• Gregor Kocijančič

    3. 5. 2019  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Beyoncé: Homecoming (The Live Album)

    Ob dokumentarnem filmu Homecoming je izšla tudi istoimenska plošča, posnetek epskega koncerta nesporne kraljice popa, s katerim je Beyoncé na lanskem festivalu Coachella redefinirala pojem koncertnega spektakla. Popolno izveden nastop živih interpretacij štiridesetih skladb, ki se močno razlikujejo od svojih studijskih različic, zaobjame vse vrhunce njenega opusa – od uspešnic trojca Destiny’s Child do raperskih bangerjev zakoncev Carter. Ob spremljavi orkestra trobil in živih bobnov, ki se pretanjeno prepletajo z elektronskimi beati, dokazuje neverjeten razpon mogočnega glasu, nadnaravno kondicijo in veličastno prezenco brez primere. Občinstvo pa se nenehno odziva z evforičnimi kriki, ki glasbo na trenutke skoraj preglasijo.

  • Borka

    3. 5. 2019  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    The Chemical Brothers: No Geography

    Big beat je na vrhu britanskih lestvic v drugi polovici devetdesetih let zakričal le za hip, a za seboj je pustil dva spomenika, ki ju ne moremo spregledati: Fat Boy Slima in dvojec The Chemical Brothers. Če ju primerjamo na dolgi rok, sta jo Kemična brata odnesla precej bolje. V prvih, prebojnih letih sta se sicer imenovala drugače, Dust Brothers. A ko sta se začela pojavljati v glasbenih medijih, sta zaradi ugovora izvirnih ameriških soimenjakov in prav tako izjemno vplivnega producentskega tandema ime spremenila v The Chemical Brothers. Kljub spremembi sta gost oblak prahu dvignila takoj, s prvima ploščama Exit Planet Dust (1995) in Dig Your Own Hole (1997). Tudi v novem tisočletju se nista vdala bridkemu jarmu benignih plesnih hitov in sta v zgodovino pop kulture najbolj zarezala s hitom Galvanize leta 2005.

  • Goran Kompoš

    26. 4. 2019  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    The Matthew Herbert United Kingdom and Gibraltar European Membership Referendum Big Band: The State Between Us

    Ime benda pove skoraj vse: Matthew Herbert, britanski producent, skladatelj in aktivist, se je z novo ploščo lotil vprašanja brexita. Ali še raje svoje britanske identitete, z zvokom ujete med pripravo angleškega zajtrka, demontažo Fordove fieste, korakanjem okoli rezidence britanskih premierov, raznimi političnimi shodi in še kopico brexitovskih referenc. Ambiciozna plošča, izrazno ujeta med jazzovskim swinganjem in subtilno elektroniko, zagovornikov izstopa verjetno ne bo spreobrnila, bo pa morda komu dala še en povod za vnovičen razmislek.

  • Gregor Kocijančič

    26. 4. 2019  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Drugdealer: Raw Honey

    Drugdealer je psevdonim Michaela Collinsa, nekoč lo-fi glasbenika, ki je outsiderske psych-pop plošče ustvarjal pod imeni RUN DMT in Salvia Plath, danes nostalgika, ki obuja starošolski zvok radijskih hitov z začetka sedemdesetih let. V prvencu smo še prepoznali vzporednice s čudaško indie psihedelijo, katere glavni predstavnik je Ariel Pink, ki s Collinsom pogosto sodeluje, z novo ploščo pa se je avtor popolnoma osvobodil lo-fi tendenc in se s polno paro zazrl v preteklost. Plošča, ki jo je produciral kanadski kantavtor Mac DeMarco, je kot časovni stroj. Če bi izšla pred petdesetimi leti, bi jo obravnavali kakor mainstream pop, ker pa je njen retronostalgični slog danes precej zapostavljen, je del robne indie alternative.

