Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

Yves Saint Laurent

Saint Laurent, 2014
Bertrand Bonello

Seks, droge & haute couture.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

Seks, droge & haute couture.

Saint Laurent, epos o slovitem modnem kreatorju Yvesu Saint Laurentu, kralju elegance, ki ni nikoli stopil v supermarket, je eleganten. Kot da je imel Bertrand Bonello sploh kakšno izbiro.

A po drugi strani, Bonellovi filmi – pa naj si je “biografiral” bordel (L’Apollonide: Spomini zaprte hiše), transseksualno prostitutko (Tiresia) ali porno filmarja (Pornograf) – so bili vedno tako saintlaurentsko elegantni, da so kar klicali po biografiranju elegance. In Yves Saint Laurent (Gaspard Ulliel), kot ga vidi Bonello, je overdose elegance, sloga, imidža, estetike, forme in poz – ko kadi (kar počne verižno), ko se drogira (kar počne vztrajno), ko se prepušča dekadenci, ko se nastavlja v disku, ko dela skice, to počne tako stilizirano, kot da je življenje le reklama za njegovo modno linijo. V filmu ne vidimo, kako je postal to, kar je, ampak ga vidimo že narejenega, slavnega, dokončnega, kot da je rodil samega sebe. Kar je v nekem smislu celo res – eleganca je transformativna: človeku spremeni identiteto. In kot se zdi, je transformativna moč elegance najbolj udarila prav samega Saint Laurenta, ki se utaplja v baletu depresije, formalne zasičenosti, božjega kompleksa (“Nimam konkurence”), baročne osamljenosti in večne krize identitete – kot da je eleganca od njega zahtevala preprosto preveč (“Življenja sploh nimam,” piše Andyju Warholu), tako da je postal impresija slogovnega ekscesa, mondrianski parfum, intoksikacija, ki išče kontekst, svoj lastni look in svoja lastna abstrakcija, ki se stara kot slika Doriana Graya.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.