• Saša Eržen

    20. 1. 2017

    Mladina 3

    Kultura  |  Hudo  Za naročnike

    Copati za Melanijo

    Številni Slovenci ne skrivajo ponosa, da je prva dama ZDA postala njihova sorojakinja, še posebej so nad dejstvom navdušeni v njeni rodni Sevnici, kjer, kakopak, kanijo iz priložnosti čim več iztržiti. Medtem ko iz sevniške Lisce še ne poročajo o nedrčkih, s katerimi bi slavili najprodornejšo someščanko, pa Kopitarna Sevnica ni izgubljala časa in je že lani novembra udarila s prestižno linijo damskih copat. Roko na srce, prve dame res niso mogli počastiti z lesenimi cokli. Copati, ki jih je oblikovala Maja Štamol, so sicer izdelani iz dokaj neglamurozne klobučevine, v sivi ali vijolični barvi, zaljšajo pa jih bleščice, s katerimi so pošiti, in »koketen cof iz lisičjega krzna«. Ker je Melania kot znamka očitno bolj zaščitena kot Bela hiša, so jih poimenovali kar white house in en par nemudoma poslali prav tja, saj »so kot nalašč, da jih prva dama Amerike, Sevničanka Melania Trump, obuje ob vselitvi v Belo hišo«. Če se ji bodo le zdeli dovolj dragoceni, da jih bo dala nase. Kar se tiče plebsa, so copati izdelani v omejenem številu in za zdaj niso v redni prodaji, mogoče pa jih je bilo naročiti. Več

  • Saša Eržen

    13. 1. 2017

    Mladina 2

    Kultura  |  Hudo  Za naročnike

    Ogrevana blazina

    Dakimakura je velika napihljiva podolgovata blazina, s katero radi spijo japonska mladež in osamljeni tridesetletniki. Zaradi njene velikosti je ležanje z dakimakuro videti kot objemanje z napihljivo blazino, kot jih pri nas poznamo za na plažo. Njeno ime v prevodu pomeni blazina za objemanje, zelo priljubljena je postala v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so za te podolgovate povštre ponudili prevleke, potiskane s priljubljenimi liki iz japonskih animiranih filmov in videoigric. Več

  • Saša Eržen

    6. 1. 2017

    Mladina 1

    Kultura  |  Hudo

    Pesa rdeča kuhana

    Po Zakonu o varstvu potrošnikov mora podjetje pri označevanju izdelkov kupcu posredovati potrebne informacije glede značilnosti, uporabe in namembnosti izdelka v slovenskem jeziku. Kako je dolgi roki zakona uspelo ubežati polkilski dozi vakuumsko pakirane kuhane rdeče pese s polic najboljšega soseda, ni znano. Jezikovni zločin, ki ga je na embalaži pese zagrešilo italijansko podjetje Ghisetti 1870, je tako brutalen, da bi bil grozljiv, če ne bi bil na meji zabavnega. Ime izdelka, »pesa rdeča kuhana«, je ena redkih jezikovno pogojno neoporečnih sestavin deklaracije. Ta sicer vzbuja sum uporabe Googlovega prevajalnika ali česa podobno šalabajzerskega, kar je izdelku pripisalo oznako »olupljen in sopari vacuum« in povprečne vrednosti, kjer se slovenščina meša z angleščino, ki se ji naposled v »Skladiščenje: conservare je sobna temperatura.« pridruži še italijanščina. Trditev »Vakuumsko pakiranje, ne vrtanje.« ostaja uganka, ključ za razvozlanje pomena zagonetne sintagme »Da uživajo možnosti jo:« pa ponuja datum, ki sledi dvopičju in sega nekaj mesecev v prihodnost; očitno gre za rok uporabe. Več

  • Saša Eržen

    23. 12. 2016

    Mladina 51

    Kultura  |  Hudo

    Jajca pod mizo

    Prek platforme za množično financiranje Kickstarter, ki med drugim služi kot petrijevka za razne čudaške izdelke, je letos ameriški inženir Jason O’Mara prepričal 2000 ubrisanih posameznikov in zbral dovolj sredstev za izdelavo posebnega nastavka za usta licki, s katerim lahko ljudje ližejo mačke. Te dni pa španska agencija za tržne komunikacije Imaginarte skuša nakuriti kupce za silikonsko repliko moških mod, ki naj bi obešena pod delovno mizo svoje lastnike sproščala in tako prispevala k večji produktivnosti. Žogice, katerih stiskanje naj bi odpravljalo stres na delovnem mestu, sicer niso nič novega, pripomoček niceballs, ki se je kot interna šala v agenciji porodil pred pol leta, pa želi vzbuditi vtis, da je igranje z modi za ženske enako sproščujoče kot za moške. Hvalijo se tudi s tem, da je pri razvoju izdelka sodeloval Raul Rodrigez Romeo, ki je skrbel za posebne učinke pri filmu Gravitacija. Za zdaj jim je uspelo zbrati nekaj več kot polovico sredstev, do konca akcije imajo še tri tedne časa, če bo nabirka uspela, pa lahko prvi kupci svoje cohones po pošti pričakujejo aprila. Več

