• Marcel Štefančič jr.

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Monogamnost je dolgčas!

    Finski film Štirje mali odrasli sporoča: monogamnost je dolgčas! Monogamnost je represija! Monogamnost je predsodek! Monogamnost je problem – poliamorija je rešitev! Ko Juulia (Alma Pöysti), liberalna poslanka, nova zvezda fiktivne stranke (Enakost), ugotovi, da jo Matias (Eero Milonoff ), njen mož, sicer protestantski pastor, vara s precej mlajšo Enni (Oona Airola), ji Praktični vodnik po etični poliamoriji pokaže pravo pot, no, alternativo – namesto da bi se ločila, se z obema spolno združi. In ko si še sama omisli partnerja, nebinarno drag-queen Misko (Vilhelm Blomgren), se spolna koalicija razširi in diverzificira (kvirizira, če hočete). S poliamorijo vsi dobijo. Nihče ne izgubi. Vse je sporazumno, spoštljivo in transparentno – poliamorija jih osvobodi. Toda svoboda ima vedno drobni tisk izključitev, potlačitev in mikrogresivnosti – kdo ima v tej komuni, poliamorijski skupnosti, utelešenju konsenzualnosti, liberalnosti in progresivne permisivnosti, več pravic?

  • Marcel Štefančič jr.

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Stopanje v ta svet je neizbežno mučen proces – že za binarne, kaj šele nebinarne

    Poletja so vedno čas tranzicij, prehodov, transformacij – to je brezčasen čas, ko se otroci naučijo leteti. Vse se razcveti – tudi spol, toda od določitve spola so odvisna pričakovanja družbe, zato je spol le breme. In ker je v baskovski vasici ob francoski meji čudovito, razsijano, igrivo poletje, Aitor (Sofía Otero) sklene, da se bo spolno razbremenil – in začel s tranzicijo. Počasi. Tiho. Brez ihte. Nikamor se mu ne mudi. Star je osem let. Za začetek noče, da ga kličejo Aitor. Niti Cocó. Noče imeti imena. Ker ne ve, kaj je to, kar se mu dogaja – in kako bi to imenoval. Kako pa naj imenuje to, da s svojim bratom noče več spati v isti postelji? Kako naj imenuje to, da se ima za deklico? Kako naj imenuje to, da si ne pusti ostriči las? Kako naj imenuje vse te »trače« o sebi? Kako naj imenuje to blazno obremenjevanje s spolom in spolno identiteto? In kako naj ve, da bo s tem tako »polariziral« svojo družino?

  • Izak Košir

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    Do 11/07

  • Stanka Prodnik

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  TV

    TV komentar / Lažnivec Matej Tonin

    Laž obstaja na vseh ravneh našega življenja. A ko se otrok zlaže, da ni pojedel čokolade, čeprav jo ima okoli ust, ali najstnik, da je prišel domov ob treh, pa čeprav ravno zaklepa vrata, ali pa, ko se človek sam sebi zlaže, da je šel na eno pivo, je to človeško. In tudi nič takega ni bilo, ko je predsednik Nove Slovenije Matej Tonin, morda celo zaveden od svojih lastnih trolov in trotov, pred več kot dvema letoma prvič izjavil, kako se Inštitut 8. marec in njegova direktorica Nika Kovač financirata iz državnega proračuna. Takrat smo si rekli, ok, čvekal je neumnosti, ni vedel, ni preveril. Že takrat pa je dobil odgovor in tudi dokaz iz javne baze nakazil javnih sredstev Erar, da to ni res. Da je politika Inštituta 8. marec prav to, da ne želi denarja iz slovenskega proračuna, da se financira prek mednarodnih razpisov za nevladne organizacije, da tudi Nika Kovač ne prejema nobenega denarja od države. Kako so se trudili Janševi mediji, da bi pri Niki Kovač in Inštitutu 8. marec kaj našli! Niso. Ampak Janša je Janša. In Janševi mediji so enaki. Janša zavestno laže, kot bi to idejo pobral iz Goebbelsovega učbenika, kjer ta pravi, da kot član nacionalsocialistov laž ponavljaj in laži na veliko, ker ljudje lažejo le o malih stvareh, o velikih pa mislijo, da se o njih ne spodobi lagati, in zato verjamejo, da tega ne počne tudi nihče drug. Ampak Janša je Janša. Njemu ni nič sveto.

