Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 14  |  Kultura  |  Film

Nikogaršnji otrok

Ničije dete, 2014
Vuk Ršumović

za

Neznosna lahkost identitete.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 14  |  Kultura  |  Film

za

Neznosna lahkost identitete.

Za razliko od animacije Deček in svet, ki nam pokaže, kaj se zgodi, ko otrok nenadoma odkrije kapitalizem, nam film Nikogaršnji otrok pokaže, kaj se zgodi, ko otrok nenadoma odkrije družbo – in družba njega.

Ob koncu osemdesetih let – še pred razpadom Juge – v bosanskih gozdovih najdejo divjega dečka (Denis Murić), ki je očitno zrasel med volkovi. Hodi po štirih, jé le surovo hrano, zavrača oblačila, ne govori, ampak renči. Pošljejo ga v Beograd, kjer ga začnejo “civilizirati”, kar pomeni, da mu določijo identiteto: po novem je Haris in musliman. Kar postane zanj pogubno, ko se v Bosni začne vojna. Vuk Ršumović z enostavnostjo, ki je krasila Truffautovega Divjega otroka, pokaže, da je civilizacija neuspeh, humanizem vojna, identiteta pa tveganje – ko dobiš identiteto, dobiš več, kot lahko neseš. Ko prevzameš identiteto, vedno prevzameš identiteto – in politiko – nekoga drugega. Identiteta ima genocidni presežek, ki pride s konceptom.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.