• DK, STA

    2. 10. 2024  |  Kultura

    Kje mi živimo

    V prostorih Nove pošte bo v soboto, 5. oktobra ob 19.00  premiera avtorske predstave Kje mi živimo v režiji Bora Ravbarja. Predstava se ukvarja s stanovanjsko problematiko, pri čemer po besedah režiserja poskuša bivanje razumeti skozi najširšo prizmo, od tega, da nekdo živi v lastniškem stanovanju, do tega, da je podnajemnik, da živi v študentskem domu ali v domu za ostarele. Za izhodišče so ustvarjalcem služile številne zgodbe, ki so jih zbrali.

  • Uredništvo

    2. 10. 2024  |  Kultura

    Potujoča razstava gledališke fotografije 

    V Slovenskem gledališkem inštitutu v Ljubljani bodo danes ob 19. uri odprli potujočo razstavo Tone Stojko, Gledališka fotografija, ki spremlja izid istoimenske elektronske knjige in zajema izbor fotografij iz let 1969–2016. Tone Stojko knjigo in razstavo posveča Dušanu Jovanoviću, s katerim je pričel svoje gledališko popotovanje. Odprtje bo pospremili pogovor, kjer se bosta Tone Stojko in dr. Marija Skočir posvetila gledališki fotografiji.

  • Uredništvo

    1. 10. 2024  |  Kultura

    »Palestinci si ne želimo biti zgolj žrtve«

    "Res marsikdo poskuša prikazati Palestince zgolj kot žrtve, kar je glede na zgodovinske dogodke od leta 1948 deloma tudi točno, vendar si ne želimo biti zgolj žrtve, temveč se proti nezakoniti okupaciji aktivno borimo z vsemi sredstvi, ki so nam na voljo. Smo vitalni in nismo obupali, celo danes v Gazi potekajo najrazličnejše aktivnosti, da se ohrani bit za prihodnost, pa četudi so to le navidez minorne dejavnosti. Je pa res, da je mednarodna skupnost povsem pasivna, zato smo že neskončno dolgo priča pat poziciji."

  • STA

    1. 10. 2024  |  Kultura

    Enfant terrible sovjetskega in ukrajinskega filma

    V Slovenski kinoteki so pripravili prvo pregledno retrospektivo režiserke, scenaristke in igralke Kire Muratove. Ustvarjalki, ki so jo označili za enfant terribla sovjetskega in ukrajinskega filma, se bodo poklanjali do konca novembra. Za začetek bodo nocoj zavrteli film o hrepenenju in osamljenosti, ženskosti in materinskosti Dolga poslavljanja.

  • STA

    30. 9. 2024  |  Kultura

    Na mednarodnem filmskem festivalu stop animacije podelili nagrade

    Na mednarodnem filmskem festivalu stop animacije StopTrik, ki se je minuli konec tedna zaključil v Mariboru, je glavno nagrado po izboru občinstva prejela Raquel Sancinetti iz Kanade za animacijo Madeleine. Študentsko žirijo so v tekmovalnem programu stop animacije najbolj prepričali Tri tičice Zarje Menart in Očetova pisma Alekseja Evstignejeva.

  • STA

    30. 9. 2024  |  Kultura

    »Čas je, da rokenrol spet zavlada temu mestu«

    Slovenski dokumentarni film Praslovan režiserja Slobodana Maksimovića bo drevi v beograjski Jugoslovanski kinoteki odprl 9. festival glasbeno-dokumentarnega filma DoknRitam. Film je čustvena biografska drama o življenju in karieri Zorana Predina, enega najvidnejših kantavtorjev z območja nekdanje Jugoslavije.

  • Damjana Kolar

    28. 9. 2024  |  Kultura

    Film tedna / Moja najljubša torta

    V Kinodvoru bo od 2. oktobra na ogled film Moja najljubša torta, ki sta ga režirala Maryam Moghaddam in Behtash Sanaeeha. Grenko-sladka zgodba o romanci v poznih letih s toplino in humorjem prikazuje življenje Irank za zaprtimi vrati. 

