MLADINA Trgovina
  • Marcel Štefančič jr.

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Film o emodžijih

    Emojčki – alias emotikoni – zelo trpijo, ker ljudje od njih pričakujejo in terjajo le eno emocijo. Če pokažejo več kot eno, tvegajo, da jih bodo izbrisali, misleč, da je mašina – ja, telefon – pokvarjena. Kar je razlog za izbruh tesnobe. Ni kaj, življenje v telefonu je pekel – emocionalno se ne moreš premakniti. Obsojen si le na eno emocijo. Kot Trump. Film o emojijih je videti kot Trumpova biografija, ki si domišlja, da je Vrvež v moji glavi. In glede na to, da so emojčki himne enodimenzionalnosti in da – tako kot tviti – reducirajo ter odpravljajo potrebo po besedah, lahko pričakujemo, da bo nadaljevanje naslovljeno The Tweet Movie. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Pariz lahko počaka

    Eleanor Coppola je bila znana kot žena Francisa Forda Coppole, toda lani je sklenila, da bo režirala svoj igrani prvenec – pri osemdesetih! Diane Lane, ki je prve resne vloge dobila pri Coppoli (Outsiderji, Rusty James, Cotton Club), igra žensko, ki ji mož (Alec Baldwin), holivudski producent, posveča premalo pozornosti (aha!), verjetno pa jo tudi vara (aha!), zato na romantično-komičnem road tripu (Cannes-Pariz), na katerem se znajde z moževim sodelavcem (Arnaud Viard), navrže še nekaj avtobiografskih detajlov (izgubila je sina, rada fotografira ipd.), ki se s prevodom ne izgubijo, a brez skrbi – Eleanor roke, ki ji je vsa ta leta zvesto stala ob strani, ne ugrizne, tako da je vse skupaj videti le kot hvalnica njeni privilegiranosti in njenemu elitnemu življenju. Vsi ostali itak izginejo. Niso na njenem nivoju. Še manj na nivoju njenega michelinskega »feminizma«. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Atomska blondinka

    Mož iz agencije U.N.C.L.E. je skušal ujeti duha hladne vojne in nas impresionirati z njeno labirintno eksotiko, a se je stegnil predaleč nazaj, na začetek šestdesetih let, tako da se je potem le mučil, ko je high-tech adrenalin, ki ga terja sodobni gledalec, poganjal z low-tech orožji, ki so bila na voljo tedaj, pred dobrimi petdesetimi leti, kot da bi spregledal, da so zadnji dnevi hladne vojne – tik pred padcem berlinskega zidu – še vedno hladna vojna, labirintna, eksotična in adrenalinska. Atomska blondinka tega ne spregleda: začne se nekaj dni pred padcem berlinskega zidu, konča pa nekaj dni po njegovem padcu. Charlize Theron igra britansko tajno agentko, ki pride v Berlin, da bi s Percivalom (James McAvoy), prav tako britanskim tajnim agentom, poiskala izgubljeno listo vseh sovjetskih agentov. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Frantz

    V nemškem hribovskem Quedlingburgu je leta 1919 vse polno moških, ki bi dali vse, da bi lahko seksi Anni (Paula Beer) pomagali pozabiti Frantza, njenega zaročenca, ki je padel v jarkih I. svetovne vojne, toda njen odgovor je vedno znova kategoričen: »Nočem ga pozabiti.« Zanjo je nepozaben – tako nepozaben, da živi pri njegovih starših. Vedno bo njegova – mučenica, svetnica, Jezusova nevesta, Antigona, dvorna okuševalka večne ljubezni, ki pa doživi nepričakovani test: obišče jo Adrien (Pierre Niney), skrivnostni francoski violinist, ki pravi, da je s Frantzem nekoč, v pariških študentskih letih, prijateljeval, a ji zlagoma razkrije, da je bil v resnici prav on ta, ki je v tistem jarku ubil Frantza. In v trenutku, ko ga je ubil, se je vanj zaljubil – vsaj tako se zdi. Tudi zanj je Frantz nepozaben. Vprašanje ni: kako si bosta razdelila Frantza, temveč – kako si bosta razdelila drug drugega? Več

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Biser Bojane

    Ko smo ravno izvedeli, da na črnogorski obali letuje presenetljivo malo Slovencev, je na naša platna priletel Biser Bojane, črnogorska komedija, ki je videti tako, kot da jo je naročila, če ne že kar posnela črnogorska turistična zveza. Tu imate sicer ostarelega moškega (Milutin Mima Karadžić), črnogorskega kriminalca, ki se po dolgih letih vrača iz tržaške ječe, tu imate podzemlje, ki hoče, da odplača dolg (diamanti), tu je njegov čedni, vljudni, redoljubni, čistunski, rahlo feminilni sin (Slaven Došlo), zdaj doktor (študirana verzija Gorčila), ki sploh ne ve, da ima očeta (baka Mira Banjac mu je to raje prikrila), tu je očetov strah, da je njegov sin gej (»Evo ti 200 evrov, da ga preveriš kot moškega!«), tu je Lola (Vanja Nenadić), ki odpravi vse dvome o fantovi spolni identiteti, tu je kopica sorodnikov – in ja, Lolin zaščitniški oče je policijski inšpektor (Mladen Nelević), ki stiska mačistično, dekadentno, bazensko, snifaško podzemlje. V Črni gori vse ostane v družinskem krogu – in na to razširjeno črnogorsko družino, ki se snide ob ustju reke Bojane, sije sonce. Posnetki sinjega neba, sanjskih plaž, sočnega morja in rajske pokrajine zasenčijo vso »umazanijo«, od kriminala do homofobije, ki sta itak domeni starih, odmirajočih, komičnih generacij. Sploh pa: družinski posli ne zadevajo turistov, ki zlepa ne padejo v kader. Kot da bi hotel film parafrazirati Woodyja Allena: brez panike, turisti! Črnogorci so kot intelektualci – žrejo se le med sabo! Kajtajte! Več