  • Saša Eržen

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Hudo

    Pametna plavalna očala

    Na pametne ure, zapestnice in prstane, ki so postali spremljevalci naše telesne dejavnosti, smo se že navadili, in ker je poletje za vogalom, si velja ogledati tudi plavalna očala, ki s pomočjo umetne inteligence zaznavajo, beležijo ter optimizirajo gibanje v vodi. Ponudnikov je kar nekaj, pametna plavalna očala, kot so tale znamke Form, pa praviloma merijo razdaljo, čas, tempo, število zamahov, srčni utrip, porabljene kalorije ipd. – nekatere od teh parametrov v povezavi s posebnim senzorjem ali aplikacijo na pametnem telefonu. Očala niso uporabna le v bazenu, ker imajo vgrajen kompas, pri plavanju v morju, rekah in jezerih skrbijo, da ne zaidete s poti. Podatki se vam prikazujejo na zaslonu, ki ga namestite v desno ali levo lečo. Obljubljajo, da se ne rosijo, saj jih odlikuje najsodobnejši premaz proti tej nadlogi. S pomočjo posebne plačljive platforme lahko, ne glede na to, ali spadate med rekreativne ali profesionalne športnike, nadomeščajo trenerja; znajo analizirati in oceniti vašo plavalno tehniko ter predlagajo, kako jo izboljšati, na zalogi pa imajo stotine predlogov za raznovrstne treninge.

  • foto: Igor Škafar

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Ulica

    Dante

  • Dora Trček  |  foto: Katja Goljat

    7. 6. 2024  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Portret

    Mojca Madon / Gledališka režiserka, lanska Borštnikova nagrajenka, ki poskuša ohranjati otroško igrivost

    Nekje po globinah Tihega oceana pluje kit, na katerega klic se nihče ne odzove. Najbolj osamljen kit na svetu. Oglaša se namreč na frekvenci, ki je drugim kitom nerazumljiva. Ta pretresljivi motiv, ki ga lahko povežemo z univerzalnimi občutki nerazumljenosti, spregledanosti in osamljenosti, je vtkan v uprizoritev 52 hertzov, ki jo je gledališka režiserka Mojca Madon (1994) po dramskem besedilu Najbolj osamljen kit na svetu srbske dramatičarke Tijane Grumić predlani postavila na Mali oder SNG Nova Gorica. Za režijo subtilnopoetične družinske drame je na lanskem, 58. Festivalu Borštnikovo srečanje prejela Borštnikovo nagrado za režijo.

  • Damjana Kolar

    7. 6. 2024  |  Kultura

    REJVikend / Vodnik po klubskih dogodkih

    Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.

  • 5. 6. 2024  |  Kultura

    »V enosti najdemo posamičnost, spoznamo, kako različni smo«

    V Cankarjevem domu bo, 9. junija ob 19.30 na ogled plesna predstava Vezi duš koreografinje Sharon Eyal, ki jse po letu 2018 vrača z ansamblom dvajsetih plesalcev Staatstheater Mainz. Vezi duš, katerega inspiracija so silovita ljubezenska čustva, balet in elektronsko glasbo povezuje v vznemirljivo sodobnoplesno delo. 

  • STA

    5. 6. 2024  |  Kultura

    Dnevi solidarnosti s Palestino v Mariboru

    Z branjem palestinske literature in poezije v GT22 se bo danes v Mariboru začel sklop dogodkov, ki jih pripravljajo nevladne organizacije in posamezniki s področja kulture in mladine v znak solidarnosti s Palestinci. Do 13. junija se bo odvila vrsta različnih dogodkov, s katerimi želijo opozoriti na trpljenje tega naroda.

  • Uredništvo

    4. 6. 2024  |  Kultura

    Zdravstvena kriza in posledice pandemije covida-19

    V Galeriji Kvartirna hiša v Celju bo od 6. do 30. junija na ogled razstava Mladininega fotografa Boruta Krajnca z naslovom Prehajanje (2020-2021), ki se ukvarja z zdravstveno krizo in posledicami pandemije covida-19.

  • Uredništvo

    3. 6. 2024  |  Kultura

    Zaodrje slovenskih kraljev in kraljic preobleke 

    V ljubljanski Galeriji Kresija bodo 5. junija ob 19.00 odprli razstavo fotografij Simona Changa Kraljice preobleke, ki slavi raznolikost in ustvarjalnost slovenske scene kraljic in kraljev preobleke (angleško: drag queens). Odpira nam svet spektakla, ekstravagantnih, izjemno dodelanih kostumov, močnih ličil in strastnih odrskih nastopov. 