  • Uredništvo

    27. 9. 2024  |  Kultura

    Pozicija ženskega glasu in telesa danes

    V Mini teatru bo, danes ob 20. uri premiera postdramske predstave za odrasle morska deklica v režiji Jureta Srdinška, ki preizprašuje, kako v sodobni potrošniški in prekarni družbi vzpostaviti stabilen intimen odnos, si vzeti čas in potrpljenje za sočloveka in odpira vprašanje za koga ali kaj bi danes dali svoj glas. morska deklica je drugo dramsko besedilo v nastajajoči trilogiji dram, ki nastajajo kot reinterpretacija Andersenovih pravljic mlade dramatičarke Nine Kuclar Stiković. Prvo, z naslovom deklici, je bilo aprila 2023 uprizorjeno v Gledališču Glej.

  • Uredništvo

    27. 9. 2024  |  Kultura

    »Albanija ni drugačna od preostalega sveta. To je kapitalistična država, ki izkuša vse konflikte in drame kapitalizma.«

    "Diskurz tranzicije na žalost še vedno traja, saj ga podaljšujejo tudi mednarodni akterji, ki jim je v interesu, da Albanci v imenu 'tranzicije, ki še vedno traja', sprejmejo slabe plati statusa quo. Na ta način se normalizirajo najrazličnejše krize, ki jih prestaja država, češ da to je vse krivda tranzicije, če bi bila tranzicija že zaključena, ne bi imeli težav. Ta diskurz vzdržuje denimo tudi pritisk na Albanijo, da se – v imenu prihodnjega vstopa v EU – uklanja pravilom in regulacijam Evropske unije."

  • Jaša Bužinel

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    The Jesus Lizard: Rack

    Stevu Albiniju, producentu zgodnjih plošč chicaških noise rock ikon, se je gnusil njihov prestop k založbi Capitol Records, kjer so po komercialnih kiksih leta 1999 tudi prekinili delovanje, a le do neizogibnih reunionov. Če ga maja ne bi vzelo, bi danes verjetno aplavdiral njihovi povratniški plošči, ki po 26 letih studijske suše kanalizira tisto surovo, naelektreno energijo iz zlate dobe založbe Touch and Go. V knjigi The Jesus Lizard Book (2014) beremo, da iščejo riffe, ki se s ponavljanjem razraščajo v vse silovitejšo gmoto. V kombinaciji z zloveščim apostolom hrupa Davidom Yowom na mikrofonu Rack ponuja prav to – krhko ravnovesje med živalsko nebrzdanostjo in robotsko natančnostjo, ki lahko vselej kolapsira v kaos.

  • Borja Borka 

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Oholo!: Šiba

    Tovarišija je ponovno na kupu. Dober olimpijski cikel po plati Mnogobolje se domači sedmerec proaktivnežev na sceni proste forme, improvizacije, jazza in vsega »post« vrača z novo zvočno gmoto štirih daljših, sproščeno komponiranih kosov. V primerjavi s predhodnico je nekoliko bolj kompaktna, organizirana in jasneje strukturirana, kar pa ne pomeni, da kaj pretirano manjka odpičenih, ohlapnejših, poliritmičnih, igrivo razmetanih ... trenutkov. A Šiba poje zmerneje, z več uigrane repeticije, celo gruva in swinga, z manj kaosa in hrupa. Učinek je dvojen, saj hkrati pogrešamo pretekli ropotarniški oddelek ustroja in pozdravljamo glavozibaško oprijemljivost novega materiala.

