• Jaša Bužinel

    10. 12. 2021  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Arca: kick iiii

    Čeprav platnica z megalomansko kiberskulpturo, pod katero ležijo trume odrabljenih humanoidov, iz katerih se napaja Arcina ustvarjalna energija, namiguje na nasilje in žrtvovanje, potrebno za take kolosalne stvaritve, je predstavljeni material čisto nasprotje. Četrti del pentalogije je blagozvočen in spokojen album, zbirka zanosnega futurističnega popa ter atmosferičnih hiperbalad, ki bi lahko delovale kot klasične klavirske skladbe, a pod Arcino taktirko dobivajo precej bolj poetično in ambiciozno naravo. Z rabo množice različnih glasov – izmaličenih, raztegnjenih, mutantskih, iz niča sintetiziranih – Arca osmišlja svojo trans identiteto. Obvezen postanek za fene in fenice Björk, FKA Twigs in Oneohtrix Point Never.

  • Borja Borka 

    10. 12. 2021  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Arca: KicK III

    Drugi Kick v šusu – oziroma tretji, če štejemo še lansko, prvo brco – Arca jedrnato povzame kot »mutantsko klubsko glasbo«. Težko bi bila s tako malo besedami jasnejša in točnejša. III je v primerjavi z II konkretnejši, bolj podivjan, bolj mrzličen, bolj ritmično razvejen, neposrednejši, bolj dinamičen in ja, bolj klubski. Tukaj si venezuelska ikona trendovskih robov elektronike zares da duška in nas brez predaha brca z visokooktanskimi in močnimi udarci, ki jih na trenutke težko prenesemo, še težje pa bi nanje plesali. To je klubska glasba, ki hitro postane nevzdržna, a hkrati v njej odzvanja nekakšen juriš svobode. Nadaljevanje, ki namiguje, da se je z vsemi deli serijalke Kick najbolj smiselno spoprijeti (in na trenutke trpeti) zapored.

  • Borja Borka

    10. 12. 2021  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Arca: KICK II

    Arca – sinonim za špico drznega popa, postklubsko muziko in mogočno zvočno oblikovanje – je svoje pompozne albume nizala preudarno, v zmernem tempu. A nič več, saj so te dni tako rekoč naenkrat izšli kar štirje njeni projekti. Kick II, III, IIII in IIIII z enim sunkom zaokrožajo in zaključujejo zgodbo – pentologijo, ki se je začela lani s projektom Kick I in ki rovari po nekakšni distopiji današnjih glasbenih trendov, po temni plati srednjetoka.

  • Gregor Kocijančič

    3. 12. 2021  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Kaytranada: Intimidated EP

    Čislani kanadski producent Kaytranada, ki deluje na presečišču housa, neosoula in hiphopa, se – po z grammyjem nagrajenem albumu, na katerem je gostovala vojska visokokategornih R & B-vokalistov – vrača z nekoliko manj ambicioznim projektom. Mala plošča Intimidated je pravzaprav le plovilo za izdajo naslovnega singla, ekscesno skompresiranega soulful house bangerja, na katerem prepeva vzpenjajoča se R & B-zvezda H.E.R. Vrhunec izdelka je zaključni komad, filingaški G-fankovski hip-house banger, na katerem repa enigmatični Mach-Hommy, varovanec slovite buffalovske založbe Griselda. Vmesna skladba, na kateri gostuje sicer odlični neosoulovski posebnež Thundercat, se zdi skoraj odveč, a ni tak spodrsljaj, da bi plošča pustila kakršenkoli grenak priokus.

  • Jaša Bužinel 

    3. 12. 2021  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Porto Morto: PORTOPOP

    Malokateri bend iz nekdanje Juge, kjer zadnja leta prevladuje utrujajoča obsesija z bleščičasto retro nostalgijo (ja, Svemirko, nate mislim) in estetizacijo kolektivnega spomina (spomeniki), si drzne vpeljati svoj žanr. Prav to na tretji plati z rahlo ironičnim nasmeškom počnejo zagrebški ambasadorji postjugo popa. Gre za domiseln pop rock artizem, prikupen preplet mnoštva aktualnih (ob)popovskih izrazov, zapakiranih v sofisticiran producentski jezik. Njihovi hitiči, ki jih ni malo, imajo preproste verze in se hitro zarijejo v možgane. V svojih ambicijah in vizualni dodelanosti so fantje hipsterji, v težnjah po stadionskih refrenih, ki bi lahko premikali množice, pa čisti populisti. Eden od ex-Yu presežkov leta 2021.

