• foto: Igor Škafar

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Ulica

    Neja in Mila

  • Dora Trček  |  foto: Katja Goljat*

    31. 5. 2024  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Portret

    Tejka Pezdirc / Kiparka, ki skulpturo, prostor in gledalca dojema kot povezano celoto

    Lapidarij Galerije Božidar Jakac v nekdanjem kostanjeviškem samostanu zadnjih nekaj tednov naseljujejo fragmenti telesa, kamniti organi, obdani s tkanino, silikonom, epoksi smolo in lesom. Prepleteni so v soodvisnem razmerju in tvorijo telo, ki ima več vhodov in prekatov, kot celostni organizem pa lahko zaživi šele ob prisotnosti gledalca. Gre za razstavo Začasno stanje kiparke Tejke Pezdirc (1985), ki o prostoru razmišlja kot o osnovi, konstruktu, skeletu svojega dela: »Moram razumeti gibanje človeka, ki prihaja v prostor in iz njega odhaja, razmisliti, kako lahko moja dela komunicirajo s tem prostorom in obratno.«

  • Damjana Kolar

    31. 5. 2024  |  Kultura

    REJVikend / Vodnik po klubskih dogodkih

    Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.

  • STA

    29. 5. 2024  |  Kultura

    Kdo je letošnji dobitnik Borštnikovega prstana?

    Letošnji dobitnik Borštnikovega prstana je prvak ljubljanske Drame Branko Šturbej, so danes sporočili organizatorji 59. Festivala Borštnikovo srečanje. To osrednjo slovensko nagrado za igralsko ustvarjalnost mu bodo izročili na zaključni slovesnosti 16. junija v Mariboru, ko bodo podelili tudi druge festivalske nagrade.

  • DK, STA

    29. 5. 2024  |  Kultura

    Prepelka kot begunka brez svoje identitete 

    V Slovenskem mladinskem gledališču (SMG) bo v petek, 31. maja, ob 18. uri premiera predstave Prepelka - zgodba za vso družino Andreja Rozmana Roze v režiji Vita Tauferja. V predstavi Irena Yebuah Tiran v vlogi Prepelke kot begunka ostane brez svoje identitete in se bori z utrujajočo družinsko situacijo.

  • STA

    29. 5. 2024  |  Kultura

    Sindikati za samozaposlene v kulturi pred sprejemom kolektivne pogodbe zahtevajo sporazum

    Sindikalna konfederacija Glosa-Zasuk in sindikat Sviz sta ponovno opozorila, da po več kot letu dni, odkar so pristopili k pogajanjem z vlado za ureditev plačevanja samozaposlenih v kulturi s kolektivno pogodbo, ta še vedno ni bila sprejeta. Na torkovem sestanku s pristojnim ministrstvom so zahtevali, da se do konca junija sprejme sporazum.

  • STA

    29. 5. 2024  |  Kultura

    Razstava United Buddy Bears prvič v Ljubljani

    V Ljubljani bodo letos prvič gostili razstavo United Buddy Bears, Umetnost strpnosti/The Art of Tolerance. Na Trgu republike bo od 29. maja do 17. julija razstavljenih 145 dvometrskih medvedov, ki z dvignjenimi rokami širijo prijateljstvo in optimizem med državami, ki jih predstavljajo. Med njimi bo tudi na novo poslikan slovenski medved, ki ga je ustvaril mladi umetnik Luka Rep.

  • Uredništvo

    28. 5. 2024  |  Kultura

    Osebno ogledalo in hkrati ogledalo družbe

    V Cankarjevem domu v Ljubljani bo, 30. maja, ob 20.00 premiera predstave koreografinje in plesalke Magdalena Reiter Ponaredki, odtisi in drugi vdori. Magdalena Reiter se po skoraj sedmih letih od zadnjega sola odmika od strogo koreografske in fizične obravnave telesa ter gledalcu predstavlja nekakšen uprizoritveni hibrid, ki vsebuje elemente vizualnega kolaža, ready-mada in plesa. 

