-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Plošča
Nick Cave & The Bad Seeds: Wild God
Kljub presunljivi moči zadnjih štirih plošč Nicka Cava, ki so bile instrumentalno čedalje bolj oskubene, tematsko izrazito žalujoče in sakralne, po naravi pa vse bolj melanholične, se bodo dolgoletni feni verjetno zelo razveselili, da je Cave ponovno združil moči s svojo zasedbo The Bad Seeds in se – čeprav ne ravno s polno paro – vrnil k zvoku, kakršnega je bend preigraval v času pred protagonistovimi najhujšimi življenjskimi preizkušnjami – smrtjo najbližjih –, ki so močno zaznamovale njegovo glasbeno in pesniško ustvarjanje.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Knjiga
Chantal Delsol: Konec krščanske civilizacije
Filozofinja in katoličanka liberalno-konservativnih nazorov začne štetje s časom, ko krščanstvo postane državna religija, ko poseže v najširše pore družbe. Danes je v politični manjšini, celo s poslednjima režimoma, ki sta krščanske vrednote propagirala, s frankizmom in fašizmom, se več ne postavlja. Sočasno vznikajo nove oblike religije, kamor prišteje tudi ekološka gibanja.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Knjiga
V zbirki kratkih zgodb Tempirana bomba je Blaž Kutin (1970), sicer tudi scenarist, režiser, pisatelj in prevajalec, bralca soočil z liki, ki jim je bila skupna kompulzivnost. Delovali so nerazumno – ali pa so stvari naivno vzeli preveč dobesedno. Pri tem so imeli dogajalni prostori nezgrešljiv tuj pridih, zgodbam se je poznalo, da avtor deluje na tujem, v Berlinu, in temu so bile prilagojene tudi situacije, ki jih je zaznamovala izkušnja dvodomnosti. Opazna sta bila posmehljivost do domačijskosti in samozagledanosti pa spogledovanje s scenaristiko. Proza je bila spisana kot niz živahnih krajših uvidov v zakulisje vsakdanjika, pogoste so bile fantastične in groteskne izpeljave, absurdnost situacij se je v popolnosti razvila in ves čas opozarjala na naključnost in negotovost eksistence. Vse to je bilo izpisano humorno in blago posmehljivo, nekje med zaostritvijo groze vsakdanjika in ironičnim komentarjem.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Film
Obstajajo filmi, ki so tako slabi, da so že kar dobri. In obstajajo filmi, ki so tako slabi, da jih ne odrešijo niti najslabši momenti. Crescent City – brezstrastni neonoir – je tak. Ko se v Crescent Cityju pojavi serijski morilec (Norman Bates s Tinderjem), ki svoje umore spreminja v prave dekapitacijske predstave (ko bi vsaj videl Sedem), začnejo to takoj preiskovati detektivi, ki jih igrajo Alec Baldwin, Esai Morales, Terrence Howard in Nicky Whelan, toda ne le da se z Marsa vidi, kdo je »skrivnostni« psycho, ampak je tudi nemogoče, da bi imel človek, ki dneve in dneve stahanovsko preiskuje svoje lastne umore, toliko časa še za same umore. (Prime Video)
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Film
Tale baročno spletena akcijska melodrama o samurajski poklicni morilki, ki je izgubila vero v Boga (in ki med »procesiranjem« naročila nehote oslepi ameriško pevko ter obtiči v navzkrižnem ognju handlerja, naročnikov, dilerjev in policije), je posnel John Woo, hongkonški auteur, ki je izgubil vero v film. V osemdesetih je bil filmski bog (Obračun v Hongkongu, Hard-Boiled, Morilec), po selitvi v Hollywood, pa se je izgubil. Ob njegovih zadnjih filmih ste lahko le vzdihnili: kako je to mogoče?! Ves tisti cinefilski, kinetični, cineastični cool je sprhnel.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Film