  • Borja Močnik

    3. 12. 2021  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Makaya McCraven: Deciphering the Message

    Zadnjega, a ne prvega od globljih potopov v arhiv jazzovske velikanke Blue Note je opravil eden prodornejših predstavnikov sodobne, visokodejavne chicaške scene Makaya McCraven. Elitna poteza premešanja koščkov uglednega kataloga ni nepričakovana, saj je bobnar zadnja leta nizal sijajne albume drugega za drugim. Deciphering the Message je namešanka, ki nas opomni, da je McCraven ne le zverzirani muzicist, ampak tudi izvrsten »reži-lepi« producent. A stopi še korak dlje. Plošček ni navaden skupek remiksov, saj je glavni protagonist k projektu povabil kup kolegov, ki so dodali kar nekaj gruvov in zank. Te je tudi rezal in lepil. Resen angažma, ki aranžmajev ne pelje predaleč od kanona.

  • Gregor Kocijančič

    3. 12. 2021  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Ross From Friends: Tread

    Sredi prejšnjega desetletja se je Felix Clary Weatherall, ki ustvarja pod psevdonimom Ross From Friends – večinoma zaradi YouTubovih algoritmov, ki so po nepojasnjenem spletu okoliščin vsem povprek priporočali njegov izjemni melanholični hitič Talk To Me, You’ll Understand – vzpostavil kot vodilni izvajalec na polju trendovskega žanra elektronike, imenovanega lo-fi house. Ta je pravzaprav klubska elektronika z močno nostalgijo po plesni glasbi devetdesetih let, a jo zaznamuje tako meglena, zamazana zvočna slika, da veliko bolje kot na plesišču deluje na domačih zvočnikih ali med vožnjo po avtocesti. Morda je imel žanr lo-fi housa ravno zaradi te specifične namenskosti tako omejen rok trajanja: večina njegovih glavnih predstavnikov se je usmerila v razmeroma standardizirani deep house in techno, sproduciran na način, ki ne dela krivice velikim ozvočenjem. Weatherall ne sodi mednje. Ustvarjanje je pod pokroviteljstvom institucije Brainfeeder, založbe očaka futurističnih beatov Flying Lotusa, usmerjal v vse bolj avanturistično, eklektično in napredno mislečo produkcijo.

  • Jaša Bužinel

    26. 11. 2021  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Converge: BLOODMOON: I

    Ameriška hardcore velesila, eno konsistentnejših imen ekstremnih kitarskih muzik zadnjih 30 let, je združila moči s kompanjonom Stephenom Brodskyjem (Cave In, Mutoid Man), ambasadorko gotskega rocka Chelsea Wolfe in njenim sodelavcem Benom Chisholmom. Drugače od prebadajočih rafalov distorzije, vratolomnih ritmov in hreščečega vokala, ki smo jih vajeni s predhodnikov, deseti album zaznamujejo zrela ukročenost, žalobna teatralnost in pocukrana metalska melodičnost à la Evanescence. Tempo je pričakovano počasnejši, fokus pa na ubranem postgrunge baladarstvu v soju krvavo rdeče lune. Converge na najdostopnejši plati doslej avtorsko brezkompromisnost žrtvuje na oltarju dostopne metalske muzikalnosti.