  • STA

    28. 5. 2024  |  Kultura

    Lezbična četrt / V ospredju tokrat reciklaža

    V Ljubljani bo med 28. majem in 3. junijem potekala deseta izdaja festivala Lezbična četrt. Osrednja tema letošnje edicije je reciklaža, zato se je festivalski kolektiv tokrat ozrl tudi v lastno preteklo delovanje in raziskal notranje dinamike.

  • Uredništvo

    27. 5. 2024  |  Kultura

    Glam punk senzacija Palaye Royale prihaja v Ljubljano

    V ljubljanski Cvetličarni bo 1. junija v okviru eropske turneje nastopila ameriška skupina Palaye Royale, ki igra mešanico art rocka, glam punka in brit popa. Kot gostja se bo predstavila mlada slovenska pevka, avtorica in producentka July Jones, ki se je že pred dvema letoma uveljavila na evropskem in britanskem tržišču.

  • STA

    27. 5. 2024  |  Kultura

    V Cannesu nagrajena tudi slovenska koprodukcija

    Na 77. mednarodnem filmskem festivalu v francoskem Cannesu je bila nagrajena tudi slovenska manjšinska koprodukcija. Film Mož, ki ni mogel molčati režiserja in scenarista Nebojše Slijepčevića je prejel zlato palmo v kategoriji kratki film. Nastal je v koprodukciji Hrvaške, Francije, Bolgarije in Slovenije.

  • Uredništvo

    27. 5. 2024  |  Kultura

    Generacija, utrujena od življenja in izčrpana od vsakodnevnega boja za boljši obstoj

    V Mini teatru bo danes, 27. maja, ob 20.00 na ogled predstava Jackpot, ki je nastala v koprodukciji umetniške organizacije T25 in KunstTeatra iz Zagreba po besedilu in v režiji mednarodno priznanega hrvaškega gledališkega ustvarjalca Ivorja Martinića. Jackpot je generacijska zgodba o prijateljstvu, ljubezni, odnosih in kompromisih.

  • STA

    25. 5. 2024  |  Kultura

    Cannes / Zlata palma za film Anora 

    Na 77. filmskem festivalu v Cannesu je najprestižnejšo nagrado, zlato palmo, prejel film Anora neodvisnega ameriškega režiserja Seana Bakerja. Veliko nagrado žirije, ki je druga najpomembnejša nagrada festivala, je prejel film All We Imagine as Light indijske režiserke Payal Kapadia. V konkurenci za nagrado je bilo letos 22 filmov.

  • Damjana Kolar

    25. 5. 2024  |  Kultura

    Film tedna / Naključni morilec

    V Kinodvoru bo 29. maja ob 20.00 premiera filma Naključni morilec v režiji Richarda Linklaterja (Fantovska leta, Pred polnočjo). Film je navdihnila neverjetna resnična zgodba o profesorju, ki dela pod krinko kot najeti morilec in aretira tiste, ki ga poskušajo najeti, dokler se ne zaplete v vročo romanco z eno izmed zločink

  • Vanja Pirc

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura

    Novi direktor Kina Šiška

    Kar trije javni razpisi so bili potrebni, da je javni zavod Center urbane kulture Kino Šiška, eno ključnih ljubljanskih kulturnih prizorišč, dobil novega direktorja. Prvi razpis je bil neuspešen, ker sta oba kandidata, sedanji v. d. direktorja Mitja Bravhar in Žiga Klančar, od kandidature odstopila, potem ko ju je ljubljanski župan Zoran Janković povabil na pogovor in jima povedal, da podpira tretjega kandidata, ki pa se je na razpis prijavil zgolj posredno, kot potencialni sodelavec enega izmed kandidatov. Sledil je drugi razpis, na katerega se je prijavil le favorit, Tibor Mihelič Syed, ki se mu izteka drugi mandat na položaju direktorja Slovenskega mladinskega gledališča. Pravzaprav ne preseneča, da je župana navdušil, saj se Mladinsko pod njegovim vodstvom odlično loteva premisleka o ključnih izzivih sodobnega sveta in njegove predstave redno segajo po najvišjih nagradah. Svet Kina Šiška mu je kljub temu namenil negativno mnenje, a izključno v znak protesta proti županovemu vmešavanju v razpisni postopek. Župan je namreč nekajkrat javno rekel, da nihče ne more postati »direktor javnega zavoda brez mojega soglasja«, čeprav je za imenovanje direktorjev pristojen mestni svet. Mihelič Syed je od kandidature nato odstopil.

