Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

Ljubezen je vse, kar potrebuješ

Den skaldede frisør, 2012
Susanne Bier

zadržan

Mamma mia!

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

zadržan

Mamma mia!

Romantični filmi, bodisi komični ali tragični, so filmi o ženskah, ki hočejo začeti znova. O ženskah, ki se hočejo bolje počutiti. Saj veste, za sabo imajo tragedijo, pred sabo pa komedijo – ali vsaj srečo, okej, happy end.

Toda ko gledate te filme, zlahka ugotovite, da se je nekaj spremenilo – za žensko, ki hoče začeti znova, ni več dovolj to, da jo je prevaral mož. Ne, to je premalo. Žensko je treba bolj motivirati. Bolj mora trpeti. Ni več dovolj, da jo prevara mož, ampak mora moža zasačiti in flagranti. Ne kakopak z njeno vrstnico, ampak z mlajšo bejbo. In ne v kakem hotelu ali motelu, ampak doma, na svojem kavču.

To se zgodi Idi (Trine Dyrholm), simpatični Danki. Je zdaj dovolj trpela? Si zdaj zasluži srečo, »pravega« moškega, princa, happy end? Ne, sploh ne – ni še dovolj trpela. To, da moža (Kim Bodnia) zasači na domačem kavču z mlajšo bejbo, je le predjed. Ida ima tudi raka na dojki, tisto tipično »žensko« bolezen, kar veste po tem, da hodi na kemoterapijo. In medtem ko je na kemoterapiji, mož žge druge bejbe. Film hoče reči: to se lahko zgodi le ženski! Le ženska je lahko žrtev take količine nesočutja! Je zdaj dovolj trpela? Si zdaj zasluži nagrado, »pravega« moškega, happy end? Ne še. Astrid (Molly Blixt Egelind), njena hči, je na tem, da se poroči – in to v skrajno romantični Italiji! Ob morju! Na mediteranski rivieri! Amore! Dodajte čudovite sončne zahode, starinske vile s pogledom na morje, limonovce in overdose dobrih namenov. Kar je seveda depresivno, celo represivno: drugi so srečni, ona, Ida (zadnja, ki bi se hotela preleviti v pumo), pa je nesrečna. Zdaj je dovolj trpela, ne. Zdaj si zasluži nagrado, princa, happy end! Ne tako hitro. Na poroko – ja, v Italijo, ja, k morju, ja, v tematski park ljubezni – bo zdaj morala sama. Samska, bolna, prevarana, zapuščena! Zdaj je dovolj ponižana. Zdaj ima dovolj »ženskih« bolezni. Zdaj je dovolj trpela. Zdaj si zasluži nagrado. In res, ko pripotuje v Sorrento, ji v objem kmalu – še prej pa v avto – pade Philip, oče njenega novega zeta, ki ga igra Pierce Brosnan. Brosnan? Absolutno. Hoče reči film: ko ženska enkrat tako trpi, kot trpi Ida, potem jo lahko odreši le James Bond. Je Philip vezan, poročen? Ne, kje neki – njegova žena je kar sama umrla, preventivno, da ne bi Ido še dodatno prizadela. »Saj nisem pes,« dahne Ida. Dovolj je trpela! Sporočilo filma Ljubezen je vse, kar potrebuješ je na dlani: le ženska, ki je zelo trpela, si zasluži nagrado! In seveda, odčitate lahko še eno sporočilo: ženska je lahko le prevarana ali mrtva. Tale romantični puding, ki ga ne bi rešili niti Beatlesi (All You Need Is Love), je režirala Susanne Bier. Ko sem pogledal nazadnje, je dobila tujejezičnega Oskarja. Ko bom pogledal naslednjič, bo morda režirala holivudski rimejk svoje Ljubezni. In Philipa bo verjetno igral Daniel Craig, specialist za rimejkiranje Skandinavk.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.