Če hočete videti, kako nastane družba, si poglejte tole mračno, napeto, tesno, klavstrofobično, morbidno grozljivko, ki se dogaja pred 45.000 leti – neznano kje. In na ta surovi, nemapirani, neinkorporirani, nikogaršnji teritorij – obala, gozd, hribi – se priseli skupina paleolitskih ljudi (vodja, njegova družica, njegov mlajši brat, njegov sin, mladenka in starejši moški), ki iščejo jamo, v kateri bi lahko živeli, toda kmalu jih začnejo strašiti in odganjati čudni, »demonični« glasovi, ki prihajajo Iz teme. Nekdo je že tam. Avtohton? Ali tudi sam priseljen? Da bi preživeli, morajo žreti – dobesedno: jesti! – drug drugega, obenem pa paziti, da bitja iz teme ne bi požrla njih. Jasno, ženske kulpabilizirajo in demonizirajo – zaradi menstruacije, ki privablja pošasti. Potrebne so ritualne žrtve. Družba nastane z migracijami, mizoginijo, žrtvovanjem, kanibalizmom in spoznanjem, da so oni v temi takšni kot mi. (Max)
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Film
Ko se Delia (Paola Cortellesi), rimska žena, mati, gospodinja in prekarka, zjutraj zbudi, ji njen brkati mož, Ivano (Valerio Mastandrea), najprej primaže klofuto. A Delia – ustavljena, zatrta, ponižana – ne ponori. Niti ne zbeži. Klofut – in tišanja – je vajena. Njena tašča je skočila s petega nadstropja. Počeše se in obleče v črno. Ob kičasti, sladkobni popevki, ki mladenkam – ne brez cinizma in samoironije – obljublja »okno v nove sanje«, »pomlad, praznik ljubezni« in »srečo v prihodnosti«. Piše se leto 1946, vojne je ravno konec, revščina je čedalje odurnejša, po Rimu patruljirajo ameriški vojaki, ljudje so čedalje obupanejši, njen mož je čedalje obupnejši. Jutri ne bo nič bolje. Ivano, proletarski grobijan, razžaljeni avtomat brutalne toksičnosti, samozvani veteran dveh velikih vojn, prve in druge, je sredi tretje vojne – proti ženskam. Še malo pa bodo dobile volilno pravico.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Film
Forte slovenske kinematografije so že od nekdaj mladinski filmi, ki pa vedno – tako kot Spielbergovi filmi, od Lova za izgubljenim zakladom do Jurskega parka – ciljajo mlado in staro, sedemletnike in sedeminsedemdesetletnike. Spomnite se le Kekca, Doline miru, Nevidnega bataljona, Sreče na vrvici in Poletja v školjki. V njih je bilo dovolj kljuk, referenc, replik in »velikonočnih jajc« tudi za odrasle. To so bili mladinski filmi za vse. Tej tradiciji se je lani pridružila Maksimovićeva Kapa, zdaj pa še Dvornikova dramedija Igrišča ne damo!, ob kateri se boste spomnili na Nevidni bataljon, ki ga je leta 1967 posnel Jane Kavčič: ker odrasli niso sposobni rešiti ranjenega ilegalca (Miha Baloh), ker torej le oportunistično oklevajo in strahopetno taktizirajo, ga rešijo otroci, pogumnejši, drznejši in solidarnejši od svojih staršev. Kavčič je kakopak deset let kasneje posnel tudi megahit Sreča na vrvici, v katerem je Nevidni bataljon preselil v ljubljansko blokovsko sosesko, med beton in asfalt urbanega kanjona (Bratovševa ploščad, del BS 7).