  • Borka

    26. 4. 2019  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Anderson .Paak: Ventura

    Ni še pol leta, kar je ameriški novosoulovski šarmer Anderson .Paak izdal drugi album Oxnard, pa že streže z nadaljevanjem. Lanski projekt ga je utrdil kot enega bolj suverenih akterjev ameriške mehkobe, a je zaradi čezmernega rapovskega razpoloženja tudi cepil mnenja. .Paak se z Venturo vrača k temu, kar zna najbolje – k sladkobnemu soulu topih robov, rutinirano prepričljivemu studijskemu muziciranju in lahkotnosti obvladanja celotne časovnice žanra: od »steviewonderskih« korenin in zlate dobe devetdesetih let do sodobne radijske kompaktnosti. Paket, ki iz globoke zgodovine privleče Smokeyja Robinsona, iz devetdesetih let Brandy, iz groba pa Nata Dogga, z vrhuncem – gostovanjem Andréja 3000. Drugič prekuhani prvenec.

  • Goran Kompoš

    26. 4. 2019  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Apparat: LP5

    Sascha Ring že skoraj dve desetletji sodi med najbolj cenjene nemške elektronske producente. Na klubsko sceno so ga na prelomu tisočletja izstrelila sodelovanja z Ellen Allien, prvo damo berlinskega techna, v tistem času pa je pod solističnim imenom Apparat ustvarjal drznejšo elektroniko na sledi britanskega IDM. Izpopolnjevanje tega izraza, ki se mu je posvetil v naslednjih letih, ga je konec prejšnjega desetletja pripeljalo do sodelovanja s priljubljenim dvojcem Modeselektor, znanim tudi po tem, da ga je Thom Yorke razglasil za svojo najljubšo skupino in ga povabil na skupno turnejo z zasedbo Radiohead.

  • Gregor Kocijančič

    19. 4. 2019  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Bibio: Ribbons

    Nikoli ne veš, kaj lahko pričakuješ od britanskega glasbenika Stephena Wilkinsona, ki pod imenom Bibio že štirinajsto leto navdušuje z eklektičnimi izdajami. Jasno je zgolj, da bo glasba spokojna in zasanjana. Bibio z vsako ploščo predstavi nekakšen slogovni zasuk, pri tem pa niha med samosvojo elektronsko produkcijo, načiliranimi hiphop beati, akustičnim folk kantavtorstvom in mirnodušnim indie popom. Na zadnji plošči Ribbons se sklicuje predvsem na svoja hipijevska indie in folktronica dela, iz katerih žari očiten vpliv psihedelije šestdesetih let. A v ta zvok vpelje tudi značilnosti svojih drugih plošč in pravzaprav se zdi, kot bi želel na novem albumu le povzeti pestri opus.

  • Goran Kompoš

    19. 4. 2019  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Show Me the Body: Dog Whistle

    Newyorški aktivistični hardcore trio Show Me the Body je s koncerti na prostem v marginaliziranih četrtih domačega mesta postal novi ljubljenec podtalja še pred izidom dolgometražnega prvenca pred tremi leti. Na tem se je z brutalnim križanjem hardcora, rapa in hrupa spoprijel s problematiko gentrifikacije, z novo ploščo pa se zdaj na podlagi zelo osebnih izkušenj spopade s težavami na rob odrinjenih posameznikov in skupnosti. Spet z ubijalskim šusom distorziranega bendža in vokalnega lajanja, po novem pa v bolj spolirani in izrazno poenoteni podobi. Ja, Dog Whistle je v primerjavi s prvencem bolj obrtniško dodelana plošča, a še vedno z vsemi atributi, s katerimi se je trio odlepil od sodobnih punk bendov.

  • Borka

    19. 4. 2019  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: Sounds From Slovenian Bedrooms II

    Če bi sledili rdeči niti skozi drugi presek kotičkov domačega globokega podzemlja, ki ga je zarezala robna založba ŠOP, bi se ta skozi slogovno razmetanko zbirke večkrat strgala, saj je skupni imenovalec šestnajstih povsem različnih posnetkov izključno tehnološki. Dejstvo je, da gre za muziko spalnično-garažno-kletnega, naredi-sam, DIY, cenenega, šumečega, nizkotehnološkega ustvarjalnega procesa. Od počasnega brbotanja in konsistentnega brenčanja do hreščečega kričanja. Od minimalistične repeticije in tečnega hrupa do pomirjajočega meditativnega zena. Enkrat bolj na strani kitar, drugič synthov, pa vse do težko preverljivih zvočil. Sounds from ... je zabaven paket nepredvidljivosti in številnih blesavih naslovov.

