14. 11. 2014 | Mladina 46 | Kultura | Film
Škatlarji
The Boxtrolls, 2014
Graham Annable & Anthony Stacchi
Ljudje in pošasti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 11. 2014 | Mladina 46 | Kultura | Film
Ljudje in pošasti.
Pod mestom prebivajo nečloveške kreature, ki živijo od drobtin, odpadkov in smeti, nad njimi pa ljudje, elitni “beli klobuki”, ki živijo od privilegijev in ki v teh nočnih kreaturah vidijo pošasti, nad katere pošljejo eksterminatorja, ki – medtem ko se skuša socialno prebiti – tuhta: sem junak ali bedak? Bedak.
Škatlarji so animirani film, v katerem vlada večna tema, v katerem se liki – no, kreature – odlično podajo tej večni temi in v katerem ni glasbenih točk. Le komu bi bilo v tej večni, strašljivi temi do petja in plesa? Škatlarji ne padejo daleč od ParaNormana in Coraline, briljantno mračnih animacij, ki ju je – ja, tako kot Škatlarje – ustvaril portlandski studio Laika, specializiran za stop-motion animacijo in večni, morasti, zadušljivi, dekadentni mrak, ki ne izgleda le kot stilem, ampak kot sporočilo. Za razliko od Disneyjevih, DreamWorksovih in Pixarjevih animacij, ki otroke in njihove varuhe svarijo pred šikaniranjem in diskriminacijo “drugačnih”, namreč Škatlarji svarijo pred šikaniranjem in diskriminacijo nižjih razredov. In socialni, ekonomski, razredni prepad med elito in deklasiranci – med “belimi” ljudmi in “mračnimi” podljudmi – je tu prikazan tako ostro in nazorno kot v Ledenem vlaku in Elizeju. Oh, ali pa v Komunističnem manifestu, če smo že ravno pri tem.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.