  • Gregor Kocijančič

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Crumb: AMAMA

    Newyorška psychpop zasedba Crumb na tretji dolgometražni plošči nadaljuje s tem, kar ji gre najbolje od rok, torej z grajenjem na veličastni zapuščini bendov, kot sta Stereolab in Broadcast. Kvartet pri nadaljevanju tradicije spokojne (neo)psihedelije za nove generacije med sodobniki skorajda nima prave konkurence, še posebej, če odmislimo izvajalce, kot sta Melody’s Echo Chamber in Vanishing Twin, in čeprav na novi plošči ne ponudi ničesar revolucionarnega ali nepričakovanega – ostaja namreč popolnoma zvest značilno zasanjanemu in ležernemu zvoku, nostalgično zazrtemu v preteklost, le da se tokrat oklepa malce poskočnejših ritmov –, gre vseeno za bendovo daleč najboljše in najbolj izpiljeno studijsko delo doslej.

  • Borja Borka

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Beth Gibbons: Lives Outgrown

    Beth Gibbons si vzame čas. V tridesetih letih založniške dejavnosti je izdala le šest albumov, od tega dva ne čisto prava, v živo posneta, in štiri z zasedbo, ki je sredi devetdesetih let imela ogromne zasluge za to, da je Bristol za kratek čas postal glasbeni popek sveta. Brez izrazitega pečata skupine Portishead se Beth Gibbons znajde odlično – njen samostojni prvenec je ekstremno počasi (prvič je bil napovedan leta 2013!) in pedantno pripravljen akustični biser, ki nas ziba med senzibilnostjo folkaške nežne preprostosti in zanosom orkestralne mogočnosti. Dodatno je oplemeniten s spremljevalnimi vokali, zborovskimi napevi, številnimi tolkali, elektrificiranimi vložki in vrhunci, pospremljenimi z godali – vse z izjemnim občutkom.

  • Gregor Kocijančič

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: Everyone’s Getting Involved

    Če se vam zbirka sodobnih priredb hitov legendarne zasedbe Talking Heads ne zdi najboljša zamisel, vas občutek še zdaleč ne vara. Ko pa boste slišali uverturo v ploščo, porazno interpretacijo slovite uspešnice Psycho Killer, ki jo je zakrivila Miley Cyrus, boste prepričani, da niste ravno v dobrih rokah. Produkcijska in distribucijska hiša A24 se je na polju semiumetniških filmov, namenjenih velikim množicam, odločno uveljavila kot vodilni akter 21. stoletja, pri prvem koraku v glasbeno založništvo pa ji je spodletelo na celi črti. Kompilacija spremlja ponovno izdajo filma Stop Making Sense, enega od najboljših koncertnih filmov vseh časov, in bo morda malce pripomogla k njeni promociji, kar je seveda dobrodošlo, a če bi trdili, da je album odvečen, bi bili precej preskromni.

  • Jaša Bužinel

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Billie Eilish: Hit Me Hard and Soft

    Ob napovedi tretjega albuma zvezdnice, ki je svetovno slavo s temačnimi, »gotskimi« pop komadi in šepetajočimi ASMR-jevskimi vokali doživela pri rosnih 17 letih (to je uspelo le še Justinu Bieberju in Lorde), sta pozornost zbudili dve stvari. Napoved, da tokrat ne bo ne singlov ne spotov, ter namig, da je album zasnovan kot povezana celota za poslušanje od začetka do konca. Da je to sploh treba poudarjati, kaže na trenutni zeitgeist, ko gre za konzumacijo glasbe. Zaradi algoritemsko kuriranih predvajalnih seznamov na platformah za pretakanje glasbe komade večinoma poslušamo fragmentirano, izrezane iz izvirnega konteksta. Zdi se, da želi pevka, predvsem pri mlajši generaciji, ponovno obuditi nekaj, kar je bilo še do pred kratkim samoumevno – koncept (poslušanja) albuma.