  • Gregor Kocijančič

    19. 4. 2019  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Warrego Valles: save as

    Na domačem polju futuristične klubske elektronike je klubsko dogajanje zaradi peščice didžejskih kolektivov, ki niso zazrti v preteklost, razmeroma pestro, v lokalni avtorski produkciji pa na tej sceni prevladuje diskografska suša. K sreči ni vse tako črno, k temu pa je največ pripomogel producentski dvojec Warrego Valles. Njegovi članici, Nina Hudej in Nina Kodrič, lokalno sceno napredno misleče klubske elektronike – poleg prirejanja rejvov, privabljanja neodkritih imen iz evropskega podtalja ter pogostega nastopanja z eklektičnimi didžejskimi seti – marljivo pestrita z avtorsko produkcijo, ki v dodelanosti eksponentno narašča.

  • Gregor Kocijančič

    12. 4. 2019  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Marvin Gaye: You’re the Man

    Marvin Gaye je po izdaji prelomne mojstrovine What’s Going On, ki je za vselej spremenila svet soula in redefinirala založbo Motown, zaprepadeno izjavil, da »ko si na vrhu, greš lahko samo še navzdol«. Vseeno je ustvarjal naprej in leta 1972 posnel še eno družbenokritično ploščo z naslovnim političnim singlom You’re the Man, s katerim je izražal ogorčenost nad Nixonom. Čeprav je na albumu veliko fascinantnih skladb, je ob poslušanju hitro jasno, da predhodniku ne seže niti do kolen. Tega sta se zavedala oba, Gaye in založba Motown, in plošča je izšla šele zdaj, skoraj petdeset let po tem, ko je bila ustvarjena. Postumna izdaja, ki se ponaša z opisom Gayev »izgubljeni album«, pa je v svoji sporočilnosti izjemno relevantna še danes.

  • Goran Kompoš

    12. 4. 2019  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Weyes Blood: Titanic Rising

    Natalie Mering, ameriška pevka, multiinstrumentalistka in ustvarjalka pesmi, si je za četrto ploščo pod imenom Weyes Blood, ki jo mnogi že razglašajo za indie ploščo leta, naslov izposodila pri Cameronovem Titaniku. K sreči s svojim vintidž, baročnim popom prej kot na Céline Dion spominja na Lano Del Rey (ta plošči na spletnih omrežjih piše hvalospeve) ob spremljavi Georgea Harrisona z dodatkom pop kompleksnosti, ekstravagance in avanturizma Julie Holter. Zdi se, kot bi si ustvarila svoje nadaljevanje Titanika, v katerem skozi prispodobe in pop senzibilnost iz zlatih sedemdesetih let popiše vse od introspektivne ljubezni do taljenja ledenih pokrovov in negativnega vpliva Hollywooda. Mojstrovina.

  • Borka

    12. 4. 2019  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    David Bowie: Spying Through a Keyhole

    Postumne zbirke neizdanega materiala so namenjene predvsem nalaganju enot za fenovske zbirke. V vinilnem formatu izdan venček devetih, prvič objavljenih demo posnetkov Spying Through a Keyhole ni nič drugačen. Piše se druga polovica šestdesetih let, z Davidom Bowiejem v (zgodnjem) folkaškem obdobju, večinoma le z akustično kitaro v rokah. Te bolj skice kakor pravi demoti zvenijo, kot bi bile posnete doma, na hitro, ravno toliko, da se ideje ne pozabijo, glavni trnek pa je nedvomno prvič posneti osnutek, prva demo verzija kasnejšega velehita Space Oddity. Dokument časa, ko je približno dvajsetletni David Jones ravno postal Bowie, temu pa je kmalu sledila izstrelitev v zvezdniško vesolje.

