16. 7. 2009 | Mladina 28 | Kultura
Preigravanje svoje glasbene zapuščine
David Byrne v ljubljanskih Križankah
David Byrne je dokazal, da ne sodi med pozabljene rockovske legende.
© Sunčan Patrick Stone
Čeprav legendarne newyorške novovalovske zasedbe Talking Heads v naših logih nikoli nismo imeli priložnosti doživeti v živo, nas je njihov frontman, glavna “govoreča glava”, “The Big Suit”, David Byrne, tokrat obiskal že tretjič. Če se je na prvih dveh nastopih (prvega je imel leta 1994, drugega pa leta 2002) večinoma osredotočal na predstavitev takrat aktualnih solo albumov (David Byrne, Look Into The Eyeball) in nam je postregel z zgolj skromno peščico najbolj udarnih hitov njegove nekoč matične skupine, se je tokrat precej angažirano lotil lastne glasbene zgodovine.
Turneja Everything That Happens Will Happen Today je namenjena predstavitvi istoimenske plošče, ki jo je Byrne lani izdal z Brianom Enom - natanko 27 let po izdaji njune legendarne plošče My Life In The Bush of Ghosts, s katero sta v sodobno popularno glasbo vpeljala nove načine ustvarjanja in snemanja glasbe, ki so danes bolj znani pod imenom semplanje. Revolucionarnost omenjenega ploščka je bila v tistih časih velika, sodelovanje z Enom pa se je začelo že na drugi plošči Talking Heads. Zato je bil njun lanski album pospremljen z velikimi pričakovanji.
Ta so se izpolnila tudi na koncertu v ljubljanskih Križankah - čeprav na odru ni bilo Ena, se je David Byrne tokrat odločil pobrskati po lastni glasbeni zapuščini, predvsem tisti, ki jo je soustvaril z njim in Talking Heads. Ne ravno številni obiskovalci Križank (tokrat nekoliko starejši) so lahko uživali v glasbeno-scenskem spektaklu, podkrepljenim s koreografijo treh plesalcev in odličnim, utečenim igranjem Byrnove spremljevalne skupine. Poleg aktualnih komadov z lastne plošče smo tokrat lahko uživali v najinventivnejšem obdobju njegove nekdanje skupine - ta tudi po tridesetih letih zveni sveže in razburljivo. Komadi z albumov More Songs About Buildings and Food, Fear of Music in legendarne Remain In Light, ki jih je produciral legendarni Eno, so pomenili rdečo nit nastopa, kar je očitno razveselilo starejše občinstvo. Čeprav je nastop na začetku deloval nekoliko rutinirano in hladno, se je sčasoma razvnel v odlično glasbeno-scensko predstavo, k čemur sta pripomogli Byrnova karizma in zanimiva koreografija plesalcev na odru.
Vsestranski David Byrne je s še enim ljubljanskim nastopom dokazal, da ne sodi med pozabljene rockovske legende, obujanje lastne preteklosti pa je zagotovo veliko bolj legitimno kot preigravanje in posnemanje novovalovskih glasbenih legend, ki je tako značilno za večino današnjih indie skupin.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.