• Jaša Bužinel

    29. 1. 2021  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Bicep: Isles

    Severnoirski dvojec se je z evforičnimi štikli, ki se navdihujejo pri dediščini britanskih plesnih glasb, znašel med bolj vročimi imeni globalne festivalske scene. Pomembno vlogo so pri tem odigrali YouTubovi algoritmi, saj so redno vsiljevali njegov hit Glue iz leta 2017. Fanta se zdaj vračata z drugim albumom, izborom konservativnih in sterilnih, a vselej ljubkih komadov s presečišča breakbeata, housa, IDM-a in garagea. V smislu razpoloženja in estetike je Isles ena sama nostalgija – introspektivna plesna muzika za domačo rabo, kot so jo v devetdesetih letih odkrivali pionirji à la The Future Sound of London in Orbital. Obrtniško brezhibna, a dokaj brezdušna »chill« elektronika za mase, ki žaluje za izgubljenim rejverskim snom.

  • Borka

    29. 1. 2021  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Adrianne Lenker: songs / instrumentals

    Dvojček albumov pevke in kitaristke ameriške folk rock zasedbe Big Thief je, jasno, plod pandemičnih razmer. Ko je morala skupina marca lani prekiniti evropsko turnejo, se je Adrianne Lenker takoj vrnila v New York, se usedla v poltovornjak in se odpeljala v kočo sredi prostranega massachusettskega podeželja. Akustika male hiške ji je bila tako všeč, da se je odločila tam posneti ploščo. Sama, (skoraj) samo z akustično kitaro. Skočila je nazaj v New York, pobrala studijskega mojstra Philipa Weinroba in kupček osnovne opreme za snemanje ter se vrnila v idilično naravo. V nekaj tednih je nastal par povsem rudimentarno, a hudo skrbno na trak posnetih albumov. Eden klasično kantavtorsko folkaški, drugi pretežno kolažni in v celoti instrumentalni. Skupaj sestavljata nekakšno intimno, nežno celoto odmaknjenosti.

  • Gregor Kocijančič

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Sleaford Mods: Spare Ribs

    Ko britanski pubi zaprejo vrata, se dvojec Sleaford Mods zateče v studio. V času brexita, Borisa Johnsona in pandemije koronavirusne bolezni mu navdiha za politično motivirano grajanje ne primanjkuje: v uporniških besedilih je ponovno duhovit, v recitiranju dnevniških zapisov o navideznih banalnostih mu znova uspe predstaviti domiselno poetiko. Kot se zanj spodobi, pa je seveda tudi tokrat iskreno ogorčen nad sistemom in ostro kritičen. Podlage so spet minimalistične in surove, tokrat morda celo nekoliko preveč: Sleaford Mods tehnično površnost in nedodelanost aranžmajev svojih del sicer navadno obrne sebi v prid, a s takšno ustvarjalno brezbrižnostjo počasi začenja zveneti kot karikatura samega sebe.

  • Borka

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Nina Bulatovix: Zob za zob

    Trojec Nina Bulatovix je pred šestimi leti s plato Jate suvereno pristavil svoj kamenček v razmetani domači mozaik alter hrupnega obveznega čtiva. V tretje (ponovno) brusi nekakšen »post postpunk«, saj hkrati gradi na kanonu – divjem izročilu osemdesetih in devetdesetih let – ter snuje dodelano raznovrstno, s programiranimi sintetičnimi vložki in dodatki začinjeno maso. Dodatki ne štrlijo, ampak dopolnjujejo in razgibavajo. Dopolnjujejo izčiščeno vokalno dostavo in aranžmajsko discipliniranost. Na trenutke hipnotično, na trenutke »na polno«. Zob za zob stavi na premišljenost in skladnost izraza, ki bi se mu podala kakšna niansa več kaosa ali nepravilnosti. Kakšna napaka. Jate so bile eden domačih založniških vrhuncev leta 2014. Zob za zob bo letošnjega.

