MLADINA Trgovina

Borka

  • Borka

    27. 5. 2016  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Skepta: Konnichiwa

    Za evropske kitarske bende je preboj v ZDA nadvse težka reč, pomislite pa, kako je šele z raperji. A trenutnemu londonskemu kralju grima Skepti je lani uspelo točno to. Na krilih dveh najpomembnejših himn žanra zadnjih let (That’s Not Me in Shutdown) se je veteran vrnil v velikem slogu in na noge dvignil mladino po vsem svetu. Več

  • Borka

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Waxahatchee: Out in the Storm

    Odrski naziv Waxahatchee si je Katie Crutchfield nadela za svoj kitarski, folkaški, indie, nizkotehnološki, garažni, šumeči, intimni samostojni projekt. Nič več! Zdaj jo na nastopih in tudi novi plošči spremljajo tri sobendašice, vključno s sestro Allison, glasba pa je precej polnejša, bogatejša, žmohtnejša in garažna le še po slogu. Tehnično je Out in the Storm skok iz zaprašene lope v pravi (rockovski) studio, saj je ploščo soproduciral prekaljeni mojster neštetih referenc John Agnello. In če bodo zagrizeni untergruntarji bentili nad spoliranostjo zvoka, jih bo utišal Crutchfieldin prefinjeni občutek za skladanje, občutek kantavtorice, ki velja za edinstveno performerko. To lahko kmalu preverimo tudi v Ljubljani. Več

  • Borka

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Različni izvajalci: Soul of a Nation

    Soul Jazz je britanska založba, ki jo zainteresirana javnost šteje za pionirsko institucijo glasbene distribucije, izobraževanja in razvoja. S kompilacijami brazilskih, jamajških, newyorških ... godb in scen je razširjala obzorja že v 90. letih, torej močno pred trenutnim trendom poznavalskih zbirk nišnih scen in zvokov raznih kotičkov sveta. Odkrivala je preteklost, ponovno izdajala plesne, producentske, bendovske kulte, danes pa soustvarja sedanjost, spremlja in podpira praktično vse odvode specifične in bogate lokalne basovske kulture (zvočnih sistemov). Več

  • Borka

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Terrace Martin Presents The Pollyseeds: Sounds of Crenshaw vol. 1

    Terrace Martin je multitasker, glasbeni obvladač, ki je imel prste zraven pri nastanku albuma To Pimp a Butterfly Kendricka Lamarja, redno pomaga pri produkciji celotnega TDE-kampa, sodeloval je s Herbiejem Hancockom. Na novi plošči je okoli sebe zbral kup glasbenikov z različnimi ozadji, ki so se poimenovali The Pollyseeds, ker pa sodelujeta tudi klaviaturist Robert Glasper in saksofonist Kamasi Washington, bi lahko rekli, da gre kar za all-star projekt ameriškega novega, dostopnejšega, milejšega, bolj soulovskega, R & B-jevskega jazza. Le na papirju. Sounds of Crenshaw vol. 1 je zibajoča, milozvočna, takoj v uho padajoča zbirka balad, ki bolj uspava, kot zbudi zanimanje. Retro džem, preveč primeren za terasno rabo. Več

  • Borka

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Dizzee Rascal: Raskit

    Sedaj, ko je britanski grime na pohodu oziroma je priljubljen kot še nikoli, se k formi vrača tudi ime, ki je pred desetletjem in pol z uličarskim pljuvanjem rim s te scene edino zares preskočilo v srednjetok. A vrača se samo približno. Raskit ni klasičen grajmerski album, je pa obrat Dizzeeja Rascala k ostrejšemu zvoku, k družbenemu komentarju in grenkejšim vrsticam. Po prvencu Boy In The Corner je začel snemati plesne pop žajfnice in klubske udarce. Komercialo. Toda sedaj, ko je klima ugodna, je nazaj, heca je bilo dovolj. Šesti album nas sicer spomni na edinstveno prodornost ali neposrednost londonskega raperja, hkrati pa pokaže tudi, da se ta ne more kosati s trenutnimi vrhunci živahne britanske scene. Kompilacijsko. Več

  • Borka

    28. 7. 2017  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Tyler, The Creator: Scum Fuck Flower Boy