  • Borja Močnik

    26. 11. 2021  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Zergon: Dolos

    Naša deželica premore peščico malih založb, ki se ukvarjajo z robnejšimi (elektronskimi) praksami, in Kamizdat je ena najdejavnejših med redkimi. Zergon pa je veteran zvedavih rokavov housa, techna in drugih zavitih meandrov klubskih udarcev s kilometrino didžeja in avtorskega performerja. Zdaj končno streže s prvo resno samostojno izdajo štirih daljših kosov, ki se dinamično in nemirno smukajo skozi različna pomembnejša poglavja zgodovine – od IDM-a do breakbeata. Aranžiranje na plati Dolos jasno sledi mikro modulacijam modularnih sintetizatorjev, Zergonov glavni trik pa je preprost in tiči v kombiniranju drnca gibkih acidaških melodij z ambientalnimi panoramami. Kontrast, ki ni ravno radikalen, je pa zato učinkovit.

  • Gregor Kocijančič

    26. 11. 2021  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Jon Hopkins: Music for Psychedelic Therapy

    Čislani britanski producent dostopnejših odvodov IDM-a nas v teh sila stresnih časih vabi k umiku v meditacijo. V jamah pod amazonskim pragozdom je napravil kup terenskih posnetkov in jih zložil v pomirjujoč zvočni kolaž, obogaten z eteričnimi synthi, hipnotičnimi droni in psihedeličnimi teksturami. Osupljivost rezultata ni tolikšna, kot bi pričakovali od tako nadarjenega glasbenika, kakor je Jon Hopkins: to je precej neizzivajoča, rahlo generična ambientalna glasba, ki bi dobro delovala kot zvočna kulisa v kakšnem masažnem salonu. Plošča verjetno na poslušalca naredi boljši vtis, če ji ta – kot namiguje naslov – prisluhne pod vplivom kakšnih eksotičnih psihedelikov, v treznem stanju pa deluje kot glasbeni ustreznik močnega uspavala.

  • Jaša Bužinel

    26. 11. 2021  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Adele: 30

    Mehki toni električnega klavirja Rhodes, retro godalni aranžmaji in izrazit vokal iz uvodne skladbe četrtega albuma britanske pop dive Adele vnaprej zakoličijo njegove estetske koordinate. Čakajo nas razkošni instrumentali v liniji filmskega skladatelja Henryja Mancinija, opiranje na čar vokalnih mojstric 20. stoletja in tipična cinematičnost, kakršno smo prvič spoznali v njeni naslovni skladbi za film o agentu 007. Čeravno ne obetajo nič novega – od ene najuspešnejših pevk našega časa niti ne gre pričakovati radikalnih obratov –, nas Adele hitro posrka v svoj svet.

  • Borja Močnik

    19. 11. 2021  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    IDLES: CRAWLER

    Skoraj točno leto po izidu tretjega albuma bristolski post-punk-wave-rock hrupneži strežejo že z novim. A prejšnji krog je IDLES tekel preprosto in distorzirano enodimenzionalno, četrtega pa ubira z več triki, spremembami tempa in kadence. CRAWLER se začne povsem lokalno bristolsko – prvi takti albuma bi zlahka pristali na katerem od projektov zrelejšega obdobja mestnih zvezdnikov trip hopa, skupine Massive Attack. Napoved je presenetljiva, a pomenljiva. Zasedba tokrat ne stavi (vsega) na preprost udarec po gobcu, ampak nekje na brezritemsko lebdenje, drugje na počasno industrijsko čudaškost, spet drugje na čisti hrup punka, celo s kakšnim kosom, ki bi mu skoraj lahko rekli balada. 50 odtenkov zasedbe IDLES.

  • Jaša Bužinel

    19. 11. 2021  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: VA01

    Vsaka generacija ima svoj techno in mladi kolektiv KIBERNET KRIMINALITÄT, ki je s samoorganiziranimi partiji v zadnjem letu zaznamoval domače elektronsko dogajanje, na prvi kompilaciji predstavlja lastno vizijo, ki jo podpisujejo Astwø, MRK in Sub Terra. Njihov zvok je odziv na aktualni hajp okoli bliskovito hitrega, monokromatičnega, zloveščega, s šmirom zamazanega hard techna, ki se je v času koronske krize profiliral na ukrajinski, francoski ter berlinski sceni in zavladal festivalom. A čeprav gre za trendovsko oživljanje estetik izpred dvajsetih let, izdajo odlikujeta oprijemljivo posodobljena zvočna podoba in nalezljiva kinetična energija, ki vas bo silila k rejvanju pred domačim zaslonom.