  • Matej Bogataj

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Knjiga

    Klara Holik, Ivi Niesner, Jana Sedlačkova: Skrivnostno življenje gozdov

    Nak, na isto temo so napravile novo delo, v katero skušajo zvabiti mladež z razkrivanjem skrivnosti. Kaj jedo drevesa, kako potujejo, kakšno simbiozo z glivami ustvarjajo, kako so zajedavci v podobi podlubnikov pravzaprav koristni za gozd, zakaj so dragocena tudi votla drevesa, kako je smrt blagohotna za živa bitja, kdo vse živi na drevesu in pod njim etc. Torej vednosti, ki gozd razlikujejo od šoping centra. V slednjem zadoščajo oči in denarnica staršev, pohajanje po lesu pa postane zanimivo šele, ko vsaj malo razumeš bivanje.

  • Matej Bogataj

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Knjiga

    Mircea Cărtărescu: Lepe tujke

    Romunski pripovednik Mircea Cărtărescu (1956) je o ženskah že pisal, pravzaprav ga v prevodih poznamo po takšnem pisanju, zato se nam zazdi, da naslov treh proznih okruškov pretežno avtobiografskega izvora namiguje na isto, kar smo brali v Zakaj ljubimo ženske, ki je bilo napisano za romunsko izdajo revije Elle; tam gre za lahkotno bralno predigro v ljubavno poletno avanturo. Pa ne, Lepe tujke je uradni naziv dvanajstčlanske romunske literarne druščine (apostolov), ki jo Francozi povabijo na bralno turnejo, in takšne turneje z velikimi egi, ki grejo zraven k povprečnim pisateljem, so seveda dober komedijski komp(l)ot. Tudi ker ga lomijo s pastirstvom, popreproščeno in eksotično etnologijo in šemljenjem v noše; kot recimo delu naše elite na čezmejnih protokolarnih ekshibicijah zadoščajo Modrijani, recimo.

  • Ajda Bračič

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura

    Široki razgledi z meje

    Vse se je začelo z revijo: takšno, nastalo iz želje po prijateljstvu, ki je še danes vtisnjeno med platnice vsake izmed njenih izdaj. Leta 2014 se je skupina mladih ljudi, razpršenih po številnih evropskih krajih, odločila, da si želi prijateljske stike ohranjati z ustvarjalnim sodelovanjem. Nastala je Robida, sprva revija, danes pa kolektiv z množico članov in dejavnosti, globoko zakoreninjen v Benečiji, ki pa poganjke izteza po vsem svetu – revijo, ki ostaja srce njegovega ustvarjalnega in raziskovalnega dela, te dni najdete celo v Hongkongu.

  • Dora Trček

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura

    Vtisi in odtisi kraške pokrajine

    Galerija Lojzeta Spacala, ki je bila v okviru obsežne obnove štanjelskega grajskega kompleksa deležna celovite energetske sanacije in je svoja vrata ponovno odprla aprila, gosti razstavo umetniških del treh velikih likovnih umetnikov tržaškega zamejskega prostora, slikarjev, grafikov in vsestranskih ustvarjalcev Klavdija Palčiča, Franka Vecchieta in Lojzeta Spacala. Njihova dela so v dvojicah sopostavljena s poezijo treh pesnikov, ki so prav tako pustili neizbrisen pečat na kulturni dediščini kraškega prostora: Miroslava Košute, Marka Kravosa in Renata Quaglie. »S takim pristopom smo želeli poudariti ustvarjalnost zamejskega prostora in naravno sobivanje barve, črte in besede, ki v zamejstvu ohranja slovensko identiteto,« je zapisala Nelida Nemec, ki je skupaj z Markom Arnežem, vodjo Galerije Prešernovih nagrajencev Kranj, ter Ani Palčič, Martinom Spacalom in Frankom Vecchietom tudi avtorica postavitve.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Adrienne

