MLADINA Trgovina
  • Borka

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    El Michels Affair: Return to the 37th Chamber

    Newyorška skupina instrumentalnega retro soula El Michels Affair se je še drugič spoprijela z zgodnjim opusom kultne skupine Wu-Tang Clan. Spet se je poklonila zrnati in surovi produkciji wu-tangovskega veleuma RZA-ja in ponudila večinoma instrumentalne predelave, domiselne priredbe zvoka, ki je zaznamoval hiphop sredine devetdesetih let. V prvo ji je to uspelo lucidno in navdušujoče, v drugo pa doseže skoraj isto. Ne popolnoma, saj je tokrat kljub vsemu šumenju analognega pristopa in magnetofonskega traku priredbe le preveč sčistila. Vrnitev v šaolinsko šolo je preveč dodelan, preveč premišljen izdelek in prav zato izgubi košček stika z nepopolnostjo in nekonvencionalnostjo izvirnika. Več

  • Goran Kompoš

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Clark: Death Peak

    Britanski producent, ki ga poznamo tudi z naših odrov, se po lanski avanturi s filmsko glasbo vrača z novo vrhunsko elektronsko ploščo. Ta ne skriva, da je njen avtor odraščal z glasbo Warpovih ekscentričnih veljakov iz devetdesetih let, toda hkrati z njo naredi še večji korak v smer povsem njemu lastnega, žanrsko neobremenjenega izraza. Gre za glasbo, polno nasprotij, prefinjenih, subtilnih zvočnih odtenkov in zvočne surovosti, ugajajočega, po novem tudi s (houserskim) vzorčenjem nadgrajenega zvočnega dizajna in preteče, apokaliptične temačnosti. Clark ponudi zahtevno, intenzivno in drzno vizijo sodobne (ob)plesne glasbe, s katero si utrjuje položaj med najpomembnejšimi elektronskimi kreativci. Več

  • Veljko Njegovan

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    All Strings Detached: There’s Something Painful About the Pearls

    Po opaznem prvencu Heavy Rain, ki sta ga Jana Beltran in Vesna Godler izdali pred tremi leti, se vračata z logičnim nadaljevanjem, albumom There’s Something Painful About the Pearls, na katerem v značilnem minimalističnem slogu predstavita svoj pogled na odnose v sodobnem svetu. Z uporabo zgolj elektroakustične kitare, električnega basa, z dodatkom občasnih bobnov, predvsem pa z besedili in ekspresivnimi vokali popeljeta poslušalca globoko v najintimnejši svet občutkov – jeze, hrepenenja, bolečine, ljubezni in še marsičesa, kar predstavita v prevladujočem melanholičnem razpoloženju. Devet skladb, izraženih z očarljivimi vokali ter minimalistično in hkrati učinkovito glasbeno kuliso. Več

  • Borka

    26. 4. 2017  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Kendrick Lamar: DAMN.

    Že samo pogled na »špillisto« nove plošče zvezdniškega raperja Kendricka Lamarja razkrije (ponovno) velikopoteznost. Kot da gromki, »veliki«, tematski, enobesedni naslovi (smrtni grehi, vrline, Bog) ne bi bili dovolj, so zapisani še z velikimi tiskanimi črkami. A Lamar pač nikoli ni bil skromen ali malenkosten, vedno je rapal gosto, nametaval kup zamisli, zgodb, kup zvočnih plasti. Vedno je bil tudi večplasten, konceptualen, versko razpoložen in ulično neposreden. Izrazite spremembe ritma in toka rapanja znotraj posameznih posnetkov, epski citati, skriti pomeni, miniaturne reference in tehnično brezhibne ostre rime ... vse to so metode in triki, s katerimi se je K-Dot prelevil v Lamarja in se ustoličil kot najbolj izpopolnjen ali celovit raper sodobne ere. Več

  • Goran Kompoš

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Actress: AZD

    Britanski producent plesne elektronske glasbe je z zadnjo ploščo pred tremi leti sprožil ugibanja, ali se je z izrazom, ki ga goji pod osrednjim psevdonimom Actress, nemara iztrošil. Novi album te dvome razblini. Navdih zanj je našel v delu odpadniškega umetnika Jamesa Hamptona, hiphop filozofa Rammellzeeja, v filmu Iztrebljevalec (Blade Runner) in teorijah Carla Junga, rezultat pa je glasba, ki zapuščino detroitskih techno pionirjev postavi v sodobni čas. V podobi, za katero je že po prvih sekundah jasno, da gre za novo (klubsko) pustolovščino za občinstvo, željno ekscentričnih domislic. Ja, AZD je najlepša potrditev tega, da techno, čeprav ukrojen po starošolskih zapovedih, lahko še vedno brez težav tekmuje z novimi sodobnimi plesnimi pojavi. Več