    Tyler, The Creator je zvezdnik generacije. Dokaz za to je, da je deležen prevelike pozornosti. Secirajo se vsak njegov zapis na Twitterju, vsaka izjava, vsak premik. To je v preteklosti temeljito izrabljal za samopromocijo. Za šok, polemiko, spornost. Z grobimi izjavami se je postavil v vlogo ignoranta, najbolj pozornost zbujajoče pa v vlogo homofoba. A zdaj naj bi na novi plošči namigoval ... da je gej! Ali vsaj, da so mu všeč moški. Predvsem pa se zdi, da je naveličan. Rapa in ogromno tudi poje o osamljenosti, izoliranosti, avtomobilih. O dolgočasju, banalnosti. Najstniška jeza je precej skopnela, udarec distorzije in preklinjanje so zamenjali novosoulovske linije in napevi. Počasni, težki ritmi so še zmeraj tu. Spretna plošč a , ki pa si jo le stežka zapomnimo. Več

  • Borka

    21. 7. 2017  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Toro y Moi: Boo Boo

    Chaz Bundick se je od leta 2010, ko je izdal prvenec Causers of This, večkrat levil. Začel je kot producent instrumentalnega chill-synth-hopa, potem z različnimi slogovnimi zasuki postal manjša zvezda med sodobnimi vokalisti. Nekaj pa ga je vedno spremljalo: izrazita pop senzibilnost ali izostren občutek za pisanje skladb z apilom. Nova plošča Boo Boo je skupek trendov: je indie, je izrazito »80’s«, malo rocka, malo elektronike. Brez naglice ali ihtavosti. Je sanjavi pop, ravno prav retro in ravno prav drugačen kozmetični odklon za manj raziskovalna ušesa in preveč standarden za alternativo. Je počasni tok ležerne Kalifornije, baladni kupček klišejskih ritmičnih prehodov, ki nikakor ne dobi zaleta. Brezhibna enoličnost. Več

  • Borka

    21. 7. 2017  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Shabazz Palaces: Quazarz Born on a Gangster Star & Quazarz vs. The Jealous Machines

    Shabazz Palaces ni edini protagonist čudaškega, afro-kozmičnega, impro-elektronskega in abstraktnega hiphopa. Je pa najopaznejši. Dvojec je v zadnjih osmih letih premikal oziroma krivil meje udobja naših poslušalskih razvad, zdaj pa streže s hkratnima ploščama, s katerima nas odpelje na popotovanje v črna, neraziskana, a tudi ne več čisto neznana območja. Več

  • Borka

    14. 7. 2017  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Dj Khaled: Grateful

    Heroj Snapchata, mojster brezpomenskih krilatic, neskončni vir navdihujočih citatov in splošnih nasvetov za uspeh, modrosti, ki jih sicer najlažje najdemo v kitajskih piškotih. Neutrudni ameriški samopromotor Dj Khaled streže že z deseto ploščo, na kateri je hvaležen. Predvsem za sina, ki ga je seveda moral dati tudi na naslovnico, a prav tako za uspeh. Ta se kaže na neskončnem seznamu gostujočih vokalistov, od Rihanne do Migosov, Guccija in najbolj znanega glasbenega para, Beyonce in Jay Z-ja. Ne manjka nihče. Tako kot je gneča med nastopajočimi, je gneča tudi v zvoku. Grateful je sestavljanka slogov, ki se nikakor ne sestavi. Ne, ker bi kakšen košček manjkal, ampak ker jih je pošteno preveč. Kompilacija zmede. Več

  • Borka

    7. 7. 2017  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Jay-z: 4:44

    Limonada se nadaljuje. Potem ko naj bi bila ameriška zvezdnica Beyoncé na zadnji plošči Lemonade moža, poslovneža, podjetnika, »inovatorja«, samorastniškega bogataša, tudi raperja Jay-Z-ja »kregala« zaradi nezvestobe, on sedaj odgovarja s kesanjem in opravičilom. 4:44 je po popolni pretencioznosti prejšnje plošče Magna Carta ... pravo posipanje s pepelom, korak nazaj h klasičnemu zvoku in soulovskim semplom newyorškega rapa. Je premišljen, razumen in skromen projekt praznovanja »črnskosti«, ki bo nedvomno pokazal, da fokusiranost in jedrnatost delujeta bolje od objestnega hajpanja. Družinske zdrahe zvezdnikov se prodajajo bolje kot glasba – na plošči, katere presežek najdemo v iznajdljivem obračanju semplov producenta No I. D.-ja. Več