29. 7. 2015 | Kultura
Nov film režiserja Birdmana je v težavah
Alejandro González Iñárritu je deležen kritik zaradi težav pri snemanju filma The Revenant. Odhodi članov snemalne ekipe, neprizanesljiv mraz, iskanje snega in naraščajoči stroški produkcije so le del zapletov, s katerimi se sooča z oskarjem nagrajeni režiser Birdmana. Mehičan, ki tokrat sodeluje z Leonardom DiCapriem in Tomom Hardyjem, pa na očitke odgovarja samozavestno: »Ko boste videli film, boste videli njegovo veličino. In rekli boste – vau!«
Kdo je revenant? Revenant je v prevodu tisti, ki se vrne. DiCaprio je Hugh Glass, lovec in raziskovalec z začetka 19. stoletja, ki se vrne v svet živih, zatem ko ga po boju z medvedom razmesarjenega sredi divjine zapustijo njegovi partnerji. Sledi dolga pot maščevanja, ki jo mehiški režiser snema, sicer nekoliko neznačilno, v zaporedju samega scenarija. To pomeni, da si bodo prizori sledili tako, kot so bili posneti. V filmu v nastanku od septembra lani bo uporabljena sedaj že prepoznavna tehnika sledenja, s katero je občutek neprekinjenih prizorov Iñárritu učinkovito gradil v Birdmanu. Da bi bilo nastajanje filma s tehničnega vidika še težje, je poskrbel mojster fotografije Emmanuel Lubezki (Gravitacija, Drevo življenja, Otroci človeštva), saj se je odločil snemati zgolj v naravni svetlobi. To je pomenilo, da so imeli vsak dan za snemanje le nekaj ur časa.
Po poročanju Hollywood Reporterja so težave botrovale številnim spremembam. Izstopa odhod producenta Jima Skotchdopola, ki je z 51-letnim režiserjem sodeloval že pri Birdmanu. Po sporu zaradi slabega načrtovanja in posledičnem podaljšanju snemanja je moral zaradi prekrivanja urnikov britanski igralec Tom Hardy prekiniti sodelovanje s produkcijsko hišo Warner Bros pri filmu Suicide Squad. Poleg tega naj bi režiser navkljub številnim dolgim pripravam pogosto spreminjal prizore. V določenem prizoru se je tako v zadnjem trenutku odločil, da bodo enega izmed igralcev vlekli čez prizorišče golega. Za varnost je bilo ob vseh norostih po besedah režiserja vendarle poskrbljeno dobro.
»To je bil neizprosen film, toda to smo vedeli od začetka. In film je čudovit,« dodaja Brad Weston, predsednik in direktor produkcijskega podjetja New Regency. Podjetje je na primer sodelovalo pri filmih 12 let suženj in Birdman. Weston omenja predvsem težave z vremenom. Načrtovano je bilo recimo, da se bo celotna snežna pot DiCapria posnela v Kanadi. Toda, ko je bil za snemanje potreben sneg, je bilo pretoplo, ko pa so bili na vrsti jesenski prizori, se je živo srebro spustilo tudi do minus 40 stopinj. Igralci so zmrzovali brez pokrival in rokavic, oprema se je kvarila, »prestavljanje kamere pa je bilo nočna mora,« pripoveduje Iñárritu. Zaradi vremenskih razmer so bili filmarji snežno odejo navsezadnje primorani iskati v vršacih Argentine.
Medtem se je proračun po ocenah notranjih virov iz prvotnih 95 milijonov dolarjev povzpel na približno 135 milijonov. Nekateri člani filmske ekipe menijo, da bi se marsikateremu zapletu lahko izognili in prihranili veliko denarja, če bi tu in tam uporabili računalniško generirane učinke. »Točno tega nisem želel. Če bi na koncu uporabili zeleni zaslon, ob tem pa se zabavali in srkali kavico, bi bili vsi srečni, po vsej verjetnosti pa bi bil film navadno sranje,« pravi Iñárritu in pojasnjuje, da film govori o preživetju in da je bil stik z naravo koristen tako za igralce kot tudi za snemalce.
Lastnik podjetja New Regency Arnon Milchan meni, da so številni izzivi posledica filmarske ambicioznosti. Vsi, ki so sodelovali pri filmu, so to vedeli in potrebno je bilo slediti režiserjevi viziji. Prav zaradi tega so na eni strani tisti, ki film hvalijo in mu napovedujejo boj za oskarja, nekateri drugi člani osebja pa so ga označili celo kot »živi pekel«. Ob takšnih besedah se velja spomniti težave filma Apokalipsa zdaj. Režiser Francis Ford Coppola (Boter) ni filma pravzaprav nikoli zares dokončal. Produkcijo, ki je trajala skupno tri leta, je v veliki meri financiral kar iz svojega žepa. Nastanek filma so zaznamovali srčni infarkt Martina Sheena, nepripravljenost Marlona Branda, tajfun na prizorišču in številne druge nevšečnosti. Apokalipsa zdaj danes velja za eno izmed največjih filmskih klasik in najbolj verno ponazoritev absurdnosti (vietnamske) vojne. Če bodo težave pripomogle k podobni usodi filma The Revenant, bo jasno 25. decembra, ko ga bo v ZDA prvič mogoče videti v kinematografih.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.