15. 12. 2005 | Mladina 50 | Kultura
Maloprodajna promocija glasbe
Skupina Let 3 ponuja linijo proizvodov
Let 3 čokolade so narejene po vzoru jugoslovanskih klasik 'Volim te' in 'Samo ti'
Najbolj bizarna reška rokenrol skupina Let 3, ki je že iz preteklosti znana po tem, da rada preseneti svoje poslušalce in oboževalce z nenavadnimi domislicami, se je spomnila zaslužiti tudi s posebnimi predbožičnimi izdelki. Linijska proizvodnja se bo začela s čokolado s sočnimi imeni, ki jo prav te dni predstavljajo v naših krajih. Hkrati s promocijo svojega novega albuma Bombardiranje Srbije in Čačka lahko v naslednjih mesecih pričakujemo, da nas bo bend zasul še z majicami, razglednicami in podobnimi izdelki. Zdi se, da se že od samega začetka pred petnajstimi leti vokalno-instrumentalna zasedba glasbenikov z Reke bolj ukvarja s stranskimi projekti kot s svojim glasbenim izrazom. Čeprav so v preteklosti lansirali kar nekaj hitov, na katere se je pelo in plesalo po klubih in študentskih zabavah po bivši skupni državi, se bližajo primeru slovenske estradnice Pike Božič, ki jo vsi poznajo, a hkrati nihče ne zna zapeti niti enega njenega komada. Let 3 se s tem ne obremenjujejo, saj imajo očitno tako močno bazo oboževalcev, da pogoltnejo vse, kar jim servirajo, pa četudi je to nekaj tako nemogočega, kot je prodaja praznega ploščka Nečuveno ali drkanje v videospotu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
15. 12. 2005 | Mladina 50 | Kultura
Let 3 čokolade so narejene po vzoru jugoslovanskih klasik 'Volim te' in 'Samo ti'
Najbolj bizarna reška rokenrol skupina Let 3, ki je že iz preteklosti znana po tem, da rada preseneti svoje poslušalce in oboževalce z nenavadnimi domislicami, se je spomnila zaslužiti tudi s posebnimi predbožičnimi izdelki. Linijska proizvodnja se bo začela s čokolado s sočnimi imeni, ki jo prav te dni predstavljajo v naših krajih. Hkrati s promocijo svojega novega albuma Bombardiranje Srbije in Čačka lahko v naslednjih mesecih pričakujemo, da nas bo bend zasul še z majicami, razglednicami in podobnimi izdelki. Zdi se, da se že od samega začetka pred petnajstimi leti vokalno-instrumentalna zasedba glasbenikov z Reke bolj ukvarja s stranskimi projekti kot s svojim glasbenim izrazom. Čeprav so v preteklosti lansirali kar nekaj hitov, na katere se je pelo in plesalo po klubih in študentskih zabavah po bivši skupni državi, se bližajo primeru slovenske estradnice Pike Božič, ki jo vsi poznajo, a hkrati nihče ne zna zapeti niti enega njenega komada. Let 3 se s tem ne obremenjujejo, saj imajo očitno tako močno bazo oboževalcev, da pogoltnejo vse, kar jim servirajo, pa četudi je to nekaj tako nemogočega, kot je prodaja praznega ploščka Nečuveno ali drkanje v videospotu.
Ko pogledamo malo nazaj, v zgodovino skupine, opazimo, da se nikoli niso mogli zadovoljiti samo z navadnim kitarskim odrskim nastopom. Če se niso slekli do golega, so se pred občinstvom vsaj obmetavali s perjem. Zelo radi se poigravajo tudi z gejevskim imidžem, nosijo žensko perilo, vojaške uniforme, nenavadne maske, se ovijajo v zastave, si vtikajo rože v riti, nosijo nagobčnike na spolovilih in se oblačijo v narodne noše. Ob posebni priložnosti, festivalu Hartera, so pripravili javni natečaj, na katerem so izbrali dva fena, ki sta jim pomagala peti nov material. Kandidati so morali na dopisnice napisati Žarko želim nastupiti s Letom 3. Prvi v seriji bizarnih projektov, za katere so se specializirali, pa je bil CD s pomenljivim naslovom Nečuveno, ki so ga izdali jeseni leta 1997 v nakladi šesto izvodov. Še preden se je razvedelo, da gre v bistvu samo za prazno neposneto plastiko s serijsko številko, jo je že kupilo tristo petdeset fenov. Med njimi se je našel tudi kakšen kolekcionar, ki jo je kupil zavestno, saj mu ne sme manjkati noben izdelek benda v zbirki. Seveda se ponavadi album promovira z videospotom. Let 3 so spot Neviđeno premierno zavrteli na osrednjem reškem trgu, kjer so si lahko gledalci ogledali prazen modri ekran.