  • Gregor Kocijančič

    12. 4. 2019  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Senidah: Bez tebe

    V novoletni izdaji Mladine smo Senido Hajdarpašić na glasbenih straneh pregleda leta omenili kot glasbenico, ki je Ljubljano prvič po punku iz osemdesetih let spremenila v epicenter balkanske glasbe. Lani je s solističnim projektom Senidah (sicer je pevka zasedbe Muff) zgolj s tremi skladbami preštela več spletnih pretokov in ogledov videospotov, kot je seštevek vseh predvajanj skladb drugih slovenskih izvajalcev, izdanih leta 2018. Po uspešnem obdobju postopnega kapljanja hit singlov je zdaj pod pokroviteljstvom beograjske platforme Basstivity Digital – »največje balkanske založbe za urbano glasbo in hiphop«, ki je najbolj pripomogla k preboju Senidine prelomne uspešnice Slađana – izdala dolgometražni prvenec Bez tebe.

  • Borka

    5. 4. 2019  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Christian Scott aTunde Adjuah: Ancestral Recall

    Plošče Ancestral Recall se ameriški trobentač Christian Scott aTunde Adjuah loteva s historičnim zamahom. Jazzovski izraz deklarativno dekolonizira diktata harmonije in melodije, ki sta v zgodovini (Zahoda) uživali prednost in naklonjenost, ter v ospredje postavlja ritem. V neštetih odtenkih: od programirano elektronskih, naplastenih, semplanih, najpogosteje pa (zankano) skupinsko tolkalskih. Scott na devetem samostojnem albumu glasbo »podiranja konstruktov« razteza čez neštete slogovne in zvočne figure od tradicije k sodobnemu, od Zahodne Afrike prek Karibov do domačega New Orleansa, v večinoma hipnotično-mističnem pulzu za ščepec pretirano sčiščene zvočne ravnice. Eterični pljusk Črnega Atlantika.

  • Goran Kompoš

    5. 4. 2019  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Fennesz: Agora

    Ni veliko glasbenikov, ki bi z vztrajanjem pri svoji estetiki z vsako novo ploščo navduševali fene in kritike. Dunajski elektroakustik si s tem ne beli glave. Za prvo ploščo po petih letih se je celo vrnil k ustvarjalnim začetkom in v skromno opremljenem sobnem studiu le s prenosnikom obdelal zvok električne kitare. No, rezultat je naravnost osupljiv. Dih jemajoče, brneče, zgoščene zvočne plasti, sestavljene v štiri daljše kompozicije z otipljivimi temami in močnim poudarkom na presunljivi melodiki. V najlepši podobi se ponudita Fenneszov maksimalistični minimalizem in njegov unikatni zvočni svet, s katerim si je že pred dvajsetimi leti odprl vrata med najvidnejše sodobne ambientaliste.

  • Gregor Kocijančič

    5. 4. 2019  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Flume: Hi This Is Flume

    Flume je avstralski producent, ki je futuristične wonky beate že v najstniških letih uspešno predstavil v komercialnejšem, skoraj stadionskem kontekstu. Slavo je nato zakoličil z bleščečimi remiksi za pop zvezdnike, kot sta denimo Lorde in Disclosure, po triletnem zatišju pa je zdaj presenetil z novim mikstejpom, s katerim se občutno oddalji od pompoznega zvoka, ki je v marsikaterem pogledu mejil na EDM. V sedemnajstih drznih skladbah ponovno izkaže izjemne produkcijske veščine, a tokrat je popolnoma neobremenjen s težnjo po komercialnem preboju: novi mikstejp je žanrsko neopredeljiva zbirka težkokategornih beatov in napredno misleče elektronike, eksperimentalne tendence pa dokazuje tudi z naborom sodelujočih, kot sta denimo SOPHIE in JPEGMAFIA.