    Ameriško igralko Adrienne Shelly, ki je v devetdesetih letih po zaslugi Hartleyjevih odbitih indiejev Neverjetna resnica in Zaupanje tudi pri nas veljala za kultno, so leta 2006 našli mrtvo: obešeno. V njeni pisarni. Policija je odločila: samomor. Pika. Primer je bil ad acta. Adrienne Shelly, sicer od malega prepričana, da bo mlada umrla, je ravno režirala Natakarico, sijajno feministično študijo opolnomočenja, #MeToo pred #MeToojem, bila je polna življenja, sredi številnih projektov in zaljubljena, tako v svojo triletno hčerko kot v svojega moža, Andyja Ostroya, ki ni mogel verjeti, da je naredila samomor.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    The Stones and Brian Jones

    Če hočete videti odličen rockumentarec, si poglejte tole arheološko izkopavanje Briana Jonesa, ki benda Rolling Stones ni le ustanovil in imenoval (po Watersovem štiklu Rollin’ Stone), ampak je bil spočetka tudi njegov motor, njegov genij, nesojeni Mick Jagger (okej, Mick Jagger brez karizme), a Rollingi so stroj, okej, skala, ki se vali in vali in vali, zato ne preseneča, da kdaj pa kdaj kdo tudi odpade, magari skrivnostno, kot Jones, »žrtev vojne med dvema generacijama«, »metulj«, ki je celo za Rollinge živel prehitro, ekscesni upornik (vrgli so ga iz dveh šol, nagnali so ga od doma), ki se je upiral celo samim Rollingom in ki je nonkonformizem tako dobro poosebil, da se benda Rolling Stones še vedno drži. (VOD – Amazon, Apple, Hulu ipd.)

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Frogman

    Če pogrešate šokerje, ki jih je – tako kot Čarovnico iz Blaira in njene številne klone (Paranormalno, Pošastno, Snemaj!, Odklikana, Creep, Lovec na trole, Jezero Mungo ipd.) – poganjal lažni found footage (šokantni filmski materiali, ki jih je pred grizlijevsko smrtjo posnela kaka ekipa), si poglejte mikrobudžetnega Frogmana, v katerem skušajo režiser, snemalec in igralka posneti doku o »bigfootskem« mitskem bitju, človeku-žabi, turistični atrakciji Lovelanda (Ohio), ki je urbano legendo prelevil v biznis ( ja, konspirologija je nova nafta).

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Arcadian

    Nicolas Cage, kralj sodobnega žanrskega filma, se tokrat potopi v »arkadijski« postapokaliptični svet, ki je več kot sijajna priložnost za tipično kejdževsko melanholijo. Cage, alias Paul, je kot Jezus, le da ima zgolj dva sinova (Jaeden Martell in Maxwell Jenkins), zgolj dva apostola, ki ju skuša za vsako ceno zaščititi pred grotesknimi, nočnimi, res grozljivimi pošastmi ali pred Vojno svetov, če hočete. Podnevi se družina utrjuje (zaklepanje vrat, zapahovanje oken, barikade ipd.), ponoči pa skuša preživeti napade pošasti, zato morata biti oba sinova – hormonska najstnika – do večera doma. Kaj to pomeni, je na dlani: če hočeš preživeti pošasti (brezimne, brezosebne, brezčutne kot neoliberalni kapitalizem), če hočeš torej preživeti konec sveta (globalno krizo), potrebuješ red, pravila, disciplino. Ja, obnašati se moraš kot žanrski film.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    In The Land of Saints and Sinners