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Velika tišina: Trdnjava Calypso in morski zakladi

    Luc Besson zdaj snema filme o čudovitih svetovih, ki se skrivajo v globini vesolja (od Petega elementa do Valeriana), toda leta 1988 v času hladne vojne, ki jo je tedaj ravno podžigal in stopnjeval Reaganov boj proti »imperiju zla« ( ja, komunizmu, Sovjetski zvezi), je posnel Veliko modrino, film o čudovitih svetovih, ki se skrivajo v morskih globinah, kar pomeni, da je storil to, kar je v petdesetih letih, v času hladnovojne histerije (in antikomunistične paranoje), storil Jacques-Yves Cousteau: namesto vesolja, ki sta ga začeli naskakovati atomski rivalki, Amerika in Sovjetska zveza, je naskočil morsko vesolje. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Jaz, baraba 3

    Animirani film Jaz, baraba 3 je popolna družinska zabava – ženske so le statistke. Ker so Minioni, tisti manični rumeni robotki, vmes dobili svojo franšizo, je bilo pričakovati, da bodo v temle sequelu igrali tretjo violino, toda da bodo Lucy in ostale bejbe, kot vedno »ljubko« generične, oder tako rekoč povsem prepustile Grujevemu rivalstvu z Drujem, njegovim čednim dvojčkom, je vendarle presenetljivo, še toliko bolj, ker namesto enega Gruja dobimo dva, kar je približno tako, kot da bi se serija odrekla svojemu glavnemu junaku: hej, Gru – tat Lune, ki se ima za največjo barabo na svetu – itak ni dovolj! Še huje: očitno nikoli niti ni bil! Več

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Kakršna mati, takšna hči

    Francoska komedija Kakršna mati, takšna hči ne temelji na premisi, na kateri je temeljila holivudska body-switch komedija Kakršen oče, takšen sin (oče se nenadoma znajde v sinovem telesu, sin pa v očetovem), temveč na premisi, na kateri je temeljila holivudska komedija Oče moje neveste 2 – mati in hči hkrati zanosita! Ne z istim moškim. Kar je bila kakopak zapravljena priložnost. Tako kot je v tejle komediji, v kateri je trik v tem, da je hči (Camille Cottin) zrela, urejena in organizirana, mati (Juliette Binoche), ki itak izgleda kot njena sestra, pa otročja, neurejena in neodgovorna, »večna najstnica«, ki se starosti – tega, da bo babica – tako ustraši, da raje še sama zanosi. Tale pro-life veselica diši po preteklosti, saj v ženski vidi le mater, v materinstvu pa rešitev vseh ženskih problemov. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Valerian in mesto tisočerih planetov

    Ko se ob Bowiejevem štiklu Space Oddity odvrti kratka zgodovina bližnjih srečanj tretje in četrte vrste, se znajdemo v globoki prihodnosti (2740), v zelo oddaljeni galaksiji, kjer imata Valerian (Dane DeHaan) in Laureline (Cara Delevingne) – zvezna agenta, koketna partnerja, polemična ljubimca, nesojena zakonca – veliko dela. Nekdo je uničil sanjski, rajski planet Mül (z miroljubnimi androginičnimi Silfi vred), najti morata zadnji primerek kuščarske vrste (»Konverter«), ki replicira vse, kar požre, Alphi – nebeškemu multikulti metropolisu tisočerih planetov – grozi apokaliptična radiacija, komandanta Filitta (Clive Owen) pa so ugrabili. Z eno besedo: rešiti morata vesolje. Nič posebnega boste rekli – to smo zadnja leta videli v tisočerih filmih. Trik je v tem, da rešujeta vesolje, ki ga je res vredno rešiti. Ko smo se ravno naveličali vizualnega direndaja, s katerim nas skušajo zadnja leta impresionirati holivudski spektakli, recimo Marvelove superprodukcije, je prišel Luc Besson in ves ta upehani, generični vizualni direndaj ponižal – film Valerian in mesto tisočerih planetov je umetnina iluzionizma. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Na mlečni poti

    Emir Kusturica je pred nekaj leti režiral dokumentarec o Diegu Maradoni (Maradona by Kusturica), toda to ni bil toliko dokumentarec o Maradoni kot dokumentarec o Kusturici in Maradoni. Kusturica je vse skupaj posnel tako, kot da sta si bila usojena. Ali pa je le hotel svoji nekdanji »raji« (predvsem sarajevski, s katero se je tako dramatično razšel), pokazati, s kom je zdaj »raja« – ja, z velikim Maradono. V filmu Na mlečni poti, ki ga ni le režiral in napisal, ampak v njem tudi igra (ime mu je Kosta, ne Kusta), pa hoče svoji nekdanji »raji« pokazati, s kom se zdaj – vsaj figurativno – žge: z Monico Bellucci! Monica Bellucci je brez imena, kar je logično: Monica Bellucci je pač Monica Bellucci. Kot bi hotel reči: Monica Bellucci je le ena – in ta je z mano! Moja! Ne more se mi upreti! Tako jo je omamil, da govori celo srbsko. Resno. »Nisem več to, kar sem bila,« pravi ona. »Tudi jaz nisem več to, kar sem bil,« odvrne on. »Potem sva si podobna.« Šur. Ko ga zagleda, ji je jasno, da sta si usojena, pa četudi je bila namenjena nekomu drugemu – Žagi (Miki Manojlović), bratu njegove zaročenke Milene (Sloboda Mićalović), enookemu heroju afganistanske vojne (strahu in trepetu talibanov, domnevam). Več