Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

Nevidna ženska

The Invisible Woman, 2013
Ralph Fiennes

zadržan

Zaljubljeni Dickens.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

zadržan

Zaljubljeni Dickens.

Nevidna ženska se dogaja v 19. stoletju, toda žal izgleda tako, kot da je bila tedaj tudi posneta. In morda bi morala tam tudi ostati.

Sloviti pisatelj Charles Dickens (Ralph Fiennes), oče desetih otrok in avtor številnih klasik (Velika pričakovanja, Božična zgodba, Oliver Twist, David Copperfield, Pusta hiša, Težki časi ipd.), največji bestselerist svoje dobe, je zadnja leta dobil kar nekaj – precej “revidiranih” in “razširjenih” – biografij, ki ga ne kažejo ravno v najlepši luči (najbolj so ga privlačile odvratnosti, neko starko je dal zapreti, ker je na cesti preklinjala, njegov rasizem je bil osupljiv, v mizantropiji je vidno pretiraval, zasužnjenim ljudstvom je privoščil sadizem njihovih vladarjev ipd.), toda Ralph Fiennes, ki je nedavno tako lepo predelal in aktualiziral Shakespearovega Coriolanusa, tragedijo krvi in maščevanja, je sklenil, da bo iz njegove omare potegnil najdolgočasnejši in najmanj izzivalni okostnjak, njegovo tajno – in ja, “šokantno” – romanco z Nelly Ternan (Felicity Jones), 17-letno igralko (ne ravno nadarjeno), kar po malem spominja na roman Petdeset odtenkov sive, le da sta krhki, mračni, obsedeni, mogočni, sebični bogataš in njegova voljna muza, ki zgodbo – brez kake silne potrebe – razkriva retrospektivno, v varnih viktorijanskih kostumih, ki njunim igricam, njuni ilegalnosti, njunim intimnostim, njunemu agoničnemu hlepenju in njunim na široko odprtim očem daje vtis izborne literarne odličnosti, prefinjenosti in sofisticiranosti ter smisla za detajl, pa čeprav bi pritajeno in dejansko povsem slepo čakanje na kaj strastnega, omotičnega ali osupljivega – pač na tisto, kar bi prepričljiveje upravičilo obstoj tega filma – zahtevalo krepke podnapise. Nevidna ženska – film o ženski, navdihu velikega genija, ki hoče biti vsaj fusnota literarne zgodovine – je tako zatrta kot seks v 19. stoletju, toda to nima nič z 19. stoletjem, ampak kvečjemu s sodobnimi filmi, ki so 19. stoletje tako zategnili, upočasnili in mortificirali, da se le še komaj premika in da izgleda vse manj genialno.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.