  • Gregor Kocijančič

    19. 11. 2021  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Damon Albarn: The Nearer The Fountain, More Pure The Stream Flows

    Hiperproduktivni Damon Albarn, frontman kultnih zasedb Blur in Gorillaz, med pandemijo ne najde časa za počitek. Po pestrem albumu, ki ga je lani izdal s svojo slovito zasedbo risanih pajdašev, zdaj predstavlja še drugo solistično ploščo, delikatno zbirko ambientalnega popa, navdihnjeno z lepoto Islandije – avtorjevega novega doma – in poezijo Johna Clara, britanskega pesnika iz 19. stoletja. Albarn še nikoli ni zvenel tako otožno – večidel plošče poje o izgubi in žalovanju –, surove žalostinke pa je opremil z orkestralno baladnimi in postrockovsko epskimi aranžmaji ter občasnimi izbruhi jazzovskih in atonalnih synthovskih kompozicij. Srce parajoča plošča, ki slikovito uglasbi zimsko melanholijo.

  • Borja Močnik

    19. 11. 2021  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Silk Sonic: An Evening With Silk Sonic

    Bruno Mars je eden največjih glasbenih zvezdnikov sedanjosti, v glasbeno početje pa je vpet tako rekoč, odkar se je skobacal iz zibelke: ko je bil star štiri leta, je že skoraj vsak dan v tednu nastopal z družinsko zasedbo. V zadnjem desetletju je osvojil bojno polje popa s starošolskim obrtniškim obvladanjem muziciranja in posebno retro senzibilnostjo, ki jo razteza čez različne žanre, od reggaeja prek soula do funka. Svojih prvih pet hitov številka ena na Billboardovi lestvici je odkljukal hitreje kot katerikoli moški izvajalec po Elvisu Presleyju. Prejel je 11 nagrad grammy, v Guinnessovo knjigo rekordov je vpisan trikrat.

  • Gregor Kocijančič

    12. 11. 2021  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Connan Mockasin: Jassbusters Two

    Novozelandski posebnež Connan Mockasin je na začetku ustvarjalne poti pokazal neizmeren potencial, a ga zadnja leta, žal, niti približno ne izkorišča. Namesto da bi vztrajal pri skladanju konkretnih komadov, ga z napol fiktivnim bendom, imenovanim Jassbusters, le ležerno džema, vrhunce improvizacijskih seans pa nato lepi v spokojne, vendar nekoliko medle in blago rečeno nedodelane izdelke. Že prvi del plošče, izdan pred tremi leti, ni bil prav toplo sprejet, zdaj pa je tu drugo, še bolj razvodenelo poglavje. Album bi lahko sicer branili z utemeljitvijo, da je načrtno surov in nedovršen – improvizirani niso zgolj zasanjani kitarski riffi, temveč celo besedila –, toda plošča vseeno razočara, saj se feni zavedamo, da bi lahko avtor namesto zapohanih džemsešnov snemal mojstrovine.

  • Borja Močnik

    12. 11. 2021  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Curtis Harding: If Words Were Flowers

    Ameriška retro soul scena zadnjih dveh desetletij ne popušča in s svojim šmekom konsistentno zalaga kanale popa. Prav to je jezik, ki ga je Curtis Harding izpilil v miljeju Atlante na začetku novega tisočletja, njegov tretji album pa ne prinaša tako rekoč nobenih novosti. If Words Were Flowers krasijo staromodno žlahtni in organski zvok, dušobožajoči in srceparajoči aranžmaji godal, moralodvigajoči udarci pihal in sladko-trpka besedila. Praktično izključno ljubezenska. Plošček vsebuje tudi sledi garažnega rocka in psihedelije, a resnejših žanrskih premešanj ali premetavanj le ni zaznati. Z enim – recimo – sodobnejšim trikom, auto-tunanim vokalom na enem posnetku. Nerazburljiva zanesljivost.