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura
Zajedavec, ki se kiti s tujim perjem
Ustvarjanje glasbe še nikoli ni bilo tako preprosto, kot je danes. Slehernik z osnovno digitalno pismenostjo in dostopom do spleta lahko – brez kakršnegakoli glasbenega (pred)znanja, posluha ali produkcijskih veščin – s programi, kot sta Suno in Udio, ki jih poganja umetna inteligenca, »ustvari« skladbo, ki bo, še posebej za neizurjena ušesa, zvenela izjemno pristno in prepričljivo – kot bi jo posneli dejanski glasbeniki. Enostavno vtipka besedni ukaz oziroma »prompt« – na primer »napiši melanholično klavirsko balado o ljubezenskih tegobah v slogu Adele, podloži jo z bogatim godalnim aranžmajem in pompoznimi bobni v slogu Phila Collinsa, komad zaključi z epskim kitarskim solom v slogu Jimmyja Pagea« – počaka nekaj trenutkov in program izpljune novo »avtorsko« skladbo, ki pa to pravzaprav ni.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Dogodki
Do 05/10
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | TV
TV komentar / Življenje naših Romov
Novinarka Anka Pirš je specialistka za socialna teme v oddaji Tednik na TV Slovenija, ki vedno znova uspešno, kot zdravnik med kolonoskopijo, potuje po temnih, a zato nič manj ranljivih in pomembnih predelih naše družbe (črevesje je kljub vsemu organ, ki ga ljudje najbolj zanemarjamo, težko o njem govorimo, a je središče našega organizma; ko v njem nastopi bolezen, pa je vedno hudo). Novinarka Pirš se je tokrat odpravila v dve romski naselji, Dobruško vas in Kerinov Grm. Tako živo in človeško že zaradi narave medija tega ne more narediti noben tiskani medij ne radio. In tako so bili ti ljudje, o katerih se vedno znova govori brez imen, brez obrazov, brez čustev in človečnosti, tukaj pred nami. In so govorili o svojem življenju, svojih stiskah, svojih željah in bolečinah. Nenadoma je vesoljna Slovenija lahko dojela (kdor je seveda hotel in kogar ne polnita le slepa jeza in bes, ki ju v zatonu poletja stresa na Rome, lani na migrante, kdaj prej pa na izbrisane), da so Romi, tako kot vsi ostali, dobri, slabi, leni, suhi, debeli, stari, mladi; da ljubijo, so prizadevni, samski, poročeni, matere in očetje; delavni, zasanjani ali pa trpki, zgarani, premladi, prestari; da so v skrbeh – pač ljudje, kot vsi ostali. To je bil pomemben prispevek, ki ga lahko ponudi le televizija. A ne le v Tedniku, ampak v vseh oddajah in vedno. A kaj, ko je lažje goniti sovraštvo, nemalokrat tudi v elitnih oddajah, v Dnevniku in tudi Odmevih.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Hudo
Zobozdravniki za temeljito odstranjevanje zobnih oblog priporočajo vsaj dve- do triminutno ščetkanje. Ob krtački, s katero si zobovje očistimo v pičlih desetih sekundah, se zna zato dvigniti prenekatera zobozdravniška obrv. V obliki črke ipsilon oblikovana ščetka Y, izvorno y-brush, se hvali s tem, da naj bi enako delo, kot ga njena klasična sestrična opravi v dveh minutah, končala v desetih do dvajsetih sekundah – po zaslugi tega, da čisti vse zobe naenkrat. Njeni stvaritelji trdijo, da je kljub hitrosti tako učinkovita, da zobozdravniki razlike sploh ne bodo opazili. Ker je narejena iz mehkega materiala, se prilagodi obliki ust, vsebuje pa 35.000 ščetin iz najlona in med ščetkanjem vibrira. Ko nanjo nanesemo zobno pasto, jo vstavimo v usta in vanjo nekajkrat zagrizemo, nato jo obrnemo in enako storimo še z drugo polovico zob. Naprodaj je v treh različicah: osnovni, ki ima en sam način ščetkanja, posebni, ki je prilagojena občutljivim dlesnim in omogoča štiri različne načine ščetkanja, ter manjši različici za otroke, ki si zob praviloma ne marajo umivati, zato zna staršem krtačka Y prihraniti kar nekaj sitnarjenja.
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Ulica
-
6. 9. 2024 | Mladina 36 | Kultura | Portret
Letos je pri Cankarjevi založbi v novi zbirki Razmerja izšel njen roman Srebrne vezi, ena prvih fantazijskih romanc v slovenskem jeziku. Zgodba, zasnovana na slovenskem ljudskem izročilu in postavljena v slovansko mitološko krajino, pripoveduje o ljubezni med Milo, hčerjo tiranskega kneza Jaroslava, in Gabrom, vodjo cestnih razbojnikov. Pisateljica Kaja Bucik Vavpetič (1987), ki je z romanom prvič zakorakala na slovensko literarno prizorišče, pa še zdaleč ni novinka v svetu pisanja. Že vrsto let se namreč preživlja s pisanjem fantazijskih romanc v angleškem jeziku, ki jih v samozaložbi izdaja pod psevdonimom Zoe Ashwood.