  • Jaša Bužinel

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Shame: Drunk Tank Pink

    Po debiju leta 2018, ki je Shame uvrstil med obetavnejše britanske bende mlajše generacije, se golobradi dečki vračajo s še bolj nabritim in dodelanim nadaljevanjem Drunk Tank Pink, odo življenju v izolaciji in iskanju novega sebe. Ekipi očitno ne manjka zamisli, saj v komadih občutimo tisti prevratni estetski naboj in izrazno sočnost izvornega postpunka. Razveselijo nas igrivi aranžmaji in nenadni preskoki iz enega oglatega rifa v drugega – kitare zvenijo naravnost hrustljavo. K prefinjenosti produkcij je prispeval izkušeni James Ford, znan po sodelovanju z Arctic Monkeys in podobnimi kalibri. Edini mini minus je pevčeva dikcija. Včasih se zdi, da imajo vsi postpunk frontmani z Otoka istega učitelja petja.

  • Gregor Kocijančič

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Eminem: Music To Be Murdered By – Side B (Deluxe Edition)

    Nadgradnje glasbenih izdaj, ki se navadno tržijo kot t. i. deluxe različice albumov, seveda niso nov pojav. Ko se je prodaja kake komercialno uspešne plošče umirila, je založba mesece, včasih tudi leta po izidu iz nje želela izmolsti še nekaj denarja, zato jo je okrepila z B-stranjo, posnetki koncertov, remiksi, demoposnetki in podobnim gradivom. Zadnje čase – v dobi spletnega pretakanja glasbe, v kateri večja količina izdanega gradiva pomeni več predvajanj in s tem več zaslužka – je vsaka tretja bolj ali manj komercialno uspešna plošča (predvsem na polju trapa) kmalu po izidu podkrepljena še z deluxe različico. Industrija je spoznala, da se hit albumi tako dlje obdržijo na vrhovih lestvic, ne glede na vprašljivo kakovost dodanega gradiva, ki prostora na pravem albumu verjetno ni dobilo zato, ker ni bilo dovolj prepričljivo. Dobršen del novih komercialnih rap izdaj že tako trpi za sindromom izrazito predolgih seznamov skladb – kot da ustvarjalci pri končni izbiri niso dovolj samokritični –, zdaj pa nam poleg odvečnih skladb postrežejo še z odpadnim materialom. To je storil tudi Eminem, ki je za božič pripravil deluxe ploščo presenečenja.

  • Gregor Kocijančič

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Channel Tres: i can’t go outside

    Kot namiguje naslov je bila tretja mala plošča kalifornijskega producenta, didžeja in pevca, ki ustvarja pod imenom Channel Tres, posneta v samoizolaciji. Čeprav mu je pandemija kot razvpitemu ogrevalcu plesišč nekoliko pristrigla peruti, ostaja optimističen: v filingaških hip-house bangerjih se spominja boljših časov in hkrati sanja o svetli prihodnosti. Avtor živi in ustvarja v Comptonu, kar pojasni močni vpliv G-funka; z njim začini svežo mešanico deep housa, hiphopa, r & b-ja in soula, s katero je svoje ime v zadnjih letih odločno postavil na zemljevid, čemur pritrjuje tudi gostovanje Tylerja, The Creatorja, ki se v kontekstu Tresove svilnate produkcije odlično znajde.

  • Jaša Bužinel

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Iztok Koren: Lonely Hymns and Pillars of Emptiness

    Koren je član zasedbe Širom in ŠKM Banda in je s tem zacementiral svojo vlogo enega bolj liričnih mojstrov strunskih glasbil na Slovenskem. Ne preseneča, da je karantenski solo debi, ki ga je s producentom Chrisom Eckmanom na šus posnel avgusta, izšel pri hišni založbi cenjenega londonskega središča avant muzik Cafe Oto. Prekmurski zvočni poet na njem servira šest polimproviziranih kompozicij, ki navdih črpajo pri glasbah njegovih bendov in sorodnih dušah, kot je sijajni kitarist Raphael Rogiński, ki ga je spodbudil k izdaji. Rezultat je introspektivno popotovanje, posejano s trenutki mistične zamaknjenosti. Misisipi je dal blues, Mura pa očitno napaja krasno Korenovo muziko in muziko drugih prekmurskih ustvarjalcev.

