Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Film

Podzemlje: prebujenje

Underworld Awakening, 2011
Måns Mårlind & Björn Stein

zadržan -

In vi ste mislili, da so problem vampirji in volkodlaki – ne, problem je človeštvo. V prvih treh delih Podzemlja, ki je poletelo leta 2003, ste gledali vojno med vampirji in volkodlaki – med dvema »klanoma«, no, med dvema fanatičnima, karizmatičnima, krvoločnima družinama. Konflikt je bil šekspirjanski, toda podžgan s tempom računalniških igric, baletnim vizualnim dizajnom Matrice in usnjenim, neogotskim, vampirskim seksapilom Kate Beckinsale, nove akcijske junakinje, pri kateri ste se vedno bali, da jo bo borilni, destruktivni gusto tako prevzel in tako ponesel, da bo prebila scenografijo in padla v drug film, recimo v Nevidno zlo, akcijsko franšizo, ki jo pilotira Milla Jovovich.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Film

zadržan -

Apokaliptični porno

In vi ste mislili, da so problem vampirji in volkodlaki – ne, problem je človeštvo. V prvih treh delih Podzemlja, ki je poletelo leta 2003, ste gledali vojno med vampirji in volkodlaki – med dvema »klanoma«, no, med dvema fanatičnima, karizmatičnima, krvoločnima družinama. Konflikt je bil šekspirjanski, toda podžgan s tempom računalniških igric, baletnim vizualnim dizajnom Matrice in usnjenim, neogotskim, vampirskim seksapilom Kate Beckinsale, nove akcijske junakinje, pri kateri ste se vedno bali, da jo bo borilni, destruktivni gusto tako prevzel in tako ponesel, da bo prebila scenografijo in padla v drug film, recimo v Nevidno zlo, akcijsko franšizo, ki jo pilotira Milla Jovovich.

Milla in Kate – skupaj: to bi šele bila franšiza! Girl power! Res, potrebovali bi slow-motion, če bi sploh hoteli kaj videti. In kot kaže, človeštvo do sedaj – v prvih treh Podzemljih – ni ničesar videlo niti vedelo: pojma ni imelo, da obstajajo vampirji in volkodlaki, da ne govorimo o tem, da ni imelo pojma, da sta ta dva »klana« – ti dve etnični manjšini – v apokaliptični vojni. Zdaj, v Prebujenju, četrtem Podzemlju, mu končno kapne: vampirji in volkodlaki so med nami! Jasno, vampirji in volkodlaki so problem, zato sledi brutalna »čistka«: človeštvo jih iztrebi. Brez milosti. Po hitrem postopku. Dvanajst let kasneje se Selena (Kate Beckinsale) zbudi v kriogenični celici. Ne sprašujte, zakaj jo človeštvo ohrani: ta, ki je nagnjen k »čistkam« in genocidnemu iztrebljanju, je pač nagnjen tudi k mengelejevskemu genetskemu eksperimentiranju, še toliko bolj, če v drugih rasah in eksotičnih etničnih skupnostih vidi le »živali«, nižje vrste, »bolne« in »kužne«. Toda ko Selena – zdaj v paru s »hčerko«, podobno kot Sigourney Weaver v franšizi Osmi potnik – ugotovi, da problem niso volkodlaki, ampak ljudje, se odprejo vrata digitalnega pekla. Človeštvo, ki ga tu predstavljajo anonimni, brezosebni robocopski vojaki, postane to, kar so piksli v računalniških igricah. Imperialistično logiko »asimilacija ali genocid« obrne na glavo. Človeštvo je tu tisto, ki se ne more več prilagoditi – kdor pa se ne asimilira, je obsojen na genocid. Nič, dodajte še 3D, pa dobite apokaliptični shock & awe porno, v katerem sta feminizem in fetišizem brata v orožju.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.