  • Gregor Kocijančič

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    The Voidz: Like All Before You

    The Voidz, spin-off zasedba Juliana Cazablancasa, je že od nekdaj v dokaj nehvaležnem položaju, saj se skriva v senci njegovega slovitega benda The Strokes, z novo, precej spodletelo ploščo Like All Before You pa si je zagotovila, da nanjo sonce še dolgo ne bo posijalo. Plošča je veliko prahu dvignila že pred izidom, saj je njena naslovnica nastala z rabo umetne inteligence, kar je šlo marsikomu v nos, ob poslušanju izdelka pa se zdi, da je imela umetna inteligenca prste vmes tudi pri pisanju same muzike. To je zares zmeden in nepovezan album, na katerem se bend preizkusi v široki paleti žanrov, a nobenega zares ne osvoji, Cazablancas pa zaradi ekscesne rabe autotuna in vocoderja zveni popolnoma robotsko. Deset let po izdaji prvenca se zdi obstoj skupine še bolj nesmiseln kot prej.

  • Jaša Bužinel

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Floating Points: Cascade

    Od prvega EP-ja zasanjanega jazzovskega housa leta 2009 se je angleški producent, šolani pianist, didžej in doktor nevroznanosti ter epigenetike Sam Shepherd uveljavil kot glasbenik, ki je lahko hkrati dirigent elektronskega big benda (prvenec Elaenia, 2015), avtor IDM-ovsko obarvane modularne plesne elektronike (odlični album Crush, 2019) ter sodelavec simfoničnih orkestrov in legendarnega ameriškega saksofonista Pharoaha Sandersa (atmosferična jazzovska simfonija Promises, 2021). Na sodobni elektronski sceni ni veliko imen, ki se lahko pohvalijo s podobno impresivno, izrazno eklektično diskografijo. Obenem ga poznamo kot selektorja s širokim okusom, ki v svojih didžej setih išče povezave med zvoki soula, funka, jazza, housa, techna in onstran.

  • Bernard Nežmah

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Knjiga

    Richard Brennan: Znova v ravnovesju

    F. M. Alexander (1869–1955), avstralski igralec, je razvil posebno tehniko, ki je postala alternativna oblika zdravljenja in velja za komplementarno sodobni medicini. Brennan je bil več kot tri desetletja učitelj te tehnike, je predavatelj in pisec številnih knjig. Njegova tarča je 80 odstotkov prebivalstva zahodnega sveta, saj ima toliko ljudi težave z bolečinami v hrbtenici, ki so očitno posebna oblika epidemije. Z njo se ukvarjajo ortopedi, fizioterapevti, maserji, kirurgi, učitelji pilatesa in joge, kiropraktiki, akupunktura etc. Avtor knjige pa sledi preprosti Alexandrovi misli, da je vzrok težav v nepravilni drži oziroma gibanju telesa. Ugotoviš, kaj počneš napak, in boš spet fit? Tu nastopi težava – človek, ki dolga leta napačno uporablja telo, to počne popolnoma spontano, predvsem pa je izgubil občutek zaznavanja telesa, tako da sam zlepa ne prepozna izvora svojih težav. Moraš torej na tečaj, ki je v praksi že stoletje, kar mu daje kredibilnost, da je očitno uspešen. Večina drugih metod ponuja preoblikovanje telesa z rednim delanjem ustreznih vaj, ta je elegantnejša – vrniti se je k začetkom. Otroci, prvobitna ljudstva Aboriginov, Berberov in Indijancev tovrstnih težav nimajo. Ob izdatni količini gibanja evidentno sledijo prvinskim vzgibom, sodobnik bi se moral naučiti prvih korakov: kako dihati, kako sedeti, kako pobrati predmet, kako hoditi. Poanta torej ni, kako izvežbati telo, da bo bolj čvrsto in prožno, temveč kako telo drugače uporabljati. Smo torej na koncu človeške civilizacije, ko posameznik ni več sposoben elementarnih potez in gibov. Ko za običajna opravila čezmerno uporablja mišice in s tem ustvarja pretirano mišično napetost, namesto da bi znal v sebi poiskati ravnovesje.