  • Goran Kompoš

    5. 4. 2019  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Dan D: Knjiga pohval in pritožb (Milo za drago)

    Ni znano, ali je Dan D med pripravljanjem nove plošče poslušalcem formalno ponudil »knjigo pohval in pritožb«. Če jo je, se je v njej brez dvoma znašlo veliko več pohval kot pritožb. Pred slednjimi se je novomeška skupina zavarovala že s tem, da je med snemanjem plošče v vadbeni prostor povabila najzvestejše fene. Osemmesečne serije intimnih koncertov, na katerih so nove skladbe nastajale, se je menda udeležilo več kot tisoč ljubiteljev skupine. Surove skladbe je nato še štiri mesece studijsko pilila in nadgrajevala, jih konec lanskega leta najprej v obliki butične USB-plošče zapakirala v (kozmetično) milo, zdaj pa še s šestimi dodatnimi komadi ponudila na zgoščenki Knjiga pohval in pritožb (Milo za drago). Skupaj šestnajst skladb, ki se izrazno naslonijo na zasedbine prejšnje slogovno raznovrstne izdelke in hkrati ponudijo lepo zaokroženo novo etapo na nepredvidljivi poti dolenjskega peterca.

  • Borka

    29. 3. 2019  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Nilüfer Yanya: Miss Universe

    Prvo pravilo uspeha na izrazito vokalnem presečišču indie-folk-rock-pop izrazov je prisotnost samosvojega izstopajočega glasu in prepričljive interpretacije. Nilüfer Yanya ima oboje in še kaj drugega. Miss Universe je izjemno dodelan, zrel in intrigantno razmetan prvenec mlade londonske pevke. Je povsem kitarski, a večreferenčen: prežet s stalno pop senzibilnostjo, dodatki soula, fintami folka, kančkom jazza in občasnimi posegi po stabilnosti ritemmašin. Prav ta kraško razgibani žanrski pejsaž poskrbi, da plošček na nobeni točki ne postane dolgočasen, zvočno zmedo pa skupaj zlepi Yanya z domiselnim aranžiranjem in širokim razponom od šepetanja do glasnega petja. Skladna razmetanost brezhibnega skladanja.

  • Goran Kompoš

    29. 3. 2019  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Terranigma: Booster Pack EP

    Črt Trkman v vlogi didžeja in promotorja (ter priložnostnega producenta) klubskih dogodkov pod imenom Freeverse že desetletje razvaja fene raznoterih basovskih muzik. Zdaj pa slogovno ločnico postavlja z novejšim projektom Terranigma in s svojo prvo malo ploščo, na kateri se s sodobnimi produkcijskimi standardi loti elektronskih muzik, ki so ga, ko je bil še najstnik, prilepile na plesišče. V prvi skladbi je to eleganten IDM, v drugi z acid cvrčanjem okisan breakbeat, v tretji jungle breaksi, vse skupaj pa povežeta posladkana melodika in najžlahtnejši rejverski izvor. Ja, Trkman se ne otepa nostalgije, toda zaradi njegovih bogatih izkušenj (tudi z najnovejšimi trendi) glasba dobi povsem svežo podobo. Poznavalsko, dodelano, plesno!

  • Gregor Kocijančič

    29. 3. 2019  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    These New Puritans: Inside the Rose

    Zasedba These New Puritans z vsako ploščo naredi radikalen zasuk v svojem neopredeljivem slogu. Hkrati nenehno spreminja tudi postavo, ki se zbira okrog krovnih članov, dvojčkov Jacka in Georgea Barnetta. Njuno nenavadno spajanje navidezno nezdružljivih žanrov marsikdo primerja s prelomnimi deli vizionarskih pionirjev iz skupine Talk Talk, a vzporednice z njimi so bolj kot v značilnostih glasbe prisotne v eklektičnosti ustvarjanja. Novi album združuje udarno naravo bendove druge plošče Hidden, ki je elektronski post punk združila z japonskimi tolkali, in njene prelomne naslednice Filed of Reeds, s katero sta brata Barnett predstavila edinstveno zmes popa in neoklasične glasbe.

  • Borka

    29. 3. 2019  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Dave: Psychodrama

    Najnovejši raperski jahač vrha britanske pop lestvice je dokaj nepričakovana izbira. Dvajsetletnik Dave ni vešče in hitrostno jezikobračalski grimerski bahač, niti ni zabavljač na balonu napihnjene EDM-ovske produkcije. Je v Brixtonu rojeni in v bližnjem Streathamu odraščajoči ravno ne več najstnik, ki najpogosteje rapa o deprivilegiranosti črnskih ulic južnega Londona. O sistemski neenakosti, (svojih) duševnih težavah, bolečini, nasilju ... Večinoma resnoben, zelo redko židan. A če si njegov preboj ogledamo malce podrobneje, vse skupaj le ni tako naključno.

