MLADINA Trgovina
  • Marcel Štefančič jr.

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Nepričakovano očka

    Holivudska komedija Trije moški in dojenček je bila rimejk francoskega hita Trije moški in dojenček, komedija Nepričakovano očka – nasmejana, predvidljiva in pudingasta kot Big Mac – pa je rimejk mehiškega hita Brez napotkov, ki je videti kot rimejk holivudske komedije Trije moški in dojenček, le da moški po novem niso več trije, ampak le še en sam, no, Samuel (Omar Sy), ležerni, frivolni, nonšalantni ženskar z Azurne obale, turist v svojem lastnem življenju, ki nekega lepega dne pred vrati najde dojenčico, kar ga – silom razmer – prelevi v očeta, dokler – po osmih letih – na vrata ne potrka biološka mati, tako da dobite družinski film, ki promovira nov tip starševstva – sostarševstvo, alias co-parenting. Trendovski film z retro mentaliteto: zakaj komedije še vedno mislijo, da mora biti junakov gejevski prijatelj karikatura geja? Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Avtocesta smrti

    Avtocesta smrti je B-film, v katerem ameriški Romeo na začasnem delu v Nemčiji (Nicholas Hoult), ki se – v imenu ljubezni do Julije (Felicity Jones) – odpove »mračnim potem«, obtiči med dvema narkoklanoma, ki ju vodita oskarjevca, Anthony Hopkins in Ben Kingsley. Oba sta mala Keyserja Sozeja – prvi svoj nihilizem ovija v šekspirjansko muzanje, drugi pa v svileni turški naglas, začinjen s haremom. Kako ju je Eran Creevy dobil v tole paralogično akcijsko melodramo, si lahko le mislimo, a po drugi strani – ostareli zvezdniki tako radi igrajo baročne negativce, še raje baročne karikature negativcev. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Kong: Otok lobanj

    King Kong se leta 1973 ponovno fatalno zaljubi – tokrat v protivojno vojno fotografinjo (Brie Larson), ki bo lahko njegovo veličino – njegovo impozantno, surovo, ekshibicionistično možatost – ovekovečila. Fay Wray, Jessica Lange in Naomi Watts – njegove prejšnje velike ljubezni – so passé. Toda še preden se zaljubi, na megličastem tropskem atolu, na katerem se izkrca ameriška vojaška ekspedicija (John Goodman, Samuel L. Jackson, Tom Hiddleston itd.), ki se ji prilepi še »ujetnik« atola (John C. Reilly), lastnoročno sklati več ameriških helikopterjev, kot so jih vietkongovci sklatili med vietnamsko vojno, zato si lahko živo predstavljate, kaj šele počne, ko se zaljubi – iz Jurskega sveta mu morajo pripeljati orjaškega, mutantskega kuščarja, da bi lahko izživel svoj testosteronski bes. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Zbeži!

    Pred petdesetimi leti je Joey (Katharine Houghton) domov, na večerjo, pripeljala svojega novega fanta – črnca (Sidney Poitier). Njena oče (Spencer Tracy) in mati (Katharine Hepburn), sicer velika liberalca, sta se delala, da je vse okej, a nelagodja nista mogla skriti. Črnec ne bo postal belec. Reimaginacija te »prelomne« situacije je lahko danes – po neuspehu »postrasne« Amerike, po vseh tistih policijskih likvidacijah črncev, po črnski deziluziji, po izvolitvi Donalda Trumpa ipd. – le grozljivka. Zbeži! je grozljivka, ki bi najraje kar sama kričala, a krike – po krajšem premisleku – raje prepusti tistemu finemu, liberalnemu, politično korektnemu občinstvu, ki bi Obamo, če bi bilo mogoče, volilo še tretjič. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Moje pesmi, moje sanje

    Ko je padel Berlinski zid, je padel komunizem – in ko je padel komunizem, je padel tržaški Ponte Rosso. Še vedno sicer stoji, a je prazen. Čisto drugače kot med letoma 1970 in 1991, ko je bil največja tržnica džinsa na svetu in ko je bila tam brezmejna gneča. Ponte Rosso je vsak dan obiskalo okrog 25 tisoč Jugoslovanov, ob koncu tedna – no, ob sobotah – pa sto tisoč. Prihajali so v jatah. Iz vse Jugoslavije. Z avtomobili, avtobusi, vlaki. Ulice so bile polne, nabite, neprehodne. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Povedka o jezeru

