MLADINA Trgovina
  • Goran Kompoš

    24. 2. 2017  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Sinkane: Life & Livin’ It

    Glasbenik sudanskih korenin tudi na šesti plošči ostaja zvest svojim prepoznavnim eklektičnim smernicam. Devet skladb tokrat temelji na subtilnem spoju afrobeat, reggae, soul in diskoidnih prvin, neobremenjeno postavljenih v premišljeno in dodelano popovsko podobo. Na prvi pogled se sam glasbeni izraz zdi precej nenavadna izbira za družbeno angažirana besedila, toda Sinkanu se ta spoj presenetljivo dobro izide. Se pa hkrati pojavi vtis, da glasbi predvsem po zvočni plati zmanjka nekaj soli ali pa sladkorja. Zato učinkuje preveč lahkotno, skoraj mimobežno, večinoma tudi zaradi iztrošenosti očitnih navdihov. Naj ne bo pomote – gre za dober album. Bi bil pa z nekaj več drznosti in (zvočne radovednosti) lahko še precej boljši. Več

  • Borka

    24. 2. 2017  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Jonwayne: Rap Album Two

    Po imidžu eden najmanj značilnih, najmanj klišejskih ameriških raperjev Jonwayne (pri katerem smo navajeni, da nastopa kar v sandalah) sodi v tisto redko kategorijo raperjev, ki si znajo podlage suvereno odtapkati kar sami, a pred dvema letoma je oznanil umik s scene. Bilo je ravno takrat, ko je dobil konkreten zalet. Razlog je bila telesna in duševna slaba kondicija, povezana tudi s čezmernim alkoholiziranjem. S težavami se sedaj spoprijema na povratnem samoterapevtskem albumu, na katerem govori o odtujenosti, osamljenosti, brezvoljnosti, razočaranju. Na papirju kar dolgočasno in otožno, na posluh pa niti ne. Počasni, nevsiljivi, za koncertno rabo nehvaležni biti v službi neskončne samorefleksije raperja, ki se zna igrati z besedami. Več

  • Veljko Njegovan

    24. 2. 2017  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Jens Lekman: Life Will See You Now

    Potem ko se je Jens Lekman s prvimi tremi ploščami dobro uveljavil v svetu neodvisne pop glasbe, se po štiriletnem premoru vrača z nekoliko drugačnimi, a še zmeraj prepoznavnimi pop obrazci. Na albumu I Know What Love Isn’t (2012) se je zdelo, da se je avtor zaradi takratnih osebnih izkušenj preveč ukvarjal z ljubezenskimi bolečinami, na tokratnem albumu Life Will See You Now pa se predstavi s širše zastavljenimi skladbami, ki se prav tako dotikajo problematike medosebnih odnosov, vendar bolj v narativnem in splošnem smislu. Lekman je nekoliko spremenil tudi zvok; ta se še vedno spogleduje z osemdesetimi leti, saj se na albumu mešajo disco, calypso, bossa nova in samba, a pod taktirko znanega producenta Ewana Pearsona dobijo novo zvočno podobo. Sveže. Več

  • Goran Kompoš

    24. 2. 2017  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Dominowe: Siyathakatha

    Zasedba Die Antwoord je že kar nekaj časa sopomenka za sodobno, urbano južnoafriško glasbo. Težko je verjeti, da bi v kratkem še kdo sledil njenemu globalnemu preboju, a tistim, ki se jim ljubi pobrskati pod površjem, je že vsaj od konca apartheida znano, da je Južnoafriška republika eno najplodnejših in najbolj pisanih glasbenih okolij. Pred kontroverznimi zefovci so bili na Zahodu precej pozornosti deležni ustvarjalci tamkajšnjega hip hop hibrida kwaita, zadnje desetletje pa mineva predvsem v znamenju raznoterih izpeljank južnoafriškega housa. Producenti, kot so Spoek Mathambo, Felix Laband, Culoe de Song in še nekateri, plošče izdajajo pri znanih evropskih založbah. Vsako večje južnoafriško mesto pa se lahko pohvali s specifično klubsko sceno in svojevrstnimi glasbenimi izrazi. Več

  • Borka

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Syd: Fin

    Syd (Tha Kyd) smo najprej opazili, ko je bila še članica najstniškega, skejtarsko-raperskega kolektiva Odd Future, a pravi zalet je dobila šele, ko je postala pevka in gonilna sila skupine The Internet. Ta je zdaj na pavzi, čas je za projekte članov benda. Prvenec, Sydin samostojni začetek, je naslovljen Konec (Fin), kar si lahko razlagamo predvsem kot konec dvomov, ali se mlada vokalistka v dolgi metraži znajde tudi samostojno. Fin je album klasičnega R & B-ja v nizkih obratih, ki prikima zlatim časom druge polovice devetdesetih let. Ne ponudi presenečenj, nič pretresljivo izvirnega, nič revolucionarnega, a tudi nobenih kiksov, nobene naglice, nobene pompoznosti in nobene negotovosti. Zvok, kakršnega smo od Syd pričakovali, v nebahavo čvrstem paketu. Več