-
6. 9. 2024 | Kultura
REJVikend / Vodnik po klubskih dogodkih
Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.
-
5. 9. 2024 | Kultura
Ko so bile nacionalne katastrofe zelo resnične
Zavod Bunker bo s koprodukcijsko predstavo Fun Fact (Zanimivo dejstvo), ki so jo ustvarili slovenski in estonski gledališčniki, po premierah v obeh državah v prihodnjih dnevih ponovno gostoval v Estoniji. Danes in v petek jo bodo izvedli na mednarodnem festivalu Draama v letošnji evropski prestolnici kulture Tartu, zatem pa se selijo v Tallinn.
-
4. 9. 2024 | Kultura
Upanje / Kdo bo obrnil tok dogajanja?
V avstrijskem Linzu bo od 4. do 8. septembra potekal festival Ars Electronica. Nosilna tema letošnjega festivala (Hope - who will turn the tide (Upanje - kdo bo obrnil tok dogajanja), prevprašuje digitalno realnost, možne scenarije za njen nadaljnji razvoj in možnosti za ukrepanje in sooblikovanje naše prihodnosti. Na festivalu sodeluje več slovenskih umetnikov.
-
4. 9. 2024 | Kultura
Umrl je Bora Đorđević, pevec legendarne zasedbe Riblja čorba
V 72. letu starosti je umrl kontroverzni Borislav "Bora" Đorđević, frontman ene najbolj uspešnih rock skupin nekdanje Jugoslavije Riblja čorba. Po poročanju medijev se je v ljubljanskem kliničnem centru zdravil zaradi hude pljučnice in poslabšanja kronične obstruktivne pljučne bolezni.
-
3. 9. 2024 | Kultura
Vilenica / Kako človeška je (še) literatura
V Ljubljani bodo danes odprli 39. mednarodni literarni festival Vilenica, ki že vrsto let združuje pisatelje iz srednje Evrope ob kateri od perečih tematik. Letošnji festival bo pod naslovom Ikar 2.0 posvečen tehnološkim spremembam, eno od osrednjih vprašanj pa bo, kako človeška je (še) literatura. Odprla ga bo podelitev pisateljske nagrade Srednjeevropske pobude za mlade avtorje.
-
31. 8. 2024 | Kultura
V Kinodvoru bo, 7. septembra ob 16.00 premiera filma Igrišča ne damo režiserja Klemna Dvornika. Gre za akcijsko pustolovščino dvanajstletnih skejterjev, ki morajo rešiti domače igrišče. Po projekciji sledi pogovor s filmsko ekipo.
-
30. 8. 2024 | Kultura
Evrovizija prihodnje leto v Baslu
Tekmovanje za pesem Evrovizije bo prihodnje leto v Baslu, so sporočili iz Evropske radiodifuzne zveze (EBU). Basel je z Ženevo veljal za najverjetnejšo izbiro, potem ko se Zürich in Bern nista odločila za kandidaturo. 69. tekmovanje z dvema predizboroma 13. in 15. maja ter finalnim večerom, v soboto, 17. maja, bodo gostili v areni St. Jakobshalle.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura
Poletni meseci tudi politikom omogočajo trenutke, ko lahko dnevne obveznosti zamenjajo s svetom književnosti. Bivši predsednik ZDA Barack Obama avgusta vsako leto objavi naslove najljubših romanov, filmov in skladb. Letos sta bila na njegovem bralnem seznamu roman James pisatelja Percivala Everetta in delo Hanifa Abdurraqiba There’s Always This Year. Tudi nekateri slovenski politiki in političarke se radi zamotijo s knjigami. Ena izmed najbolj zavzetih bralk naj bi bila ministrica Emilija Stojmenova Duh. Njeno letošnje priporočilo za branje je delo Človeštvo: zgodovina skozi prizmo optimizma, v katerem avtor Rutger Bregman, kot so zapisali v njenem uradu, »predstavi argumente, zakaj ljudje nismo inherentno sebični ali zlobni, in skozi zgodovinske primere in sodobne raziskave pokaže, da naj bi bil optimizem glede človeške narave in prihodnosti utemeljen«.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Louis Cole (with Metropole Orkest & Jules Buckley): nothing