    Povedka o jezeru je dokumentarec o flori in favni »tisočerih« finskih jezer (190.000!), toda bolj v slogu kanala National Geographic kot pa »naravnih zgodovin« Davida Attenborougha, pa četudi se – zelo nerodno – trudi, da bi bil več, kot je. Recimo: narator pove, da bobri gradijo prave jezove, toda bobri, ki jih vidimo, le žvečijo travo. Filmarji se očitno niso najavili. Ko pa so prišli, se jim je preveč mudilo naprej. (Kinodvor/Kinobalon) Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Zona Zamfirova 2

    Film Zona Zamfirova, največji srbski hit (milijon gledalcev), je imel happy end (Zona in Mane se poročita), nadaljevanje pa pokaže, da življenje po happy endu ni srečno (Zona ne more zanositi), še toliko manj, ker Zono – njo in ostale igrajo drugi igralci – majejo tipične telenovelistične preizkušnje (»strastno« ljubosumje, »nepričakovana« vrnitev lezbične prijateljice, »šokantna« tatvina ogrlice ipd.), toda to ni nič v primerjavi s tem, kako uspe temu filmu like spremeniti v kostume, no pojoče kostume, ki gledalcem ne pustijo, da bi v miru zadremali. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Brezmejno

    Brezmejno, razgledniški dokuesej o mejah, ljudeh z meje, mejah v ljudeh in jezikih meja (»kjer se slovenščina izgublja v drugih jezikih, italijanščini, hrvaščini, madžarščini in nemščini«), ozaljšan s potopisnimi, mejaškimi verzi Aleša Štegra, preveč spominja na dokuesej Mama Evropa (manj ko je meja, več jih je), ki ga je pred petimi leti posnela Petra Seliškar (tokrat koscenaristka), in na dokuesej Tihotapci identitete (meja ti omogoči, da z obeh strani pobiraš najboljše), ki ga je lani posnela Marija Zidar, da bi deloval urgentno. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Bostonski heroji

    Narednik Tommy Saunders (Mark Wahlberg), glavni junak Bostonskih herojev, ekranizacije terorističnega napada, ki je leta 2013 raztrgal bostonski maraton, in štiridnevnega lova na oba terorista, brata Tsarnaev, na eno nogo šepa, kot da bi anticipiral bolečino in trpljenje žrtev tega pokola, v katerem so umrli trije ljudje, več kot 200 pa je bilo ranjenih – številni so ostali brez nog. Ali film s Saundersovim šepanjem trivializira trpljenje žrtev pokola? Ja, po malem že. A to še ni vse: Saunders je edini fiktivni lik v tem filmu – John Goodman, J. K. Simmons, Kevin Bacon itd. igrajo resnične like (komisarja, detektiva, FBI-jevca). Plus: Saunders je kot Zelig – pojavi se na vseh kritičnih točkah, v vseh kritičnih situacijah. Tako med pokolom kot med pregonom. In tu je trik: morali so si ga izmisliti. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Logan: Wolverine

    Logan je prvi superjunaški film, za katerega bi lahko rekli, da je posnet po resnični zgodbi ali pa po resničnih dogodkih. Prvič, začne se na ameriško-mehiški meji, kamor se leta 2029 – v družbi senilnega, paranoidnega, dementnega Charlesa Xavierja (Patrick Stewart) – zateče obupani, izmučeni, zapiti Wolverine (Hugh Jackman) alias James Logan, superjunak brez božjega ali pravičniškega kompleksa, le z brazgotinami, travmami in vse slabšimi regenerativnimi močmi (preživlja se kot šofer limuzine, kot »Latino«, če hočete). Drugič, konča se na ameriško-kanadski meji (mutanti hočejo pobegniti v svobodnejšo in strpnejšo Kanado). Tretjič, vmes se zvrsti veliko mutantov, »drugačnih« ( ja, nadarjenih, a prekletih), žrtev – vojaškega, socialnega, političnega – eksperimenta, ki se morajo skrivati, če hočejo preživeti, in ki – na čelu z malo, furijasto, fatalno Lauro (Dafne Keen) – iščejo varno mesto, sanctuary city (varno za imigrante, begunce, no, »mutante«). Več