  • Matej Bogataj

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Knjiga

    Lale Gül: Živela bom

    Lale Gül (1997), 26-letna nizozemska avtorica turškega rodu, napol izpovedni roman Živela bom nalašč zastavi protislovno; glas da 20-letni pripovedovalki, ki se na zunaj podreja strogim zapovedim islama in turške skupnosti, v resnici pa išče prostor svobode do meje, ki ji še omogoča pripadati. Vsak nadaljnji korak vstran od tradicije bi resno ogrozil njene stike z domačimi in jo osamil od sorojencev. Živela bom je vzklik na koncu romana, ko se zave, da sedenje na dveh stolih v času polnoletnosti ni več mogoče, da se bo uklonila zahtevam tradicionalne družine ali pa se vključila v običaje dežele, v kateri se je rodila.

  • Svetlana Slapšak*

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura

    Žar na Olimpu, Olimp na žaru

    Kaos je preprosto najboljše, kar je bilo kdaj ustvarjeno na filmu ali televiziji na temo grške mitologije. »Spoilerja« ne bi bilo smiselno prebrati, saj v seriji najbolj uživajo tisti, ki o grški mitologiji vedo nekaj ali nekaj več, in za njih je najpomembneje, kako je mit spreobrnjen, postavljen na glavo, ironičen in sarkastičen. Zaradi spoštovanja do tega, sicer majhnega dela občinstva »spoiler« enostavno ne more biti pošten. Serija je bila na platformi za predvajanje televizijskih vsebin Netflix prikazana naenkrat – vseh osem epizod prve sezone skupaj, tako da gledalca takoj popolnoma prevzame in obnori, tako časovno kot psihično. Je zlobna, brutalna, predrzna in neskončno zabavna vizija izbranih in sprevrženih starodavnih mitov, ki se nanašajo predvsem na Zevsa, Hero, Pozejdona, Dioniza, Prometeja, Hada, Perzefono, Meduzo, Orfeja in Evridiko, Minosa in Ariadno, Erinije in Mojre – preostali člani družine z Olimpa in drugi junaki in junakinje mitov so (za zdaj) izpuščeni, zato pa so tu begunci iz porušene Troje, kot sta Andromaha in Kasandra. Skoraj neznani mit o Kajnisu/Kajnidi je tu obujen, sicer v manj zahtevni obliki, a je ključen za popolnoma nepredvidljiv zaplet: gre namreč za spremembo spola.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Nikola Tesla: Valovi prihodnosti

    »Tesla se je odpovedal seksu, da bi lahko vso energijo posvetil znanosti,« pravi Marina Abramović, kraljica performansa. Vsekakor, Tesla je čakal »višjo stopnjo zrelosti« – onstran seksa, a tudi onstran kapitalizma. Bil je utopist. V dokuju Nikola Tesla: Valovi prihodnosti, ki ga je posnela Janja Glogovac, biografinja Josipa Broza Tita (Tito, 2001), in ki po nedavni premieri na Mednarodnem festivalu dokumentarnega filma DOKUDOC v Mariboru zdaj potuje po Sloveniji, izvemo, da se je leta 1878 zaposlil v mariborski orodjarsko-livarski delavnici Druško, toda mestna žandarmerija ga je naslednje leto iz Maribora izgnala v rodni Gospić – bolj ali manj zaradi klateštva. Zapisali so, da nima sredstev za preživljanje, da nima denarja in da nima vizije za prihodnost. Pa je odšel v Ameriko, da bi izumil prihodnost.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Transformerji ena

