Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

Creed: Rojstvo legende

Creed, 2015
Ryan Coogler

za

Ameriški sen pod Obamo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

za

Ameriški sen pod Obamo.

Leta 1976 je vzletela kopica slovitih holivudskih filmov: Taksist, Naslednja postaja Greenwich Village, Vsi predsednikovi možje, Dvoboj na Missouriju, Odpadnik Josie Wales, Maratonec, TV mreža, Carrie in Pot k slavi, toda Oskarja je presenetljivo pobral Rocky, film o filadelfijskem proletarcu, ki ga stahanovsko ugonabljanje – kri in znoj – prelevi v boksarskega prvaka, utelešenje ameriškega sna, dokaz, da ima trdo delo transformativno moč.

Rocky je potem dobil še štiri nadaljevanja, nekje vmes – v času reaganovske militarizacije in rehabilitacije ameriškega moškega – pa je mutiral v Ramba, proletarca, ki ga je neoliberalni kapitalizem pustil “zadaj”, a ponovno vstane, ves mučeniški, neuničljiv in patriotski, ko mu pokažejo ring (Vietnam), v katerem lahko divja, jasno, po mili volji, brezmejno in deregulirano, kot neoliberalni kapitalizem. Leta 2006 – v času Busheve militarizacije, vojne proti terorju ipd. – je Rocky doživel še reboot, Rockyja Balboo. Igral ga je Sly Stallone – pri šestdesetih. Pri šestdesetih? Je to mogoče? Lahko boksar pri šestdesetih še vedno postane boksarski prvak v težki kategoriji? Le ideologija izgleda pri šestdesetih tako dobro, kot je pri šestdesetih izgledal Sly Rocky, ideologija pa se nikoli ne upokoji. Rocky Balboa je bil tako velik hit, da je kar klical po nadaljevanju, toda Stallone – ponovno oživljen, prenovljen, slaven, potenten – je raje snemal nadaljevanja drugih svojih franšiz, Ramba in Plačancev, v katerih je svet spremenil v ring, a se en passant preveč postaral, da bi bil lahko zdaj, pri sedemdesetih, v Creedu, kaj več kot to, kar je bil ostareli Burgess Meredith v Rockyjih – trener. Creed prihaja v Obamovi dobi, zato je čas, da se Rocky, belec, umakne ob ring, sam ring pa prepusti črncu, Adonisu Johnsonu (Michael B. Jordan), alias “Creedu”, boksarskemu gladiatorju iz Los Angelesa, nezakonskemu sinu Apolla Creeda (Carl Weathers), ki ga je zmlel v prvem Rockyju, posnetem v času 200-letnice ameriške revolucije, in ki je kasneje, v Rockyju IV, umrl pod pestmi sovjetskega “robota” Ivana Draga (Dolph Lundgren), očitna žrtev Reaganove hladne vojne. Rocky, zdaj lastnik restavracije, sicer reče, da ga boks ne zanima več, toda ko to reče, veste, da je to, da bo postal Adonisov trener, tako neizogibno, kot je neizogibno to, da bo Adonis prehodil njegovo pot. Creed, epos o superjunaški generaciji, ki štafeto preda novi generaciji, izgubljenih očetih in Sili, je rimejk originalnega Rockyja (tako kot je nova Vojna zvezd – epos o superjunaški generaciji, ki štafeto preda novi generaciji, izgubljenih očetih in Sili – rimejk originalne Vojne zvezd), toda namesto pretiravanja, ki bi ga lahko pričakovali, dobimo film, ki izgleda tako, kot da je posnet po resnični zgodbi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.