  • Veljko Njegovan

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Jarvis Cocker and Chilly Gonzales: Room 29

    Čeprav se je Jarvis Cocker v zadnjem času nekoliko umaknil iz glasbe in se posvetil delu radijskega voditelja, se še zmeraj oglasi s kakšnim albumom. Takrat po navadi ne gre za nadaljevanje zgodbe z njegovo nekdanjo skupino Pulp, eno najvidnejših z britanske brit pop scene. Tokratno ploščo je ustvaril skupaj s kanadskim pianistom Chillyjem Gonzalesom. Room 29 je apartma v hollywoodskem hotelu Chateau Marmont, ki je Cockerja navdihnil, da razišče njegovo zgodovino, in nastalo je šestnajst skladb – od recitacij s klavirsko in godalno spremljavo do kabarejskih zgodb o zgodovini nekega javnega prostora, njegovih znanih gostih in njihovih usodah. Nekoliko drugačna, a pozornosti vredna stvaritev zanimivega tandema. Več

  • Borka

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Little Dragon: Season High

    Skupina Little Dragon s približno desetletno založniško kilometrino je švedski prispevek k visokemu valu ponovne popularizacije zvoka osemdesetih let v elektronskem popu. Slogovno vse bolj uniformno, tehnično vse bolj suvereno – na petem albumu se zasedba še enkrat potunka v retro trendovske vode in prikaže obvladanje forme, ne pa tudi kakšne pretirano sveže zamisli. Plesno, a prav nič divje, nežno zibajoče se in rahlo zasanjano odtujeno. Pevka Yukimi Nagano vsakič znova očara s hladnim pišem glasu, ki se nikoli ne sname z vajeti predvidljivosti, pogrešamo pa tudi nekaj naivnosti iz začetnih let. Season High je ravnina, je mrtvi tek brez vrhuncev in je prevečkrat preprosto dolgčas. Več

  • Goran Kompoš

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Arca: Arca

    Šestindvajseteletni venezuelski producent Alejandro Ghersi, bolj znan pod psevdonimom Arca, si je kultni status pridelal že s prvima albumoma, a zdelo se je, da njegovi nenavadni glasbi nekaj manjka. Ne zato, ker mu z instrumentalnimi skladbami ne bi uspelo ukrojiti razpoloženja in čustev ali pa – sploh, če poznate njegovo življenjsko zgodbo – celo osebnoizpovedne narativnosti. Teh je bilo, kljub minimalistični podobi avanturističnih zvočnih ekskurzij, vselej dovolj, pogosto celo preveč. Toda ko smo slišali, kako samosvoj zvočni dizajn ovija okoli čutečega glasu FKA Twiggs ali Björk, je postalo očitno, da se šele takrat pokaže vsa njegova presežna vrednost. Ni presenetljivo, da se je na pobudo islandske zvezdnice na tretjem albumu v ospredje odločil postaviti svoj glas. Rezultat je osupljiv. Več

  • Veljko Njegovan

    14. 4. 2017  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Future Islands: The Far Field

    Baltimorski trio Future Islands ni ameriške (in svetovne) javnosti presenetil samo z nenavadnim plesom svojega frontmana Samuela T. Herringa, temveč tudi z odličnim, že četrtim albumom Singles, ki je skupino po dolgoletnem delovanju upravičeno in suvereno predstavil širši javnosti. Tri leta po tem se trio oglaša s ploščo The Far Field, ki je logično nadaljevanje njene glasbene poti. Ustvarjanje glasbe, ki temelji na sintetizatorjih, močnih basovskih linijah in toplem, soulovskem Herringovem vokalu in je pod očitnim vplivom skupin New Order, The Cure ali OMD, se korektno nadaljuje tudi na novem albumu, vendar brez tistega zanosa, ki ga je bilo čutiti na prejšnjem. Korektno, a brez presežkov. Več

  • Borka

    14. 4. 2017  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Ibibio Sound Machine: uyai

    Ibibio Sound Machine je osemčlanski multikulti zvočni udarec, ki ga vodi nigerijska pevka Eno Williams. Pred tremi leti se je na krilih prvenca hitro uveljavil kot učinkovit požigalec odrskih desk, z drugim albumom pa meri bolj v sredino. Uyai je sicer nenavaden miks zahodnoafriškega highlifa, rocka, new wava, elektronike in novega disca, a z očitnimi pop težnjami. Čeprav je glavnina izrazito plesna, je skupina v logičnih razmikih zraven vtihotapila tudi počasnejše kose, predvsem pa naredi vtis organizacija zvoka, saj baročnemu naboru elementov navkljub plošča ne deluje pretirano nasičeno. Sodobna afro-electro produkcija »po regelcih«, ki vseeno štrli iz okvirjev, zaradi markantne voditeljice in tudi zaradi synthovskih domislic. Več