Na začetku nothing sploh ni bil mišljen kot album. Šlo je za turnejo 50-članskega orkestrskega ansambla, Louisa Cola, njegovega benda in nekaj gostujočih glasbenikov. Potem pa se je Cole, ki ga najbolj poznamo v vlogi divje in precizno udrihajočega bobnarskega odštekanca, lotil izjemno tečne naloge: izbiranja posnetkov in miksanja. Še prej je sam kompozicije tudi počasi in mukotrpno zaranžiral. Glede na reference tega ameriškega ekscentrika bi pričakovali, da bo tako glomazen projekt čezmerni maksimalizem, pregosta natlačenka zvočnih plasti in aranžersko »pokaži, kaj znaš« onaniranje. Pa ni čisto tako – nothing je ne pretirano shizofren miks klasike in jazza, v katerega zares ne pašejo le občasni vokali.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Obalni mojster abstraktnih hiphop beatov Jan Bajc Funa, ki navadno ustvarja kot .čunfa, pod psevdonimom Kanomotis pa nas od časa do časa počasti s kakšnim globokobasovskim dubstep bangerjem, predstavlja nov, ambientalni projekt Stamor. Sila temačen in teatralen prvenec The Absurd je opisal kot »homage Albertu Camusu in napev njegovemu absurdu«, v eno od skladb pa je vključil celo odlomek iz Mita o Sizifu. A plošča, s katere vre avtorjeva naklonjenost spokojnim synthovskim odvodom black metala in dooma, prej kot s filozofskimi referencami navduši s prefinjeno, večplastno produkcijo in premišljeno dramaturgijo, predvsem pa z zares turobnim razpoloženjem, ki poslušalca zagrne v črn oblak in ga pahne v globoko melanholijo tudi na najbolj sončen poletni dan. Filmska glasba, ki filma ne potrebuje.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Prva plata ekscentričnega tokijskega noise rock dua po 11 letih zveni, kot če bi si One, kultni avtor manga stripa One-Punch Man, zamislil bend, ki bi bil križanec med britanskimi power metalci iz skupine Dragonforce in pravkar razpadlim rock avantgardistom black midijem. Komadi so tokrat še bolj bizarni, absurdno eksplozivni, prežeti s hiperaktivnimi aranžmaji, zagličano, v sintetično patino ovito kitaro, ki servira komično rokohitrske solaže, rafalskim robotskim bobnanjem in piskajočim ženskim vokalom, ki deluje kot nadležen komar, a v najboljšem možnem smislu. Kompaktnih 24 minut ekstremno vitalne in brezkompromisne »hiperhardkor« muzike, ki obeta precej bolane koncerte. Upamo, da tudi pri nas, kjer je skupina nazadnje gostovala leta 2010.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Četudi niste fen zasedbe Fontaines DC, ste morda opazili, da je bil njen nedavni koncert v Ljubljani hitrostno razprodan. Še bolj je v oči zbodla njena manj lokalna poteza pred slabim mesecem, ko je v Turčiji v znak solidarnosti s Palestinci in gibanjem BDS odpovedala koncert. To pa zato, ker je dvorana, kjer naj bi nastopila, v lasti podjetja, ki sklepa mastne energetske posle z Izraelom. Več kot gesta, pravi stejtment, kakršnih bi trenutno (iz kulturniško-umetniško-zabavniškega industrijskega kompleksa) pričakovali več.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Knjiga
Ameriški antropolog in anarhistični aktivist Graeber (1961–2020), ki je objavljal prodorne kritike birokracije, pisal o zgodovini dolga in se zavzemal za univerzalni temeljni dohodek, je tu obdelal posebni fenomen bulšihtov: množice del, pri katerih se zaposleni pretvarjajo in dajejo videz, da delajo. Udari z absurdom, ko španski javni uslužbenec šest let sploh ni hodil v službo, a je prejemal plačo, pa tega nihče ni opazil. Drugod s cinizmom, ko so odpustili učitelja, potem pa ga zaposlili v državnem uradu, kjer je proučeval družbene posledice odpuščanja učiteljev. Trume uradnikov, zaposlenih v oglaševanju, kulturi, programiranju, a tudi v bankah, zavarovalnicah in zdravstvu, se danes ukvarjajo s tem, da merijo in ocenjujejo, kako uspešno delajo