  • 1. 6. 2024  |  Kultura

    Film tedna / Štirje mali odrasli

    V Kinodvoru bo od 7. junija na ogled finska komična drama Štirje mali drasli v režiji Selma Vilhunen. Zgodba o paru srednjih let, ki skuša svoj zakon, postavljen na preizkušnjo zaradi nezvestobe, rešiti z odprto vezo, je ganljiv, liberalen in hkrati realistično prizanesljiv potret odraslih, ki si prizadevajo obvladovati lastna čustva. Film  je na zadnjem Liffu prejela nagrado žirije Art kino mreže Slovenije.

  • STA

    31. 5. 2024  |  Kultura

    Nosil bom rdečo zvezdo / Letos posvečen palestinskemu ljudstvu in kritiki izraelskega režima

    Svetlana Makarovič tudi letos pripravlja koncert Nosil bom rdečo zvezd, ki bo v torek, 4. junija, ob 20. uri na Kongresnem trgu. Koncert bo tokrat v luči aktualnih dogodkov v Gazi in na Zahodnem bregu posvečen palestinskemu ljudstvu in kritiki izraelskega režima.

  • Dora Trček

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura

    Svet bi bil lahko videti drugače

    Ste vedeli, da je legendarna slovenska pevka Marjana Deržaj v letih 1959 in 1961 nastopala v Gazi? Kaj pa, da je bila med dvesto tisoč brigadirji in brigadirkami z vsega sveta, ki so leta 1947 sodelovali pri gradnji nove železniške proge Šamac–Sarajevo, tudi palestinska brigada? Vam je morda novo dejstvo, da je bilo v Jugoslaviji več tisoč palestinskih študentov? Razstava Ozvezdja mnogoterih želja: ob vzhodnem obzorju, ki se je prejšnji teden odprla v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) v Ljubljani, v ospredje postavlja likovne izraze in poetike drugih vzhodov, »onkraj preteklih kolonialnih delitev, zgodovinskih narativov in političnih zavezništev«, s poudarkom na Palestini, s katero smo bolj povezani, kot je morda videti na prvi pogled.

  • Borja Borka

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Vince Staples: Dark Times

    Čeprav je kalifornijski brcač rim Vince Staples šesti album priročno plasiral na trg nekaj mesecev po prihodu svojega Showa na enega glavnih streamerjev, ne zveni preračunljivo. Prej nasprotno: na albumu Dark Times ne slišimo niti enega bangerja, niti pretiranih zvezdniških gostovanj, niti populističnih ali senzacionalističnih prijemov (blatenja drugih raperjev), niti poletnih hitov ... A plošča je vseeno čudaško poletna – je povsem ležerna, polna črnega humorja, satiričnih trenutkov, življenjskih utrinkov ..., ki so dostavljeni v neprizadeto ravninskem slogu, a hkrati lucidni, duhoviti in dostopno vsakdanje realistični. Staples še enkrat prepriča – brez zaletavosti, direndaja, kozmetike in balasta nametavanja puhlic.

  • Jaša Bužinel

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Shellac: To All Trains

    Labodji spev chicaškega power tria, ki je 30 let haral po ušesih ljubiteljev perverzno glasnih kitar, posthardcorovskih ritmik in konfrontacijske lirike, prinaša tisto zanj prepoznavno urgentnost, zapakirano v do esence slečeno, a uničujočo zvočno podobo. Izšel je nekaj dni po nenadni smrti frontmana Steva Albinija – ambasadorja hrupa, rock provokatorja, producentskega purista, naredi-sam idealista, ki je dosledno pljuval po izkoriščevalski industriji ter s svojo načelnostjo in nepreračunljivostjo osvojil srca alter publike. Z nenadejanim epitafom, zadnjim verzom plošče, se je tudi poslovil v slogu: »If there’s a heaven, I hope they’re having fun, cause if there’s a hell, I’m gonna know everyone.« Bowiejevsko.