    Za nekatere filme bi bilo bolje, če bi bili animirani. Recimo za Transformerje, ki so bili tako dolgi, da ste se njihove hiperaktivnosti – in njihovih nenehnih in repetitivnih mutacij in transformacij – naveličali. Animirani film Transformerji ena vrže dolgčas skozi okno – ne le da je za dobro uro krajši, ampak je tudi za dobro uro kompaktnejši, avanturističnejši, domiselnejši in duhovitejši, tem bolj ker gre za zgodbo o izvoru dveh karizmatičnih transformerjev, Optimusa Prima in Megatrona, ki sta najprej, pred milijardami let, le navadna delavca (imenujeta se Orion Pax in D-16), le navadna rudarja s Cybertrona, le navadna robota brez transformativnih sposobnosti, a velika prijatelja, preden Megatron ne podleže temni strani. Prijateljstvo razpade tako bobneče, boleče in tako toksično kot ljubezenska zveza. Trg ubije čustva. Nenadoma ni več dovolj, da sodeluješ – treba je zmagati.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Nikoli ne izpusti

    Sveta je spet konec. Zgodilo se je nekaj strašnega, apokaliptičnega, neizrekljivega. Ja, ne vemo, kaj točno se je zgodilo, toda nevidno Zlo, ki je razdejalo človeštvo in ki je sposobno strašnih manipulacij, je tako karizmatično, halucinantno in omniprezentno (in viralno), da mama (Halle Berry), polna brazgotin, svojih dveh sinov, dvojčkov, Sama (Anthony B. Jenkins) in Nolana (Percy Daggs IV), ne pusti iz hiše – no, gozdne koče. Obsojena sta na karanteno. Na lockdown. In če že ravno morata iz hiše, recimo po hrano v gozd, morata biti ves čas privezana na varnostno vrv, ki ju – kot nekoč popkovina – povezuje z mamo. Meje njenega sveta so meje njunega sveta. Ne pusti ju stran. Zaščititi ju hoče pred pošastmi in grozo – na pošasten, grozljiv način. Zaščita je vedno tortura. Ne pusti ju v svet. Ostati morata z njo. Družba ne obstaja več. Že ta premisa deluje srhljivo in šokantno – čakajte, da pridejo pravi šoki in pravi žanrski tiki, znaki neposlušnosti in simptomi odraščanja, ekstaze neodvisnosti in spremenjena stanja, paranoja in boj za preživetje (ali mama ali življenje?), s subverzijo Biblije vred (edenski vrt, kača, prepovedani sad, Kajn in Abel ipd.), navsezadnje, 

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Stari hrast

    V Starem hrastu, »zadnjem filmu Kena Loacha« (upajmo, da ne!), v zapuščeno, zakotno, degradirano britansko delavsko mesto naselijo sirske begunce, ki jih začnejo domačini takoj šikanirati, demonizirati, poniževati, zavračati. Predsodki, stereotipi in strahovi dobijo krila. Toplo jih sprejme le TJ Ballantyne (Dave Turner), strpni, samaritanski lastnik puba The Old Oak, vsi ostali pa besnijo. Rekel bi, da jih prihod beguncev radikalizira, a dejansko so bili radikalizirani že prej – jezni so, ker so jim zaprli rudnik, ker so vse izgubili, ker se nihče ne zmeni zanje, ker cene le rastejo, ker vrednost njihovih nepremičnin pada, ker jih je blaginja zaobšla, ker se ekonomska neenakost le poglablja, ker so razlaščeni, ponižani, razžaljeni. Ja, domačini in begunci – prikrajšani, pozabljeni ljudje – si delijo isto razredno usodo.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Če bi smrt razočarala, tega ne bi gledalo toliko Slovencev

    Leta 2017 sta dva fanta iz okolice Podbočja kruto, brutalno, do smrti pretepla tretjega – in to prenašala v živo. Prek Facebooka. Slovenci so ta video smrti množično všečkali in delili, kot da bi skušali groteskno izživeti tisto mindfulness, ki jo vsi tako opevajo. Bi to sploh gledali, če ne bi nihče umrl? Mar nista morilca le izpolnila najskrivnejših, najperverznejših in najmorbidnejših fantazij spletne viralne nacije? Mar nista spletni naciji brala misli? Mar nista sprevržene resničnostne logike prignala do konca? Hoteli ste videti resničnost – prav, pa jo glejte! Nefiltrirano in necenzurirano! Mar njun video ni deloval kot grozljiva imitacija youtubskih, viralnih videov, kot srhljiva simulacija tiste »spontanosti« in »avtentičnosti«, po kateri tako hlepi spletna nacija? Če bi smrt razočarala, tega ne bi gledalo toliko Slovencev. Užitek je postal dolžnost.

