Damjana Kolar

 |  Kultura

Dvojni plesni večer

Sezona lova

Sezona lova
© Natalia Zajačikova

V Španskih borcih bodo danes 24. oktobra ob 20.00 v okviru programa Plesna Vesna premierno uprizorili dva projekta, ki ju je mednarodna komisija na lanski Plesni Nacionali Zavodu En-Knap predlagala v koprodukcijsko sodelovanje. Na ogled bosta predstavi Enye Belak "Deklica z zmajem" in Milana Tomášika "Sezona lova." Več>>

Mlada ustvarjalka Enya Belak v svojem delu raziskuje odnos med telesom, sredstvom za gib in statično-dinamičnim kadrom v različnih prostorskih perspektivah. Zanima jo prenos giba/plesa v filmski okvir. Reference za delo črpa večinoma iz vizualnih podob in asociacij ter jih prevaja v gibalno strukturo. V asociativno zgrajeni solo predstavi "Deklica z zmajem" išče vzrok za odmik iz sveta/vzrok za beg v sanje/vzrok/vzrok smrti. "Ne moraš večno bežati. Enkrat se konča. Lik deklice z zmajem je v predstavi metafora. Zgodba o zmaju izvira iz tako imenovane omamljene družbe, ki opisuje spust zmaja kot svojevrsten občutek, ki ga doživiš le prvikrat in od tedaj se vedno vračaš, ga iščeš in hrepeniš po njem … za manj."

Milan Tomášik, mednarodno priznani plesalec, koreograf in pedagog, ki se je rodil na Slovaškem, živi in ustvarja v Sloveniji. V "Sezoni lova" se ukvarja s principom lova, ki je v predstavi ponotranjen, navzven pa služi "spopadanju" med plesalci. "Tokrat smo preizkušali fizične meje zmoglivosti, kjer igra med različnimi napetostmi in sprostitvami ustvarja izjemno zanimiv ritem, ki ponuja konkretno vsebino. Spraševal sem se, kako na novo postaviti telo, ki bi proizvajalo specifično gibalno kvaliteto, pri tem pa ne ponujalo zgolj ene zgodbe ali pomena? V predstavi sem želel uporabiti močno in kompleksno glasbo sodobnega slovaškega skladatelja Vladimíra Godárja. Zavedal sem se, da ne morem dopustiti, da bi gib za glasbo zaostajal ali se ji podrejal. Z namenom, da bi v končni koreografski kompoziciji izbrana glasba in gib postala enakovredna, sem moral paziti, da gib v tej predstavi prednjači."