  • Borka

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Moor Mother & billy woods: BRASS

    Eden absolutnih lanskih vrhuncev iz oddelka podtalnoraperske dolge metraže je prišel čisto ob koncu leta. Posnela ga je naveza pesnice in najpogosteje zvočno dokaj ekstremistične glasbenice Moor Mother in enega najprepričljivejših newyorških emsijev sodobnosti billyja woodsa. BRASS je glede na reference predvsem prve nepričakovano meditativen in nehrupen album, s pravim odmerkom temačnosti, zloveščosti in brnenja. Je bogata pletenica lucidnih enovrstičnic in natančno strukturiranih miselnih tokov, ki referirajo na krvavi imperializem preteklosti in na pokvarjeno sedanjost. Apokalipsa ne prihaja, ampak je že ves čas tu. Vrhunsko sklenjeno, kljub neskladnosti produkcijske podstati.

  • Jaša Bužinel

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Viagra Boys: Welfare Jazz

    Januarsko diskografsko sušo je vsaj malo popestrila izdaja drugega albuma potetoviranih švedskih fejk mačotov iz zasedbe Viagra Boys, ki so leta 2018 s prvencem Street Worms dodobra razburkali indie vode in se hitro znašli med favoriti evropskega postpunka. Poslušalce in kritike so prepričali njihov samonanašalni črni humor in satirična besedila, skratka dejstvo, da se ne jemljejo preveč resno; to potrjuje tudi njihov najbolj znani videospot za singel Sports, v katerem blesti za sončnimi očali skriti frontman Sebastian Murphy, nekakšen bastard med gnusnim Iggyjem Popom, rafiniranim Nickom Cavom in zamorjenim Ianom Curtisom. Gre skratka za bend, ki je iz nekega razloga, podobno kot priljubljeni britanski vrstniki iz skupine Idles, požel veliko odobravanja pri rock publicistih, četudi zvočno zares ne izstopa iz povprečja. Njegov glavni adut naj bi bil prav ta poskus parodije odrskih klišejev in rocku inherentnega mačizma.

  • Jaša Bužinel

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Mica Levi: Ruff Dog

    Malo je imen, ki so uspešna ne le v svetu filmske, ampak tudi popularne glasbe. Poleg Daniela Lopatina je nekonformistična londonska skladateljica in producentka nedvomno primer take fleksibilnosti. Poleg glasbe za filma Under the Skin (2013) in Jackie (2016), ki je pritegnila precej pozornosti, je Mica Levi soodgovorna tudi za bisere intimnega spalničnega popa, kot je Devotion pevke Tirzah, ter izdaje benda Good Sad Happy Bad. Sredi minulega meseca pa je na Bandcamp nenapovedano naložila dolgometražni debi, izbruh surove avtorske ekspresije, ki ga preveva zasičena ter hrupna kitarska naredi-sam estetika, utelešena v omamnih lo-fi baladah, distorziranem čudaškem popu ter šugejzerskih emo izbruhih. Iskriva besedila in iskrena muzika za čustvene ljudi.

  • Borka

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    R.A.P. Ferreira: Bob’s Son

    Potem ko si je ameriški predstavnik podtalnega oddelka rapa Milo nadel novo ime, je lani takoj postregel z enim od žanrskih dolgometražnih vrhuncev leta. Pod imenom R.A.P. Ferreira zdaj v drugo nadaljuje pot ležerno ohlapnega hiphopa, ki najpogosteje sloni na šumečih, razmajanih in počasnih jazzovsko obarvanih zankah in ki neločljivo prepleta lenobno rapanje s spoken wordom. Bob’s Son ... je hkrati tudi hommage, oda beatniškemu pesniku in začetniku antifilozofije abomunizma Bobu Kaufmanu. Na prvi posluh zmedeno abstraktno nametavanje rim brez posebne vneme pod površjem skriva precej več: zabavne dovtipe, poetične fragmente in tehnično natančnost. Slogovno precej enovit izdelek, ki ga lupimo počasi.