  • Luka Volk

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura

    »Glasba pomaga graditi skupnost«

    Glasba je bila švedskemu glasbeniku Olofu Dreijerju (1981), ki te dni prihaja na ljubljanski Festival Indigo, tako rekoč položena v zibelko. Oče je igral več inštrumentov, on igra saksofon, zato sta skupaj pogosto nastopala na zabavah. Bil je član različnih srednješolskih bendov, igral je soul, postrock in celo ska, za prijatelje je ustvarjal beate in snemal avtorske skladbe samo s preprosto klaviaturo in prenosnim kasetofonom. Leta 1999 sta s sestro Karin Dreijer, po mnenju kritikov »najmarkantnejšim skandinavskim glasom po Björk«, oblikovala glasbeni duo The Knife. V brunarici na otoku Tjörn na zahodu Švedske sta položila temeljni kamen za debitantski album The Knife (2001), ki je bil bolj ko ne poskus iskanja lastnega izraza, z naslednjim albumom Deep Cuts (in nalezljivimi hiti, kot sta Heartbeats in Pass This On) pa sta dve leti kasneje že neizbrisno zaznamovala svetovno popularno glasbo.

  • Dora Trček

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura

    Kam z ruskimi umetniki?

    Nastop ruske primabalerine Svetlane Zaharove na letošnjem Festivalu Ljubljana je sprožal polemike in proteste že ob sami napovedi dogodka. Mednarodno priznana balerina, ki je od leta 2003 članica baletnega ansambla znamenitega Bolšoj teatra, je na festivalu nastopila že leta 2019, letos junija pa so ob protestu ukrajinskega veleposlaništva v Sloveniji in ukrajinskega zunanjega ministrstva njen nastop odpovedali. Predstava, v kateri povezuje balet in modo, je bila letos odpovedana tudi v južnokorejski prestolnici Seul. A pri Festivalu Ljubljana so le nekaj dni za tem njen nastop ponovno napovedali, le v drugačni obliki, tokrat naj bi primabalerina nastopila na Gala večeru svetovnih baletnih zvezd, njej ob boku naj bi nastopili še Artemij Beljakov, Kristina Kretova, Igor Cvirko, Ljudmila Konovalova, Vsevolod Majevski, Nicoletta Manni, Timofej Andrijašenko, Tatjana Melnjik in Motomi Kijota.

  • Izak Košir

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    01/10—26/01

  • Stanka Prodnik

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  TV

    TV komentar / V imenu tisočih zdravnikov

    Saj smo vedeli. Čim je ministrstvo za zdravje napovedalo, da bo uvedlo čisto malo reda v zdravstvo, da bo čisto malo, ne pa tudi zares, razmejilo javno zdravstvo in zasebno, so se od povsod pojavili vedno isti zdravniki, ki so nam povedali, da zdaj pa bodo dali zdravniki odpovedi in da bo sledilo zapiranje oddelkov in celih bolnišnic. Veste, kaj je problem teh groženj? Da pač ne moremo, da jih ne bi vzeli resno. Pač mi navadni državljani to razumemo, kot da nam nekdo grozi s smrtjo. Če se bo kaj spremenilo, bomo ostali brez zdravnika, ko ga bomo potrebovali. To nam sporočajo. Res neugodno za nas, ki vemo le to, da nočemo ostati brez zdravnika. To je tako ultimativna grožnja, kot ko te kdo napade na ulici in ima v roki nož. Seveda mu daš in denarnico in telefon, jakno, čevlje, kar hoče. In točno tako se počutimo, ko nam z odhodi zagrozijo zdravniki. Nič ne moremo. Lahko jim samo kimamo, ker nas je strah. Strah za življenje.

