MLADINA Trgovina
  • Borka

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    José James: Love In a Time Of Madness

    José James je predstavnik mlajše generacije v klasični disciplini vokalistov »črne muzike«, ki se je kaj hitro prebil v prvo ligo jazzovskega posla. Z novim albumom naj bi se zgodila ključna preobrazba, celo »ponovno rojstvo«: James raje kot po jazzovskih štiklih poseže po trendovskem R & B-ju, s čimer želi doseči širše, recimo mlajše občinstvo. A to je nekoč precej uspešneje že dosegel, ko se je na drugem albumu Blackmagic povezal z različnimi aktualnimi producenti elektronike. Vendar obstaja ključna razlika: takrat je zavil tudi v glasbeno podzemlje, tokrat pa ostaja v varnem objemu spoliranega in pravilnega. Sedaj, ko pop-snema, se zdi, da tudi bolj po-snema, kot narekuje. Tako neprivlačno žametno, da kar zdrsne mimo ušes. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ed Sheeran: ÷

    O tem, da bo tretja plošča pop zvezdnika Eda Sheerana (z velikim naskokom) že prvi teden pristala na prvem mestu britanskega charta, ni bilo dvoma. Je pa najmanj neokusno, če že ne groteskno, da se je na lestvici singlov med prvimi 20 znašlo vseh 16 skladb z delux različice plošče. Več kot o Sheeranu in njegovi glasbi to seveda pove o (sodobnem) glasbenem ustroju in navadah konzumentov pop glasbe. Sheeran ne skriva, da je skladbe ustvarjal z veliko preračunljivosti, a to je v mainstreamu tako ali tako prej pravilo kot izjema. Zato so številne kritike, ki so album le zaradi tega povsem raztrgale, smešne. Lahkotne, do (radijskih) ušes prijazne pop skladbe so resda povprečne, toda še zdaleč niso tako zanič, kot namigujejo skromne ocene. Več

  • Veljko Njegovan

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ana Pupedan & Jani Kovačič: Besne pesmi

    Besne pesmi, obsežna izdaja 36 sodobnih protestnih pesmi, plod sodelovanja Janija Kovačiča in pivške zasedbe Ana Pupedan iz časov ljudskih vstaj proti slovenski oligarhiji, so nekakšen glasbeni spomenik protestom, hkrati pa nas znova spomnijo na vse dobre lastnosti kolektivizma, tovarištva in skupnih ciljev. Gre za vsakdanje pesmi z močnim političnim nabojem, ki jim Kovačičev značilno teatralni vokal in pestra glasbena spremljava Ane Pupedan vdahneta nove pomene. Mešanica šansona, ljudske glasbe, rocka in drugih žanrov se strne v sodobno protestno pesmarico, glasbeni dokument današnjega časa, dokument upora. Besno, sproščeno in duhovito sodelovanje. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Charli XCX: Number 1 Angel

    Zavlačevanje založbe Asylum z izidom tretjega albuma Charli XCX, ki ga je ta menda končala že pred dobrim letom, je imelo vsaj dva pozitivna učinka. Najprej februarja lani izdani EP Vroom Vroom in zdaj še mikstejp Number 1 Angel z desetimi novimi skladbami. Britanska pevka in ustvarjalka pesmi je z obema ploščama krenila v povsem novo, z drzno elektronsko pop podobo zaznamovano smer, ki ji marsikdo (upravičeno) napoveduje, da bo postala prihodnost mainstreamovskega popa. Več

  • Borka

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Sleaford Mods: English Tapas

    Boben, bas in strupeno bevskanje antipevca Jasona Williamsona. To je do kosti oguljen zvok nottinghamskega post-elektro-punk dvojca Sleaford Mods (poleg Williamsona ga sestavlja še Andrew Fearn), ki nas že leta dreza s preprostostjo, iskrenostjo in necenzuriranostjo. Vse, kar je v britanski družbi sprijenega in sprevrženega, najlaže slišite tako, da si predvajate enega njegovih albumov. English Tapas je še en udarec jebivetrske tečnobe, ki za čuda še ni izgubila naboja, saj vsebine za šankovsko nerganje preprosto ne zmanjka. Ravno nasprotno, drek se samo kopiči. Dvojec se kronično ponavlja, se ne razvija in ne ponuja ničesar novega, a je tako grobo drugačen od vsega drugega, kar trenutno prihaja iz Velike Britanije, da še zmeraj zveni močno. Več

