Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

Nevarnost iz globine

The Shallows, 2016, Jaume Collet-Serra 

za -

12 ur do večnosti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

za -

12 ur do večnosti.

Nancy (Blake Lively), študentka medicine, ima probleme, zato se odpravi na samotno, skrivno, idilično mehiško obalo, kjer kani srfati. Jasno, zdaj bo imela še hujše probleme. Narava – še posebej rajska, idilična, brezmadežna, utopična – je itak past. Vedno. Kar bi morala vedeti tudi Nancy, če bi seveda videla 127 ur ali Open Water (oh, ali pa nadaljevanje, Adrift), toda filmski liki žal ne gledajo filmov, tako da se zgodi le tisto, kar se mora zgoditi. Še preden rečete Žrelo, njeno srfanje prekine fantomski morski pes. Še preden rečete Backcountry, že ostane sama z morskim psom. Še preden rečete Moby Dick, se Nancy že zavihti na lebdečo crkovino belega kita, ki se ga potem oklepa kot kapitan Ahab. In še preden rečete Osmi potnik, že nihče ne sliši njenih krikov – okej, le neki idiotski srfer, ki zaplava proti njej, a nima šans, saj morski pes tu nastopa kot metafora posesivnega moškega, ki hoče osamljeno Nancy izključno zase (ne, noče je deliti), in to all-inclusive, zato njuno divje prerivanje po malem spominja tudi na posilstvo-na-prvem-zmenku.

Ker pa je crkovina preveč labilna, Nancy panično odplava do skale, ki štrli iz morja, misleč, da jo bo to rešilo pred freudovsko “pošastjo iz Ida” (hej, skala vsaj miruje!), toda do plime je le 12 ur, kar pove vse o elementarnosti turkizno morastega suspenza (bitka s časom), s katerim nas stiska avtor trilerjev Nočni lov, Neznanec in Nonstop, ki jih je pilotiral Liam Neeson. Nič, zdi se, kot da je Jaume Collet-Serra, ki se dobro zaveda, kaj zmore GoPro, naredil vse, da bi posnel film (ženska, skala, morski pes), v katerem ne bo prostora za Neesona in v katerem se bo Blake Lively, ki se v Brezčasni Adalini vse življenje ni postarala niti za trenutek, zelo na hitro zelo postarala. In ko Nancy – dehidrirana, krvaveča, agonična, ekspresivna, atletska – stoji na tisti skali, ki izgleda le kot njen podstavek, si jo film ogleduje tako fetišistično, tako panoramsko, tako epsko in tako zmagoslavno, kot da bi hotel reči: kako dobro sem si to izmislil!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.