  • Gregor Kocijančič

    22. 3. 2019  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    The Cinematic Orchestra: To Believe

    Britanski kolektiv The Cinematic Orchestra po dvajsetih letih delovanja še vedno zveni prav tako, kot bi sklepali iz njegovega imena: orkestralno in cinematično. Po več kot desetletju zatišja se vrača s ploščo, ki se precej oddalji od nu-jazz elektronike, s katero je zgradil svoje ime. Jazzovske prvine so pravzaprav prisotne zgolj v ritmih, melodije pa zdaj zaznamujejo predvsem klavirske jeremijade in melodramatična godala. Brez gostujočih pevcev, kot so na primer stari znanec zasedbe Roots Manuva, folk kantavtor Grey Reverend in Moses Sumney, ki nastopi z značilnim falzetom, bi plošča zvenela kot filmska glasba za kakšno ceneno TV-dramo, posneto po resnični tragični zgodbi.

  • Goran Kompoš

    22. 3. 2019  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    King Midas Sound: Solitude

    Čeprav se je ob izidu prikupnega prvenca pred desetimi leti zdelo, da bo producent Kevin Martin v navezi z vokalistoma Rogerjem Robinsonom in Kiki Hitomi z elektronskim dubovskim projektom King Midas Sound nagovoril širše občinstvo, je postalo že z naslednjo ploščo jasno, da ne bodo delali kompromisov. Nič drugače ni zdaj s tretjo ploščo, na kateri se Martin in Robinson studiozno in čustveno spoprimeta s psihološkim opustošenjem po razpadu ljubezenske zveze. Robinsonova iskrena spoken word poezija z referencami na Charlesa Bukowskega in Sylvio Plath in Martinov atmosferični, brneči minimalizem občutek samote razgalita tako pronicljivo in osupljivo, kot je to na filmskem platnu znal uprizoriti Bergman.

  • Borka

    22. 3. 2019  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Karen O and Danger Mouse: Lux Prima

    Karen O je ameriška pevka, ki jo najbolje poznamo kot načelnico skupine Yeah Yeah Yeahs. Danger Mouse je ameriški producent s piflarskim seznamom sodelovanj v prvi ligi popa: Gnarls Barkley, Norah Jones, Adele, Gorillaz ... Zdaj skupaj strežeta s ploščo, ki je večplastno in absolutno retro. Lux Prima večinoma črpa iz različnih slogovnih usedlin s konca šestdesetih let: od francoskega yé-yé popa in Gainsbourga do orkestralne italijanske filmske muzike in širšega ameriškega soula. A teče tudi drugi krog, saj pogosto bolj kot na izvirnik spominja na muzike downtempa in triphopa devetdesetih let, ki so popolnoma isto stvar enkrat že počele. Naveza, ki je šablonska v formi, a brezhibna v izvedbi. Nevsiljiva pedantnost.

  • Gregor Kocijančič

    22. 3. 2019  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Matmos: Plastic Anniversary

    M. C. Schmidt in Drew Daniel, ekscentrična producenta iz Baltimora, sta skupni projekt Matmos poimenovala po jezeru zlobne sluzi iz znanstvenofantastične klasike Barbarella (1968). Tudi njuna edinstvena elektronska glasba nemalokrat zveni kot jezero zlobne sluzi, še večkrat pa kot znanstvena fantastika. Zvoke črpata iz izjemno nenavadnih virov, ki na prvi pogled nikakor nimajo potenciala za uglasbitev, a z domiselnimi produkcijskimi postopki jima je pred leti tudi iz hrupa, ki ga med centrifugiranjem proizvaja pralni stroj, uspelo ustvariti dih jemajoče in presenetljivo poslušljivo glasbeno delo. Dvojec posnetke organskih zvokov preobrazi v sintetične simfonije, zvočni spekter pa navadno omeji s strogo določenim virom semplov: v takšnih omejitvah nazadnje najde ustvarjalno svobodo. Tokrat sta glasbenika semplala zvoke plastike in tako raziskovala odnos sveta do materiala, »ki je temeljna sila okoljskega opustošenja«, kot sta dejala ob izidu plošče.