  • Gregor Kocijančič

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Yaya Bey: Ten Fold

    Yaya Bey, ambasadorka najspokojnejših odvodov neosoula in alternativnega R & B-ja, ki kljub konsistentno odličnim izdajam še vedno čaka na svoj veliki preboj, je s predlansko ploščo Remember Your Northstar letvico postavila zares visoko, pričakovanja pa ji je zdaj s peto ploščo dejansko uspelo preseči. Pevka tudi takrat, ko žvrgoli s hitrimi, skorajda raperskimi flowi, ohranja neutrudno ležernost, ki ji resnično ni para in ji jo nekako uspe ohraniti celo takrat, ko z uporabo natreniranih glasilk izliva srce. In ne izlije ga malokrat: album Ten Fold nas popelje po različnih fazah žalovanja za nedavno preminulim očetom, a se še zdaleč ne zatakne pri melanholiji osrednje teme, temveč deluje kot iskreni dnevnik vsakodnevnih pripetljajev, od tegob do radosti, ki so zaznamovale katarzično pot do sprejetja.

  • Borja Borka

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Svojat: Ošili me modro

    Trojec Svojat, katerega podstat ali baza je širša domača improvizatorska in splošna prostoslogovna »alter« scena, je prvič udaril z istoimenskim prvencem leta 2020. To se je izkazalo za izstopajočo potezo-zarezo v avantrockovskem, nowavovskem, obimpro, post-vsem-mogočem ... hrupnem početju v zadnji petletki pri nas. »Malovredno« druščino treh prekaljenih brkljačev, ki se že dolgo kalijo na domači improvizacijski in obče alternativni sceni, sestavljajo Vid – bobnarski oddelek izjemne ritemsekcijske delavnice bratov Drašler, član kar nekaj prelomnih duov, triov ... domačega postjazzovskega pejsaža, Ivo Poderžaj, ki je bas vihtel v bendih od Vi7K do Žoambo Žoet Workestrao in Borghesia, ter Andrej Fon, glasbeni multitasker in izjemni domisličar z referenčnimi poglavji iz Horde grdih, Olfamoža, Olfamoštva in nepreglednega mnoštva drugih ustrojev, projektov in hipnih postav. Poleg neštetih (ad-hoc) sodelovanj sta prav zadnja zasedba in še en mali big band, Oholo!, dve od stalnejših med neštetimi izmuzljivimi stičnimi točkami trojca.

  • Bernard Nežmah

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Knjiga

    Igor Omerza: Milan Kučan in UDBA

    Udbovske biltene je ustvarjalo 700 udbovcev in 3500 špicljev, ki so s prisluškovanjem in zalezovanjem pridobivali informacije, kaj počnejo in kaj mislijo tisti, ki jih je partija imela za sumljive in nevarne. Stari režim je plačeval celo tovarno zaposlenih za vohunjenje! A avtor opozori na diskrepanco: iz leta 1979 in 1980 so ohranjeni vsi bilteni, od leta 1987 pa jih je od letne tisočerice le peščica. Čas, ko je postajal Kučan št. 1 v komunistični nomenklaturi; torej so v skrbi za njegov imidž sistematično uničili kulturno bogastvo nacionalnih arhivov!

  • Matej Bogataj

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Knjiga

    Vinko Möderndorfer: Odštevanje: roman o času in poti

    Roman Vinka Möderndorferja (1958) Odštevanje je zavzeta in osebna variacija na temo, ki jo je drugače, malce resneje in z manj humorne distance, obdelal v enem svojih bolj izrazitih in osebnih, morda malce prezrtih del iz obsežnega proznega dela opusa, v romanu Nespečnost. Tam nespečnost in skrajno zaostrena eksistencialna situacija omogočita dostop do spominskega gradiva in nemara potlačenih ali vsaj psihičnih vsebin, ki so na stranskem tiru in morda dajejo podton njegovemu življenju, zdaj, v stanju krhkosti, pa privrejo na dan in omogočijo totalno rekapitulacijo. Vse vidi, svoj odnos do žensk, ki je posledica bivanja med ženskami – ob odsotni materi je živel s staro materjo in tetami, ki sta oglušeli zaradi škrlatinke –, hkrati je pred njim vse razgrnjeno in nastavljeno poglobljenemu opazovanju. Ob življenjski inventuri se vse za nazaj zdi kot nujne postaje na poti, vmesne kontrolne točke, predvsem pa je vse razpoložljivo za literarno obdelavo.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Načrt za utopijo