  • Gregor Kocijančič

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Rico Nasty: Nightmare Vacation 

    Odkar je ameriška raperka Rico Nasty pred tremi leti suvereno prodrla na sceno, nas je marljivo zalagala z udarnimi mikstejpi, na katerih se je kazal precejšen potencial, zdaj pa je nabrite zamisli osredotočila in dostavila prvi pravi studijski izdelek, na katerem pokaže številne obraze. Od mešanice agresivnega trapa in metalske ognjevitosti, s katero je navduševala na začetku ustvarjalne poti, prek bolj melodičnih, komercialno usmerjenih popevk, s katerimi si skuša odpreti vrata v mainstream, do drznih hyperpop bangerjev, ki jih je ustvarila v sodelovanju z zastavonošama tega žanra, dvojcem 100 gecs. Z ostrim zavojem v bleščečo, sila eksperimentalno in celo rahlo parodično estetiko hyperpopa tvega veliko, vendar se njen pogum milo rečeno obrestuje.

  • Borka

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Four Tet: Parallel

    Kieran Hebden velja za enega ključnih akterjev širšega sodobnega britanskega elektronskega miljeja. Zadnji dve desetletji – najpogosteje pod imenom Four Tet – niza prelomen projekt za prelomnim projektom, marsikdo pa mu pripisuje kar status glasbenega čudodelca epohalnih zmogljivosti. Leta 2020 je bil nadvse zaposlen: najprej je izdal deseti studijski album Sixteen Oceans, potem je ponovno prekrižal roke z mojstrom dubovskih impulzov Burialom in frontmanom skupine Radiohead Thomom Yorkom, tudi tokrat je plod tega sodelovanja dvojna vinilna singlica. Nakazal je prihajajočo navezo s hiphoperskim kultom Madlibom in za božič nenapovedano izdal kar dva albuma hkrati.

  • Gregor Kocijančič

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Plošča

    YUNGBLUD: Weird!

    Mladi britanski glasbenik YUNGBLUD, samooklicani panker, iz naftalina brez sramu vleče žanre, za katere bi bilo morda bolje, če bi še nekaj časa ostali v pozabi. Naj gre za reference na pop pank in emo glasbo ali pa celo za spogledovanje z nu metalom, YUNGBLUD ne špara z obujanjem zasmehovanih fosilov s konca devetdesetih let. Še več, z EDM-ovskimi produkcijskimi prijemi jih našopa s steroidi in predstavlja v bleščeči luči sodobnosti, kar bi teoretično lahko bilo prebavljivo, morda celo zanimivo, a pravzaprav še zdaleč ni nič od tega. Weird! že z naslovom namiguje, da se trudi biti »čudaški«, a pod fasado ekscentričnega videza svojega avtorja skriva dolgočasno navadnost oziroma običajen dolgčas.

  • Borka

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Plošča

    YNGFirefly: ANOY

    Čeprav je založba Beton ena redkih razpisno neodvisnih domačih butičnih založb (in zatorej ne lovi rokov), je pritisnila na plin prav ob koncu leta. Poleg maratonske kompilacije, ki počasi kaplja že devet mesecev, je decembra navrgla dva albuma. Drugi je samostojni prvenec mariborskega mladinca YNGFireflya, ki velja za enega najzanesljivejših podajalcev, kadar raperji na tej strani Alp potrebujejo podlage. Tokrat se jih je otresel – ANOY je absolutno samostojen izdelek, je skupek kratkih instrumentalnih udarcev zmaličenih semplov in toplih synthovskih melodij. Čeprav je udobno ugnezden v žanru beatov, pa ne manjka na trenutke neortodoksnih ritmik in dobre vage odbitih domislic. Z debelim avtorskim pečatom.

  • Jaša Bužinel

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: FCKXMS

    Ena osrednjih institucij sodobne elektronike pri nas je ob izteku leta presenetila s kompilacijo raznorodnih elektronskih muzik desetih domačih producentk in producentov. Poleg že uveljavljenih imen scene à la Warrego Valles, Lifecutter, Gašper Torkar, beepblip, Zergon in Blaž izdaja vključuje tudi nekatere debitante, denimo nadarjenega Doucheana. V prvi polovici FCKXMS prinaša navdahnjene plesne bombe s presečišča techna, breakbeata, hrupa in dekonstruiranih klubskih glasb za plesišča bližnje prihodnosti. V drugi pa slišimo meditativne muzike za pozne ure, od božičnega dubstepa ustvarjalca Marka Sana do eksperimentalno-atmosferičnih skladb novincev Ž-ja in ala pelicula. Izvrsten presek avtohtone ustvarjalnosti.