  • Saša Eržen

    16. 12. 2016

    Mladina 50

    Kultura  |  Hudo

    Okrašene brade

    Brada je nova smrečica. Okrasje, ki smo ga običajno vajeni na novoletnem ali božičnem drevescu, se zadnja leta seli tudi na ta moški obrazni dlakavi izrastek, če je le dovolj razkošen. Okroglih okraskov za brade, izvorno beard baubles, so se pred dvema letoma domislili v oglaševalski agenciji Grey iz Londona, v sodelovanju z avstralsko dobrodelno organizacijo Beard seasons, ki prebivalce Avstralije ozavešča o kožnem raku oziroma melanomu in moške med drugim spodbuja k nošenju brade, ki ščiti kožo vratu in obraza pred škodljivimi sončnimi žarki. Več

  • Saša Eržen

    9. 12. 2016

    Mladina 49

    Kultura  |  Hudo

    Lažni ovitek

    Samo popolni čudaki bi se razveselili pripomočka, s katerim lahko zbirajo svoje ušesno maslo, da bi iz slednjega izdelali svečo. Čeprav se v angleščini ušesnemu maslu reče ušesni vosek, je projekt, ki bi mu morali, da bi zbrali dovoljšno količino, bržkone posvetiti vse življenje, le potegavščina. Škatla, na kateri je prepričljivo prikazan komplet za izdelavo nagravžne sveče, je namreč prazen ovitek, namenjen temu, da vanj vtaknemo kakšno drugo darilo. Več

  • Saša Eržen

    2. 12. 2016

    Mladina 48

    Kultura  |  Hudo

    Lovely

    Pri vseh pametnih pripomočkih, s katerimi se človeštvo obdaja, je res presenetljivo, da si lahko intimni heteroseksualni pari šele v zadnjih tednih leta 2016 prvič omislijo spolni pripomoček, ki s spajanjem fizičnega in digitalnega obljublja, da bo spolno življenje uporabnikov popeljal na višjo raven in mimogrede štel porabo kalorij med spolnimi odnosi. Lovely je elektronski obroček za penis, s pomočjo katerega si moški lahko obetajo močnejše in daljše erekcije, ženske pa intenzivnejše orgazme, saj reč med uporabo vibrira in stimulira klitoris. Več

  • Saša Eržen

    25. 11. 2016

    Mladina 47

    Kultura  |  Hudo

    Donat Trump

    Če vas ob novici, da bo na ameriški predsedniški prestol sedel Donald Trump, ni prijelo na veliko potrebo, lahko za to poskrbi omejena serija pijače donat mg, ki izkorišča podobnozvočje med imenoma donat in Donald. Za posebno izdajo mineralne vode, ki je sicer ni mogoče kupiti, je za podjetje Droga Kolinska poskrbela agencija Pristop, kjer jim je zmagovalec ameriških volitev ponudil preveč dobrega materiala, da bi križemrok gledali, kako gre v nič. Več

  • Saša Eržen

    18. 11. 2016

    Mladina 46

    Kultura  |  Hudo

    Čistilni copati

    Tudi če doma nimate čistilke ali robotskih pomočnikov, se lahko tla vašega stanovanja mimogredno očistijo, medtem ko vi počnete nekaj popolnoma drugega. Krpe iz mikrovlaken, ki so v zadnjih desetletjih za mnoge postale nepogrešljiv čistilni pripomoček, so namreč napredovale v copate. Priporočljivo je, da si jih med tednom nataknete ob prihodu iz službe in v njih doma preživite preostanek dneva, med vikendi pa jih sploh ne snamete; k snažnejšim tlom seveda pripomore, če prostega časa ne preživljate izključno pred televizorjem na kavču, z dvignjenimi nogami. Več

  • Saša Eržen

    11. 11. 2016

    Mladina 45

    Kultura  |  Hudo

    Jaz, smet

    Aktivist Rob Greenfield je s svojim nedavnim projektom Trash me skušal ljudem pokazati, kako bi bilo, če bi morali vse odpadke, ki jih s svojo potrošnjo pridelajo, ves čas nositi s sabo. Zato je trideset dni smeti, namesto da bi jih odvrgel v koš, odlagal v plastične vreče, ki jih je imel pritrjene nase. Greenfield, ki je sicer zavezan preprostemu življenju in minimalizmu ter je vse svoje imetje skrčil na 111 predmetov, je tudi zagovornik načel življenja brez odpadkov, t. i. zero waste, zato je moral za svoj družbeni eksperiment precej spremeniti vsakodnevne navade. Skušal je kupovati in se prehranjevati kot povprečen prebivalec ZDA, pri čemer mu je uspelo pridelati 1,3 kilograma smeti na dan; to je še vedno le tretjina tega, kar vsak dan za sabo pusti povprečen Američan. Več