  • Goran Kompoš

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Thievery Corporation: The Temple of I & I

    Dvojec oziroma kolektiv iz ameriške prestolnice je ploščo tokrat snemal na Jamajki in rezultat je pravzaprav pričakovan. Ja, Thievery Corporation se že vso kariero ne oddaljuje od klasičnega downtempaškega obrazca, ki ga je na noge pomagal postaviti v drugi polovici devetdesetih let. Razlika med albumi je le v brskanju po različnih svetovnih tradicijah, ki so nazadnje pristale v dodelani chilloutovski podobi. Tak je tudi okoli reggaeja osredinjeni novi album, je pa hkrati res, da preveč zveni kot klasični reggae album. Ker so pri snemanju sodelovali jamajški glasbeniki, je to sicer logično, bi si pa vendarle želeli več Thievery Corporation. Bolj »opravičilo« za prihajajočo turnejo kot pa plošča, ki bi oplemenitila zasedbino diskografijo. Več

  • Veljko Njegovan

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Julie Byrne: Not Even Happiness

    Mlada ameriška kantavtorica Julie Byrne se po ne tako uspešnem prvencu Rooms With Walls and Windows (2014) oglaša z drugo kolekcijo pesmi. Razmeroma kratek novi album nas popelje na poetično popotovanje po Ameriki, ki vključuje večino krajev, v katerih je avtorica živela, seže pa tudi v različna obdobja popularne glasbe: ponekod se poetika Leonarda Cohena sreča z Joni Mitchell pa z Enyo, v nekaterih komadih tudi s Kate Bush. Srečanje folka, americane in indie rocka v zelo čisti in izvirni obliki, s kitaro in vokalom v ospredju ter z osupljivimi ambientalnimi dodatki. Album izrazite besedne in zvočne lepote. Senzualno in sveže. Več

  • Borka

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Sampha: Process

    Leta 2009 je vešči producent Aaron Jerome imel dovolj. Spremenil je glasbeni slog, spremenil je ime in se lotil basovskega, plesno-klubskega projekta SBTRKT. Dve leti kasneje je pod tem imenom izdal prvi album in ta je bil popolna uspešnica, klubska muzika, ki je pronicala v pop. Eden od ključev do uspeha pa je bil vokal. Ta seveda ni bil njegov, posodil ga je londonski klaviaturist in pevec Sampha. Teren za njegov samostojni pohod je bil pripravljen. Več

  • Veljko Njegovan

    10. 2. 2017  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Lou Barlow: Apocalypse Fetish EP

    Lou Barlow ni samo ustanovni član zasedbe Dinosaur Jr., ampak tudi odličen kantavtor in tekstopisec, to je dokazal s prejšnjim samostojnim albumom Brace the Wave (2015). Tokrat se oglaša s petimi novimi skladbami, ki večinoma predstavljajo njegovo intimno in osebno dojemanje sveta, seveda pa se dotakne tudi sedanjih svetovnih in ameriških družbenopolitičnih razmer, zlasti v naslovnem komadu Apocalypse Fetish, v katerem se loti bridke kritike vseh volivcev, ki so volili Trumpa, pa tudi vsesplošne kulture ustrahovanja, paranoje in divjega antiintelektualizma. Plošček, ki se s tradicionalnimi ameriškimi žanri bojuje proti novi, neprijazni Ameriki Več

  • Goran Kompoš

    10. 2. 2017  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    The Necks: Unfold

    Kultni avstralski trio je letos vstopil v trideseto leto delovanja, in to kako. Januarja je ogreval občinstvo na avstralski turneji Nicka Cava & The Bad Seeds, te dni pa izdal še ploščo s štirimi v povprečju osemnajstminutnimi skladbami. Ker te niso oštevilčene, si jih poslušalec lahko predvaja v poljubnem zaporedju, pred njim pa se razgrne pestrost trojčevega improviziranega postopka. Obrazec je resda vsakič podoben, toda ponuja široko razpoloženjsko paleto, ki jo krojijo dramatično dronanje, perkusivna kakofonija, kontemplativni minimalizem in freejazzovska sinergija. Ja, še vedno je to prepoznavna zasedba The Necks, taka, ki se enako dobro znajde pred večtisočglavo množico (Cavovih) fenov ali pa v intimnem okolju za glasbene sladokusce. Še vedno v izvrstni kondiciji. Več