  • Gregor Kocijančič

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Plošča

    Playboi Carti: Whole Lotta Red

    Playboi Carti na polju mainstreamo vskega trapa velja za obstranca, ki igra po svojih pravilih, pa naj gre za izbiro nekonvencionalnih beatov ali za repanje v svojevrstnem jeziku, ki je morda nekoč bil angleščina, a ga je Carti dekonstruiral, preobrazil oziroma iznakazil v nekaj čisto novega, kar je včasih verjetno razumljivo zgolj njemu. Ko je svet prepoznal njegovo nadarjenost, je začel odlašati z izdajami in zvestoba njegovega občinstva se je počasi spremenila v potrpežljivost. Pomanjkanje načelno ustvarja in krepi povpraševanje, z izdajo plošče Whole Lotta Red pa je avtor zavlačeval tako dolgo, da so nanj začeli pritiskati celo oboževalci.

  • Jaša Bužinel

    23. 12. 2020  |  Mladina 52  |  Kultura  |  Plošča

    Frankly: Bad Judgement

    Ljubljanska hip hop/elektronska založba, ki letos slavi 10-letnico delovanja, je v začetku meseca predstavila prvenec basista Jana Franka, ki smo ga doslej poznali kot člana post stoner rock zasedbe Inhibis. Kot še nekateri drugi predstavniki domače kitarske scene je Frankly nedavno presedlal na producentski stolček. Bad Judgement vključuje razgiban nabor razpoloženjskega IDM-a in alternativnih hip hop bitov z občasnimi melodičnimi primesmi težkokategornih kitarskih muzik ali celo growlanja. V nekaterih produkcijah je zaznati vplive muzik založniškega kolega Blaža, tiste bolj jezne pa mestoma spomnijo na temačne in hrapave produkcije britanskega industrial dub hip hop projekta Scorn. Obetaven začetek.

  • Borka

    23. 12. 2020  |  Mladina 52  |  Kultura  |  Plošča

    Arctic Monkeys: Live At The Royal Albert Hall

    Namen nove izdaje posnetka koncerta sheffieldskih rockovskih velikanov iz leta 2018 na srečo ni kompromis zalaganja občinstva z nečim vsaj približno »živim« v času covid-19. Razlog je dobrodelen, saj gre zaslužek od prodaje dobrodelni organizaciji War Child. Live At The Royal Albert Hall je skoraj brezhibna in povsem tekoča demonstracija frajerstva, Arctic Monkeys skozi nekakšen »best of« dvajsetih komadov (s poudarkom na zadnjih dveh platah) zdrvi precej lahkotno, skoraj rutinsko in brez posebnega truda, a z dovolj elana. Posebnost posnetka je simpatično nepopolno petje Alexa Turnerja in dodobra ozvočeno občinstvo, ki včasih deluje že kot peti član benda. Prepričljivo, brez razvlačevanja in zavlačevanja.

  • Gregor Kocijančič

    23. 12. 2020  |  Mladina 52  |  Kultura  |  Plošča

    Mario Judah: Whole Lotta Red (Part I)

    Mario Judah je svojevrsten internetni fenomen, ki se je z domiselnim trolanjem v nekaj tednih iz skoraj neznanega producenta prelevil v viralno superzvezdo. Razbesnjen nad dejstvom, da njegov idol Playboi Carti že dve leti zavlačuje z izdajo nove plošče Whole Lotta Red, mu je Judah na družabnih omrežjih »zagrozil«, da jo bo – če se Carti ne podviza – posnel namesto njega. S svojo prvo malo ploščo zdaj delno izpolnjuje to obljubo, pri čemer dokazuje predvsem imitatorske veščine: njegova interpretacija Cartijevega značilnega zvoka nima izrazito originalnega zasuka ali drugih dodanih vrednosti. Bolj kot sama glasba so za Judahov nenadni uspeh očitno ključne njegove nastopaške veščine, ekscentričen imidž in prebrisane piarovske strategije.