  • Jaša Bužinel

    12. 11. 2021  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Parquet Courts: Sympathy for Life

    Brooklynski kvartet, ki že dobro desetletje bolj ali manj drzno srfa po globalni indie sceni, občasno izstopa iz povprečja in v sferi robnih tokov kitarskega mainstreama stavi na kakovost, na osmi plati pozornost obrača proti artističnemu postpunku z mutantskim značajem. Na eni strani imamo aluzije na garažno rožljanje skupine The Stooges in newyorške inovatorje, kot sta Liquid Liquid in Talking Heads, na drugi pa madchestersko sceno, ki je ob koncu osemdesetih let z muziko bendov à la Happy Mondays in Primal Scream postavila temelje za razcvet plesne glasbe na Otoku. Funky gruvi, radoživi vokali, zapeljivo kitarsko okrasje in spogledovanje s plesiščem – skratka, preverjen recept v novem ličnem pakiranju.

  • Gregor Kocijančič

    12. 11. 2021  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Abba: Voyage

    Dobičkonosna industrija nostalgičnega recikliranja je obrodila še en visokoproračunski reboot, tokrat na polju vintidž pop šlagerjev. Člani legendarne švedske zasedbe Abba na začetku prihodnjega leta napovedujejo londonsko rezidenco koncertnih spektaklov, na katerih bodo nastopali kot hologrami – oziroma »abbatarji«. Da bi bili ti koncerti še vznemirljivejši in spektakularnejši, so se prvič po devetintridesetih letih zbrali v studiu in posneli nekaj novih skladb. Studijske seanse so ponovno zanetile iskro ustvarjalnosti in namesto peščice skladb – ki bi, roko na srce, povsem zadoščala – je nastal nov dolgometražni album, naslovljen Voyage.

  • Jaša Bužinel

    5. 11. 2021  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    M.U.G. Trio: Mislec / Thinker

    Naveza prekaljenih mojstrov Marka Brdnika (harmonika) in Uroša Rakovca (kitara) je leta 2016 prepričala z odličnim neoklasičnim jazzovskim albumom Leta, njun zvok pa zdaj dobiva dodatne razsežnosti s pridružitvijo bobnarja Gašperja Peršla. Novonastali trio na svežem prvencu spretno slalomira med aktualnim transžanrskim jazzom založbe International Anthem, sodobno komponirano glasbo, postrockersko atmosferičnostjo ŠKM Bande in fotrovsko kitarsko virtuoznostjo v duhu Johna Scofielda, ne da bi se zares prepustil zgolj enemu slogu ali razpoloženju. Iskrivi kitarsko-harmonikarski dialogi se razraščajo v žlahtne gruve, v misli kličejo podobe ožarjenih slovenskih polj med avgustovsko pripeko in nas vabijo k vedri kontemplaciji.

  • Borja Močnik

    5. 11. 2021  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    The War On Drugs: I Don’t Live Here Anymore

    Skupina The War On Drugs je za zadnji album, leta 2017 izdani A Deeper Understanding, prejela nagrado grammy v kategoriji rocka. Philadelphijski ozvočevalci neštetih roadtripov po prazninah Amerike so se naslednjega podviga lotili pragmatično. Spremenili so bolj malo in prepoznavno rock ’n’ roll americano le še bolj destilirali in premaknili h koreninam. Zasedba in njen vodja, pevec in kitarist Adam Granduciel, sta znana po pedantnosti, tukaj pa stopita še korak dlje. I Don’t Live Here Anymore je bil posnet v sedmih studiih v obdobju treh let, neskončno delo pa je pripeljalo do tehnične brezhibnosti blizu popolnosti. Muzika samote, a ne osamljenosti, srčika postspringsteenovskega imaginarija Amerike.

