Uredništvo

 |  Kultura

Zapletenost ohranjanja dosledne podobe v toku nenehnih transformacij

Razstava Adrijana Praznika v Palači Cukrarna

Adrijan Praznik: Blue Skies (2023)

Adrijan Praznik: Blue Skies (2023)
© Jaka Babnik / osebni arhiv Adrijana Praznika

V Palači Cukrarna bodo danes, 1. septembra ob 19. uri odprli razstavo Adrijana Praznika z naslovom Modra obzorja, ki predstavlja pregled njegovega preteklega dela in se sprašuje o negotovi prihodnosti. Razstava ponuja vpogled v domeno iracionalnega in prikazuje umetniško pot Adrijana Praznika od monokromatičnih in na tekstu temelječih del do prepletanja različnih barvnih nanosov in oblik.

Naslov razstave je hommage skladbi Blue Skies avtorja Irvinga Berlina, v kateri modra barva predstavlja tako žalost (Blue Days) kot optimizem (Blue Skies Smilin' At Me). "Obzorja", zapisana v množini, nakazujejo na možnosti prihodnjih stanj, ki preko različnih mejnih in vmesnih miselnih prostorov presegajo enoznačna pojmovanja sveta.

Praznikov umetniški pristop odraža zapletenost ohranjanja dosledne podobe v toku nenehnih transformacij. Osrednje preizpraševanje vodi paradoks – želja po stabilnosti, ki je v nasprotju z neizogibnostjo sprememb. Ob tem umetnika zanimajo nepredvidljivi odkloni ali zdrsi, ki nam jih življenje pogosto postavlja na pot in prividno motijo naše projekcije prihodnosti. Tovrstne vsebine so globoko zakoreninjene v Praznikovih razmišljanjih, sorodnih filozofiji absurda, ki prikazujejo človekovo iskanje smisla kot nekaj nenehno izmuzljivega.

Praznik o svojih delih zapiše, da dela iz te serije še najbolje povzema misel Stanisława Lema iz romana Solaris, da se je človek "odpravil raziskovat druge svetove, ne da bi raziskal svoj labirint temnih prehodov in skrivnih soban in ne da bi odkril, kaj se skriva za vrati, ki jih je sam zapečatil". "O svojih delih ne morem govoriti na način, da jih pojmujem kot 'okno', ko nam nosilec odpre pogled na iluzijo stvarnega sveta, hkrati pa tudi ne gre za za premišljevanje ideje slike kot objekta ali ekranskega slikarstva. K delom te serije pristopam 'telesno', v smislu fizičnih utelešanj različnih miselnih in čutnih prostorov, ki vabijo k introspekciji," še zapiše Praznik.

Adrijan Praznik deluje kot slikar, kurator in producent. Leta 2016 je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. V letih 2017–2018 je obiskoval Šolo za kuratorske prakse in kritiško pisanje – Svet umetnosti. Od leta 2020 deluje kot umetniški vodja in kurator Galerije Simulaker v Novem mestu.

Kot umetnik je sodeloval na številnih razstavah doma in v tujini, med drugim na pregledni razstavi slikarstva Čas brez nedolžnosti v Moderni galeriji (2019) v Ljubljani, na skupinski razstavi Naslednjih 21 dni bo ključnih v Galeriji Škuc (2021) v Ljubljani, na mednarodno priznanem umetniškem sejmu viennacontemporary (2021) na Dunaju, na samostojni slikarski razstavi --WHERE OUR HEARTS HAVE LED US… v Zvezdnem ateljeju MGLC Švicarije (2022) v Ljubljani, na samostojni slikarski razstavi BACK TO NORMAL! v Ravnikar Gallery Space (2022) v Ljubljani idr. Kot kurator in producent je sooblikoval razstavo konSekvence v ljubljanski galeriji Cukrarna (2023), ki je nastala v sklopu projekta konS ≡ Platforma.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.