    Zdaj že vemo: poklicni morilci so ljudje, ki pošteno opravljajo svoje delo. Tak je tudi Liam Neeson, alias Finbar, idilični irski poklicni morilec, ki ubija v slogu: žrtev najprej prepriča, da si sama izkoplje grob, potem jo z lovsko puško ustreli in na koncu jo lastnoročno zakoplje, na grob pa empatično in pietetno zasadi drevesce. Gozdna jasa, na kateri pokopava svoje žrtve, je že pravo pokopališče – drevesc ne manjka. Finbar, fen Dostojevskega, izgleda kot človek, ki je redefiniral pogozdovanje – vsako drevesce tako dobro »pognoji«, da bo res zraslo v drevo. Smisla za humor nima, toda delo vedno opravi. Poleg tega – nekako mora zapolniti praznino in osamljenost po ženini smrti. A kaj je Finbar v primerjavi z Irsko republikansko armado? Divjo bando, ki s Severne Irske, kjer je pobila več ljudi, kot je načrtovala, prebegne na Finbarjev teren, vodi Doireann (Kerry Condon), svetnica, ki je postala grešnica – ne govori, ampak sika, klišeje pa žveči brez empatije, zato kliče kazen. Finbar, grešnik, ki je postal svetnik, pa je hotel ravno morilski poklic obesiti na klin! Morda bi celo rekel, da je »prestar za to sranje,« a kaj ko Neeson, ki ga igra, v vsakem filmu znova potrdi, da ni človek za to sranje nikoli prestar.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    IP. Izmišljeni prijatelj

    John Krasinski, sicer komik (Pisarna), je pred nekaj leti posnel Tiho mesto, postapokaliptično grozljivko, v kateri so Ameriko opustošile srhljive zunajzemeljske pošasti, vredne alienov iz Osmih potnikov. Zdaj, v sentimentalni mladinski dramediji IP, remiksu igranega in animiranega filma, pa ponuja povsem drugačne aliene – imaginarne prijatelje. Grozljivke so jih zadnje čase polne, toda Krasinski jih prelevi v nesrečna bitja, ki so ostala sama, brez prijateljev, saj so otroci, ki so jih nekoč potrebovali, odrasli, tako da jih ne potrebujejo več. Zavrgli so jih. In zdaj – stravmatizirani in osamljeni, zapuščeni in zagrenjeni – čakajo na izginotje. Jasno, reši jih lahko le otrok, ki je še bolj osamljen in še bolj stravmatiziran. Tak otrok je dvanajstletna Bea (Cailey Fleming), ki ji je mama umrla za redko boleznijo, očeta (John Krasinski) pa so hospitalizirali za redko boleznijo, kar jo tako osami in stravmatizira, da – v slogu dečka, ki v Šestem čutu vidi mrtve – vidi opuščene imaginarne prijatelje (ki jih vokalizirajo Steve Carell, Phoebe Waller-Bridge, Louis Gossett Jr., Emily Blunt, Matt Damon, Akwafina, Jon Stewart, George Clooney, Bradley Cooper, Sam Rockwell, Bill Hader, Sebastian Maniscalco, Amy Schumer, Brad Pitt ipd.), zato v družbi svojega soseda (Ryan Reynolds), ki prav tako vidi imaginarne prijatelje, poskrbi za reunion.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 5. 2024  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Nasilje je povsod

    Tujci: Prvo poglavje, rimejk/reboot/ sequel/prequel Bertinovih srhljivih, minimalističnih, invazijskih, kultnih Tujcev (2008), reimaginacije francoskega trilerja Oni (2006), Hanekejevih Smešnih iger (1997) in pokolov tolpe Charlesa Mansona, je šoker, v katerem nenehno veš, da se bo zgodilo nekaj hudega, nekaj strašnega, nekaj nenadnega, a nikoli ne veš, kdaj se bo to zgodilo, kar pomeni, da se tisto ne zgodi in ne zgodi, a da se ves čas dogaja v tvoji glavi, no, tvoji imaginaciji, tako da se pričakovanje, napetost, opresivnost, morbidnost in nemoč zgoščajo kot noč, v kateri so vsi strahovi črni. Premisa je preprosta, elementarna: Maya in Ryan – Madelaine Petsch in Froy Gutierrez, ki nadomeščata Liv Tyler in Scotta Speedmana – obtičita v oregonski lovski koči ( jasno, via Airbnb), v kateri ju začnejo nenadoma terorizirati trije fantomski, maskirani, anonimni, morilski »tujci«.