  • Goran Kompoš

    15. 3. 2019  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Angel-Ho: Death Becomes Her

    Južnoafriška producentka je nase opozorila kot soustanoviteljica kolektiva NON, platforme za ustvarjalce afriškega rodu, ki delujejo zunaj binarnih družbenih obrazcev, pozornosti pa je deležna tudi zaradi domiselne produkcije avanturistične elektronike. Zdaj v ospredje stopi še kot vokalistka in se s prvencem loti emancipacije in trans identitete v slogu pop div, ki v ospredje postavljajo svojo osebnost. Skladbe zato res dobijo pop obliko, vendar to ne pomeni, da se odpove elektronski transgresivnosti iz preteklosti. »Če želimo preseči ločnice, povezane s spolnimi identitetami in seksualnostjo, ne vidim razloga, zakaj bi to počeli z najbolj pogreto house glasbo.« Ja, s ploščo Death Becomes Her Angel-Ho potrjuje, da je upornica v vseh pogledih.

  • Borka

    15. 3. 2019  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    The Comet Is Coming: Trust in the Life Force of the Deep Mystery

    Med vsemi pobudami, početji in zapisi, s katerimi se je London vkopal kot svetovna prestolnica z (novim) jazzom povezanih praks, se je izbrusil konsenz, da se glavno osišče scene povezuje s pihalcem Shabako Hutchingsom. Najhrupnejši in najbolj elektronsko obarvan oddelek njegove razmetane delavnice muziciranja sedaj streže z drugim albumom, ki je iluzija vesoljskega vijuganja improvizacije v enem kosu, a tudi plod vnetega studijskega prčkanja. Trojec The Comet is Coming (ponovno) osupne s fluidnostjo drnca med kozmičnim jazzom, prog rockom, sodobnimi beatovskimi prijemi in elektronskimi klubskimi odmevi. Komet, ki frenetično in elegantno, surovo in z občutkom leti v več smeri hkrati.

  • Gregor Kocijančič

    15. 3. 2019  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Foals: Everything Not Saved Will Be Lost – Part 1 

    Foals, britanski pop rockerji, so ustvarjalno pot začeli s priljudno interpretacijo math rocka in jo nadaljevali s stadionskimi indie epopejami, v katerih se očitno počutijo domače. Tudi nova, peta plošča stavi na učinkovito zmes veličastnih aranžmajev, pompoznih vzponov in spevnih refrenov, s katerimi frontman Yannis Philippakis čuteče izraža goreče skrbi zaradi distopične prihodnosti planeta. Zasedbine glasbene zamisli so izjemno ambiciozne, a se pri večini skladb precej kmalu izpojejo in plošča, ki je pravzaprav prvi del dvojnega albuma, kljub vsej razkošnosti hitro postane nekoliko monotona. Bo drugi del, ki izide jeseni, popravil okus?

  • Goran Kompoš

    15. 3. 2019  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Helado Negro: This Is How You Smile

    Roberto Carlos Lange, ustvarjalec skladb, producent in multiinstrumentalist, si je občinstvo razširil s prejšnjo ploščo Private Energy (2016), s katero se je s temami latino ponosa in kulturne ozaveščenosti dotaknil napetega ameriškega (predvolilnega) političnega ozračja. Ne toliko zaradi vsebine kot zaradi »clickbait« naslovov komadov Young, Latin and Proud in It’s My Brown Skin. »Ničesar ne skrivam, ampak obenem tudi ničesar ne oglašujem,« pripomni. Zanima ga tisto, kar se skriva v odtenkih, med vrsticami. To zdaj izvrstno upesni na plošči This Is How You Smile, šesti, ki jo je ustvaril pod imenom Helado Negro.