1. 10. 2001 | Mladina 39 |
Diktatura "novega"
Kaj je novo in kaj je eksperiment
© Tomo Lavrič
Opredeljevanja vloge in smisla umetnosti so bila v različnih časovnih obdobjih različna, odvisna od cele vrste objektivnih in subjektivnih dejavnikov, tako zunaj- kot znotrajumetnostnih, univerzalne formule pa od antičnih mislecev do dandanes dejansko ni podal še nihče. Če kje, potem na področju razčlenjevanja in v veliki meri tudi vrednotenja umetniških dosežkov prej ali slej naletimo na sofizem, da je resnic toliko, kolikor je mnenj. Temu sofizmu je sicer moč z marsikaterega vidika oporekati, ga spodbijati ali relativizirati, vendar v praksi lahko preverimo, da se tudi v zvezi z najbolj razvpitimi umetniškimi dosežki nenehno pojavljajo nove interpretacije, za katere ni nujno, da zanikajo ali problematizirajo prejšnje, ampak jih največkrat bolj ali manj prepričljivo dopolnjujejo in veliko redkeje (predvsem takrat, ko se raziskovalci dokopljejo do drugačnih empirično preverljivih podatkov) povsem postavijo na glavo. Tovrstna preigravanja znotraj stroke sicer ne povzročajo hujših pretresov, nasprotno, argumentirane polemike in kresanja različnih, tudi diametralno nasprotnih stališč so celo zaželjena, ker spodbujajo kritično razmišljanje in pospešujejo angažiranje oziroma raziskovalno vnemo pri zainteresiranih subjektih, manj pa vznemirjajo takoimenovano "laično" javnost, ki dejstev v glavnem ne pozna in je tudi ne zanimajo kaj dosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?