  • Goran Kompoš

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Blanck Mass: World Eater

    Člana hrupnega elektronskega dvojca Fuck Buttons si pri solističnih projektih privoščita precej več drznosti kot v matični zasedbi. Lani je z ekscentričnim soundtrackom za film The Greasy Strangler prijetno presenetil Andrew Hung, zdaj je pod imenom Blanck Mass tretji album izdal še Benjamin Power. Album je nekakšna logična evolucija izraza s prvih dveh plošč in se še vedno opira na (fuckbuttonovske) energične, nabrite, apokaliptične, dromljajoče teksture. Je pa po novem večji poudarek na (strukturirani) skoraj rejverski ritmiki, s kakršno sta v devetdesetih letih denimo razgrajala Underworld in Aphex Twin. Power se tu izvrstno znajde. Čeprav je jasno, da tudi tokrat ni delal kompromisov, je World Eater plošča, s katero se bo bržkone najbolj prikupil oboževalcem matične zasedbe. Več

  • Veljko Njegovan

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    The Raveonettes: 2016 Atomized

    Danski garažni rock duo The Raveonettes, ki precej črpa iz rockovske estetike šestdesetih in sedemdesetih let, se oglaša z novo ploščo. Gre pravzaprav za del projekta Rave-Sound-Of-The-Month, v okviru katerega je duo vsak mesec prejšnjega leta izdal po eno skladbo in jo objavil na svoji spletni strani. Sune Rose Wagner in Sharin Foo se pri tem nista hotela slogovno omejevati, zato je 2016 Atomized precej raznovrsten album, ki pa v nasprotju s pričakovanji vseeno deluje kot celovita plošča. Težava je le, da kljub svetlim trenutkom (denimo skladba The World is Empty Without You) večina komadov ne prepriča – najbrž že zaradi samega koncepta tega eksperimentalnega projekta. Več

  • Borka

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Future: FUTURE in HNDRXX

    Future je vzorčni primer novodobnega raperja, nad katerim »stara šola« benti, češ da njegovega rapanja sploh nihče ne razume. O tem so padali štosi, skeči in celo resnejše polemike. Vendar je prav Future eden redkih traperskih osvajalcev vrhov lestvic, ki mu »stara šola« ali ortodoksni raperji priznavajo, da ni diletant, da zna tudi rapati, da je kredibilen. Namreč, pot je začel v ekipi Dungeon Family, ki je predstavljala ogromen del revolucionarnega »južnjaškega zvoka« in nam je dala kultne izdelke zasedb Goodie Mob in Outkast. Tako je na prvih posnetkih zvenel tudi Future. Več

  • Veljko Njegovan

    3. 3. 2017  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Clap Your Hands Say Yeah: The Tourist

    Clap Your Hands Say Yeah je ena prvih neodvisnih skupin, ki se jim je (že pred dvanajstimi leti) prek spleta uspelo prebiti dobesedno iz lastnega stanovanja, kar ji je prineslo precejšnjo medijsko pozornost. Danes je položaj nekoliko drugačen, saj philadelphijsko-brooklynski skupini nikoli več ni uspelo ponoviti uspeha, ki ga je doživela s prvencem. Deloma tudi zato, ker je od takratnega CYHSY ostal le še frontman in ustanovni član Alec Ounsworth. Ta se po triletnem premoru vrača z všečno, a ne dovolj udarno ploščo, saj kljub njegovi očitni nagnjenosti k vokalnemu in ritmičnemu eksperimentiranju nikakor ne preseže pričakovanj, ki si jih je skupina zastavila že pred davnimi leti. Bled Več

  • Borka

    3. 3. 2017  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Thundercat: Drunk

    Thundercat je obvladač. Obvladač bas kitare in skladanja komadov z apilom. Zabrenkati zna po zelo različnih žanrih, od trash metala (s skupino Suicidal Tendencies) do toplega novega soula (z Eryko Badu). Rob neba je dosegel s funkcijo nekakšnega »glasbenega šefa« zadnjega albuma Kendricka Lamarja. S tretjo ploščo pa spet brodi po vokalni formi, skoraj popevki, baladni »finoči« jazza, soula in popa. Drunk je plošča o nočnih potepanjih z ogromno zafrkantskih, že prav blesavih vložkov in z lahkotnimi besedili, a tudi s kakšnim političnim trenutkom. Album ležernega toka in hkrati z redko bolj divjo basovsko demonstracijo. Thundercat bas drgne nadvse spretno, malo manj prepričljivo pa zategne svoj falzet. Več