  • Jaša Bužinel

    23. 12. 2020  |  Mladina 52  |  Kultura  |  Plošča

    Taylor Swift: Evermore

    Ob vseh nenapovedanih albumih, ki so izšli letos, se zdi vztrajno medijsko poudarjanje izjemnosti tovrstnih izdaj v primerih nekaterih zvezdnikov že kar smešno, posebej ko je govor o pogumu ali celo kreativni drznosti, čeprav gre večinoma le za posledico objektivnih razmer, ki onemogočajo izvedbo standardnega promocijskega cikla ob izdaji albuma. V primeru ameriške kantavtorice Taylor Swift, ene objektivno najuspešnejših glasbenic zadnje dekade, ki je poleti fene presenetila s toplo sprejetim karantenskim pop folk albumom Folklore, s katerim je naznanila novo, odraslo ustvarjalno fazo, je bil trik učinkovit celo dvakrat.

  • Jaša Bužinel

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

    Krust: The Edge of Everything

    Legenda britanske drum’n’bass scene ne počiva na lovorikah. V primerjavi s sodobnimi glasbenimi trendi, kjer tako v popu kot podzemlju redno opažamo brezsramno kapitalizacijo nostalgije, je njegov prvi album v 14 letih primer drznega, predvsem pa naprej usmerjenega ustvarjanja. Bristolski pionir prepoznavne d’n’b obrazce navdahnjeno prepleta z aktualnimi klubskimi zvoki (bristolski bass techno, drone, ambient …) ter osebnimi vložki (prog rock sinti, spoken-word elementi, trip hop atmosfera). Kot pravi modernist Krust še naprej stavi na izvirnost, ki je bila osrednje vodilo progresivne elektronike 90. let, in tako konkurira novi generaciji naprednih junglistov, kot so Tim Reaper, Sully in Dead Man’s Chest.

  • Borka

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

    Svemirko: Skalamerija

    One man bend, ki se na odru prozorno pretvarja, da je pravi bend, Svemirko stavi vse na eno karto. Na karto jugo synth popa 80. let. Preprosta taktika ni tako preprosta, saj je poustvarjanje nečesa tako dogmatičnega hoja po tankem ledu. Marko Vuković je znamko z dvema albumoma zakoličil prepričljivo in tretji, ki sklene trilogijo »-ija«, ne meri pretirano drugam. Še zmeraj gre za »emo-macho pop«, za skupek elektro sintetizatorskih, šolsko aranžiranih retro popevk, ki je tokrat še malce stilsko dostopnejši, bolj radiofoničen, z več recepture za tisti pravi radijski hit v zvočno za odtenek bolj nagrmadenem formatu. Nagomiljena elektro bonboniera, ki zna kliše brez resnih intervencij pregnesti v nekaj razpoznavno svojega.

  • Gregor Kocijančič

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

    Kid Cudi – Man on the Moon III: The Chosen

    Kid Cudi, tesni sodelavec Kanyeja Westa, s katerim je lansko leto posnel odličen projekt Kids See Ghosts, se vrača s sklepnim poglavjem trilogije Man on the Moon, ki jo je začel izdajati pred več kot desetimi leti. V vmesnem času je avtor precej zabredel, tako v osebnem življenju kot v diskografskih podvigih; ko je premagal boje z zasvojenostjo, depresijo, samomorilskimi nagnjenji in izrazito spodletelimi zavoji v svet kitarske glasbe, pa je presenetil z veličastno vrnitvijo na sceno. The Chosen je osupljiva, vrhunsko sproducirana zbirka psihedeličnih trap in pop jeremijad, ki sicer niso pretirano izvirne, saj se zelo očitno sklicujejo na značilni zvok Travisa Scotta, a kljub temu predstavljajo enega nespornih vrhuncev Cudijevega opusa.

