Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

Možje X: Dnevi prihodnje preteklosti

X-Men: Days of Future Past, 2014
Bryan Singer

za +

Čas v steklenici.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

za +

Čas v steklenici.

Novi Možje X se začnejo leta 2023, v mračni, mučni, distopični preteklosti. “Future-shit.”

Trupla rinejo kar z buldožerji, globalna apokalipsa pa je produkt velike vojne med mutanti in sentineli, orjaškimi, neuničljivimi roboti, ki so jih lansirali leta 1973, da bi Amerika – poražena v Vietnamu – lažje dobivala vojne, a so jih – kot vsako novo orožje, ki naj bi služilo obračunu z zunanjimi sovražniki – prelevili v orožje za obračun z notranjimi sovražniki, recimo mutanti. Kaj drugega pa Američanom že ves čas dopoveduje Edward Snowden? Wolverina (Hugh Jackman) zato pošljejo v stagflacijsko leto 1973, kjer naj bi ponovno združil Xavierja (James McAvoy) in Magneta (Michael Fassbender), spreobrnil mistično Krokarko (Jennifer Lawrence) ter spremenil tok zgodovine. Ko Možje X niso alegorija blaznosti države nacionalne varnosti, so konspirološki vademekum (kdo je ubil Kennedyja?). Ko niso konspirološki vademekum, so superjunaški pop (Terminator sreča Ameriške prevare). Ko niso superjunaški pop, so ojdipska psihokalipsa (Nixon vs. Amerika). Ko niso ojdipska psihokalipsa, so igriva revizija zgodovine. Ko niso igriva revizija zgodovine, so rokenrol tesnobe naše dobe. Ko niso rokenrol tesnobe naše dobe, so himna drugačnosti in alternativnosti. Ko niso himna drugačnosti in alternativnosti, so magic bullet časa, ki ga ni nikoli dovolj. Ko niso magic bullet časa, ki ga ni nikoli dovolj, pa so demonstracija moči filma, tako da lahko ob nekaterih sekvencah – ko recimo zaslišite štikel Time in a Bottle (via Jim Croce) – le vstanete in zaploskate. V gledališču ljudje stalno vstajajo in ploskajo, a česa takega tam ne vidijo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.