Veliko zanimanje radovedne javnosti so pritegnili leta 2000 s svojo naslednjo ploščo Jedina. Ploščo, ki so jo izdali samo v enem primerku, ki je bil tri mesece razstavljen v prostorih Dallas Recordsa. Slišati jo je bilo mogoče samo na tiskovnih konferencah za novinarje in glasbene kritike in ob gostovanjih skupine na različnih radijskih postajah. Ob tej priložnosti je šest članov benda samo z nagobčniki paradiralo skozi center mesta. Kljub dobremu namenu se je skupini projekt sfižil. Po klicih in moledovanju fenov je založba, domnevno na svojo roko, vseeno poslala plošček na police glasbenih trgovin in s tem razbila mit o edinem cd-ju. Res pa je, da je vstavila v prodajo zgoščenke varovalko. Ploščo so poslali na tržišče v treh različnih verzijah. Na vsaki je manjkala po ena pesem. Tisti, ki je hotel imeti kompleten album, je zato moral kupiti vse tri verzije. Kesanje zaradi izdaje koncepta je bil javni dogodek v različnih mestih, tudi v Ljubljani, Zagrebu in Beogradu, ob njihovih nastopih. Uprizorili so ga tako, da so izvedli kolektivni samomor oziroma streljanje na javnem trgu. Ob tem so postavili štirimetrski spomenik falusa s ptičico Babin kurac, ki je simbolizirala mir in svobodo. Za vsak narod posebej so pripravili tudi napis na kipu. Pri nas je pisalo, da gre za donacijo skupine Let 3 slovenskemu narodu in vsem državljanom Republike Slovenije. Po naključju se je tedaj odvijalo državniško srečanje med Bushem in Putinom, zato ob tej priložnosti niso pozabili omeniti niti bratskih narodov Amerike in Rusije.
Ko smo že misli, da ne morejo več šokirati, so pripravili najnovejši projekt Bombardiranje Srbije in Čačka, ki je nastal po akciji Plačaj in kreiraj. Skupini se ni bilo treba skoraj nič truditi, da je prišla do končnega izdelka. Oblikovala je le koncept, pozneje pa se je album napravil kar sam. Vsak je lahko v osemtedenski akciji prispeval svoje ideje za verz, ovitek ploščka ali videospot, odvisno od tega, koliko finančnih sredstev je vložil v projekt. Bend se rad pohvali, da je to najuspešnejši jugoslovanski rock album vseh časov, kar kaže na to, da se najde veliko število ljudi, ki so pripravljeni plačati, da se lahko pohvalijo kot avtorji ali zgolj zato, da so zraven. Zbrali so nekaj več kot 40.000 hrvaških kun, končni rezultat pa je mešanica turbo folka, tehna in rokenrola s prvim singel hitom Rado ide Srbin u vojnike (pička). Jugonostalgija pa ne veje samo iz komadov, ampak tudi iz stranskih izdelkov, ki jih te dni predstavljajo v Ljubljani. Prve v seriji izdelkov bodo luč sveta ugledale čokolade, narejene po vzoru jugoslovanskih klasik Volim te in Samo ti, le da z bolj sočnimi imeni, kot so Jebem te u dupe, Pička kao čista duša ali Jebat ću te. Dobili jih bodo samo tisti oboževalci, ki so sodelovali pri projektu nastajanja nove plošče z vsaj 170 kunami. Ker poteza že smrdi po maloprodaji, so vse bolj glasni tudi tisti, ki pravijo, da bend nima več kaj pokazati. Sploh ne več po drkanju članov v videospotu za naslovni hit zadnjega CD-ja. Podpredsednik sindikata slovenskih glasbenikov in pevec novogoriške skupine Zaklonišče prepeva Vanja Alič nam je v zvezi s tem zaupal, da sam ceni skupine, ki znajo ponuditi še kaj več kot zgolj drgnjenje kitar: "Takšni so bili nekoč Zabranjeno pušenje s 'top listo' in vsem, kar sodi zraven. Let 3 so dober bend, ki je imel vedno kaj povedati, čeprav menim, da z obglasbenimi projekti od 'Jedine' naprej malce pretiravajo. Zdi se mi, da je njihov 'cirkus' v zadnjem času preveč zasenčil muziko, tako da mladi poslušalci hodijo na njihove koncerte predvsem gledat in ne toliko poslušat. Vprašanje je, kakšno satisfakcijo doživlja bend, če se o njem govori zgolj kot o tistih, ki na odru kažejo kurce in po publiki trosijo perje. No, še vedno bolje kot nekateri, ki si za zbujanje pozornosti lakirajo nohte, s tem, da nihče ne ve, zakaj."