  • Borka

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

    The Avalanches: We Will Always Love You

    Pot do preboja avstralske skupine The Avalanches je bila dolga in ovinkasta birokratska nočna mora. Čez palec od 900 do 3500 semplov, za katere je bilo treba dobiti dovoljenje za uporabo. To pomeni, da je bilo treba za (nekaj) tisoč uporabljenih zvočnih koščkov, hakeljcev in zank najti lastnike pravic in z njimi zadevo pravno urediti. Prvenec Since I Left You je bil namreč nasičen popkulturni kolaž, katerega popovska privlačnost pa je bila tako visoka, da se je za mukotrpno »legalizacijo« uporabe ukradenih izrezov splačalo potruditi. In so se.

  • Gregor Kocijančič

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Pouch Envy: North American Amusement EP

    Pouch Envy je popolnoma novo ime na domači sceni, a hkrati tudi eno najobetavnejših; to suvereno dokaže s prvo malo ploščo, izdano pri butični španski založbi Abundance. Za projektom stoji Per Pintarič, ki se je v domačem kolektivu Spejs predstavljal z domiselno dubstep in hiphop produkcijo, z novim, izrazito klubskim projektom pa krmari med različnimi klubskimi žanri, tradicionalnimi in futurističnimi. Na mali plošči se izživlja z naspidiranim tehnom na steroidih, izvirno interpretacijo klubskih zvokov Baltimora in New Jerseyja ter dekonstruirano klubsko glasbo, ki med drugim črpa iz grima, jungla in tehna. Ne glede na to, v katero slogovno smer zavije, na vsakem koraku izkazuje izjemne produkcijske veščine.

  • Jaša Bužinel

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Nitz: Ankshis

    Prekaljeni ljubljanski producent, DJ in organizator Tine Vrabič je letos postregel s kar nekaj kakovostnimi solo in skupnimi izdajami. Pri mladi domači založbi AmbientSoup, ki se posveča ambientalni glasbi, zdaj predstavlja svoj bržkone najbolj sofisticiran neklubski kratkometražec doslej. Ankshis sestavljajo štiri izrazito večplastne, počasi razvijajoče se zvočne krajine, po katerih se lahko poslušalec mentalno sprehaja od detajla do detajla in sledi asociacijam. Zamegljena, nadvse kontemplativna atmosfera spomni na alpsko techno estetiko nemške založbe Ilian Tape. Filmska narava njegovih skladb pa je kot ulita za kak zasnežen prizor prihodnjih pustolovščin eksistencialista Tarasa Birse. Muzika za seanse globokega poslušanja!

  • Borka

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Megan Thee Stallion: Good News

    Megan Thee Stallion je mlada teksaška emsijka, ki je jezik brusila in prve tlakovce svoje kariere polagala s starošolsko veščino fristajlanja. To je pustilo posledice, saj velja za tehnično eno prepričljivejših raperk mlajše generacije, vedno prisotna pretirana samozavest ima oprijemljivo podlago. Njen prvenec prihaja le nekaj mesecev po tem, ko je bila ustreljena v nogo – ne enkrat, ampak dvakrat –, a na Good News dogodka ne izrabi za potrjevanje avtentičnosti uličarstva. Ker ji ni treba. Album je pozitivno naravnan skupek vulgarnih pančlajnov, razmetane neizstopajoče produkcije, suverenega in kompaktnega vihtenja jezika, četice zvezdniških gostov in obupnih vsiljencev pop maziva. Megan ni z ulice, ona je ulica!

  • Gregor Kocijančič

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Sigur Rós, Hilmar Örn Hilmarsson & Steindór Andersen: Odin’s Raven Magic

    Če ste zvesti oboževalec zasedbe Sigur Rós in se boste zaradi tega razveselili novice, da so vaši islandski favoriti po dolgem času izdali novo ploščo, vas utegne Odin’s Raven Magic močno razočarati. To ni postrockovska epopeja, kakršno bi načelno pričakovali od najslavnejšega – poleg Björk – islandskega glasbenega izvoznega fenomena. Najnovejša izdaja znamenite zasedbe je zbirka osmih dolgih, nekoliko morečih orkestralnih skladb, ki temeljijo na poznosrednjeveški islandski pesnitvi iz 13. stoletja.