  • Saša Eržen

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Hudo

    Detektor komarjev

    Poletje zaznamujejo komarji, zato začetek jeseni za mnoge pomeni olajšanje, ko se nadležni zvoki ter napadi krvosesov, ki kratijo spanec, počasi prenehajo. Pomoč pri lovu na komarje sicer obljublja poseben detektor, ki se imenuje Bzigo Iris in sta ga razvila bivša sodelavca izraelske obveščevalne službe Nadav Benedek in Saar Wilf v okviru svojega zagonskega podjetja. S pomočjo širokokotne kamere, umetne inteligence ter računalniških logaritmov naprava izsledi komarje in jih ne izpusti izpred oči. Senzor takoj, ko komar vstopi v sobo, pošlje sporočilo pametnemu telefonu, zato naprava za delovanje potrebuje wi-fi povezavo, povezana pa je lahko z več telefoni sočasno; če je sob več, je sicer v vsaki treba namestiti svojo napravo. Ta deluje tudi v popolni temi. Kadar je v prostoru več komarjev, zašpeca enega za drugim, ostali mrčes pa ga bojda ne moti, ker umetna inteligenca prepozna značilni način leta komarjev. Detektor zazna in sporoči lokacijo komarja, ko se ta na kaj usede, za lovljenje ter eliminacijo pa morajo kupci poskrbeti sami, zato je priložen tudi poseben električni lopar s teleskopskim ročajem.

  • foto: Igor Škafar

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Ulica

    Julija, Lovro in Lara 

  • Dora Trček  |  foto: Asiana Jurca Avci

    27. 9. 2024  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Portret

    Bor Ravbar / Gledališki režiser, ki je z novo predstavo zarezal v žgočo stanovanjsko problematiko

    Vrtoglavo naraščanje cen stanovanj in najemnin, pomanjkanje študentskih postelj, premalo neprofitnih stanovanj, kreditna nesposobnost prekarnih delavcev, ob vsem tem pa na tisoče praznih stanovanj in vse več luksuznih novogradenj. To je žalostna resničnost naše mlajše generacije, ki ji onemogoča osamosvojitev in avtonomijo, predvsem pa temeljne možnosti za dostojno življenje. Pri tem pa so ranljivi (in v tem nevidni) tudi starejši, zlasti tisti zunaj urbanih središč. Razmišljanje o tej nadvse aktualni in žgoči problematiki stanovanjskega trga je mladega gledališkega režiserja Bora Ravbarja (2000) spodbudilo k zasnovi avtorske predstave Kje mi živimo, ki bo v soboto, 5. oktobra, premierno zaživela v prostorih Nove pošte v Ljubljani. Predstava v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Zavoda Melara te medgeneracijske problematike ne poskuša prikazati le s statističnega in analitičnega vidika, pač pa, skozi zgodbe in izkušnje posameznic in posameznikov, tudi z osebnega.

  • Damjana Kolar

    27. 9. 2024  |  Kultura

    REJVikend / Vodnik po klubskih dogodkih

    Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.

  • STA

    25. 9. 2024  |  Kultura

    Kdo vse se poteguje za Turnerjevo nagrado?

    V galeriji Tate Britain je od danes na ogled razstava štirih umetnikov, ki so se uvrstili v ožji izbor za Turnerjevo nagrado 2024. Za eno najbolj prestižnih priznanj za vizualne umetnosti v Veliki Britaniji se letos potegujejo Pio Abad, Claudette Johnson, Jasleen Kaur in Delaine Le Bas. Dobitnika bodo razglasili 3. decembra.