Damjana Kolar

 |  Kultura

Nora oboževalska predelava izvirnih filmov Vojne zvezd

V Projektnem prostoru Aksioma bo od 20. do 29. avgusta na ogled projekcija Star Wars Uncut (Vojna zvezd, brez montaže). Gre za domislico Caseyja Pugha, razvijalca, ki se posveča ustvarjanju interaktivnih spletnih doživetij in tudi enega od avtorjev video predvajalnika Vimeo.Več>>

Leta 2009 je dobil navdih, da bi internet in strastne oboževalce Vojne zvezd uporabil za množicanje klasičnega filma Star Wars IV: A New Hope, 1977 (Vojna zvezd IV: Novo upanje). Projekt se je spremenil v obsežen podvig, pri katerem je sodelovalo več kot tisoč oboževalcev iz tristo držav, ki so ustvarili "zabaven, nevsakdanji in očarljivo nostalgičen film," ki je leta 2010 prejel nagrado Primetime Emmy za izjemen ustvarjalni dosežek na področju fikcije v interaktivnih medijih.

Izvirni film je razdelil na 480 prizorov, ki so trajali po petnajst sekund ter povabil uporabnike interneta in oboževalce filma, da si izberejo svoj prizor in v tridesetih dneh izdelajo predelavo. Vsak prizor je bilo dovoljeno poustvariti na kakršen koli način: kot igrani prizor, z amatersko uprizoritvijo doma, s pomočjo animacijske tehnike stop motion, kot animacijo v knjigi, s pomočjo akcijskih figuric, s tridimenzionalno animacijo, z animirano ASCII-umetnostjo itd. Ko je bilo oddanih vseh 480 prizorov, so prizore odklenili še enkrat, da je lahko sodelovalo še več ljudi.

Po končanem procesu so Casey Pugh in njegovi sodelavci Aaron Valdez (video montaža), Bryan Pugh (oblikovanje in mešanje zvoka) in Jamie Wilkinson (video pripovedovalec), začeli obdelovati zbrano gradivo in ga spremenili v celovečerni film, ki je bil premierno predstavljen na spletu januarja leta 2012. "Nemontirano" inačico je ustvaril računalniški program, ki ga je napisal Pugh; program avtomatično izbere tisto izvedbo slehernega prizora, ki ima najvišjo oceno uporabnikov, izbrane prizore pa nato povezuje sproti, zaradi česar se film lahko spreminja.

Star Wars Uncut ni le "primer dela oboževalske fikcije, ki se opira na množicanje, temveč kodno-režiran film, ki nastaja na spletu in ki ga je razpršeni omrežni svet sprejel z odprtimi rokami." Film se tematsko povezuje z razstavo in nizom dogodkov Eternal September (Večni september), ki raziskujejo odnos med ljubiteljsko kulturo in profesionalizmom v polju sodobne umetnosti.