Vojaki na nevidni fronti
Razpeti med obrtjo, umetnostjo in laičnostjo
Dobitniki študentskega oskarja za tipografijo: Martina Gobec, Tomato Košir, Živa Moškrič, Jure Engelsberger in Mina Žabnikar
Odprete knjigo oziroma začnete proces sprejemanja črno-bele informacije, ki je ločena od ilustrativnega dela tiskovine, in že po nekaj minutah branja, čeprav je vsebina popolnoma v redu, dobite občutek vizualnega nelagodja? Niti ne veste, zakaj, vendar se oči hitro utrudijo, omenjena tiskovina pa se znajde v zaprašenem kotu, od koder se preseli v smetnjak. Marsikdo bi trdil, da ste občutili moč oblikovanja tiskane besede - tipografijo. Celo huda kletvica v "resni" tiskani obliki dobi povsem drugačen pomen. Tipografija ni le oblikovanje besedila, ki temu da neki ton, kot ga določa radijski govorec z višanjem ali nižanjem glasu, je tudi zaznamovalec razvojnih stopnic na lestvici človeškega razvoja. Najprej klesanje črk v kamen, lesorezi, lepopisni slog srednjeveških pisarjev, prvi prelom z Gutenbergovim tiskarskim strojem in druga revolucija - računalniška.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?