  • Gregor Kocijančič

    5. 11. 2021  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    Grouper: Shade

    Grouper, projekt ameriške kantavtorice in producentke Liz Harris, je obrodil dvanajsto dolgometražno ploščo, kratko zbirko značilno melanholičnih skladb, ki so nastajale kar petnajst let. Večino plošče sestavljajo šepetajoči folkovski napevi, ki jih spremlja le nežno brenkanje po kitari, monotonost avtoričinega radikalnega minimalizma pa od časa do časa presekajo zasanjane zvočne krajine, sestavljene iz izmaličenih lo-fi semplov otožnih akordov in prasketanja magnetofonskih trakov: plošča v teh izstopajočih trenutkih zveni skoraj tako fantomsko, kot bi bila maslo The Caretakerja. Shade je sicer nesporno dobrodošel dodatek k njenemu bogatemu opusu, a je aranžmajsko tako oskuben, da kot celota zveni nekoliko razvodenelo.

  • Jaša Bužinel

    5. 11. 2021  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: ISKRA DELTA - Onboarding Soundscapes

    Ko je leta 1995 Microsoft zaprosil Briana Ena, naj napiše glasbeno temo, ki bo spremljala zagon operacijskega sistema Windows 95, je glasbenik za izhodišče dobil le dolg seznam pridevnikov, kot so univerzalen, optimističen in futurističen, a tistih sedem sekund še danes požene kri po žilah vsakega, ki se je v devetdesetih letih prvič priklopil v kiberprostor. Postale so del kolektivnega zvočnega imaginarija neke generacije, podobno kot zvonjenje nokie 3310 ali prvega iPhona. Pred primerljivim izzivom oblikovanja zvočnega ambienta prihodnosti so se v sklopu 34. mednarodnega grafičnega bienala Ljubljana znašli glasbeniki, ki jih najdemo na tej spekulativno-futuristični kompilaciji. V fokusu letošnjega bienala so vizualne umetnice, glasbeniki in teoretičarke postinternetne kulture iz generacije milenijcev in generacije Z, ki se pri svojih praksah napajajo iz konceptualne umetnosti, sodobnih tehnologij, spletnih subkultur, memov, raznih futurizmov, teorij hipersticije, spekulativne fikcije, grajenja svetov in drugih miselnih orodij za premišljevanje o trikotniku preteklost-sedanjost-prihodnost.

  • Borja Močnik

    29. 10. 2021  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Heraldo Negro: Far In

    Heraldo Negro vse od začetkov pred dobrim desetletjem ni veliko spreminjal. Ameriški zanesljivi dostavljavec lahkotnega, zračnega popa in elektro folka je vedno stavil na nevsiljive glasbene panorame in besedila (v angleščini in španščini), ki so enkrat izrazito osebna, drugič precej obča, a vedno zvenijo zelo intimno. Tudi tokrat. Far In je z elektronskimi prilepki razgibana ravnica nežno folkaških napevov, skoraj mrmrajočega falzeta v ospredju, komaj slišnih kitarskih rifov in pulzirajočih ritmov v ozadju ter kakšnega dodatka saksofonske ali godalne linije tu in tam. Negrova muzika je precej enovita, enotna, nepretresljiva, konsistentna in dosledna. Za poslušalce, ki ne marajo presenečenj.

  • Jaša Bužinel 

    29. 10. 2021  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    Circuit Des Yeux: -io

    Čikaška folk rock eksperimentatorka Haley Fohr, obraz sodobnega robnega kantavtorstva v tradiciji vizionarjev, kot sta Diamanda Galás in Scott Walker, na šestem albumu išče tolažbo in reflektira smrt nekoga bližnjega. V celoti ga zaznamuje njen globoki, gromki glas, ki spomni na kako Nico ali še aktualnejšo Aniko – v njem lahko občutimo ne le brezup, ampak tudi pogum in usmiljenje. Fino razpoloženim indie rock vižam sledijo žmohtne postšlagerske orkestralne balade in zadušljivi klavirski kosi, akustične folkovske miniature pa tiho brbotajo in se prelivajo v proggy rock epe. -io je ambiciozna, zasukov polna plata, ki meandrira med dostopnim in sofisticiranim, vselej na meji med svetlobo in temo.

