24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura
Cviček na Everestu
Pig-Destroyer Studios, novomeška filmska gverila, avtorji najbolj gledanega slovenskega spletnega filma o dogodivščinah ultramaratonskega plavalca Tineta Strele
Snemalna ekipa z rekviziti pred snemanjem alpinističnih prizorov.
"Smo se s kolegi v zidanci menil, so mi rekli: Tine, veš Everest, tu je zajebanu. Pa sem reku: Me ne bo noben jebu. Pa sem šu," so bile besede odločitve bivšega ultramaratonskega plavalca in novopečenega ultramaratonskega alpinista Tineta Strele o tem, da se odpravi na najvišji vrh sveta in se hkrati še vpiše v Guinnessovo knjigo rekordov kot prvi človek, ki se je s sankami spustil z Mount Everesta. Tako se začne zgodba kratke filmske parodije, ki jo je ustvarila skupinica novomeških dijakov in je postala vseslovenska spletna filmska uspešnica. Tine Strela doživlja podobno zgodbo, kot jo je pred približno letom dni doživel Fredi Miler. Njegov obupni videospot Vedno si sanjala njega se je kot virus širil po elektronski pošti, slavospeve pa so mu peli na številnih spletnih forumih. In za nekaj mesecev je postal najbolj oblegan slovenski glasbenik. Zgodba o prigodah Tineta Strele je podobna, le da gre pri njej pač za izmišljenega junaka, ki po imenu, liku, delu in izjavah neverjetno spominja na Martina Strela, mokronoškega učitelja kitare, ki je in še hoče s plavutkami preplavati največje svetovne reke. Strel je zaradi svojega nastopaštva in izjav, recimo o tem, kako prijateljuje z najvplivnejšimi svetovnimi voditelji, o svoji bogatiji, o tem, kako je slaven po svetu, in seveda, da plava za "mir, prijateljstvo in čiste vode", zelo hvaležen lik za šale na svoj račun. Še posebej ga imajo v želodcu tisti, ki se ukvarjajo z vrhunskim športom, saj na vsem svetu nima pravega konkurenta. Nekateri ta fenomen razlagajo zgolj s tem, da je človek, ki je sposoben neverjetno dolgo zdržati v vodi. Rečni tok pa ga tako ali tako nosi proti ustju. Zgodbe Tineta Strele so povezane tudi z dejavnostjo, po kateri je Strel prav tako znan vesoljni Sloveniji - to je Top Shop oglaševanje vzmetnic Dormeo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?