    Vrhunec letošnjega filmskega festivala Kino Otok gre takole: Palestinci treh generacij, Abu (Mohamed Kheir-Halouani), Asad (Bassan Lofti Abou-Ghazala) in Maruan (Saleh Kholoki), se skušajo iz Iraka prebiti v Kuvajt. V okupirano Palestino ne morejo, v »bratskem« Iraku, kjer so obsojeni na životarjenje v begunskih taboriščih, revščino, brezposelnost in diskriminacijo, ne vzdržijo več, v Kuvajtu pa delo na naftnih poljih obljublja plačo, preživetje, blaginjo in morda celo prihodnost. Ker vedo, da jih v Iraku čaka socialna smrt, skušajo nekega iraškega tihotapca prepričati, da bi jih skrivaj spravil na drugo stran, mimo kuvajtskih kontrol, a je predrag, zato poiščejo cenejšega tihotapca, Palestinca (Abderrahman Alrahy), pot na drugo stran pa vodi skozi puščavski pekel, ob katerem boste več kot enkrat pomislili na Clouzotovo Plačilo za strah. Tudi tam ste imeli obupance, napeto, agonično, tvegano vožnjo s tovornjakom, nevaren teren in oddaljena naftna polja. Toda ta pekel je unikatno palestinski. Solze in znoj se tu takoj stopijo. Upanje se tu takoj stali. Zato tudi ne preseneča, da Abu, najstarejši izmed treh Palestincev (tisti, ki se še spomni nakbe, izgona iz Palestine), dahne: »Nenehno nas vsi le prodajajo in kupujejo.« Težko boste našli stavek, ki bi bolje – in brezhibneje – povzel strašno usodo Palestincev.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    The Ministry of Ungentlemanly Warfare

    Kje se konča Guy Ritchie – in začne Quentin Tarantino? Najnovejši Ritchiejev film – The Ministry of Ungentlemanly Warfare (Ministrstvo za negentlemansko vojskovanje), sicer posnet po resnični zgodbi – izgleda kot Neslavne barabe brez majorja Lande (Til Schweiger, alias Heinrich Luhr, ni to), a tudi kot Aldrichev Ducat umazancev, le da je umazancev le pol ducata (z umazanko vred), kar pa ne pomeni, da njihovo miniranje in sabotiranje nacističnih podmornic na Atlantiku – operacija »Postmaster« – ni videti kot delo tisočih umazancev. Britanski komandosi (Henry Cavill, Henry Golding, Hero Fiennes Tiffin, Alan Ritchson, Alex Pettyfer, Eiza González), »Churchillovi skrivni bojevniki« (z definiranimi mišicami in huligansko averzijo do avtoritete), ki delujejo neuradno, pod pultom in brez oznak, hodijo in nonšalantno, bombastično, elegantno, baročno pobijajo naciste – množično. In v tem – v pobijanju nacistov – brezmejno uživajo.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Garfield

    Garfield je lenobni, zavaljeni, sladkobni animirani film o mačku, ki izgleda kot metafora Donalda Trumpa: oranžen, nor na fast-food (lasagno), alergičen na ponedeljke, sarkastičen, nadležen, egocentričen, enodimenzionalen (ja, brez karakterja), prepričan, da je na misiji nemogoče (Trump rešuje Ameriko, Garfield pa očeta), zato kaskaderske prizore izvaja sam – kot Trump. In Tom Cruise. To, da Garfield izgleda kot Trump, je najboljši vic tega filma. Vse ostalo je le sentimentaliziranje tega vica. (kino)

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Monster

    Posebnost tegale indonezijskega psihotrilerja, sicer rimejka ameriškega Dečka za vrati, v katerem ugrabljena otroka – potencialna »rezervna dela« – kažeta živ smisel za preživetje, eskapizem in citiranje Kubrickovega Izžarevanja, je v tem, da napetost ustvarja brez dialogov, kar pa deluje ravno dovolj prisiljeno (to pač ni Tiho mesto, v katerem je prepovedano govoriti), da samo napetost – napol konceptualno – karikira, toda krike in vzdihe slišite. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Naključni morilec

    Ne boste verjeli, koliko ljudi hoče likvidirati svoje najbližje, žene in može, mame in očete, pa ne vedo, kako. Še kako dobro bi jim prišel »tinder«, ki bi jih povezal s poklicnimi morilci: podrsavali bi, všečkali in iskali popolno ujemanje. Ko bi se naročnik in poklicni morilec ujela, bi se dobila – sklenila kupčijo. In beng! Žene – ali moža – ne bi bilo več. A ker tovrstnega »tinderja« ni, padejo v past, ki jim jo nastavi Gary Johnson (Glen Powell), »poklicni morilec«. Gary je dobrodušni, osamljeni, skoraj anonimni profesor filozofije in psihologije (sam z mačko), specialist za Freuda, vprašanje identitete in igranje vlog (»Ali poznate sami sebe,« sprašuje svoje študente: »Kaj, če je vaš jaz le vloga, ki jo igrate?«), skrivaj – v prostem času – pa je sodelavec policije, njena »vaba«, njen igralec, no, njen »poklicni morilec«. 