  • Gregor Kocijančič

    29. 10. 2021  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    PinkPantheress: to hell with it

    PinkPantheress, dvajsetletna producentka in pevka iz Velike Britanije, je v duhu časa najprej zaslovela s kratkimi videi na TikToku, v katerih je razvijala precej edinstven zvok R & B-ja, ki mu sama pravi »nova nostalgija«. Ta domiselna oznaka pravzaprav izredno slikovito povzema njeno nabrito muziko, po svoje močno nostalgično do britanske rejverske zapuščine – predvsem do druma & bassa, starošolskega housa in UK garagea –, hkrati pa je odločno zazrta v prihodnost: njen risankasto prikupni glas bi svoje mesto brez težav našel v kontekstu hyperpopa. Debitantski mikstejp, nabit s kratkimi, a sladkimi bangerji, je morda nekoliko preveč surov in premalo dovršen, da bi ga označili za pravi presežek, vseeno pa glasno opozarja na avtoričin neizmerni potencial.

  • Borja Močnik

    29. 10. 2021  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    JPEGMAFIA: LP!

    S ploščo LP! je Barrington DeVaughn Hendricks izpolnil pogodbene obveznosti do založbe. To pomeni posebno olajšanje. Z muziko se ukvarja od otroštva, za zadnja leta, ko se je precej uspešno zapletel v kolesje glasbene industrije, pa pravi, da »je bil skoraj ves čas obkrožen z ljudmi, ki mu nikoli niso želeli najboljšega«. Zdaj je svoboden, tako vsaj pravi.

  • Gregor Kocijančič

    22. 10. 2021  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Remi Wolf: Juno

    Če bi morali vtis o prvencu kalifornijske pevke Remi Wolf zreducirati na eno besedo, bi bila to vsekakor ’igrivost’. Petindvajsetletnica je, kot se danes za novinko na sceni spodobi, sprva zaslovela kot fenomen na TikToku, kjer je njen kaotični »funky soul pop« prevzel horde funky zoomerjev, zdaj pa s shizofreno barvitim dolgometražnim debijem bazo oboževalcev širi na glasbene sladokusce različnih generacij: Juno je psihedelična, a dostopna plošča, ki je žanrsko precej izmuzljiva, grobo rečeno pa bi jo lahko označili za neobremenjeni pop, ki krmari med prefinjenim synth-funkom, veseljaškim r & b-jem in še marsičim. To je paradoksalno izjemno sodobna in hkrati zelo retro muzika, ki je močno, takoj prepoznavno avtorsko zaznamovana.

  • Jaša Bužinel 

    22. 10. 2021  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Warhorse: Atlatl

    Veterana alter scene Shekuza in Lifecutter sta se v zadnjih letih profilirala kot dva izmed bolj produktivnih predstavnikov avtohtone industrial techno izraznosti. Izkušena producenta znanje in vizijo mračnih plesnih koračnic zdaj združujeta pri novem projektu s prikladno evokativnim imenom Warhorse. Prvenec Atlatl prinaša skupek mišičasto distorziranih, skoraj nasilno intenzivnih modularnih techno pokalic s kovinsko, kot brusni papir hrapavo, a obenem visokoresolucijsko zvočno patino. Pri sintezi svojih estetik v liniji imen, kot so Blawan, Scalameriya in Perc, ne stavita le na silo in moč, pač pa tudi na vijugaste gruve in skoraj metalske riffe. Presežni techno domačega izvora, ki zveni kot soundtrack čudeža pri Kobaridu.

  • Borka

    22. 10. 2021  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Coldplay: Music Of The Spheres

    Ko smo si že oddahnili, misleč, da je žanr softrocka končno izumrl – ali pa vsaj ni več aktualen ali že zdavnaj ni več taktika plezanja na vrhove pop lestvic –, v prostor vstopi Music Of The Spheres. Gre seveda za pretiravanje in karikiranje – britanski rockerski veljaki še zmeraj znajo na kakšnem koščku zganjati malce hrupa, a lep del albuma je vendarle ekstremno oslajen, baladen in zastarel, drugje pa je popolnoma zbledela brezobrazna plastična gmota popa. Tudi uporaba emodžijev za naslove nekaterih posnetkov ni ravno avantgardna. Coldplay, namesto da bi narekoval trende špice pop rocka, varno igra na rezultat. Skupek ne najbolj usklajenih posnetkov, ki ga le stežka slišimo kot celoto.