11. 9. 2004 | Mladina 36 | Kultura
Fičo balet: dosledno neresno
Confi-Dance
Fičo v Star Wars
© Miha Fras
Za lepo presenečenje in uverturo v novo plesno sezono je v torek poskrbel Goran Bogdanovski, ubežnik iz ljubljanskega Baleta, odkoder je odkopitljal novim dogodivščinam v okviru matičnega Fičo baleta naproti. Fičo balet, ki se je v tokratni verziji skrčil na samo ustvarjalno jedro, neločljivi par, na Bogdanovskega in drugega ubežnika iz operne hiše Dejana Srhoja, je v namen uprizoritve Confi-dance zavzel nevsakdanjo lokacijo za plesno predstavo, prostore skladišča Tiskarne Ljubljana na Tržaški, ki jih je najemnik odstopil za vadbo in dejanje. Večer v skladišču je sicer uvedel Gverila teater, projekt Nove igralnice, ki se pod mentorstvom monrojevke Mojce Dimec ubada s piljenjem improvizacijskih veščin in se je tu predstavil kot izrezani potomec Improlige z vsemi pripadajočimi dobrinami in zgago. Kakor samo gledaš, od kje pregnani, s pravili igre kruto omejeni improvizatorji vlečejo vse v hipu izmišljene dialoge, frise in rešitve, je pač kazno, da je komični učinek sorazmeren s splošno in ne samo igralsko podkovanostjo akterjev, kar lahko vonja po burki in absurdu, lahko pa tudi pusti priokus po plehkem. Plehkosti je bil menda osumljen tudi Bogdanovski, ki svoj ciklus po inštitucijah po nespornem zmagoslavju prvenca 1:0 končal z ne tako prepričljivim Emofadom pred letom dni v Cankarjevem domu. Fičo balet, eden redkih, ki si upa med resnobno, s koncepti obremenjeno plesno srenjo podati na tako spolzek teren, kot je humor, pa je tokrat zadel v polno. Saj sta Bogdanovski in Srhoj priložila predstavo, ki ne razteguje štosov kot čreva, ki pelje kot tobogan, brije norce in vleče za nos, najsi je govora o simultankah in zrcalnih igrah skočnega gazeljega para, o samodejnem plesu stopal, o nenadkriljivi travestiji herojskega baleta na partituro Star Wars ali o odjavni opredelitvi izven struj in trendov. Lahkotno, poživljajoče, dosledno neresno. Se je Fičo baletu navsezadnje obrestovalo osredotočenje na najmočnejša člena?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 9. 2004 | Mladina 36 | Kultura
Fičo v Star Wars
© Miha Fras
Za lepo presenečenje in uverturo v novo plesno sezono je v torek poskrbel Goran Bogdanovski, ubežnik iz ljubljanskega Baleta, odkoder je odkopitljal novim dogodivščinam v okviru matičnega Fičo baleta naproti. Fičo balet, ki se je v tokratni verziji skrčil na samo ustvarjalno jedro, neločljivi par, na Bogdanovskega in drugega ubežnika iz operne hiše Dejana Srhoja, je v namen uprizoritve Confi-dance zavzel nevsakdanjo lokacijo za plesno predstavo, prostore skladišča Tiskarne Ljubljana na Tržaški, ki jih je najemnik odstopil za vadbo in dejanje. Večer v skladišču je sicer uvedel Gverila teater, projekt Nove igralnice, ki se pod mentorstvom monrojevke Mojce Dimec ubada s piljenjem improvizacijskih veščin in se je tu predstavil kot izrezani potomec Improlige z vsemi pripadajočimi dobrinami in zgago. Kakor samo gledaš, od kje pregnani, s pravili igre kruto omejeni improvizatorji vlečejo vse v hipu izmišljene dialoge, frise in rešitve, je pač kazno, da je komični učinek sorazmeren s splošno in ne samo igralsko podkovanostjo akterjev, kar lahko vonja po burki in absurdu, lahko pa tudi pusti priokus po plehkem. Plehkosti je bil menda osumljen tudi Bogdanovski, ki svoj ciklus po inštitucijah po nespornem zmagoslavju prvenca 1:0 končal z ne tako prepričljivim Emofadom pred letom dni v Cankarjevem domu. Fičo balet, eden redkih, ki si upa med resnobno, s koncepti obremenjeno plesno srenjo podati na tako spolzek teren, kot je humor, pa je tokrat zadel v polno. Saj sta Bogdanovski in Srhoj priložila predstavo, ki ne razteguje štosov kot čreva, ki pelje kot tobogan, brije norce in vleče za nos, najsi je govora o simultankah in zrcalnih igrah skočnega gazeljega para, o samodejnem plesu stopal, o nenadkriljivi travestiji herojskega baleta na partituro Star Wars ali o odjavni opredelitvi izven struj in trendov. Lahkotno, poživljajoče, dosledno neresno. Se je Fičo baletu navsezadnje obrestovalo osredotočenje na najmočnejša člena?
Fičo se šali
© Miha Fras
Fičo v klopčiču
© Miha Fras
Gverila teater
© Miha Fras