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Prihodnost bo puščava

    Furiosa, predzgodba Ceste besa, zgodba o izvoru Furiose, presenetljive – a povsem logične – protagonistke Ceste besa, je road movie, ki ga poganja bes, samo bes in nič drugega kot bes. Furiosa je cestni film, film pregona, film konvojev, film divjanja, film besnenja. Bes je strelivo in gorivo te postapokaliptične, distopične prihodnosti, v kateri je posttravmatičnega stresa toliko kot puščave. In bes, ki reže to neskončno rdečo puščavo, je raison d’être protagonistov in antagonistov Furiose. Vsi so neprestano besni – bes je njihov way of life. Njihov joie de vivre. Ko besnijo, živijo! Zato nenehno besnijo. Ko komunicirajo, kričijo, tulijo, vreščijo, rjovijo, renčijo, razgrajajo – ja, besnijo. Zaganjajo se drug v drugega. 

  • Izak Košir

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    03/06—16/06

  • Stanka Prodnik

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  TV

    TV komentar / Zvezdan Martić odstopil

    Nobenega dvoma ni, da je pred lastnim pragom težko pometati, a ko se zgodi odstop generalnega direktorja RTV Slovenija, je seveda treba najti novinarko ali novinarja, ki bo za nas gledalke in gledalce pripravil poročilo o dogajanju – nimamo vsi volje in časa, da bi si ogledovali sicer brez dvoma grozno sejo sveta RTV Slovenija in sami izluščili razloge in potek dogajanja. Le filozofu in blogerju dr. Borisu Vezjaku in pa članom aktiva radijskih novinarjev se lahko zahvalimo, da smo v sredo zjutraj oziroma torek popoldan vsaj tisti, ki nas vse, kar se dogaja na RTV Slovenija, zanima, izvedeli, da je generalni direktor Martić svetu RTV (že v drugo) predlagal v imenovanje popolnoma neprimerno novo članico uprave. Koga že? Dr. Vezjak je upravičeno blogerski zapis naslovil: »Se na RTV Slovenija vračajo stari Janševi kadri?« Martićeva kandidatka Alenka Vodončnik je že bila na RTV Slovenija, še več, članica nadzornega sveta RTV Slovenija je postala na predlog Jelinčičeve stranke SNS v času, ko je slovensko vlado vodil Janez Janša, nato pa je v času v. d. direktorja Andreja Graha Whatmougha sodelovala pri prodaji delnic Eutelsat, pa pri zaščiti Graha Whatmougha in glasovala proti temu, da je bil imenovan nezakonito, soglašala pa je tudi z vsemi potezami, s katerimi so Janševi kadri lomili javni zavod.

  • Saša Eržen

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Hudo

    Sušilnik ljubljenčkov

    Sušenje hišnih ljubljenčkov je vsaj tako naporno kot njihovo kopanje, a k sreči obstaja naprava, ki prvo počne namesto lastnikov, in ne, to ni sušilec za lase. Gre za čisto pravi sušilnik, v katerega lahko ljudje zaprejo svoje štirinožne družabnike, da jim mokri ne morejo pobegniti. Zadeva je namenjena mačkam do devet kilogramov in manjšim psom, ki tehtajo od pet do osem kilogramov, bržkone pa tudi kakšnemu kuncu. Inteligentni sušilnik za ljubljenčke ima temperaturo nastavljivo od 16 do 40 °C, poseben senzor skrbi za to, da se kosmatinci sušijo enakomerno in se ne pregrevajo, tudi glasnost od 40 do 60 decibelov naj bi bila za žival čisto znosna. Na nadzorni plošči je mogoče izbirati med različnimi načini sušenja, večsmerni zračni tok pa omogoča tudi sušenje težje dostopnih mest, kot so trebuh, tačke in podpazduhe. »Poleg tega bo ta naprava s tremi milijoni negativnih ionov poskrbela za dlako vašega ljubljenčka«, da bo sijoča in puhasta. Zadeva sicer ni prav hitra, saj bodo na primer kratkodlake mačke iz domačega salona izstopile suhe po 30 do 45 minutah, pri dolgodlakih pa bo čas sušenja še enkrat daljši.