drugi. Poplava nepotrebnih in nekoristnih služb, ki so jih nekoč producirali komunistični režimi, je zajela ves zahodni svet. Nova socialna pravičnost, ki ljudi zaposluje, četudi za to ni ekonomskega razloga? Nikakor, ko je programer v veliki banki ponudil program, ki bi aparat 60 tisoč zaposlenih zmanjšal za 46 tisoč (!), so ga vodilni odpustili. Zakaj se niso odločili za ta ekstra profit? Preprosto, tako bi izgubili množico podrejenih vazalov in s tem družbeno moč. Novi fenomen bulšihtov tako poveže s fevdalizacijo in formiranjem razreda menedžerskih fevdalcev. Od kod pa jemlje objekt analize? Ko je objavil revijalni članek o bulšihtih, so ga posamezniki zasuli s pismi, v katerih so opisovali svoje nesmiselne in duhamorne zaposlitve, uničujoče duševno stanje, ko človek nima nobenega vpliva na okolico. Ne le sleherniki, podobno se godi v filmski industriji, kjer namesto nekdanjega vrhovnega producenta, ki je odločal o scenariju, sedaj odločajo producentska mnoštva, v katerih bo vsak spremenil vsaj po en stavek predloge, da upraviči svojo zaposlitev. Nekoč znanstvena fantastika je postala običajna praksa sedanjosti.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Knjiga
Édouard Louis: Spremeniti se: metoda
Francoski kvirovski pričevalec Édouard Louis (1992) – intervju z njim lahko preberete v naši poletni izdaji Mladina Intervju – se v Opraviti z Eddyjem, prejšnji prevedeni knjigi, ki enako kot avtobiografsko in avtofikcijsko pričevanje Spremeniti se: metoda govori o tem, kako si je želel preobrazbe, pobega, loti natančnega popisa okolja, iz katerega izhaja. Revnega francoskega proletarskega severozahoda, Pikardije, kjer je možačenje in zasmehovanje najbolj priljubljena moška športna disciplina, poleg pitja in domačega nasilja. Eddy, ki izstopa po feminilnosti, je na začetku zasmehovalne verige, zato na vsakem koraku deležen batin in mobinga in premišlja samo o begu, o fini šoli, v kakršni psovka »peder« ne boli zares.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Film
Trudy Ederle (Daisy Ridley), dekle iz New Yorka, hči nemških priseljencev, preživi fatalno bolezen, zato hoče katarzično – odločno, vztrajno, jezno – plavati in rušiti rekorde (ženske utonejo, če ne znajo plavati, slišimo), toda ko ji na pariški olimpiadi leta 1924 spodleti, sklene, da bo – kot prva ženska – preplavala Rokavski preliv, kar je njen fuck-you discipliniranju in obenem dobra novica za patriarhalni milje (oče-mesar), družbene mikroelite in športni establišment (trener), ki tako dobijo priložnost, da pokažejo vse odtenke svojega seksizma in svoje mizoginije, da jo torej na vsakem koraku, celo tik pred ciljem, sabotirajo.
-
30. 8. 2024 | Mladina 35 | Kultura | Film
Leonardo da Vinci, sicer že precej v letih, a še vedno brezmejno kreativen, genialen in poln idej, skuša z viviseciranjem trupel priti do duše, kar papeža Leona X. (iz dinastije Medicijev), ki od njega pričakuje, da bo izdeloval načrte za močnejše, udarnejše, čudežnejše topove, tako razjezi (»Treba mu je prepovedati iskanje duše«), da mu zagrozi z ekskomunikacijo. Zato migrira v Pariz (ne brez Mone Lize), kjer postane protežiranec narcisoidnega francoskega kralja Franca I., ki pa od njega prav tako pričakuje zmagovito politično in vojaško orožje ter epske monumente in spektakle, s katerimi bi impresioniral evropske kraljevske elite, toda na srečo je kraljeva sestra, Margareta Navarska, dovzetnejša za »Idealno mesto«, Leonardovo vizijo ultimativne utopije, pa tudi za njegov pozni eksistencializem. Od znanosti in umetnosti pričakuje več kot od vojne, umetnost in znanost pa potrebujeta mecene, sponzorje, financerje.