MLADINA Trgovina

Stanka Prodnik

19. 5. 2017  |  Mladina 20  |  Kultura  |  TV

Pozabljena umetnost Thompsona

Zakaj moramo na nacionalki poslušati ustaške vzklike?

Igor Pirkovič in Thompson v prijateljskem klepetu v Tedniku

Igor Pirkovič in Thompson v prijateljskem klepetu v Tedniku
© TVS

V torek je nacionalka postregla z dokumentarcem Mojce Pašek Šetinc Pozabljena umetnost vladanja, ki govori o času vladavine stranke LDS Janeza Drnovška. Dobili smo nekaj čudovitih posnetkov mladega Žižka, nasmejanega Janše in Bavčarja, ki napihuje predvolilne balone stranke LDS. Druga najboljša stvar je bil Gregor Golobič, ki si v nasprotju z Janezom Podobnikom, Lojzetom Peterletom in Dimitrijem Ruplom ni prizadeval pokazati, kako zelo ga je Drnovšek potreboval, je pa pojasnil, da Drnovšek za svojega naslednika na prvem mestu ni videl Ropa, marveč Bavčarja, ki naj bi bil bolj prekaljen in zrel, a je Golobič opozoril, da bi Bavčar stavil na »razumevanje politike, ki je razbremenjena vsebine in jo zanima oblast kot oblast«. No, Bavčar je po letu 2001 namesto politike raje razbremenjeval Istrabenz, kar pa ne pomeni, da je politika obdržala kaj prida vsebine.

Dokumentarcu so sledili Odmevi, v katerih smo izvedeli, da je Policijska uprava Maribor predlagala prepoved koncerta hrvaškega nacionalista Thompsona. Voditeljica Tanja Gobec se je zato obrnila na njenega predstavnika Darka Lamota, ki je poudaril, da naj bi »predmetni glazbénik« pomenil varnostno grožnjo, ker so karte prodajali tudi v državah, ki Thompsonove koncerte prepovedujejo. Če smo prav razumeli, problem ni v Thompsonovemu fašizmu in ustaških vzklikih, marveč v tem, da so bile karte naprodaj tam, kjer fašizma ne dovolijo. Skratka: nikar ne govorimo o Thompsonovi ideologiji, ampak se raje sklicujmo na »tehnične ovire« za prepoved koncerta.

Na Odmevih so se tudi vprašali, zakaj se na Thompsonov koncert ni odzvala vlada. Ne razumemo povsem: ali si predstavljajo, da bi moral koncerte komentirati sam predsednik vlade, ali bi raje, da se s tem ukvarja kakšno ministrstvo, in kaj točno naj bi imeli z organizacijo zasebnega koncerta v zasebni dvorani, a očitno je »umetnost vladanja« res pozabljena, če se od političnega vrha pričakuje, da se bo ukvarjal s koncerti v dvorani Stojana Auerja.

Moraliziranje Odmevov je bilo še toliko bolj hecno, ker je Igor Pirkovič v oddaji Tednik iste televizije le večer prej predstavil Thompsona kot žlahtnega poeta hrvaške tragedije. Slovenski in hrvaški domoljub sta bila celoten prispevek v ganljivem sozvočju, Pirkovič pa je z vprašanji skoraj presegal odgovore. Recimo: Zakaj Severina lahko nastopa v Las Vegasu, Thompson pa ne more niti v Avstriji? Res, zakaj? Ker Pirkovič in Thompson v besedilih slednjega in tudi v ustaškem vzkliku »za dom spremni«, ki ga pevec rad ponavlja na svojih koncertih, nista našla ničesar spornega razen iskrenega domoljubja, bi ju na nekaj prijetnih verzov opomnili kar tu. Denimo: »Zbog Anice i bokala vina, zapalit ću Krajinu do Knina, zapalit ću dva, tri srpska štaba, da ja nisam dolazio džaba.«

Sama sreča, da je Upravna enota Maribor koncert prepovedala že v sredo in tako Thompson v soboto ne bo »dolazio džaba«.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.