MLADINA Trgovina

Borka

  • Borka

    27. 5. 2016  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Skepta: Konnichiwa

    Za evropske kitarske bende je preboj v ZDA nadvse težka reč, pomislite pa, kako je šele z raperji. A trenutnemu londonskemu kralju grima Skepti je lani uspelo točno to. Na krilih dveh najpomembnejših himn žanra zadnjih let (That’s Not Me in Shutdown) se je veteran vrnil v velikem slogu in na noge dvignil mladino po vsem svetu. Več

  • Borka

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    El Michels Affair: Return to the 37th Chamber

    Newyorška skupina instrumentalnega retro soula El Michels Affair se je še drugič spoprijela z zgodnjim opusom kultne skupine Wu-Tang Clan. Spet se je poklonila zrnati in surovi produkciji wu-tangovskega veleuma RZA-ja in ponudila večinoma instrumentalne predelave, domiselne priredbe zvoka, ki je zaznamoval hiphop sredine devetdesetih let. V prvo ji je to uspelo lucidno in navdušujoče, v drugo pa doseže skoraj isto. Ne popolnoma, saj je tokrat kljub vsemu šumenju analognega pristopa in magnetofonskega traku priredbe le preveč sčistila. Vrnitev v šaolinsko šolo je preveč dodelan, preveč premišljen izdelek in prav zato izgubi košček stika z nepopolnostjo in nekonvencionalnostjo izvirnika. Več

  • Borka

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Kendrick Lamar: DAMN.

    Že samo pogled na »špillisto« nove plošče zvezdniškega raperja Kendricka Lamarja razkrije (ponovno) velikopoteznost. Kot da gromki, »veliki«, tematski, enobesedni naslovi (smrtni grehi, vrline, Bog) ne bi bili dovolj, so zapisani še z velikimi tiskanimi črkami. A Lamar pač nikoli ni bil skromen ali malenkosten, vedno je rapal gosto, nametaval kup zamisli, zgodb, kup zvočnih plasti. Vedno je bil tudi večplasten, konceptualen, versko razpoložen in ulično neposreden. Izrazite spremembe ritma in toka rapanja znotraj posameznih posnetkov, epski citati, skriti pomeni, miniaturne reference in tehnično brezhibne ostre rime ... vse to so metode in triki, s katerimi se je K-Dot prelevil v Lamarja in se ustoličil kot najbolj izpopolnjen ali celovit raper sodobne ere. Več

  • Borka

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Little Dragon: Season High

    Skupina Little Dragon s približno desetletno založniško kilometrino je švedski prispevek k visokemu valu ponovne popularizacije zvoka osemdesetih let v elektronskem popu. Slogovno vse bolj uniformno, tehnično vse bolj suvereno – na petem albumu se zasedba še enkrat potunka v retro trendovske vode in prikaže obvladanje forme, ne pa tudi kakšne pretirano sveže zamisli. Plesno, a prav nič divje, nežno zibajoče se in rahlo zasanjano odtujeno. Pevka Yukimi Nagano vsakič znova očara s hladnim pišem glasu, ki se nikoli ne sname z vajeti predvidljivosti, pogrešamo pa tudi nekaj naivnosti iz začetnih let. Season High je ravnina, je mrtvi tek brez vrhuncev in je prevečkrat preprosto dolgčas. Več

  • Borka

    14. 4. 2017  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Ibibio Sound Machine: uyai

    Ibibio Sound Machine je osemčlanski multikulti zvočni udarec, ki ga vodi nigerijska pevka Eno Williams. Pred tremi leti se je na krilih prvenca hitro uveljavil kot učinkovit požigalec odrskih desk, z drugim albumom pa meri bolj v sredino. Uyai je sicer nenavaden miks zahodnoafriškega highlifa, rocka, new wava, elektronike in novega disca, a z očitnimi pop težnjami. Čeprav je glavnina izrazito plesna, je skupina v logičnih razmikih zraven vtihotapila tudi počasnejše kose, predvsem pa naredi vtis organizacija zvoka, saj baročnemu naboru elementov navkljub plošča ne deluje pretirano nasičeno. Sodobna afro-electro produkcija »po regelcih«, ki vseeno štrli iz okvirjev, zaradi markantne voditeljice in tudi zaradi synthovskih domislic. Več

  • Borka

    7. 4. 2017  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Roc Marciano: Rosebudd’s Revenge

