotka, kruh in izdelki iz žit pa so se podražili za 2,4 odstotka.

Marca so statistiki zabeležili znižanje cen v skupinah komunikacije (za 1,1 odstotka), stanovanjska oprema (za 0,7 odstotka) ter rekreacija in kultura (za 0,3 odstotka). Opazneje se je pocenilo tudi sadje, in sicer za 5,3 odstotka.

Povprečna letna inflacija, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, ki se uporablja za primerjavo rasti cen v EU, je v marcu prav tako znašala en odstotek.

Rast cen na letni ravni je bila marca letos 2,3-odstotna, potem ko je v enakem obdobju lani znašala 1,9 odstotka. Povprečna 12-mesečna rast pa je bila dvoodstotna.

V enem letu so se cene najbolj zvišale v skupinah prevoz in stanovanje (v vsaki za 4,7 odstotka). Sledile so cene v skupinah alkoholne pijače in tobak (za 4,4 odstotka), hrana in brezalkoholne pijače (za 3,6 odstotka), raznovrstno blago in storitve ter gostinske in nastanitvene storitve (v vsaki za 2,3 odstotka), izobraževanje (za 1,5 odstotka), stanovanjska oprema (za 0,6 odstotka).

V enem letu pa so se cene najbolj znižale v skupinah komunikacije (za 2,7 odstotka), obleka in obutev (za 1,8 odstotka), rekreacija in kultura (za 0,5 odstotka) ter zdravje (za 0,2 odstotka). (STA, mh)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.