8. 11. 2013 | Mladina 45 | Kultura
Ai Weiwei: »Umetnost mora govoriti resnico«
Ni le najprepoznavnejši kitajski sodobni umetnik, temveč je ena največjih zvezd sodobne umetnosti sploh. Je tudi umetnik, ki vztrajno nastavlja ogledalo avtoritarnemu režimu svoje domovine in kliče po spremembah, čeprav je bil za to že večkrat kaznovan.
Nobenega od obiskovalcev očitno ne moti varnostna kamera, ki so jo namestile oblasti, da tiho nadzoruje preprosta modra vrata Ai Weiweievega ateljeja na obrobju Pekinga. V prostoru pogosto kar mrgoli umetnikov, novinarjev in pomočnikov, med njimi pa se mota trop več kot dvajsetih do vsega bolj ali manj brezbrižnih mačk. Tik pred intervjujem je pred glavnim vhodom parkiralo ducat švedskih novinarjev, ki so ga prišli obiskat. »Pridejo tedni, ko nima niti toliko časa, da bi se pogovarjal z nami,« pojasnjuje eden od zaposlenih pri odpadniškem umetniku.
Ai Weiwei je zadnja leta ena najvidnejših osebnosti med kitajskimi odpadniki in s svojimi stvaritvami pogosto kritizira komunistični režim v državi. Uporništvo ima očitno v krvi: njegov oče, Ai Qing, je bil priljubljen pesnik, ki so ga z družino izgnali v delovno taborišče v revnem severovzhodnem delu Kitajske. Ai Weiwei se je po študiju v Pekingu leta 1981 preselil v New York, kjer so nastale njegove prve stvaritve. Med njegovimi deli so fotografije, kipi in instalacije, nedavno pa je izdal tudi prvi glasbeni album The Divine Comedy.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.