    Pri ponovni oživitvi newyorške raperske scene, ki jo občudujemo zadnjih pet let, močno izstopa »noirovski« opisovalec zrnatih mestnih utrinkov, pripovedovalec sivih kriminalnih zgodb. Veteran Roc Marciano je potrpežljivo dočakal svoj trenutek šele leta 2010, ko se je zdelo, da se je pojavil od nikoder in zgnetel nišo natančno monotonega in lahkega, a nič kaj lahkotnega nametavanja rim in lebdečih beatov, ki so v resnici svoje nasprotje, saj so pogosto narejeni kar brez bobnov, kot neskončne, preproste in neverjetno učinkovite zanke. Album Rosebudd’s Revenge je še ena demonstracija edinstvenega toka, je temačno barvita pripoved, nastala v sencah New Yorka, in bo eden raperskih vrhuncev letošnjega leta. Več

  • Borka

    7. 4. 2017  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Jamiroquai: Automaton

    Zgodba skupine Jamiroquai se začne leta 1992, ko je pevec Jay Kay – verjetno razočaran, ker po avdiciji za glavnega vokalista zasedbe Brand New Heavies ni dobil službe – stvari vzel v svoje roke. To so bili časi vzpona londonskega sloga acid jazza in tudi Jamiroquai je bil izrazit predstavnik živahne scene, navsezadnje je prvo singlico izdal pri njenem temeljnem kamnu, kultni založbi Acid Jazz. Sledili so ekološki vzpon med zvezde, prvenec Emergency on Planet Earth, nato vrnitev vesoljskega kavboja (druga plošča The Return of the Space Cowboy), ob prelomu tisočletja pa počasi mrtvi tek pop predvidljivosti. A z vsaj enim obveznim absolutnim hitom na vsakem albumu. Več

  • Borka

    31. 3. 2017  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Raekwon: The Wild

    Čeprav so zlati časi kultnega newyorškega raperskega kolektiva Wu-Tang Clan že zdavnaj mimo, nekateri od članov zasedbe glavo še zmeraj čvrsto držijo nad gladino. Poleg Ghostface Kille jo ima najviše nedvomno Raekwon, zloglasni pripovedovalec gangsterskih anekdot z napačne strani tračnic in iz podzemlja kriminala. The Wild je njegov prvi pravi album, na katerem ne slišimo niti enega od tovarišev iz stare ekipe, prav tako ne slišimo pretirano veliko drugih gostov. Ravno prav. Plošča zveni osredotočeno in kompaktno, je racionalni korak nazaj k bolj klasični formi. Je zrnat, neokrancljan, bolj »starošolski« in manj polikan, čeprav ne pretirano »wu-tangovski« paket in je Raejeva najprepričljivejša plošča v zadnjem desetletju. Več

  • Borka

    24. 3. 2017  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Xiu Xiu: Forget

    Xiu Xiu je bend ekstremov. Hrupnih izbruhov in subtilnih šepetanj. Distorzije in mojstrske produkcije. Divjih aranžmajev in plesnih udarcev. Ker združuje nezdružljivo oziroma široko panoramo od hrupa do elektronike in ker v številne projekte pogosto vpleta različne koncepte, ga oznake, kot so »avant-garda«, »eksperimentala« in celo »art rock«, pač niso mogle zgrešiti. Nova plošča prihaja kot produkt izjemno plodnega obdobja skupine in je čvrst, osredotočen povzetek približno petnajstletnega delovanja. Je srečanje industrijskega korakanja, strašljivih vrhuncev in heroinskega sproščanja z neprijetno intrigantnim glasom frontmana Jamieja Stewarta v ospredju in z legendo newyorške queer scene Vaginalom Davisom med gosti. Kmalu ponovno v Ljubljani. Več

  • Borka

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    José James: Love In a Time Of Madness

    José James je predstavnik mlajše generacije v klasični disciplini vokalistov »črne muzike«, ki se je kaj hitro prebil v prvo ligo jazzovskega posla. Z novim albumom naj bi se zgodila ključna preobrazba, celo »ponovno rojstvo«: James raje kot po jazzovskih štiklih poseže po trendovskem R & B-ju, s čimer želi doseči širše, recimo mlajše občinstvo. A to je nekoč precej uspešneje že dosegel, ko se je na drugem albumu Blackmagic povezal z različnimi aktualnimi producenti elektronike. Vendar obstaja ključna razlika: takrat je zavil tudi v glasbeno podzemlje, tokrat pa ostaja v varnem objemu spoliranega in pravilnega. Sedaj, ko pop-snema, se zdi, da tudi bolj po-snema, kot narekuje. Tako neprivlačno žametno, da kar zdrsne mimo ušes. Več